View unanswered posts | View active topics It is currently 04 May 2026, 16:51

Reply to topic  [ 56 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Vem är patetisk 
Author Message

Patetiskt är det när vuxna människor oavsett ålder särskriver var och vartannat sammansatt ord och måste använda "[;)]" i sina inlägg för att göra sig förstådd.

[;)]

17 Apr 2011, 18:19
Profile ICQ YIM WWW

Patetiskt är det när vuxna människor oavsett ålder särskriver var och vartannat sammansatt ord och måste använda "" i sina inlägg för att göra sig förstådd.

Jag gör precis så där för att jag är så rysligt gammal och aningens dement.

Bo-Conny Skruvlin

17 Apr 2011, 21:29
Profile WWW

Jaha du Skruvlinarn...så du anger dig själv som utanför normen.?
Kan fan aldrig vara bra...

jesper@gofastparts.se

17 Apr 2011, 22:08
Profile

Är man inte mest patetisk när man inte riktigt är sann mot sig själv, sin egen tanke, vilja, sitt omdöme, sina drömmar!
Är man inte patetisk när man ägnar mer än tre sekunder om dagen åt att fundera på vad omgivningen tycker om en?

För vid 50+ så vet man om att de flesta inte tänker på något annat än sig själva.

Om man inte gör något riktig häpnadsväckande dvs.
tex Ger grannens fru en komplimang för hennes tuttar, går till brevlådan i fillingarna, skiter i att klippa gräset i två månader, Svär som en borstbindare och kryddar sitt vokabulär med grova könsord, inte byter ljuddämpare på bilen, bjuda grannen på hash!
Kort sagt anstränger sig för att ge folk något att berätta om när de sitter och äter middag.

En fortkörningsbot kan vara en lika betydelsefull hälsodeklaration som ett lågt kollestorol värde.

Jag brukar säga till mig själv att -Du har blivit vuxen nu "Bocko" (Bo-Conny, Nyss fyllda 54!)
Du får bestämma själv om du vill smattra runt på en motorcykel!
Eller kanske åka i den jättebranta backen med dina skridskor!
om jag vill, Ja då gör jag det![:)]

Bo-Conny Skruvlin

17 Apr 2011, 22:46
Profile WWW

Att blanda trafiksäkerhetsaspekter med patetiskt åldersbeteende hos motorcykelburna 50-plussare känns vanskligt. Det innebär rimligen att i princip varje persikopung i 15-25-årsåldern måste vara <u>oerhört</u> patetisk. Något trafikfarligare finns väl inte, oavsett om man är på hoj, skatebord, i bil eller på cykel? I varje fall inte statistiskt sett.

I övrigt köper jag alla resonemang som innebär att man inte i onödan ska göra sådant som utsätter andra för fara. Men det känns inte som om det har med patetiskhet att göra. Mer på skalan hyvens omtänksamhet till dumdristighet liksom.

Antar att den här tråden börjar tömma ur sig snart. Men tack för alla intressanta tankar och utvikningar so far!

/Gunnar

<font size="2"><i>"Jag ä ju nörd så jag har ju alltid fel vafan jag än säg." (Knut)"]</font id="size2">

17 Apr 2011, 23:20
Profile

Patetiskt är det när vuxna människor oavsett ålder särskriver var och vartannat sammansatt ord och måste använda "[;)]" i sina inlägg för att göra sig förstådd.

[;)]

Ja, väl talat.. eller vältalat?
Har gillat dina inlägg förr, och med tanke på att detta är på bojen så är vi nog faktiskt alla lite patetiska, inte bara 40-årskriser, men generellt. Vi på bojen är nördar, så enkelt är det.

myspace.com/slackervillezoo

17 Apr 2011, 23:36
Profile WWW

Joshunznera wrote:

Mike Leaf wrote:

Jag tycker att det är patetiskt att generalisera , typ att '40-åringar är bättre på gitarr än 30-åringar'

'60-åringar kör sämre mc än 30-åringar'

Skulle nog påstå att det är väldigt individuellt betingat . och påverkas av ett flertal funktioner , både kroppsliga och erfarenhetsmässiga hur utfallet blir, även vilken typ av personlighet man har.

självklart är det så, och det tycker även jag

Det gäller för övrigt det mesta i livet, en del är körkortsmogna för bil som 15-åringar medan andra aldrig blir mogna nog att köra. Trots detta har vi 18-årsgräns för att ta körkort i Sverige, en generalisering det också..

