| Author |
Message |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
 Fåfäng eller omedveten? en fråga om stil
såg Stefan Sundström på TV. Han har verkligen gjort det stillösa till en stil, vilket fick mig att tänka på just detta med hur vi vill framstå inför andra betraktare. Inte minst musikintresserade lägger sig ju gärna till med en stil för att markera samhörighet med sin musik-stil eller sina musik-förebilder. Det kan vara den klassiska långt hår, svarta kläder, tatueringar och skinnväst för att markera att man aldrig växt ur 70-talet (eller helst ville tillhöra den generationen), eller kanske popsnöret men svåra brillor, Converse och secondhand-kavaj till Palestina-sjalen. Eller Meduza-diggaren med fet-prilla, skinnväst, träskor och Gällivarehäng Sedan finns det de som säger sig vara totalt ointresserade och bara plockar upp det som de råkar snubbla över på morgonen utan tanke på vad det är Men väldigt få är "äkta" i den bemärkelsen att de inte bryr sig om hur de ser ut. Stefan Sundström är antagligen en sån som vill att vi ska tro att han skiter i hur han ser ut. Men så är det ju inte, han har gjort en dygd av att vara otrendig och blir därmed mycket medveten i sina gummistövlar mitt i vårsolen. Lika töntig som den värsta Solsidan-Fredde i sina märkeskläder Eller gitarrister som Dregen eller Gessle som har gitarren alldeles för lågt bara för att det är coolt, fast alla vet att det är lättare att ha kontroll på gitarrspelandet om man har den på magen ala Robben Ford eller George Harrison[}:)] Jag är rätt otrendig nu för tiden, men lägger ändå rätt stor vikt vid vad jag har på mig. Inte för att jag inbillar mig att grannen imponeras av mina exklusiva mancettknappar utan för att jag gillar att veta att de sitter där och att är rätt ovanliga. Eller att jag vet att mina skor inte är ihoplimmade av något skit-papperslaminat av barnarbetare i Kina utan är handbyggda av en skomakare i Northampton. Är det inte så med gitarrerna också? Visst är det väl så att ni som inte står på scen ibland skaffar er en gitarr som ni vill ha bara för att den har ett iconvärde. Inte faan vet er genomsnittsgranne/kompis att gitarren är värd 50.000, men det gör ju inget, Du vet att det är en icon-gura och njuter varje gång du hänger på dig gitarren. Trots att du inte spelar så bra att du inte kan klara dig utmärkt med en Kina-gura för 4000:- Eller du som står på scen, visst väljer du gitarr minst lika mycket för att understryka din attityd/personlighet som för att gitarren låter bra till det du ska spela? Det kan vara till och med vara befogat att köpa sig en gitarr för 3 miljoner trots att man bara behärskar tre visackord. Det brukar ju fnysas här på BOJen åt att krösusar köper upp de fina vintage-iconerna och hänger undan dom. Men so what? Så länge den som köper är nöjd så är det ju bara bra så vart ville jag komma med detta svammel nu då.. Ja inte faan vet jag.. blev bara lite irriterad över de otrendigas trendighet och gitarristernas dubbelmoral[8D] -------------------------------------------------  The beat goes on and I´m so wrong
|
| 20 Apr 2011, 05:55 |
|
 |
|
K-G
|
"Mode är för dem som inte har någon egen stil..." [:D] [url="http://www.theboogiecats.com/"]  [/url]<font color="pink"><i>Att märka ord är den svages sätt att hämnas!"]</font id="pink"> http://www.myspace.com/theboogiecats
|
| 20 Apr 2011, 06:45 |
|
 |
|
Fotogeno
|
Stefan Sundström träffade jag en(1) gång i slutet av 70 talet. Varför jag minns det? Jo för han ser exakt likadan ut som då.
