View unanswered posts | View active topics It is currently 03 May 2026, 10:59

Reply to topic  [ 28 posts ] 
Foppas comeback? NU ÄR DET SLUT! 
Author Message

Post Foppas comeback? NU ÄR DET SLUT!
Senaste nytt den 14/2 är att Peter Forsberg lägger av helt med hockey och pensionerar sig. Personligen tycker jag det var ett klokt beslut som det tog förvånandsvärt lång tid att fatta.

http://allehanda.se/sport/ishockey/1.2754621-extra-forsberg-slutar-med-hockey

Skönt att man slipper minnas honom som ett rinkvrak. Istället för hans enastående bravader på rinken.

Rätt beslut, Foppa! [:)]

Så har Peter "Foppa" Forsberg gjort comeback i NHL. Jag måste säga att jag är skeptisk. Han har försökt ett flertal gånger här hemma i elitserien - med nya skador som följd. Vad är det som får honom att tro att det ska gå vägen i NHL? Jag hoppas för hans skull att det går bra, men är som sagt skeptisk. [B)]

I Örnsköldsviks Allehandas "poll" på nätet, tror 62% att han lyckas och 38% att han misslyckas. Vad har ni Bojare för åsikt i ämnet? [:)]

Image<font size="2">/Janne i Själevad – suffering serverely from honkieritis...</font id="size2">

12 Feb 2011, 12:30
Profile ICQ WWW

Man måste ju först fråga sig vad hans mål är.
Är det att bli bäst?
Göra tusen mål?
Ha roligt och göra någonting han älskar istället för att sitta nånstans och ha tråkigt?

Personligen så tror jag att det är det sista, och med det målet är det inte svårt att lyckas när man är i hans skor. Enda som kan hindra honom är en ordentlig skada, men uppenbarligen älskar han hockeylivet så det är väl värt risken.

Sen har nog laget han spelar med ett mål också, få in pengar. Om jag minns rätt så spelar han ganska billigt nu? Antagligen är en stor spelare som foppa lite av en publikmagnet och denna ekvation betyder mycket pengar för klubben, så antagligen lyckas han där med.

Kort sagt, jag tror han lyckas, men inte med att bli världens bästa hockeyspelare(igen). [:)]

EDIT: Inte att förglömma är den psykiska påverkan en spelar som foppa kan ha på resten av laget. Med lite tur kan hans blotta närvaro i båset lyfta hela laget.

12 Feb 2011, 13:10
Profile

Foppa är en fantastisk hockeyspelare. Dels tekniskt, dels taktiskt med en grym blick för passningsspelet. On top of it, han är en slitvarg och spelar tufft som få.

Att han är en sådan megastar, gör ju att han blir dubbelt så hårt tagen som de flesta. Gissar att det sliter rätt hårt på kroppen.

Jag tror att Foppa helt enkelt älskar hockey, och har inte gjort så mycket annat som vuxen man. Han är ju inte heller lastgammal, även om han har varit med länge i gamet. Om kroppen håller, tror jag att han både lyckas själv, och kommer att lyfta resten av laget.
Håller verkligen tummarna för Foppa, han förtjänar en framgång. Dessutom lite tragiskt om det spricker ännu en gång, med det han uppenbarligen älskar!

Image

12 Feb 2011, 13:42
Profile WWW

Lyckas eller misslyckas med vad?

Jag menar om foten ska hålla. Spelmässigt håller han ju världsklass, men foten har stoppat honom många gånger. [:(]

Image<font size="2">/Janne i Själevad – suffering serverely from honkieritis...</font id="size2">

12 Feb 2011, 15:18
Profile ICQ WWW

EDIT: Inte att förglömma är den psykiska påverkan en spelar som foppa kan ha på resten av laget. Med lite tur kan hans blotta närvaro i båset lyfta hela laget.

I MoDo har Foppa den effekten att alla andra i laget slutar spela när han är med. Inte så produktivt, eller hur? [;)]

12 Feb 2011, 15:20
Profile ICQ WWW

Wicca wrote:

I MoDo har Foppa den effekten att alla andra i laget slutar spela när han är med. Inte så produktivt, eller hur? [;)]

Mer än jag visste, men det är ju en lite annan grej i elitserien skulle jag tro ändå. Mentaliteten är nog annorlunda, kanske därför han vill tillbaka till NHL?

Dessutom så är det lite tränarens jobb att göra så att sånt inte inträffar.

