View unanswered posts | View active topics It is currently 22 Jun 2026, 21:57



Reply to topic  [ 35 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Hur spelar man in på enklast tänkbara vis? 
Author Message

Joined: 18 Mar 2007, 21:58
Posts: 8742
Location: Uppsala
Post 
Du verkar ju ha det mesta du behöver, bra stärkarsimulator, ljud interface.... och att spela in i dator var ju plötsligt inga problem, och en bra modell hade du ju redan

Har du "skämtat aprillo" med oss i tråden eller?[;)] Jag trodde du behövde något hårdvarumässigt som var enkelt och billigt, därav R16.

Hur som helst, lycka till med inspelningen när det blir dags.

Image


25 Jan 2011, 00:48
Profile WWW

Joined: 05 Jun 2009, 10:00
Posts: 216
Location:
Post 
kjelle wrote:

Du verkar ju ha det mesta du behöver, bra stärkarsimulator, ljud interface.... och att spela in i dator var ju plötsligt inga problem, och en bra modell hade du ju redan

Har du "skämtat aprillo" med oss i tråden eller?[;)] Jag trodde du behövde något hårdvarumässigt som var enkelt och billigt, därav R16.

Hur som helst, lycka till med inspelningen när det blir dags.

Image


Inget skämta aprillo.

Jo. Dator ÄR problem. Så fort jag kommer att koppla in nåt interface i den jäveln så kommer den säga en massa saker som jag inte förstår, och det är säkert som amen i kyrkan. Och sen kommer programmet att innehålla en miljon funktioner som bara kommer att ställa till det för mig. Därför hoppades jag att det fanns nån pryl som är idiotsimpel och "komplett". Efter att ha lyssnat på div råd och youtubat på små portor så lutar jag dock åt att det blir jävligare att klippa ihop olika delar på en porta, fr a pga den jämförelsevis lilla displayen. Således tror jag alltså att datorn trots allt kommer att ge mig MINDRE problem än om jag skulle försöka fixa biffen med en porta. Men upplys mig gärna om jag har fel. Tack för lyckönskningarna btw!

Arguing on internet is like running in ....... ........ - even if you win, yo´re still a ......!


25 Jan 2011, 01:11
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 18 Mar 2007, 21:58
Posts: 8742
Location: Uppsala
Post 
Som jag skrev tidigare tror jag också att klipp o klistra är otroligt mycket lättare på datorn, inget tvivel om det. Bestäm dig och kör på någon metod, det tar kanske två månader att lära sig och få det att funka. Alltid något problem som dyker upp, eller någon djävla sladd som saknas. Bättre att vara klar när det behövs. Kör hårt och lycka till!

Image


25 Jan 2011, 10:39
Profile WWW

Joined: 05 Jun 2009, 10:00
Posts: 216
Location:
Post 
kjelle wrote:

Som jag skrev tidigare tror jag också att klipp o klistra är otroligt mycket lättare på datorn, inget tvivel om det. Bestäm dig och kör på någon metod, det tar kanske två månader att lära sig och få det att funka. Alltid något problem som dyker upp, eller någon djävla sladd som saknas. Bättre att vara klar när det behövs. Kör hårt och lycka till!

Image


Tack!

Återkommer med rapport.

Arguing on internet is like running in ....... ........ - even if you win, yo´re still a ......!


25 Jan 2011, 12:57
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 03 Aug 2010, 10:39
Posts: 1516
Location: Tjotahejti
Post 
juni2008 wrote:

kjelle wrote:

Du verkar ju ha det mesta du behöver, bra stärkarsimulator, ljud interface.... och att spela in i dator var ju plötsligt inga problem, och en bra modell hade du ju redan

Har du "skämtat aprillo" med oss i tråden eller?[;)] Jag trodde du behövde något hårdvarumässigt som var enkelt och billigt, därav R16.

Hur som helst, lycka till med inspelningen när det blir dags.

Image


Inget skämta aprillo.

Jo. Dator ÄR problem. Så fort jag kommer att koppla in nåt interface i den jäveln så kommer den säga en massa saker som jag inte förstår, och det är säkert som amen i kyrkan. Och sen kommer programmet att innehålla en miljon funktioner som bara kommer att ställa till det för mig. Därför hoppades jag att det fanns nån pryl som är idiotsimpel och "komplett". Efter att ha lyssnat på div råd och youtubat på små portor så lutar jag dock åt att det blir jävligare att klippa ihop olika delar på en porta, fr a pga den jämförelsevis lilla displayen. Således tror jag alltså att datorn trots allt kommer att ge mig MINDRE problem än om jag skulle försöka fixa biffen med en porta. Men upplys mig gärna om jag har fel. Tack för lyckönskningarna btw!

Arguing on internet is like running in ....... ........ - even if you win, yo´re still a ......!


du har fel
men tvärtom
så fort du ev. behövt att stoppa i en drivis för ljudkortet, så funkar det
det är en mac inte en pc [}:)]
och kopiera klippa m.m.
är så idiotenkelt att min
katt klarar det

släng in mp3 i garageband
skapa nytt track spela in
tryck på RÖD knapp se till att det är rätt spår du spelar in på [:D]
klipp , (det finns en sax :) kopiera, flytta
tryck på play lyssna

lycka till och behöver du hjälp
är du välkommen att maila

Bapman
...........................
swimming with a hole in my body

"The only thing worse than a guitar is a guitarist!"
- Lydia Lunch


25 Jan 2011, 14:18
Profile WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 35 posts ]  Go to page Previous  1, 2

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.