Man kan undra över varför Dregen skulle gå iland med att ha guran vid skosnörena och Gessle inte går iland med att ha en gitarr ens i samma kommun[xx(]
Bo-Conny Skruvlin
|
| 20 Apr 2011, 07:06 |
|
 |
|
iggle
|
Har bara en kommentar och det är till dem som har gitarren så himla långt ner... Hur är det möjligt att spela? [:D]
Per Gessle slutar ju spela mellan varven så hans gura e ju mer som ett tillbehör.
|
| 20 Apr 2011, 07:53 |
|
 |
|
Izzy
Joined: 11 Nov 2004, 22:59 Posts: 3783 Location: Stockholm Sweden
|
Do you have problem guys? And who the f**k is this Gessle? Never heard of.  <font size="2"><i>"Jag ä ju nörd så jag har ju alltid fel vafan jag än säg." (Knut)"]</font id="size2">
|
| 20 Apr 2011, 15:00 |
|
 |
|
bluescaptain
|
För mig skulle det vara en dystopisk mardrömsvärld om alla stod och lirade skitnödig eklektisk gitarr med ett axelband på 3dm alá Robben Ford eller George Harrison. [:D] http://www.myspace.com/gudarsskymning
|
| 20 Apr 2011, 15:44 |
|
 |
|
Joshunznera
|
Izzy wrote: Do you have problem guys? And who the f**k is this Gessle? Never heard of.  <font size="2"><i>"Jag ä ju nörd så jag har ju alltid fel vafan jag än säg." (Knut)"]</font id="size2"> attityd ! [8D] -------------------------------------------------  The beat goes on and I´m so wrong
|
| 20 Apr 2011, 15:45 |
|
 |
|
Joshunznera
|
bluescaptain wrote: För mig skulle det vara en dystopisk mardrömsvärld om alla stod och lirade skitnödig eklektisk gitarr med ett axelband på 3dm alá Robben Ford eller George Harrison. [:D] http://www.myspace.com/gudarsskymninghåller med, attityden är no1 när det gäller rock n roll (som så ofta annars)[8D] -------------------------------------------------  The beat goes on and I´m so wrong
|
| 20 Apr 2011, 15:57 |
|
 |
|
1331
|
Joshunznera wrote: Izzy wrote: Do you have problem guys? And who the f**k is this Gessle? Never heard of.  <font size="2"><i>"Jag ä ju nörd så jag har ju alltid fel vafan jag än säg." (Knut)"]</font id="size2"> attityd ! [8D] -------------------------------------------------  The beat goes on and I´m so wrong Jimmy Page har verkligen åldrats med värdighet... han är fortfarande cool![8D] http://www.pigsinspace.se
|
| 20 Apr 2011, 15:59 |
|
 |
|
BlueOnBlue
Joined: 25 Nov 2010, 14:42 Posts: 485 Location: Västernorrland
|
Ett mycket bra och tänkvärt inlägg Joshunznera.
Det finns ett påstående som säger: "Endast det moderna blir omodernt - det klassiska består." Ligger det något i det resonemanget eller? Döm själva!
//BoB
|
| 20 Apr 2011, 16:12 |
|
 |
|
Metamatic
|
Alice Cooper gjorde helt rätt i slutet på 60-talet när han körde igång med scenshower och scenutstyrsel. Efter det var det inte många som tyckte att det var kul att se skäggiga typer på scen med flannelskjorta och slitna jeans.
Men nuförtiden, eller rättare sagt sedan grungen kom är det inne att se töntig ut igen. Hur kul är det att gå på en konsert och se ett band med samma klädsel som de har när de går på Bohempuben?
Jag ser det inte som trend utan som artistiskt eller teateralistiskt. Det är självklart att man ska ge publiken någonting mer än musiken, annars kan man lika gärna sitta hemma och lyssna på musiken. Att ta privatlivet upp på scen är för mig lika konstigt som det omvända. Men å andra sidan beror det på vad man förväntar sig av någon.
Det är alltid lika kul att se T.Rex, Slade, Bowie eller någon annan på Top of the Pops i början/mitten av 70-talet. Då var det verkligen utmärkande vilka som var musiker/artister när man såg bilderna på den dansande publiken. I dag vill alla vara rockstjärnor och klär sig som sådana trots att de inte kan ta en ton på ett instrument. Kalla mig nostalgisk men jag längtar tillbaka till den tiden då alla hade sin del i spelet.
|
| 20 Apr 2011, 17:12 |
|
 |
|
bluescaptain
|
iggle wrote: <font color="red">Har bara en kommentar och det �r till dem som har gitarren s� himla l�ngt ner... Hur �r det m�jligt att spela?</font id="red"> [:D]
Tja, aparmar? Gärna en någorlunda sund diet så inte gitarren höljs i dunkel någonstans där nere under ölmagen [:D] http://www.myspace.com/gudarsskymning
|
| 20 Apr 2011, 22:29 |
|
 |
|
iggle
|
Så kontentan är trummisar utan ölmage? [:D] bluescaptain wrote: iggle wrote: <font color="red">Har bara en kommentar och det �r till dem som har gitarren s� himla l�ngt ner... Hur �r det m�jligt att spela?</font id="red"> [:D]
Tja, aparmar? Gärna en någorlunda sund diet så inte gitarren höljs i dunkel någonstans där nere under ölmagen [:D] http://www.myspace.com/gudarsskymning
|
| 20 Apr 2011, 22:37 |
|
 |
|
Fotogeno
|
Jag antar att en del av topicen innehåller kommentarer kring andra trådar som till och från tvinnats.