<font color="red">Detsamma gäller MC men här är det lite knepigare eftersom många människor i min generation och äldre har fått MC-kortet "på köpet" med sitt bilkörkort. Det innebär att en 60-åring med AB-kort som aldrig har suttit på en båge plötsligt kan få för sig att köpa den där HDn. Det tycker jag är helt uppåt väggarna
</font id="red">
På samma sätt tycker jag att det är helt uppåt väggarna att ett körkort inte omprövas regelbundet. Varför inte avlägga ett körprov, ett läkarintyg och ett teoritest vart femte år? Då skulle vi få bort många som inte har i trafiken att göra. Hur många 85-åringar skulle orka avlägga ett sånt prov om de inte var i toppform?

-------------------------------------------------

ImageThe beat goes on and I´m so wrong

Jag kör MC dagligen eftersom jag bara har MC-kort, fyller 47 i oktober. Va fan ska jag inte få köra sen då[:D]? Känner mig rätt rutinerad som förare och har haft mitt kort i nio år i augusti och då alltså kört i princip varje dag sen dess. Denna vintern och förra fick dom iofs stå ett tag. Men nog fan e de säkert farligt med återfallsknuttar som inte suttit på en hoj på 30år eller dom som fick A kortet på köpet, rent av livsfarligt tycker jag[:0].
Mvh Daffyd

Call me black, call me white. Call me anything you like, just don´t call me late for a party! haraldhellstrom@hotmail.com

17 Apr 2011, 23:53
Profile ICQ YIM WWW

Det skriver jag under på för din del Daffyd,för en sak e säker...när det kommer till hoj lever du som du lär. Den där gamle Harleyn du envisas med att kuska runt på har helt klart fått bekänna färg. Många mil.

För egen del e jag där igen. E nog rätt patetisk då rå,men skiter faktiskt i så fall fullständigt i vilket eftersom jag tycker det e förbannat kul att köra sporthoj å växla vid 13 000 när andan faller på. Har jag gjort hela livet,å RR takterna hoppas jag att de ALDRIG lämnar mig. Japp. Jag stiger glatt upp klockan 5 en söndag bara för att ha landsvägar för mig själv. Utan varken poliser eller andra trafikanter. Där å då lever jag.
Om jag så blir 70 bast å fortfarande har fysik till det kommer jag fortfarande köra sporthoj,å mitt A kort fick jag snällt betala för som snorig 16 åring för 30 år sen å många många hojar har det blivit sedan dess.
Att jag skulle vara sämre förare idag får ni ursäkta,men det direkt hånskrattar jag åt. Snarare tvärtemot för i retroperspektiv e jag enormt förvånad över att jag fortfarande sitter här å kan skriva detta i ljuset av hur jag hanterat hojar de sista 30 åren.
Jag e ärligt i total förvirring över att jag överlevt,å som alla som har ett långvarigt förflutet med hojar kan intyga kroknar gashanden betänkligt med ålder.

