View unanswered posts | View active topics It is currently 03 May 2026, 19:11

Reply to topic  [ 5 posts ] 
Fan va kul de e med nördar:)! 
Author Message

Gav bort min laptop till sonen när jag fick min Mac genom jobbet. Men min son bara gnällde att den va så långsam och jag erbjöd mig att lämna in den till en kompis,kompis som fixat en dator till mig tidigare med jävligt gott resultat[:)] och denna dator har jag haft ett par år nu och den har varit helt problemfri[:)]. Nu blev laptopen liggandes och sonen köpte en Mac istället. Så nu hämtade jag tebax den och ringde upp killen som fixade min förra. Lustigt nog så när jag flyttade sist så hamnade jag hundra meter ifrån honom[:D]. Ringde upp honom och frågade om han kunde bota om hela skiten och göra som med min förra? Inga problem, kom upp med den bara får jag till svar. När jag kommer upp så visar han mig givetvis sin dator[:0]. Plockar loss sidoskyddet och ber mig kolla in hans senaste hårdisk som tydligen ska va nåt in i hästeväg[:D]. Sen berättar han att ramminnet e på 12mb i detta monster till dator[:)]. Tycker de bara e så kul med nördar, för detta e ju hans stora intresse och fan va viktigt de e att de finns intressen och spetskompetens[:)]. När vi öppnade min simpla laptop i sammanhanget, så pekade han genast på ett klistermärke på datorn och sa, "där har vi felet"! Nu ska han lägga in XP i den för Vista va inte utvecklat ordentligt förrän Vista7 kom och de e därför den saggar[:)]. Kommer säkert att bli kanon gissar jag[:)].
Mvh Daffyd

Call me black, call me white. Call me anything you like, just don´t call me late for a party! haraldhellstrom@hotmail.com

18 Apr 2011, 23:04
Profile ICQ YIM WWW

Hursomehelst är det där väl knappast kunskap som kvalificerar någon som nörd, att Windows Vista är den sämsta skiten sen Göran Persson är väl de flesta medvetna om [:D]

19 Apr 2011, 10:15
Profile

Jag blev också impad av hela 12 Mb internminne.

Ungefär år 1993... [;)]

19 Apr 2011, 10:40
Profile

Då satt du ändå på en fin dator för att vara 1993, kommer ihåg min första dator 94, som hade hela 2 mb RAM [:D]

19 Apr 2011, 11:05
Profile

[:)][:D][8D][:)][:D][:)][:)][:)][:)][:D][:D][:D]

20 Apr 2011, 10:56
Profile ICQ YIM WWW
Reply to topic   [ 5 posts ]