View unanswered posts | View active topics It is currently 03 May 2026, 00:19

Reply to topic  [ 13 posts ] 
Hur går affärerna till här egentligen? 
Author Message

Post Hur går affärerna till här egentligen?
Om jag säljer nåt som jag skickar på posten, är det postförskott som gäller el väntar jag tills köparen gjort rätt för sig på överenskommet konto? Hur brukar det gå till?
/Binke

02 Apr 2011, 22:44
Profile

förskottsbetalning till 98 %

02 Apr 2011, 23:00
Profile ICQ YIM WWW

Beror lite på vem som köper.
Är det en newbie så är det up front som gäller.
Etablerade medlemmar är det inte så noga med.

I'll call the cops on my own self, figure out a way to please those men
I'll play detective, I'll play bloodhound, sniffing up clues with my nose in the mud

02 Apr 2011, 23:13
Profile ICQ YIM WWW

Håller med Haraldrig.

Jag har nog gjort 20-30 affärer med "etablerade" Bojare, både köpt och sålt, och det har aldrig varit något tjafs eller lureri.

Vi Bojare håller ihop och är ärliga mot varandra. Hur skulle det vara att bli uthängd här som "Nuffe - bedragaren"?? Inte ens chans....

Image

03 Apr 2011, 00:13
Profile ICQ WWW

Är du bara ärlig och rak i kommunikationen så har du många bra affärer framför dig. Här är det inga problem att nån kan behöva vänta på löningsdags man får ända sina pengar eftersom överenskommelser gäller och ens ord! Har gjort ett femtiotal affärer på bojen och noll tjafs.

"Det är aldrig försent att ge upp"

03 Apr 2011, 08:46
Profile WWW

<b><font color="red">Är du bara ärlig och rak i kommunikationen så har du många bra affärer framför dig. Här är det inga problem att nån kan behöva vänta på löningsdags man får ända sina pengar eftersom överenskommelser gäller och ens ord!</font id="red"></b> Har gjort ett femtiotal affärer på bojen och noll tjafs.

"Det är aldrig försent att ge upp"

Instämmer.
Upplevt nåt tjafs på Planket, men aldrig här på BOJen. [^]

MVH
faellman

<i><font size="1">oO0Oo URL: http://soundcloud.com/mr-faellman-project/</font id="size1">"]

04 Apr 2011, 11:40
Profile WWW

Aldrig varit ngt tjafs med etablerade bojare.

jesper@gofastparts.se

04 Apr 2011, 13:01
Profile

Jag kör nog aldrig postförskott. Hälften nu, hälften sen har fungerat bra i alla år för mig.

04 Apr 2011, 16:42
Profile ICQ WWW

Instämmer helt med andra här[:)]. Har aldrig haft nåt krångel här på Bojen. Bojare kan man lita på[:D].
Mvh Daffyd

Call me black, call me white. Call me anything you like, just don´t call me late for a party! haraldhellstrom@hotmail.com

04 Apr 2011, 20:00
Profile ICQ YIM WWW

Beror lite på vem som köper.
Är det en newbie så är det up front som gäller.
Etablerade medlemmar är det inte så noga med.

I'll call the cops on my own self, figure out a way to please those men
I'll play detective, I'll play bloodhound, sniffing up clues with my nose in the mud

+1.

Jag kommer ihåg mitt första köp här på bojen, det var av bilton. Ett pedalcase köptes, som fortfarande används. Jag hade precis fyllt 18, visa-kort på g alltså och en överföring gick kanon. Han nämde även att jag kunde posta slanten ifall inte e-banken hoppat igång. Detta i förtroende, då han skickade caset direkt. Värmer ordentligt och det är självklart en av anledningarna till att jag stannar här.

Försöker mitt bästa här, men jag är relativt ung om man jämför med medelåldern. Hojta därför till om jag beter mig som en tonåring.[:I]

Med vänliga hälsningar, <u><i><b><font color="brown">Christian.</font id="brown"></b>"]</u>

04 Apr 2011, 21:14
Profile WWW

Skulle vilja säga att det är helt riskfritt att handla från rutinerade bojare. Enda strulet jag har varit med om är när jag glömde skicka mina bankuppgifter till en köpare. Han jagade mig en vecka för att få betala ett telestall som jag hade skickat veckan innan...
[^]

edvin.medvind(a)gmail.com

04 Apr 2011, 22:08
Profile ICQ WWW

Som andra skriver, det beror på. Men jag är ny och det fungerar bättre än allt annat. Jag betalar och säljaren skickar, ofta samma dag. Visserligen små belopp, men om båda är snabba skapas förtroende. Om det inte skulle fungera tappar även ett sådant här forum snart deltagare.

Men på Tradera och Blocket vill jag se pengarna först.

05 Apr 2011, 01:59
Profile

förskottsbetalning för mig.
Men som alla säger man har haft en bra kontakt med säljaren/köparen så är det inga problem. Brukar ta upp kontakten först per mail för att det är lättast sen gillar jag telefonen.

Ibland har jag kunnat varit snäll så att man kan ha möts upp någonstans mitt imellan om jag ändå hade vägarna förbi.

05 Apr 2011, 08:13
Profile ICQ WWW
Reply to topic   [ 13 posts ]