View unanswered posts | View active topics It is currently 03 May 2026, 16:37

Reply to topic  [ 14 posts ] 
Fan va nöjd jag e! Lexus SC300 
Author Message

Sååå jävla nöjd hittills med denna underbara bil[:)]! Fick den nybesiktigad och nu e den ute med mig och min love på vägen en vacker vårdag som denna[8D]. Går verkligen som klocka och allt fungerar perfekt i hela bilen, vilket jag tycker e smått otroligt för att vara en 94. Stereon låter sanslöst bra vilket jag tycker e viktigt i en bil[:)]. Halvförsäkring hos Länsförsäkringar kostade endast 213:- i mån och den drar faktiskt under litern 0.97[:)]. Detta kollade jag idag. Alltså inte alls en sådan dyr bil[:)]. Men jävlar va skön den e[:p]! Känns redan nu som jag gjort ett kanonköp[:)]. Har alltid önskat mig en nice sommarbil och denna blev perfekt. Skulle inte ens byta den emot en Gibson LesPaul Custom[:D].
Image
Image
Image
Mvh Daffyd

Call me black, call me white. Call me anything you like, just don´t call me late for a party! haraldhellstrom@hotmail.com

10 Apr 2011, 20:50
Profile ICQ YIM WWW

Ser jäkligt fin ut så grattis men vart tusan får man plats med fyrtolvan [:D]

"Det är aldrig försent att ge upp"

10 Apr 2011, 21:12
Profile WWW

lillefar wrote:

Ser jäkligt fin ut så grattis men vart tusan får man plats med fyrtolvan [:D]

"Det är aldrig försent att ge upp"

Borde få rum i skuffen dom är rätt stora dom där.
En 2x12a får plats i skuffen på Miatan.

10 Apr 2011, 22:01
Profile ICQ WWW

Kul med ovanliga bilar! Ser mkt välvårdad ut.

Frågan är hur väl bara reservdelspriserna ser ut på gamla Lexus. Delar den mycket med div Toyota så kan jag iofs tänka mig att det inte är så farligt.

Image

10 Apr 2011, 23:14
Profile WWW

Grattis till en annorlunda och häftig släde![:)]

Med vänliga hälsningar, <u><i><b><font color="brown">Christian.</font id="brown"></b>"]</u>

11 Apr 2011, 00:05
Profile WWW

11 Apr 2011, 00:44
Profile

Uncle Fred wrote:

Nice. Vad pröjsade du? Var det 20000?

Jag gav endast 15000:- för denna besiktigad och klar[:)]. Helt otroligt mycket bil för dom korvörena[:D].
Mvh Daffyd

Call me black, call me white. Call me anything you like, just don´t call me late for a party! haraldhellstrom@hotmail.com

11 Apr 2011, 06:59
Profile ICQ YIM WWW

Oakman wrote:

Kul med ovanliga bilar! Ser mkt välvårdad ut.

Frågan är hur väl bara reservdelspriserna ser ut på gamla Lexus. Delar den mycket med div Toyota så kan jag iofs tänka mig att det inte är så farligt.

Image

Jo de e ju en Toyota i botten och jag har luskat ut nu att när den heter Toyota så heter den Soarer istället för SC300/SC400
Mvh Daffyd

11 Apr 2011, 22:03
Profile ICQ YIM WWW

Är det samma motor i den där som i en Toyota Supra Soarer, 2,5 liters sexa med dubbelturbo på 280hk? Det stod en sån i bilhallen när jag hämtade min sommarleksak för ett par veckor sedan. Borde vara ganska rolig i så fall.

Micke

javelin70 [at] hotmail.com

12 Apr 2011, 09:48
Profile ICQ WWW

javelin70 wrote:

Är det samma motor i den där som i en Toyota Supra Soarer, 2,5 liters sexa med dubbelturbo på 280hk? Det stod en sån i bilhallen när jag hämtade min sommarleksak för ett par veckor sedan. Borde vara ganska rolig i så fall.

Micke

I Toyota Soarer sitter de antingen V8 eller den som du beskriver Javelin[:)]. I min Lexus sitter det en rak sexa 3 liters på 225 hk. Den går säkert helt okej men jag har nog tänkt mig att den ska köras lugnt och fridfullt så att den håller ett tag[:)]. Vad köpte du för nåt trevligt då?
mvh Daffyd

12 Apr 2011, 22:50
Profile ICQ YIM WWW

15.000kr och lösören och ingenting i försäkring?[:0] Du måste vara riktigt nöjd.

Med vänliga hälsningar, <u><i><b><font color="brown">Christian.</font id="brown"></b>"]</u>

12 Apr 2011, 22:59
Profile WWW

daffyd wrote:

I Toyota Soarer sitter de antingen V8 eller den som du beskriver Javelin[:)]. I min Lexus sitter det en rak sexa 3 liters på 225 hk. Den går säkert helt okej men jag har nog tänkt mig att den ska köras lugnt och fridfullt så att den håller ett tag[:)]. Vad köpte du för nåt trevligt då?
mvh Daffyd

En som också ska köras lugnt och fridfullt [:)]:

Image

Det går nog inte att göra så mycket annat, fjädringen är stenhård (sänkt) och fungerar nog bäst på bana. Definitivt inte på de tjälskottsvägar jag körde hem på när jag hämtade den för ett par veckor sedan. Trodde ett par gånger att fjäderbenen skulle komma upp genom huven när det studsade allt för jäkligt. Inte direkt bekvämt men jäklar vilken väghållning den har när vägen är bra!

Micke

13 Apr 2011, 08:23
Profile ICQ WWW

Jäklar va snygg den va[:p]! Då får jag säga GRATTIS till en jäkligt läcker bil[:)]. Min dröm e ju en cab och då gärna en MX-5 men de e ju lite annan ekonomi och den har inte jag just nu[V]. Men Lexusén e jag ändå väldigt nöjd med som köp. Ha många goa turer i din Mustang nu[:)].
Mvh Daffyd

13 Apr 2011, 19:43
Profile ICQ YIM WWW

daffyd wrote:

Jäklar va snygg den va[:p]! Då får jag säga GRATTIS till en jäkligt läcker bil[:)]. Min dröm e ju en cab och då gärna en MX-5 men de e ju lite annan ekonomi och den har inte jag just nu[V]. Men Lexusén e jag ändå väldigt nöjd med som köp. Ha många goa turer i din Mustang nu[:)].
Mvh Daffyd

Finns lite att göra på den, den fick lite lackskador under transport från japan som inte 100%-igt fixade. Den är annars riktigt bra, finns inte en enda rostfläck någonstans trots att det bara är lack under bilen. Dessutom har den bara gått 8700 mil så den är helt ok mekaniskt. Måste laga ett par skador i lädret på förarstolen, annars är den helt ok inuti också.

Image

Miata gillar jag också, de går ju dessutom att hitta till riktigt bra priser. Tänkte nog först köpa en Mustangcab men hur ofta kan man egentligen köra nercabbat? Mussen är dessutom snyggare som coupé.

Med tanke på vad du gav för Lexusen så kan man nog säga att du gjort ett rejält fynd (jämför med priserna på en Supra Soarer). Hoppas du får många problemfria sommarmil med den!

Micke

14 Apr 2011, 08:20
Profile ICQ WWW
Reply to topic   [ 14 posts ]