Det är väl bara fullt naturligt att Porsche och veteranbilsklubben känner sig utmanad när Toyota och skrotbilsklubben hävdar att de kan köra åttor runt dem för en tredjedel av priset.
Tyvärr är det nog i vissa sammanhang sant, beroende på vem som sitter bakom ratten! Bara den gnagande tanken devalverar ju en del av den investeringen man har gjort. Man vill ju helst inte bli avslöjad eller misstänkt för att vara en possör.
Metaforen haltar en del. Bla så kan du per definition köra bil om du har körkort. Men du blir obönhörligen avslöjad av vem som helst äldre en 10 år, och det går på bara några sekunder om du kan spela gitarr eller inte.
Vilket förståss är besvärande för det blir ju aningen svårt att begripa varför man i hela fridens namn går och köper en gitarr för 40 kkr om man inte kan spela?
Bo-Conny Skruvlin
|
| 21 Apr 2011, 03:39 |
|
 |
|
Joshunznera
|
Fotogeno wrote: Jag antar att en del av topicen innehåller kommentarer kring andra trådar som till och från tvinnats.
Det är väl bara fullt naturligt att Porsche och veteranbilsklubben känner sig utmanad när Toyota och skrotbilsklubben hävdar att de kan köra åttor runt dem för en tredjedel av priset.
Tyvärr är det nog i vissa sammanhang sant, beroende på vem som sitter bakom ratten! Bara den gnagande tanken devalverar ju en del av den investeringen man har gjort. Man vill ju helst inte bli avslöjad eller misstänkt för att vara en possör.
Metaforen haltar en del. Bla så kan du per definition köra bil om du har körkort. Men du blir obönhörligen avslöjad av vem som helst äldre en 10 år, och det går på bara några sekunder om du kan spela gitarr eller inte.
<font color="blue"><b>Vilket förståss är besvärande för det blir ju aningen svårt att begripa varför man i hela fridens namn går och köper en gitarr för 40 kkr om man inte kan spela?</b></font id="blue">
Bo-Conny Skruvlin
för att impa på kompisen, publiken eller sig själv skulle jag säga Jag har ingen gitarr som kostat mig mer än 15.000 i inköp, men jag är säker på att det finns koreaner och kineser i klassen under 5000 som mycket väl tillfredställer mina behov rent spelmässigt (och så är det ju för de flesta med handen på hjärtat). Är vi överens så långt så handlar det ju till minst 90% om attityd, bräcka-grannen eller möjligen hopp om god prisutveckling. Eller allt på en gång Jag såg en klåpare köra omkring i en Ferrari 458 på Huddingevägen igår. Att han inte behärskade bilen var uppenbart. Om han hade köpt eller leasat den vet jag ju inte men oavsett vilket så var det ju en dyr investering om det nu bara handlade om att bräcka eller bättra på sin sjävbild. Men han som körde tyckte säkert att det var värt varenda krona[8D] Var lägger man ev. sina 20.000 på extra-urustning när man köper ny bil? På 18-tumsfälgarna eller skinnklädseln? Beror ju på om man prioriterar att imponera på omgivningen eller sitta skönt när man kör. -------------------------------------------------  The beat goes on and I´m so wrong
|
| 21 Apr 2011, 05:35 |
|
 |
|
Fotogeno
|
Ärligt talat så skiner jag fullständigt i vad folk gör med sina pengar. Vill du lägga stålar på en kalas gura så rör det mig inte i ryggen.
Visserligen inser jag att man nog behöver en stor egen övertygelse om varans odiskutabla och oöverträffade överlägsenhet för att kånka mycket stålar till MB. Vilket tyvärr inte helt sällan, resulterar i en rätt trist attityd vad det gäller andra instrument, andra tillverkare från andra delar av världen. Finns därpå även den minsta misstanke om att den som intar den positionen inte riktigt har det kunnandet och erfarenheten att göra den bedömningen på ett vederhäftigt sätt. Så blir man i alla fall på det här forumet obönhörligen avslöjad. Att man därpå sprattlar emot bättrar knappast på situationen.
