View unanswered posts | View active topics It is currently 03 May 2026, 11:53

Reply to topic  [ 47 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Ska jag köpa mig en sommarbil:)? Köpte den:)! Bild 
Author Message

Wicca wrote:

kjelle wrote:

Miyata är läckra, men finns tyvärr inte i min storlek.[V] Det var rätt trist att vika huvudet åt sidan, och knappt få plats för övrigt med allt i max-läge, när den var så kul att köra.

Image

OT men ändå, hur lång är du?

Undrar jag åxå!
Den är ju för fan taklös!!![}:)][;)]

Jag är 181, har monterat en skalstol som jag satt i princip på golvet Jag har drygt en decimeter kvar bakåt- gott oplats.
Man vill ändå inte åka fort i orginalstolarna.

09 Feb 2011, 21:59
Profile ICQ WWW

kjelle wrote:

daffyd wrote:

Tack för alla fina tips och kommentarer[:)]. Skall givetvis kolla rosten och hur långt den har gått runt den 20de när han anländer ifrån Spanien igen. Jag tänker såhär som Tobbe Z va inne på. En bilhandlare chansar oftast med ett väldigt lågt inbytespris och dessutom oförskämt lågt[:0]. När bilhandlaren hade erbjudit honom endast 15 000:- för den så tyckte han att de va alldeles för lite och åkte därifrån. Jag ska alltså få den för detta priset. Tror att han tyckte de va rätt kul att jag blev så kär i den och faktiskt hellre ville sälja den till mig av den orsaken. Jag tänker om en bilhandlare erbjuder 15 för den så e den värd minst det dubbla[:)]. Sen tänker jag oxå att jag får kanske vara beredd på att lägga dom där 15 extra för att få den i riktigt fint skick fram till sommaren. Men jag får ta lite i taget, kan ju bli dyrt sånt här. Jag bara älskar formen på den och inredningen e inte heller fel. Har varit endast tre ägare på den innan.
Mvh Daffyd

Call me black, call me white. Call me anything you like, just don´t call me late for a party! haraldhellstrom@hotmail.com

Den nya bilden ser ju mycket läckrare ut! Men 15.000 för en 93:a är väl inget fantastiskt pris, snarare i rätt härad. Beggade bilar, speciellt lite udda modeller, har tappat rätt kraftigt i pris, nu när EU importerade konkurrerar.

Image

I Usa ligger dom på ca:40000:- och uppåt beroende på hur mycket dom har gått o.s.v. Finns bara 3-4st av dom i Sverige. Men när jag får reda på vad de står på mätaren då blir de lite lättare att bedöma. om den har gått under 100000miles hade de varit fint[:)]. Kjelle, de e så den ser ut som på bilden.
Mvh Daffyd

Call me black, call me white. Call me anything you like, just don´t call me late for a party! haraldhellstrom@hotmail.com

09 Feb 2011, 22:11
Profile ICQ YIM WWW

Wicca wrote:

kjelle wrote:

Miyata är läckra, men finns tyvärr inte i min storlek.[V] Det var rätt trist att vika huvudet åt sidan, och knappt få plats för övrigt med allt i max-läge, när den var så kul att köra.

Undrar jag åxå!

Jag är 181, har monterat en skalstol som jag satt i princip på golvet Jag har drygt en decimeter kvar bakåt- gott oplats.

Det var väl typ en sån här:

Image

Det var länge sedan! I allafall var det en coupe-model, och den har ta mig fan tak![;)] Kommer inte ihåg vilka stolar den hade.

Jag är 190cm lång, hyfsat vältränad (om jag får säga det själv[^]), och van att åka Volvo, Audi och liknande. Porsche Carrera funkar, Audi TT likaså, BMW Z3 funkar inte, Z4 funkar. Finns i min storlek vill säga.

Image

10 Feb 2011, 01:09
Profile WWW

kjelle wrote:

Tobbe z wrote:

Wicca wrote:

[quote="kjelle"]

Undrar jag åxå!

Det var väl typ en sån här:

Image

Det var länge sedan! I allafall var det en coupe-model, och den har ta mig fan tak![;)] Kommer inte ihåg vilka stolar den hade.

Jag är 190cm lång, hyfsat vältränad (om jag får säga det själv[^]), och van att åka Volvo, Audi och liknande. Porsche Carrera funkar, Audi TT likaså, BMW Z3 funkar inte, Z4 funkar. Finns i min storlek vill säga.

Image
[/quote]

Var det en sådan där är det bara att gratulera. Det där är enteaser och haar inte producerats.

Miata ÄR en Roadster = inget fast tak.

10 Feb 2011, 08:02
Profile ICQ WWW

Miata, MX-5 har nedfällbart tak i alla versioner. I många fall kör man ju dock med taket uppe och då kan långa personer få problem.

Miatan hade dock ett par systrar med tak.

-------------
The church is near, but the road is icy. The pub is far, but we walk carefully.

10 Feb 2011, 08:10
Profile

Var det en sådan där är det bara att gratulera. Det där är enteaser och haar inte producerats.

