Fan va kul de e med nördar:)!
Gav bort min laptop till sonen när jag fick min Mac genom jobbet. Men min son bara gnällde att den va så långsam och jag erbjöd mig att lämna in den till en kompis,kompis som fixat en dator till mig tidigare med jävligt gott resultat[:)] och denna dator har jag haft ett par år nu och den har varit helt problemfri[:)]. Nu blev laptopen liggandes och sonen köpte en Mac istället. Så nu hämtade jag tebax den och ringde upp killen som fixade min förra. Lustigt nog så när jag flyttade sist så hamnade jag hundra meter ifrån honom[:D]. Ringde upp honom och frågade om han kunde bota om hela skiten och göra som med min förra? Inga problem, kom upp med den bara får jag till svar. När jag kommer upp så visar han mig givetvis sin dator[:0]. Plockar loss sidoskyddet och ber mig kolla in hans senaste hårdisk som tydligen ska va nåt in i hästeväg[:D]. Sen berättar han att ramminnet e på 12mb i detta monster till dator[:)]. Tycker de bara e så kul med nördar, för detta e ju hans stora intresse och fan va viktigt de e att de finns intressen och spetskompetens[:)]. När vi öppnade min simpla laptop i sammanhanget, så pekade han genast på ett klistermärke på datorn och sa, "där har vi felet"! Nu ska han lägga in XP i den för Vista va inte utvecklat ordentligt förrän Vista7 kom och de e därför den saggar[:)]. Kommer säkert att bli kanon gissar jag[:)].
Mvh Daffyd
Call me black, call me white. Call me anything you like, just don´t call me late for a party!
haraldhellstrom@hotmail.com