Jag skall inte anklaga en sida för att ha attityd och inte friskriva mig själv heller. Det finns gott om avundsjuka, puritanism, passion och nörderi som stökar till begreppen när disskussionen egentligen handlar om några lackade träbitar.
Man bör heller inte glömma bort att olika uppfattningar håller forumet vid liv.
Bo-Conny Skruvlin
|
| 21 Apr 2011, 07:08 |
|
 |
|
rifle
|
Skälet till att Dregen har gitarren så långt ner är för att den tar i adamsäpplet annars [:D]
|
| 21 Apr 2011, 07:51 |
|
 |
|
Joshunznera
|
Fotogeno wrote: <font color="blue"><b>Ärligt talat så skiner jag fullständigt i vad folk gör med sina pengar. Vill du lägga stålar på en kalas gura så rör det mig inte i ryggen.</b></font id="blue">
Visserligen inser jag att man nog behöver en stor egen övertygelse om varans odiskutabla och oöverträffade överlägsenhet för att kånka mycket stålar till MB. Vilket tyvärr inte helt sällan, resulterar i en rätt trist attityd vad det gäller andra instrument, andra tillverkare från andra delar av världen. Finns därpå även den minsta misstanke om att den som intar den positionen inte riktigt har det kunnandet och erfarenheten att göra den bedömningen på ett vederhäftigt sätt. Så blir man i alla fall på det här forumet obönhörligen avslöjad. Att man därpå sprattlar emot bättrar knappast på situationen.
<font color="blue"><b>Jag skall inte anklaga en sida för att ha attityd och inte friskriva mig själv heller. Det finns gott om avundsjuka, puritanism, passion och nörderi som stökar till begreppen när disskussionen egentligen handlar om några lackade träbitar.
Man bör heller inte glömma bort att olika uppfattningar håller forumet vid liv.</b></font id="blue">
Bo-Conny Skruvlin
JUST SÅ![:)] -------------------------------------------------  The beat goes on and I´m so wrong
|
| 21 Apr 2011, 08:08 |
|
 |
|
niknor
|
Ju längre ner man har gitarren desto mindre behöver/kan/orkar man spela. Keith på 1970-talet: http://www.youtube.com/watch?v=VSyNUAzPofIKeith på 2000-talet http://www.youtube.com/watch?v=0j6GYS-BeykKanske det berodde på att Mick Taylor solade oavbrutet så Keith var tvungen att spela hela tiden. Nuförtiden så vet han ju att Ronnie Wood täcker upp.
|
| 21 Apr 2011, 08:08 |
|
 |
|
Fotogeno
|
Ok ! Jag fattar! SÅ! [:D] Quote: quote: -------------------------------------------------------------------------------- Originally posted by Fotogeno
<font color="red">Ärligt talat så skiner jag fullständigt i vad folk gör med sina pengar. Vill du lägga stålar på en kalas gura så rör det mig inte i ryggen.</font id="red">Visserligen inser jag att man nog behöver en stor egen övertygelse om varans odiskutabla och oöverträffade överlägsenhet för att kånka mycket stålar till MB. Vilket tyvärr inte helt sällan, resulterar i en rätt trist attityd vad det gäller andra instrument, andra tillverkare från andra delar av världen. Finns därpå även den minsta misstanke om att den som intar den positionen inte riktigt har det kunnandet och erfarenheten att göra den bedömningen på ett vederhäftigt sätt. Så blir man i alla fall på det här forumet obönhörligen avslöjad. Att man därpå sprattlar emot bättrar knappast på situationen.
<font color="red">Jag skall inte anklaga en sida för att ha attityd och inte friskriva mig själv heller. Det finns gott om avundsjuka, puritanism, passion och nörderi som stökar till begreppen när disskussionen egentligen handlar om några lackade träbitar.</font id="red"> <font color="red">Man bör heller inte glömma bort att olika uppfattningar håller forumet vid liv.</font id="red"> Men inte SÅ [;)] Quote: Visserligen inser jag att man nog behöver en stor egen övertygelse om varans odiskutabla och oöverträffade överlägsenhet för att kånka mycket stålar till MB. Vilket tyvärr inte helt sällan, resulterar i en rätt trist attityd vad det gäller andra instrument, andra tillverkare från andra delar av världen. Finns därpå även den minsta misstanke om att den som intar den positionen inte riktigt har det kunnandet och erfarenheten att göra den bedömningen på ett vederhäftigt sätt. Så blir man i alla fall på det här forumet obönhörligen avslöjad. Att man därpå sprattlar emot bättrar knappast på situationen.
