|
| Author |
Message |
|
TC 7
Joined: 11 Jan 2008, 14:04 Posts: 651 Location: Kungliga Hufvudstaden Southside
|
 Kina gör det igen
Makt o herravälde/storhets vansinne är inte en utrotad "livsform" den är iallra högsta grad levande ! nästa drag, hur slutar det ?? http://www.telegraph.co.uk/technology/i ... legal.htmlmer.. http://www.telegraph.co.uk/news/worldne ... ction.html------------------------- http://www.myspace.com/tommycougarVar DAG VAG gör mig glad  ...Kinesen lurar dig din stackare ...
|
| 31 Dec 2010, 06:17 |
|
 |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
Vadårå? Kineserna har ju enligt "vissa bedömare" så vansinnigt mycket pengar. Vad ska dom med Skype och Internet och andra faciliteter till? De kan ju till och med kosta på sig att kriga i alla väderstreck så att ännu fler får chansen att ha det lika bra! [:D] Allt medan en majoritet av folket svälter... [xx(] Jag mår illa av sånt där. Jag röstar för en total bojkott av Kina och deras offsprings. [^]  <font size="2">/Janne i Själevad</font id="size2">
|
| 31 Dec 2010, 12:02 |
|
 |
|
eskil
|
FenderBender wrote: Jag röstar för en total bojkott av Kina och deras offsprings.
Jag kommer bli imponerad om du lyckas att inte handla någonting tillverkat i Kina eller liknande stater...
|
| 31 Dec 2010, 13:37 |
|
 |
|
FenderBender
|
eskil wrote: FenderBender wrote: Jag röstar för en total bojkott av Kina och deras offsprings.
Jag kommer bli imponerad om du lyckas att inte handla någonting tillverkat i Kina eller liknande stater... Jag också. [:o)] Men det viktiga är att man börjar tänka mer aktivt på det. Då kanske man åtminstone kan minska inköpen av Kinavaror. Om alla tänker så, så får det utslag i deras ekonomi. Men det är nog som sagt som att försöka skjuta elefanter med ärtbössa. [;)][;)]  <font size="2">/Janne i Själevad</font id="size2">
|
| 31 Dec 2010, 13:47 |
|
 |
|
TC 7
|
helt rätt tänkt Janne, men det gäller att sikta ärtorna i Kines-snabeln så får dom svårare att få in käket dock ,, alla ärtor små !! har hört att fler småföretag bla i US lagt ut tillverkning i dessa länder tidigare nu börjat ta upp tillverkningen i US igen , visst det blir jobbigt motlut pga folk vant sig vid låga priser men enda sättet att få balans och fördela jobben, fan att inte folk kunde räknat ut det tidigare kortsiktigt tänkande hos vissa nasare att tjäna pengar snabbt var helt klart orsaken , men nu kommer baksmällan i for av arbetslöshet bla,, ------------------------- http://www.myspace.com/tommycougarVar DAG VAG gör mig glad  ...Kinesen lurar dig din stackare ...
|
| 31 Dec 2010, 20:50 |
|
 |
|
Haraldrig
|
TC 7 wrote: helt rätt tänkt Janne, men det gäller att sikta ärtorna i Kines-snabeln så får dom svårare att få in käket dock ,, alla ärtor små !! har hört att fler småföretag bla i US lagt ut tillverkning i dessa länder tidigare nu börjat ta upp tillverkningen i US igen , visst det blir jobbigt motlut pga folk vant sig vid låga priser men enda sättet att få balans och fördela jobben, fan att inte folk kunde räknat ut det tidigare kortsiktigt tänkande hos vissa nasare att tjäna pengar snabbt var helt klart orsaken , men nu kommer baksmällan i for av arbetslöshet bla,, ------------------------- http://www.myspace.com/tommycougarVar DAG VAG gör mig glad  ...Kinesen lurar dig din stackare ... Det krävs en portion nytänk för att lösa problemet. Dags att börja ifrågasätta gamla värderingar!
|
| 31 Dec 2010, 21:34 |
|
 |
|
Blues66
|
Vi gillar ju olika, vill vi att kinesiska arbetare skall ha det sämre plötsligt??