Den jag testade hade tak. Om det var en syrra eller inte har jag inte en aning om. När jag googlade för att hitta bilden, fanns det fler med tak i olika länkar.
Även om jdet är ovanligt med fast tak, skulle jag aldrig köpa en cab utan att kunna sitta i den med suffletten uppfälld. Charmigt att köra nedcabbat i under 100km/h, sen blir det mest jobbigt, om man nu inte är så liten att man precis når upp med blicken över ratten.[8D]

Image

10 Feb 2011, 19:49
Profile WWW

Image

190 är väl för övrigt ingenting, då kvalar man precis in som lång [;)] Jag är 198 blygsamma centimeter. De flesta av mina polare är 185-195cm

Image

11 Feb 2011, 03:04
Profile WWW

Gamla bilar kan vara cool. Lexus har ingen status jfr med en Mustang eller Camaro från 1960-talet.

Men det är säkert en bättre bil och bränsleförbrukningen bör vara ungefär som en Volvo från samma tidsperiod. Dvs inget extremt.

En Lexus går nog inte sönder. Köp!

Vill du skruva och fixa så är delar till amerikanska klassiker från 1950--70-talen mycket billigare. De finns dessutom nyproducerade med hygglig passform.

En tjugo år gammal Lexus i bra skick är säkert mycket trevligare att köra än de flesta moderna småbilar.

11 Feb 2011, 05:10
Profile

Kanske var en Mazda RX7 du åkte, kjelle?

Image

190 är väl för övrigt ingenting, då kvalar man precis in som lång [;)] Jag är 198 blygsamma centimeter. De flesta av mina polare är 185-195cm

Image

Noop!

190 är kanske inte jätteformat på en man, men tydligen för stort för många sportbilar.

Image

11 Feb 2011, 20:12
Profile WWW

kjelle wrote:

Tobbe z wrote:

Den jag testade hade tak. Om det var en syrra eller inte har jag inte en aning om. När jag googlade för att hitta bilden, fanns det fler med tak i olika länkar.
Även om jdet är ovanligt med fast tak, skulle jag aldrig köpa en cab utan att kunna sitta i den med suffletten uppfälld. Charmigt att köra nedcabbat i under 100km/h, sen blir det mest jobbigt, om man nu inte är så liten att man precis når upp med blicken över ratten.[8D]

Image

Möjligt att du fick sitta i en med Hardtop (löstagbart)men ingen Miata är serietillverkad med fast tak.
Standard sitter stolarna relativt högt.
Min kan inte HSB köra längre(1,61) pga att hon inte ser ut eller når pedaler [:)]

12 Feb 2011, 14:12
Profile ICQ WWW

Alltså, som svar på rubriken säger jag helt klart ja! Men bilen... Jag vet inte, nu verkar det ju som om du får den billigt, men det måste väl finnas roligare och snyggare bilar än den? [:I]

Är själv ute efter en "sommarbil" snart, men min budget ligger på runt 5-15k och kraven är liten, billig att äga och köra, ska klara sig till i höst utan bes, skatt och allt för mycket mekande. Det är en långt mycket mindre kul situation än din. [B)]

12 Feb 2011, 14:26
Profile

Wicca wrote:

Alltså, som svar på rubriken säger jag helt klart ja! Men bilen... Jag vet inte, nu verkar det ju som om du får den billigt, men det måste väl finnas roligare och snyggare bilar än den? [:I]

Är själv ute efter en "sommarbil" snart, men min budget ligger på runt 5-15k och kraven är liten, billig att äga och köra, ska klara sig till i höst utan bes, skatt och allt för mycket mekande. Det är en långt mycket mindre kul situation än din. [B)]

Kan de verkligen bli mycket roligare för 15000:- än så? De undrar jag verkligen[:D]. Den ska ju inte skrotas efter sommaren, bara ställas av och greja iordning tills man kan köra med den igen[:)].
Mvh Daffyd

12 Feb 2011, 19:06
Profile ICQ YIM WWW

Köp en Trabant! Lätta att göra cab av är de också. [;)]

Image<font size="2">/Janne i Själevad – suffering serverely from honkieritis...</font id="size2">

12 Feb 2011, 20:11
Profile ICQ WWW

Gillar du bilen så köp. Bra pris. Kolla att Ac:en fungerar.

13 Feb 2011, 05:01
Profile

Idag kommer han hem från Spanien, så denna veckan ska de avgöras om bilen ska köpas[:)]. Känns spännande[:p]!
Mvh Daffyd

20 Feb 2011, 12:18
Profile ICQ YIM WWW

Grattis! Alltid kul med nya åkdon. Berätta hur den var att köra när du har lekt av dig.

Image

27 Feb 2011, 18:02
Profile WWW

kjelle wrote:

Grattis! Alltid kul med nya åkdon. Berätta hur den var att köra när du har lekt av dig.

Image

Jag har ju inget körkort[V][:D]! Men jag åkte i den idag och de va helt underbart och den gick som en skållad bäver[;)]. Han ska t.o.m besitiga den innan jag får den[:)]. Allt funkade perfekt och kamremmen va bytt[:D].
Mvh Daffyd

27 Feb 2011, 18:21
Profile ICQ YIM WWW
Reply to topic   [ 47 posts ]  Go to page Previous  1, 2