Tjoho!! Bo-Conny Skruvlin
|
| 21 Apr 2011, 09:23 |
|
 |
|
Haraldrig
|
"Vi nöjer oss inte med det liv som vi äger inom oss själva och i vår egen tillvar: vi vill leva i ett inbillat liv i andras föreställningar om oss, och bemödar oss för den skull att synas. Vi arbetar ideligen på att försköna ofh bevara denna inbillade tillvaro, och försummar därigenom den verkliga". -Blaise Pascal
Funderingar kring sånt här hade man redan på 1600-talet.
Senaste numret av Axxess har "den marknadsförda människan" som tema. En hel del intressanta artiklar och tankar kring detta.
John Lindberg menar att det är en jakt på autencitet. Men när en 59'a flametop kostar ett par miljoner får de flesta nöja sig med något billigare.
I'll call the cops on my own self, figure out a way to please those men I'll play detective, I'll play bloodhound, sniffing up clues with my nose in the mud
|
| 21 Apr 2011, 10:31 |
|
 |
|
Burner
|
Har påskspriten redan slagit in?[:D] Appropå ingenting: Kommer till K-rauta i Eskilstuna på jobb. Kliver fram till infodisken och ber dom ringa på min kontaktperson. - Hej, Lisa i infodisken här, det är en kille från Intergate här och söker dig. Ser att hon lyssnar, blicken börjar flacka lite.. sen säger hon i telefonen: - Jo det är hårdrockaren som är här[:D] <font size="1"> // I never claimed that I could play guitar.. but I look like a RockStar // Musik: http://www.myspace.com/jarnetswedenYoutube: http://www.youtube.com/bummmerFoton: http://www.flickr.com/photos/bummmer</font id="size1">
|
| 21 Apr 2011, 11:00 |
|
 |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
Burner wrote: Har påskspriten redan slagit in?[:D] Appropå ingenting: Kommer till K-rauta i Eskilstuna på jobb. Kliver fram till infodisken och ber dom ringa på min kontaktperson. - Hej, Lisa i infodisken här, det är en kille från Intergate här och söker dig. Ser att hon lyssnar, blicken börjar flacka lite.. sen säger hon i telefonen: - Jo det är hårdrockaren som är här[:D] <font size="1"> // I never claimed that I could play guitar.. but I look like a RockStar // Musik: http://www.myspace.com/jarnetswedenYoutube: http://www.youtube.com/bummmerFoton: http://www.flickr.com/photos/bummmer</font id="size1"> Alltid skönt med ett utmärkande kännetecken, eller hur? [;)]  <font size="2">/Janne i Själevad – Suffering severely from honkieritis. </font id="size2">
|
| 21 Apr 2011, 11:02 |
|
 |
|
Burner
|
Japp[:D] Ett annat exempel är härom veckan när jag byggde om inne på Silja Terminalen/Värtan.. Kommer dit på fredagen för att kolla att allt lirar som det ska.. Då hör jag från vaktkuren där Securitas sitter.. - Hörru, nu får vi allt sluta träffas så här?! Inne i kuren sitter en "trevlig" blond Securitas tjej och garvar. Visar sig att hon(mitt minne är kort) jobbar som innhoppare på Silja, TV4 och nåt annat ställe kring Gärdet.. dvs där jag brukar va & jobba. Men man är ju inte dummare att man finner sig snabbt & erbjuder lunch[:D] <font size="1"> // I never claimed that I could play guitar.. but I look like a RockStar // Musik: http://www.myspace.com/jarnetswedenYoutube: http://www.youtube.com/bummmerFoton: http://www.flickr.com/photos/bummmer</font id="size1">
|
| 21 Apr 2011, 11:09 |
|
 |
|
Mike Leaf
|
iggle wrote: Har bara en kommentar och det är till dem som har gitarren så himla långt ner... Hur är det möjligt att spela? [:D]
Per Gessle slutar ju spela mellan varven så hans gura e ju mer som ett tillbehör.