12 Feb 2011, 15:47
Profile

Duktig och framåt, stark profil är han ju helt klart fortfarande i Colorado - Och han böjer sig inte om ngn dummar sig. Kul att han kör på så länge han håller, troligtvis sista svängen nu.. tror jag i alla fall

-------

*//magnus_p

gotmpe[a]gmail.com

12 Feb 2011, 21:10
Profile WWW

Kul om Foppa lyckas. Det var väl sådär senast. Men....Colorado ligger väl lite risigt till. Hans lön är nog ett lågt pris om det kan motivera laget lite extra för att nå slutspelet.

Någon journalist trodde att hans ankomst kan betalas med mer publik och försäljning av sovenirer.

Det sägs att motivation slår klass. Här finns nog både motivation och klass. Hoppas att det går bra, men det är nog inte tillräckligt för att Colorado ska nå slutspelet.

12 Feb 2011, 23:08
Profile

Det sägs att motivation slår klass. Här finns nog både motivation och klass. Hoppas att det går bra, men det är nog inte tillräckligt för att Colorado ska nå slutspelet.

Ja klassen finns där, det kan nog de flesta vittna om. Och när det gäller motivationen, så har Foppa bubblat över en lång tid nu. [:D]

Jag glömmer aldrig Sporthallen här i Övik någon gång på 90-talet, när Foppa spelade innebandy med ett gäng polare. Det mål Foppa skulle spela mot var helt igenklätt, sånär som på en dryg kvadratdecimeters öppning i höger resp vänster kryss. När jag gick därifrån efter en kvart-tjugo minuter var ställningen 6-1 till Foppa. [8D]

13 Feb 2011, 10:44
Profile ICQ WWW

Senaste nytt den 14/2 är att Peter Forsberg lägger av helt med hockey och pensionerar sig. Personligen tycker jag det var ett klokt beslut som det tog förvånandsvärt lång tid att fatta.

Skönt att man slipper minnas honom som ett rinkvrak. Istället för hans enastående bravader på rinken.

Image
<font size="2">/Janne i Själevad – Vill köpa ett 5-håls enlagers p-skydd till Tele. Gärna gulnat eller relic.</font id="size2">

14 Feb 2011, 20:02
Profile ICQ WWW

FenderBender wrote:

Image
<font size="2">/Janne i Själevad – Vill köpa ett 5-håls enlagers p-skydd till Tele. Gärna gulnat eller relic.</font id="size2">

du har noll koll....har du ens sett hans två matcher nu ? han var bra, och efter 10 till hade han vart grym. tror hans fot krånglar tyvärr

14 Feb 2011, 20:08
Profile ICQ YIM WWW

du har noll koll....har du ens sett hans två matcher nu ? han var bra, och efter 10 till hade han vart grym. tror hans fot krånglar tyvärr

Tro mig, när det gäller Peter Forsberg har jag FULL KOLL. [8D] Klart foten krånglar. Men vad jag menade var, att han i flera år försökt komma tillbaka med resultatet att han blir mer och mer skadad. Så hade det gått även denna gång - men nu har han tagit förnuftet till fånga och fattat ett riktigt beslut. [:)]

Peter Forsberg från Tjärnmyrvägen i Domsjö, Örnsköldsvik, skulle nog bryta båda benen och båda armarna för att inte dominera i vilket lag som helst. Han går på ren och skär vilja och inget annat. [^]

Image

14 Feb 2011, 20:20
Profile ICQ WWW

spindeln wrote:

Tro mig, när det gäller Peter Forsberg har jag FULL KOLL. [8D] Klart foten krånglar. Men vad jag menade var, att han i flera år försökt komma tillbaka med resultatet att han blir mer och mer skadad. Så hade det gått även denna gång - men nu har han tagit förnuftet till fånga och fattat ett riktigt beslut. [:)]

Peter Forsberg från Tjärnmyrvägen i Domsjö, Örnsköldsvik, skulle nog bryta båda benen och båda armarna för att inte dominera i vilket lag som helst. <font color="red">Han går på ren och skär vilja och inget annat.</font id="red"> [^]

Där har du nog fel, talang fanns det rätt gott om.[:0]

Image

15 Feb 2011, 00:01
Profile WWW

FenderBender wrote:

spindeln wrote:

Peter Forsberg från Tjärnmyrvägen i Domsjö, Örnsköldsvik, skulle nog bryta båda benen och båda armarna för att inte dominera i vilket lag som helst. Han går på ren och skär vilja och inget annat. [^]

Image

hahaha....Peter Forsberg var kanske den mest talangfulle spelare nånsin...hans klubbteknik, skott, passningar och spelförståelse har inget med vilja att göra....
Vilja hade han också i massor.
Men dina uttalanden är som vanligt uppåt väggarna, man kan inte ta dig seriöst eftersom du har fel i 99% av allt du säger.