Eller...e det så att jag e patetisk på min sporthoj när jag e 46 men frän som stöldgods om jag kör sporthoj när jag e 66 eller 76?
SICKET skitprat.
Enda vettiga tolkningen av det e att ordet patetiskt blivit handelsvara i likhet med trender.

jesper@gofastparts.se

18 Apr 2011, 00:10
Profile

ibland känns det som att det är lite för lite klackspark här på BOJen. Ett förfluget ord, skrivet halft på skämt och med en gnutta provokation, tas på största allvar och blir upphov till en ny tråd

En sak har jag lärt mig med åren; att inte ta allting på så stort allvar. Livet är för kort och värdefullt för att slösas på meningslösa ordbyten där missförståndet står i fokus[^]

Idag vaknar vi till en ny underbar dag med vårvärme och torra, nysopade vägar. Skulle gärna ta mig en sväng på min båge (helst en Ducati) idag, om jag hade någon. Mina 58 år till trots[8D]

Image

18 Apr 2011, 06:01
Profile WWW

haha[:D]

ibland känns det som att det är lite för lite klackspark här på BOJen. Ett förfluget ord, skrivet halft på skämt och med en gnutta provokation, tas på största allvar och blir upphov till en ny tråd

En sak har jag lärt mig med åren; att inte ta allting på så stort allvar. Livet är för kort och värdefullt för att slösas på meningslösa ordbyten där missförståndet står i fokus[^]

Idag vaknar vi till en ny underbar dag med vårvärme och torra, nysopade vägar. Skulle gärna ta mig en sväng på min båge (helst en Ducati) idag, om jag hade någon. Mina 58 år till trots[8D]

Image

Helt rätt inställning. Man är inte äldre än man gör sig till. För att citera min gamle far (han har något år kvar till 80): "Jag blir fortfarande lika förvånad varje gång jag går förbi en spegel och ser en gammal gubbe". Keep it up! [:)]

Image
<font size="2">/Janne i Själevad – Suffering severely from honkieritis. </font id="size2">

18 Apr 2011, 10:14
Profile ICQ WWW

På tal om generaliseringar så tycker jag att det verkar vara mycket vanligare att generalisera om ungdomar(som inte kan eller klarar av någonting eftersom vi är unga) än att man generaliserar om äldre här på bojen. [;)]

18 Apr 2011, 10:19
Profile

På tal om generaliseringar så tycker jag att det verkar vara mycket vanligare att generalisera om ungdomar(som inte kan eller klarar av någonting eftersom vi är unga) än att man generaliserar om äldre här på bojen. [;)]

Generellt sett tycker jag det generaliseras alldeles för mycket här på Bojen över huvud taget! [:D][:I]

Image
<font size="2">/Janne i Själevad – Suffering severely from honkieritis. </font id="size2">

18 Apr 2011, 10:32
Profile ICQ WWW

Bra inlägg! Helt rätt. Om jag av misstag bidragit ber jag om ursäkt.

Och till Joshunznera - ditt lilla "förflugna" ord var som sagt bara en anledning för mig att ta upp en fråga som jag gått och funderat på rätt länge. Din "provokation" var inte större än så. Mer "tillfället gör tjuven" liksom [:)]

Jag klackarsparkar för övrigt gärna. Just denna gång tyckte jag det var kul med en liten fördjupning.

/Gunnar

<font size="2"><i>"Jag ä ju nörd så jag har ju alltid fel vafan jag än säg." (Knut)"]</font id="size2">

18 Apr 2011, 12:20
Profile

Wicca wrote:

Bra inlägg! Helt rätt. Om jag av misstag bidragit ber jag om ursäkt.

Och till Joshunznera - ditt lilla "förflugna" ord var som sagt bara en anledning för mig att ta upp en fråga som jag gått och funderat på rätt länge. Din "provokation" var inte större än så. Mer "tillfället gör tjuven" liksom [:)]

Jag klackarsparkar för övrigt gärna. Just denna gång tyckte jag det var kul med en liten fördjupning.

/Gunnar

lugnt Izzy, ingen skugga över dig[^] Vi klackar vidare[:)]

18 Apr 2011, 16:05
Profile WWW

Jag har varit patetisk många gånger, när jag stött på tjejer som var utanför min liga och det fattade jag inte.

24 Apr 2011, 11:56
Profile

Jag har varit patetisk många gånger, när jag stött på tjejer som var utanför min liga och det fattade jag inte.