Man vänjer sig vid den ställningen , tar vissa ackord annorlunda, tex barré med tummen på låga E och pekfinger på höga E , och vinklar upp halsen lite vid solospel, samt övar stående inte sittande.... Finns ett antal stora gitarrister som gör betydligt mer än bara har guran på magen som har den längre ned. ex är Jimmy Page, Slash , Zakk Wylde... Har du spelat i många år med den tekniken , är det lika svårt att ha guran under hakan som Beatles. Finns väl säkert någon gyllene medelväg. Skulle allt handla om 'ergonomi' skulle väl många sitta på scen och lira gitarr och bas, varför gör man inte det ? det är ju ännu skönare ställning.
|
| 21 Apr 2011, 11:39 |
|
 |
|
Mike Leaf
|
Angående den intränade 'uteliggarlooken' så är den nog minst lika krävande att underhålla som 'slick looken' men det åt mindre tvättmedel...
Tatueringar har det definitivt gått inflation i på senaste 10 åren , nästan coolare att inte ha dom.
Fast nån enstaka har man ju.. [:I]
|
| 21 Apr 2011, 11:42 |
|
 |
|
Joshunznera
|
Fotogeno wrote: Ok ! Jag fattar! SÅ! [:D] Quote: quote: -------------------------------------------------------------------------------- Originally posted by Fotogeno
<font color="red">Ärligt talat så skiner jag fullständigt i vad folk gör med sina pengar. Vill du lägga stålar på en kalas gura så rör det mig inte i ryggen.</font id="red">Visserligen inser jag att man nog behöver en stor egen övertygelse om varans odiskutabla och oöverträffade överlägsenhet för att kånka mycket stålar till MB. Vilket tyvärr inte helt sällan, resulterar i en rätt trist attityd vad det gäller andra instrument, andra tillverkare från andra delar av världen. Finns därpå även den minsta misstanke om att den som intar den positionen inte riktigt har det kunnandet och erfarenheten att göra den bedömningen på ett vederhäftigt sätt. Så blir man i alla fall på det här forumet obönhörligen avslöjad. Att man därpå sprattlar emot bättrar knappast på situationen.
<font color="red">Jag skall inte anklaga en sida för att ha attityd och inte friskriva mig själv heller. Det finns gott om avundsjuka, puritanism, passion och nörderi som stökar till begreppen när disskussionen egentligen handlar om några lackade träbitar.</font id="red"> <font color="red">Man bör heller inte glömma bort att olika uppfattningar håller forumet vid liv.</font id="red"> Men inte SÅ [;)] Quote: Visserligen inser jag att man nog behöver en stor egen övertygelse om varans odiskutabla och oöverträffade överlägsenhet för att kånka mycket stålar till MB. Vilket tyvärr inte helt sällan, resulterar i en rätt trist attityd vad det gäller andra instrument, andra tillverkare från andra delar av världen. Finns därpå även den minsta misstanke om att den som intar den positionen inte riktigt har det kunnandet och erfarenheten att göra den bedömningen på ett vederhäftigt sätt. Så blir man i alla fall på det här forumet obönhörligen avslöjad. Att man därpå sprattlar emot bättrar knappast på situationen.
Tjoho!! Bo-Conny Skruvlin jorå, men man ska inte strö salt i de öppna såren[;)] Kan nog tänka mig att köpa den där R8an tex, eller 911an, men hittills har det stannat vid en tanke. I min ålder satsar man hellre pengarna på en skön fåtölj [:D] -------------------------------------------------  The beat goes on and I´m so wrong
|
| 21 Apr 2011, 12:09 |
|
 |
|
Hoochie coochie man
|
Var på Sweden Rock för några år sen och kom i samtal med en kille i 25-årsåldern. Föjlande dialog utspann sig:
- vad gör en gamling som du på Sweden Rock ? - Jag spelade rock innan du låg i vaggan och håller fortfarande på.. - Va (tvivlande), var har du tatueringarna då ?
|
| 21 Apr 2011, 12:44 |
|
 |
|
iggle
|
Where the sun dont shine? [:D] Hoochie coochie man wrote: Var på Sweden Rock för några år sen och kom i samtal med en kille i 25-årsåldern. Föjlande dialog utspann sig:
- vad gör en gamling som du på Sweden Rock ? - Jag spelade rock innan du låg i vaggan och håller fortfarande på.. - Va (tvivlande), var har du tatueringarna då ?
|
| 21 Apr 2011, 13:49 |
|
|