15 Feb 2011, 01:25
Profile ICQ YIM WWW

FenderBender wrote:

spindeln wrote:
du har noll koll....har du ens sett hans tv� matcher nu ? han var bra, och efter 10 till hade han vart grym. tror hans fot kr�nglar tyv�rr

Tro mig, n�r det g�ller Peter Forsberg har jag FULL KOLL. [8D] Klart foten kr�nglar. Men vad jag menade var, att han i flera �r f�rs�kt komma tillbaka med resultatet att han blir mer och mer skadad. S� hade det g�tt �ven denna g�ng - men nu har han tagit f�rnuftet till f�nga och fattat ett riktigt beslut. [:)]

Peter Forsberg fr�n Tj�rnmyrv�gen i Domsj�, �rnsk�ldsvik, skulle nog bryta b�da benen och b�da armarna f�r att inte dominera i vilket lag som helst. Han g�r p� ren och sk�r vilja och inget annat. [^]

Image
<font size="2">/Janne i Sj�levad � Vill k�pa ett 5-h�ls enlagers p-skydd till Tele. G�rna gulnat eller relic.</font id="size2">

Med vilja kommer man långt MEN för att nå världseliten i sport krävs en stor portion talang också.

När jag var friidrottare hade jag talangen men halvsviktande vilja....Så istället för att bli den världstjärna alla tränare trodde jag skulle bli slutade jag pga för mycket slit och svett[:D]

I'll call the cops on my own self, figure out a way to please those men
I'll play detective, I'll play bloodhound, sniffing up clues with my nose in the mud

15 Feb 2011, 03:03
Profile ICQ YIM WWW

Forsberg slutar. Definitivt svensk top 5 all time

//Patrik

15 Feb 2011, 03:14
Profile

hahaha....Peter Forsberg var kanske den mest talangfulle spelare nånsin...hans klubbteknik, skott, passningar och spelförståelse har inget med vilja att göra....
Men dina uttalanden är som vanligt uppåt väggarna, man kan inte ta dig seriöst eftersom du har fel i 99% av allt du säger.

Visst har han talang - det är den som tagit honom till toppen. Men för att på "ålderns höst" spela hockey på högsta nivå med de skador han haft de senaste åren krävs vilja. Punkt slut.

Rutinen finns där, träningen finns där, spelsinnet finns där, respekten finns där, liksom ödmjukheten. Skotten, passningarna mm. Allt finns där. Men med en trasig kropp är dessa egenskaper inte så mycket värda om han inte kan hitta ett sätt att dra nytta av allt det där. Inte många hade försökt så länge som honom och den som betalar priset i slutändan är just han själv. För att uppnå vad? [^]

Spindeln, du pratar om Peter Forsberg som om han fortfarande var 21 år. Hur "rätt" är det? [;)] Det vi såg på presskonferensen igår kväll var en ung man i en gammal skadad kropp som insett att karriären är över. [:(]

Haha, spindeln. Du resonerar som om du inte kan ett skit om hockey! [:D]

Image

15 Feb 2011, 09:48
Profile ICQ WWW

du har noll koll....har du ens sett hans två matcher nu ? han var bra, och efter 10 till hade han vart grym. <b><font color="blue">tror hans fot krånglar tyvärr</font id="blue"></b>

En insiktsfull kommentar från en hockeyexpert? [:D] Foppas skadade fot har tapetserat löpsedelsväggarna och upptagit mycket tid i TV den senaste tiden inför hans comeback i Colorado.

Och du "tror" att det är foten som krånglar? Tillåt mig småle. [:D][:D][:D]

Vad i hela friden var det som fick dig att tro att jag var av en annan åsikt? Kanske du borde läsa mina inlägg innan du anklagar mig för att ha "99%" fel och "noll koll"? [xx(]

Image

15 Feb 2011, 09:54
Profile ICQ WWW

FenderBender wrote:

spindeln wrote:

Visst har han talang - det är den som tagit honom till toppen. Men för att på "ålderns höst" spela hockey på högsta nivå med de skador han haft de senaste åren krävs vilja. Punkt slut.

