View unanswered posts | View active topics It is currently 03 May 2026, 18:39

Reply to topic  [ 12 posts ] 
Påskaftonsskål! 
Author Message

Post Påskaftonsskål!
Jahapp efter att påskdisksinfernot var avklarat så blir det till att belöna sig själv med en kall Zlatopramen.

Skål!

[:)]

________________________________________________________________________________________________
<b><font color="green">http://www.ponamerosundown.com - http://www.myspace.com/ponamerosundown</font id="green"></b>

<b>Kommande spelningar:</b>
1 okt - Club Dirty Deeds/Gbg

23 Apr 2011, 18:28
Profile WWW

Jag säger HEJ! med en Blågul pilsner. En helt ok lågprismjöd. [8D] Här är det traditionsenligt "sillabord" på längden och tvären - med en ny trevlig bekantskap i Havtornssillen. Pröva den ni grabbar, den fick till och med mig att släppa mitt konservativa grepp om den klassiska löksillen. [:p]

Image
<font size="2">/Janne i Själevad – Suffering severely from honkieritis. </font id="size2">

23 Apr 2011, 18:40
Profile ICQ WWW

Har lyckats bojkotta påsken totalt i år. [^]

Funderar dock på att glida ner till lokala kvartersbutiken(utlänningar, verkar inte fira påsk. Vettiga människor), som är öppen till skillnad från närmsta ICAt, och köpa lite Cola så jag kan skåla i lite Grants och cola. [:)]

Tyvärr verkar min fot ha pajjat mer eller mindre så jag är inte så himla sugen på att halta ner dit egentligen... Vilket dilemma. [V]

23 Apr 2011, 18:43
Profile

Bra jobbat! Min familj bojkottar ALLA feltolkade och missuppfattade bibliska högtider rakt av, utom midsommarafton som inte har biblisk anknytning. Vårt så kallade "sillabord" denna helg är "vårt eget" påfund och därmed vår egen tradition. [^]

Image
<font size="2">/Janne i Själevad – Suffering severely from honkieritis. </font id="size2">

23 Apr 2011, 18:51
Profile ICQ WWW

Wicca wrote:

Bra jobbat! Min familj bojkottar ALLA feltolkade och missuppfattade bibliska högtider rakt av, utom midsommarafton som inte har biblisk anknytning. Vårt så kallade "sillabord" denna helg är "vårt eget" påfund och därmed vår egen tradition. [^]

Image

Skönt att höra att man inte är ensam. Jag gör så gott jag kan med det andra också men min syster är helt galen i julen så det har jag inte lyckats bojkotta än.[:I]

23 Apr 2011, 18:55
Profile

Funderar dock på att glida ner till lokala kvartersbutiken(utlänningar, verkar inte fira påsk. Vettiga människor), som är öppen till skillnad från närmsta ICAt, och köpa lite Cola så jag kan skåla i lite Grants och cola. [:)]

Tyvärr verkar min fot ha pajjat mer eller mindre så jag är inte så himla sugen på att halta ner dit egentligen... Vilket dilemma. [V]

Inget dilemma, drick rent [:D] Glad Påsk!

Si fractum non sit, noli id reficere

23 Apr 2011, 19:39
Profile

Ne, jag haltade ner de cirka 100 metrarna och passade på att köpa lite kvällsmat i form av jordnötsringar. [^]

Bevittnade också följande telefonsamtal(bara ena parten):
"No, you can´t eat that... No, it´s plastic... Yes, I´m sure."
Undrar lite vad det handlade om. :P

EDIT: Skål förresten! [^]

23 Apr 2011, 19:46
Profile

Vi har förskjutit påsken med ett dygn i min släkt. I morgon blir det härligt blandad påsklunch med vårrätter insprängt.

Idag var det tänkt lammstek, men jag var försent ute, och fick nöja mig med hjortstek.[;)] Lite vilt till förrätt, steken var ju inte så stor, fasanpate med egenhändigt sjuden rödlökschutney. Smarrigt!
Steken fick en vin/vinäger baserad sky med timjan i som kompis.

Skål i en till viltet perfekt Cabernet från Napa Valley!

Image

23 Apr 2011, 21:05
Profile WWW

Skönt att höra att man inte är ensam. Jag gör så gott jag kan med det andra också men min syster är helt galen i julen så det har jag inte lyckats bojkotta än.[:I]

Med ett nick som ditt är det väl inte så lustigt att du inte gillar kristna högtider. [:D]

Å andra sidan kan du ju trösta dig med att julen firades när julen nu firas här uppe i norr långt innan kristendomen kom hit. På den tiden hette det ofta "Att dricka jul".

Själv har jag bestigit Omberg idag, men tyvärr har jag ingen öl att svalka mig med. Får väl bli en cognac. SKÅL!

-------------
The church is near, but the road is icy. The pub is far, but we walk carefully.

23 Apr 2011, 21:25
Profile

Wicca wrote:

Med ett nick som ditt är det väl inte så lustigt att du inte gillar kristna högtider. [:D]

Å andra sidan kan du ju trösta dig med att julen firades när julen nu firas här uppe i norr långt innan kristendomen kom hit. På den tiden hette det ofta "Att dricka jul".

Själv har jag bestigit Omberg idag, men tyvärr har jag ingen öl att svalka mig med. Får väl bli en cognac. SKÅL!

-------------
The church is near, but the road is icy. The pub is far, but we walk carefully.

Mjo, men nu råkar det ju förhålla sig så att mitt nick inte har något att göra med den där lustiga religionen, men det är en annan historia...

Inne på tredje(ganska stora) glaset WC nu. [:o)]

23 Apr 2011, 21:31
Profile

Image

Öppnad för 10 minuter sedan, var rädd för att den skulle ha blivit dålig men den är mycket god! [^]

Föreslår en skål till Annalisa Ericssons ära, senast igår såg jag en film med henne (Mannekäng i rött), idag är hon död. [:(] Tråkigt, men hon är definitivt ursäktad i och med att hon ändå blev 97 år gammal.

23 Apr 2011, 21:38
Profile

Jag ska väl inte vara sämre...

SKÅL PÅ ER BRÖDER !!!!!

och här dricks det päroncider. Faktiskt riktigt gott. Fast det är väl "så där" med yrseln.....[:)]

Image

23 Apr 2011, 23:44
Profile ICQ WWW
Reply to topic   [ 12 posts ]