| Author |
Message |
|
Tobbe z
|
 Köpte en flaska lim
Med flaskan kom det med information som jag som företagre skall spara i min "farliga kemikaler" pärm.
Det var inte mer än åtta A4 sidor- det känns tryggt.
Här en bild på limflaskan och dokumentationen.
[img][IMG]http://i241.photobucket.com/albums/ff282/tobbez/IMG_6224.jpg[/img][/img]
|
| 21 Jan 2011, 14:10 |
|
 |
|
christian-h
|
Vart är plastpåsen?
Med vänliga hälsningar av mig, Christian Henning.
|
| 21 Jan 2011, 14:12 |
|
 |
|
Tobbe z
|
Kom i vadderad påse.
|
| 21 Jan 2011, 14:14 |
|
 |
|
HRJ
|
Det där el-uttaget, borde det verkligen sitta så lågt över en arbetsyta där man kan misstänka att det kan användas vatten mm.?
[;)]
|
| 21 Jan 2011, 14:52 |
|
 |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
Liknar en klassisk amerikansk friskrivning fylld med uppmaningar av typen "stoppa inte in huvudet i mikrougnen när den går". [:D]  <font size="2">/Janne i Själevad – suffering serverely from honkieritis...</font id="size2">
|
| 21 Jan 2011, 15:02 |
|
 |
|
Tobbe z
|
HRJ wrote: Det där el-uttaget, borde det verkligen sitta så lågt över en arbetsyta där man kan misstänka att det kan användas vatten mm.?
[;)]
1) Den är inte inkopplad- elektrikern (jag )har varit lat. 2) Det förkommer möjligen oljor på denna bänk. WTF ser det ur som en diskbänk /tvättinrättning? Om det blir så mycket vatten i lokalen att det når detta uttag så har jag nog redan simmat i väg.
|
| 21 Jan 2011, 15:12 |
|
 |
|
kjelle
|
FenderBender wrote: Liknar en klassisk amerikansk friskrivning fylld med uppmaningar av typen "stoppa inte in huvudet i mikrougnen när den går". [:D]  <font size="2">/Janne i Själevad – suffering serverely from honkieritis...</font id="size2"> Standardförfarande inom tillverkningsindustrin. Man har helt enkelt en pärm med innehållsdeklaration och handhavande/säkerhetsföreskrifter, och en person utsedd att hantera det. Kan tyckas overkill i det här fallet, men om man börjar konsumera 10l i veckan av samma kemiska blandning, blir det mer relevant. Leverantören gör sitt, och vet inte om man skall göra en prototyp som senare går i masstillverkning, eller om man bara skall laga sin gitarr. 
|
| 21 Jan 2011, 15:24 |
|
 |
|
Tobbe z
|
FenderBender wrote: Liknar en klassisk amerikansk friskrivning fylld med uppmaningar av typen "stoppa inte in huvudet i mikrougnen när den går". [:D]  <font size="2">/Janne i Själevad – suffering serverely from honkieritis...</font id="size2"> Det är INTE en friskrivnÃÂng utan specar som olika myndigheter kräver av kemprodukter numera. Som privatperson ser man dom inte men som företagare......och jag måste spara påt åxå!
|
| 21 Jan 2011, 15:47 |
|
 |
|
PGW
|
Som ordningssam medborgare hoppas jag de stoppat med info om hanteringen av av restprodukter - får kartongen/burken stoppas i soptunnan eller måste den levereras till kemikalieåtervinningen? För att inte tala om infobladen....[;)]
[url="http://roaddust.zoka.cc/index.html"]High Octane Rock´n´roll[/url]
You shouldn´t call the doctor if you can´t afford the bills!" - Wilko Johnson
|
| 21 Jan 2011, 15:56 |
|
 |
|
Haraldrig
|
Byråkrati!!! Finns inget bättre.
Men du har väl redan satt det i pärmen va?[:D]
I'll call the cops on my own self, figure out a way to please those men I'll play detective, I'll play bloodhound, sniffing up clues with my nose in the mud
|
| 21 Jan 2011, 15:58 |
|
 |
|
Tobbe z
|
Haraldrig wrote: Byråkrati!!! Finns inget bättre.
I'll call the cops on my own self, figure out a way to please those men I'll play detective, I'll play bloodhound, sniffing up clues with my nose in the mud
Nope! Har haft både miljöinspektin och yrkesinspektion på besök. Efter att ha haft dess våldgäster i lokalen så blir jag stygg och slänger dom- funderar på att göra samma med bokföringen. Funkade ju för momsfifflarna i Norrtälje som drog in ca 300 millar i moms stålar men klarade sej pga bristande bevisning......
|
| 21 Jan 2011, 16:24 |
|
 |
|
Haraldrig
|
Tobbe z wrote: Haraldrig wrote: Byråkrati!!! Finns inget bättre.
Nope! Har haft b�de milj�inspektin och yrkesinspektion p� bes�k. Efter att ha haft dess v�ldg�ster i lokalen s� blir jag stygg och sl�nger dom- funderar p� att g�ra samma med bokf�ringen. Funkade ju f�r momsfifflarna i Norrt�lje som drog in ca 300 millar i moms st�lar men klarade sej pga bristande bevisning...... Just det....bort med all bokföring. Och drar du inte bra summor som 300 mille kan du muta dig fri! I'll call the cops on my own self, figure out a way to please those men I'll play detective, I'll play bloodhound, sniffing up clues with my nose in the mud
|
| 21 Jan 2011, 16:32 |
|
 |
|
Tobbe z
|
Haraldrig wrote: Tobbe z wrote: Haraldrig wrote: Byråkrati!!! Finns inget bättre.
Nope! Har haft b�de milj�inspektin och yrkesinspektion p� bes�k. Efter att ha haft dess v�ldg�ster i lokalen s� blir jag stygg och sl�nger dom- funderar p� att g�ra samma med bokf�ringen. Funkade ju f�r momsfifflarna i Norrt�lje som drog in ca 300 millar i moms st�lar men klarade sej pga bristande bevisning...... Just det....bort med all bokföring. Och drar du inte bra summor som 300 mille kan du muta dig fri! I'll call the cops on my own self, figure out a way to please those men I'll play detective, I'll play bloodhound, sniffing up clues with my nose in the mud Tyvärr omsätter jag inte tillräckligt mycket för att köpa mej fri......
|
| 21 Jan 2011, 16:37 |
|
 |
|
rocky67
Joined: 08 Apr 2007, 15:40 Posts: 1234 Location: Uppsala SWISH
|
|
| 26 Jan 2011, 00:29 |
|
 |
|
Andrew Blakk
|
Skaru boffa fan? [:D] ________________________________________________________________________________________________ <b><font color="green">http://www.ponamerosundown.com - http://www.myspace.com/ponamerosundown</font id="green"></b> <b>Kommande spelningar:</b> TBA
|
| 26 Jan 2011, 00:41 |
|
|