Rutinen finns där, träningen finns där, spelsinnet finns där, respekten finns där, liksom ödmjukheten. Skotten, passningarna mm. Allt finns där. Men med en trasig kropp är dessa egenskaper inte så mycket värda om han inte kan hitta ett sätt att dra nytta av allt det där. Inte många hade försökt så länge som honom och den som betalar priset i slutändan är just han själv. För att uppnå vad? [^]

Spindeln, du pratar om Peter Forsberg som om han fortfarande var 21 år. Hur "rätt" är det? [;)] Det vi såg på presskonferensen igår kväll var en ung man i en gammal skadad kropp som insett att karriären är över. [:(]

Haha, spindeln. Du resonerar som om du inte kan ett skit om hockey! [:D]

Image

du skrev ju INNAN att det enda han har är vilja, men nu ändrar du dig som vanligt när du blivit rättad.
Du gör inlägg i en massa trådar, t ex om Les Paul finish och har fel överallt. Bara två exempel där du alltid ska uttala dig men du har ju noll koll....lär dig att hålla tyst när du inte vet nåt, Iofs lär du inte få mycket postat då.

15 Feb 2011, 10:46
Profile ICQ YIM WWW

tänk att även en hockeytråd kan bli underhållande [:D][8D]

-------------------------------------------------

ImageThe beat goes on and I´m so wrong

15 Feb 2011, 10:54
Profile WWW

<b><font color="blue">du skrev ju INNAN att det enda han har är vilja, men nu ändrar du dig som vanligt när du blivit rättad.</font id="blue"></b>
Du gör inlägg i en massa trådar, t ex om Les Paul finish och har fel överallt. Bara två exempel där du alltid ska uttala dig men du har ju noll koll....lär dig att hålla tyst när du inte vet nåt, Iofs lär du inte få mycket postat då.

Håll dig till fakta, spindeln. Jag skrev att det enda Peter Forsberg behöver för att klara av en comeback i NHL med den skada han har, är vilja. Massor av vilja. Spelsinnet, tekniken och allt det där finns där. Det är för mig och de allra flesta redan givna parametrar. Men det är klart, om du vill vända och vrida på saker för att gagna ditt syfte och kanske få till lite underhållning på andras bekostnad så står det dig helt fritt. [}:)]

För mig har du avslöjat dig som en total imbecill när det gäller hockey. En sofftittare som tror sig veta vad spelet handlar om. Greppa nu fjärrkontrollen och zappa in NHL och titta på hockey - utan Peter Forsberg. [;)]

Image

15 Feb 2011, 11:09
Profile ICQ WWW

lär dig att hålla tyst när du inte vet nåt

Då får jag säga detsamma när det gäller hockey - och vad som krävs för att utöva spelet. För där har du absolut NOLL KOLL!

Image

15 Feb 2011, 11:28
Profile ICQ WWW

Jag såg presskonferensen live via stream igår kväll men här finns ett rätt bra referat. SVT gjorde en intervju direkt efteråt som jag antar kommer visas ikväll.
http://www.9news.com/sports/pro_hockey/ ... fault.aspx

15 Feb 2011, 14:13
Profile

Hoppas det också innebär att det blir slutet på det fbnde tjatet om hans toffla!

Bo-Conny Skruvlin

15 Feb 2011, 16:19
Profile WWW

Hoppas det också innebär att det blir slutet på det fbnde tjatet om hans toffla!

Bo-Conny Skruvlin

Tofflan hemsk borde förbjudas men Foppa grym snubbe [:D]

"Det är aldrig försent att ge upp"

16 Feb 2011, 16:20
Profile WWW

Va e de för fel på Foppatofflor nu då? Har jag som arbetsskor på jobbet och dom e ursköna[:D]. Själv kommer jag minnas Forsberg som en fantastisk spelare men framförallt som en väldigt seriös och trevlig människa och hoppas någon gång i framtiden få se honom som ledare för landslaget t.e.x[:)].
Mvh Daffyd

Call me black, call me white. Call me anything you like, just don´t call me late for a party! haraldhellstrom@hotmail.com

16 Feb 2011, 18:09
Profile ICQ YIM WWW

Va e de för fel på Foppatofflor nu då? Har jag som arbetsskor på jobbet och dom e ursköna[:D]. Själv kommer jag minnas Forsberg som en fantastisk spelare men framförallt som en väldigt seriös och trevlig människa och hoppas någon gång i framtiden få se honom som ledare för landslaget t.e.x[:)].
Mvh Daffyd

Call me black, call me white. Call me anything you like, just don´t call me late for a party! haraldhellstrom@hotmail.com

Tofflan ja! Har du kollat dig i spegeln med tofflorna på [;)][:D]

16 Feb 2011, 19:41
Profile WWW

daffyd wrote:

Mvh Daffyd

Tofflan ja! Har du kollat dig i spegeln med tofflorna på [;)][:D]

jag har ett par Crocs på landet, men jag har lovat frun att aldrig lämna tomten med tofflorna på[:D][8D]

-------------------------------------------------

ImageThe beat goes on and I´m so wrong

16 Feb 2011, 23:31
Profile WWW
Reply to topic   [ 28 posts ]