Mina polare tyckte jag var patetisk när jag försökte stöta på gymnasiets snyggaste kalaspingla. "Lägg ner" sa dom. "Du gör bara bort dig". Till slut retirerade jag och gav upp. Polarna hade rätt. Då stötte hon på mig - och i sommar har vi varit gifta i 27 år! [:D]

Image

24 Apr 2011, 13:03
Profile ICQ WWW

Befinner mig mitt i en kris pga stundande 50-års dag.
Detta var perfekt som terapi (det finns fler som jag osv osv).

Parkerade rod-projektet i barndomshemmets garage 1984 pga tids och pengabrist (pluggade). För 2 år sen sa sonen "Hörru gubbe hur länge haru tänkt att den där skall stå där och rosta". Nu bygger vi rod tillsammans!

Slängde ur mig en fråga till resten av grabbarna i coverbandet:
"Nästa vår tar vi tjänstledigt i 2 månader och spelar på heltid"
Samtliga kollade på mig och sa gravallvarligt "Fy fan vilken bra ide-man lever bara en gång-nu kör vi".

MVH/Håkan

24 Apr 2011, 14:35
Profile

Hej. Skriver inte här så ofta. Lite mer på diskant.

Jag har alltid skitit i vad andra tycker om vad jag gör. Älskar t.ex schlagerlåtar trots att jag är en gammal punkare i grunden. Just det med punkens "alla kan göra allt de vill" attityd har präglat mig väldigt mycket.

Men vissa saker har jag märkt att jag ändå bryr mig alldeles för mycket om vad omgivningen kan tycka. T.ex åkte jag massor med skateboard i tonåren. Nu är jag 46 och skulle faktiskt inte göra det även om det är lockande. Köpte en skateboard när jag var runt 25-30 men sålde den några år senare då jag aldrig åkte på den just pga vad andra skulle tycka! Hatar min egen feghet vid sådana tillfällen.

29 Apr 2011, 09:32
Profile

Hej. Skriver inte här så ofta. Lite mer på diskant.

Jag har alltid skitit i vad andra tycker om vad jag gör. Älskar t.ex schlagerlåtar trots att jag är en gammal punkare i grunden. Just det med punkens "alla kan göra allt de vill" attityd har präglat mig väldigt mycket.

Men vissa saker har jag märkt att jag ändå bryr mig alldeles för mycket om vad omgivningen kan tycka. T.ex åkte jag massor med skateboard i tonåren. Nu är jag 46 och skulle faktiskt inte göra det även om det är lockande. Köpte en skateboard när jag var runt 25-30 men sålde den några år senare då jag aldrig åkte på den just pga vad andra skulle tycka! Hatar min egen feghet vid sådana tillfällen.

haha, jag åkte skateboard förra helgen [:)] När det begav sig var jag redan i 30-årsåldern och alldeles för gammal, men eftersom jag gillar balansövningar kunde jag inte låta bli att åka på polarns söners brädor i början av 80-talet. på den titedn var det slalom mellan pilsnerflasor som gällde och takterna sitter i ryggmärgen fortfarande trots min 58år [8D]

29 Apr 2011, 10:12
Profile WWW

Om man börjar fundera vad man håller på med och om vad andra ska tycka om det, då vet man defenetivt att det är nåt roligt man håller på med.

29 Apr 2011, 12:57
Profile ICQ WWW

haha, jag åkte skateboard förra helgen [:)] När det begav sig var jag redan i 30-årsåldern och alldeles för gammal, men eftersom jag gillar balansövningar kunde jag inte låta bli att åka på polarns söners brädor i början av 80-talet. på den titedn var det slalom mellan pilsnerflasor som gällde och takterna sitter i ryggmärgen fortfarande trots min 58år [8D]

