Renegade wrote:
Joshunznera wrote:
BiTTeR wrote:
[quote="Joshunznera"]
Det visas för få goda exempel bland de svenska muslimerna, det är trist.
Av puckon har jag dock en del dåliga erfarenheter. VAd de ev. hade för religion vet jag i allmänhet inte och det känns heller inte så relevant att veta om knarkaren som bröt sönder min altandörr var troende muslim eller kristen. Troligen varken eller, då hade han nog inte brutit sönder min altandörr.. Men om jag skulle gissa (jag såg vederbörande på flykten) så skulle jag tro att han var svensk från födseln och därmed troligen också döpt till Kristendomen. Det kan man dra slutsatser omkring, men jag avstår
-------------------------------------------------

The beat goes on and I´m so wrong
<font color="blue"><b>Goda exempel behövs ej då samtliga i det här landet försvarar dessa i vått och torrt och gärna på precis samma sätt som du gör ovan genom att ställa en religion mot en annan,</b></font id="blue"> som att det va antingen eller vilket blir menlöst för den som redan ogillar religion i alla former.
Det spelar självklart ingen roll om idioten är muslim eller kristen utan många av de som ogillar islam ogillar också kristendomen men har lärt sig acceptera kristendomen då den sakta men säkert får mindre inflytande och sakta avvecklar sig själv vilket är tvärt emot vad islam gör. Det va inte så länge sedan vår vardag styrdes av präster och liknande och det är en tid jag förmodar att de flesta är glada över att den är förbi. Är det då så konstigt att vissa förhåller sig hyffsat reserverade och granskande när något nytt är på intåg och jagar fotfäste? Ska vi se generellt världen över så är det väl heller inget land som riktigt lyckats med att blanda diverse religioner (vilket redan där visar hur sjukt religion faktiskt är) trots att många påstår att USA och Frankrike är bra exempel på lyckad mångkultur och religioncoctail ... vad nu än dessa har i morgonkaffet så tar jag gärna lite också.
Jag ställer ingen religion mot ngn annan, om mitt inlägg uppfattades så var det oavsiktligt. Det enda jag försöker få fram är, och jag vet inte hur många gånger jag har försökt att säga det, att man får skilja på religion och individ..

Men genom att bara peka på goda exempel löser man inga problem med de dåliga, hur få de än är. <font color="blue"><b>Om det inte fanns några dåliga individer är ju mycket av problemet borta, eller hur?</b></font id="blue">
/R

"Art is the last thing I'm worried about when I'm writing a song. As far as I'm concerned, art is just short for 'Arthur'." - Keith Richards
[/quote]
jag kan gärna peka på ngt dåligt exempel om du vill, men du kommer inte att få mig att som Åkesson klumpa ihop hundratals miljoner människor och göra dessa kollektivt ansvariga för ngt brott ngn med samma religion har utfört. Precis lika lite som jag gör dig (om du nu är döpt i Svenska kyrkan)ansvarig för ngn av Påvens gammalmodiga åsikter