Sommaren 1979 hade en kompis farsa som drev ett företag som byggde minigolfbanor, konstruerat några häftiga ramper som vi fick ha i "Gamla Filadelfia" som huset kallades. Vi var ett gäng unga musiker som "snöade in" på skateboard och som snabbt blev allt våghalsigare i våra akrobatiska övningar. För min egen del låg det helt i linje med mitt Freestyle åkande i skidbackarna under vinterhalvåret. Men så en dag, vurpade en av polarna (som ansågs bäst på skateboard) och bröt vänstra benet på tre ställen. Då var det slut. Alla tappade vi sugen, kommunen plockade bort ramperna och sedan var det slut. Det blev också byggstarten för Musikhuset i Örnsköldsvik - säg nåt ont som inte för något gott med sig? [8D]

Image

29 Apr 2011, 13:16
Profile ICQ WWW

Joshunznera wrote:

Sommaren 1979 hade en kompis farsa som drev ett företag som byggde minigolfbanor, konstruerat några häftiga ramper som vi fick ha i "Gamla Filadelfia" som huset kallades. Vi var ett gäng unga musiker som "snöade in" på skateboard och som snabbt blev allt våghalsigare i våra akrobatiska övningar. För min egen del låg det helt i linje med mitt Freestyle åkande i skidbackarna under vinterhalvåret. Men så en dag, vurpade en av polarna (som ansågs bäst på skateboard) och bröt vänstra benet på tre ställen. Då var det slut. <b>Alla tappade vi sugen, kommunen plockade bort ramperna och sedan var det slut.</b> Det blev också byggstarten för Musikhuset i Örnsköldsvik - säg nåt ont som inte för något gott med sig? [8D]

Image

sissies! [;)]

29 Apr 2011, 14:04
Profile WWW

FenderBender wrote:

Joshunznera wrote:

Sommaren 1979 hade en kompis farsa som drev ett företag som byggde minigolfbanor, konstruerat några häftiga ramper som vi fick ha i "Gamla Filadelfia" som huset kallades. Vi var ett gäng unga musiker som "snöade in" på skateboard och som snabbt blev allt våghalsigare i våra akrobatiska övningar. För min egen del låg det helt i linje med mitt Freestyle åkande i skidbackarna under vinterhalvåret. Men så en dag, vurpade en av polarna (som ansågs bäst på skateboard) och bröt vänstra benet på tre ställen. Då var det slut. <b>Alla tappade vi sugen, kommunen plockade bort ramperna och sedan var det slut.</b> Det blev också byggstarten för Musikhuset i Örnsköldsvik - säg nåt ont som inte för något gott med sig? [8D]

Image

sissies! [;)]

Yes sir! Guilty as charged. [^] Idag går tankeprocessen så här: Så fort jag ser ungdomar åka skateboard, minns jag vår vilda sommar. Men efter några minuters nostalgi, ser jag bara kompisen på kryckor och med vänster ben helt inklätt med gips. Då spricker bubblan! [B)]

Image

29 Apr 2011, 14:46
Profile ICQ WWW

Är inte formeln för det socialt accepterade:

(din ålder / 2) + 8 = lägsta acceptabel ålder på daten

[?]

...and don't forget to BOOGIE!

30 Apr 2011, 12:49
Profile

appropå dating av yngre:

Är inte formeln för det socialt accepterade:

(din ålder / 2) + 8 = lägsta acceptabel ålder på daten

[?]

...and don't forget to BOOGIE!

Prova den formel på yngre så blir det moment 22, de får inte träffa någon [:D]

<b>Ex</b>
En 11 åring måste träffa 11/2+8=13,5 åring eller äldre
Men dess partner måste då få tag i en 13,5/2+8=14,75 åring eller äldre

<b>ralvejd@pc010:~$</b>
<i>Generalist, kan inget om allt"]

http://www.ralvejd.se/

30 Apr 2011, 13:40
Profile

Om man börjar fundera vad man håller på med och om vad andra ska tycka om det, då vet man defenetivt att det är nåt roligt man håller på med.

[:p][:p][:p][:p][:p]

Bo-Conny Skruvlin

30 Apr 2011, 15:33
Profile WWW
Reply to topic   [ 56 posts ]  Go to page Previous  1, 2