Magnus
|
| 31 Dec 2010, 21:52 |
|
 |
|
lillefar
Joined: 06 Jan 2010, 16:20 Posts: 4265 Location: Boden Norrbotten
|
Hmm om alla skall ha det lika bra pajar inte då de ekonomiska systemen och modellerna med ständig tillväxt. Med samma system får vi nog tagga ned rätt många pinnhål i sverige och västvärlden. Såg en intervju med snubben som är ansvarig för universitetsexamina för civilingenjörer i Kina. Han gav en vink om att de har rätt klara politiska mål med antalet de utexaminerar årligen. De var en sanslöst många ingenjörer så det vi sett hitills är nog bara början. Bye bye USA! Skulle nog lösa in mina dollar snabbt sm tusan [:D]
"Det är aldrig försent att ge upp"
|
| 31 Dec 2010, 22:36 |
|
 |
|
Thomas
|
Hong Kong är väl Kina? Där är min arbetsgivare baserad. Vill ni veta hur det går för dem här så ska ni läsa här: http://tunnelbloggen.wordpress.com/Även om ni struntar i hur tunnelbanan fungerar. Läs lite bara för skoj.
|
| 31 Dec 2010, 23:42 |
|
 |
|
Haraldrig
|
Thomas wrote: Hong Kong är väl Kina? Där är min arbetsgivare baserad. Vill ni veta hur det går för dem här så ska ni läsa här: http://tunnelbloggen.wordpress.com/Även om ni struntar i hur tunnelbanan fungerar. Läs lite bara för skoj. Hong Kong är under kinesiskt styre igen! Det bästa är att staten ska privatisera och avreglera MEN säljer ut till företag som ägs av andra stater[:)] Så går det när ideologiska känslor är större än intelligensen[:D] Edit: är det din blogg? Du är inte rädd att få sparken?
|
| 01 Jan 2011, 00:31 |
|
 |
|
Haraldrig
|
Blues66 wrote: Vi gillar ju olika, vill vi att kinesiska arbetare skall ha det sämre plötsligt??
Magnus
Ha ha, kaviarvänstern begriper ingenting. Det är bara Södermalmsvänstern som går på det där om solidaritet. Om kinesiska arbetare hade haft det lika bra som svenska så hade 99% av svenska folket haft ett par skor i 4 år. I'll call the cops on my own self, figure out a way to please those men I'll play detective, I'll play bloodhound, sniffing up clues with my nose in the mud
|
| 01 Jan 2011, 00:36 |
|
 |
|
FenderBender
|
Haraldrig wrote: Blues66 wrote: Vi gillar ju olika, vill vi att kinesiska arbetare skall ha det sämre plötsligt??
Magnus
Ha ha, kaviarvänstern begriper ingenting. Det är bara Södermalmsvänstern som går på det där om solidaritet. <font color="red">Om kinesiska arbetare hade haft det lika bra som svenska så hade 99% av svenska folket haft ett par skor i 4 år</font id="red">. I'll call the cops on my own self, figure out a way to please those men I'll play detective, I'll play bloodhound, sniffing up clues with my nose in the mud Nu kommer du inte utanför boxen igen. Om kinesiska arbetare hade haft samma lön som svenska arbetare så hade Kina inte fått sälja en enda sko till Sverige eller något annat västland. Istället hade vi köpt skor någon annanstans och kunnat byta dojor varje år precis som nu. Allt revolverar inte runt Kina min vän! [^]  <font size="2">/Janne i Själevad</font id="size2">
|
| 01 Jan 2011, 01:48 |
|
 |
|
Haraldrig
|
FenderBender wrote: Haraldrig wrote: Blues66 wrote: Vi gillar ju olika, vill vi att kinesiska arbetare skall ha det sämre plötsligt??
Magnus
Ha ha, kaviarvänstern begriper ingenting. Det är bara Södermalmsvänstern som går på det där om solidaritet. <font color="red">Om kinesiska arbetare hade haft det lika bra som svenska så hade 99% av svenska folket haft ett par skor i 4 år</font id="red">. I'll call the cops on my own self, figure out a way to please those men I'll play detective, I'll play bloodhound, sniffing up clues with my nose in the mud Nu kommer du inte utanför boxen igen. Om kinesiska arbetare hade haft samma lön som svenska arbetare så hade Kina inte fått sälja en enda sko till Sverige eller något annat västland. Istället hade vi köpt skor någon annanstans och kunnat byta dojor varje år precis som nu. Allt revolverar inte runt Kina min vän! [^]  <font size="2">/Janne i Själevad</font id="size2"> Nu var det så att jag mer tänkte på låglöneländer och dylikt. Om vi inte haft låglöneländerna skulle Sverige se ut som på 1830-talet igen. Då kan du glömma det där med välfärd (som förövrigt är på väg att dö ändå). I'll call the cops on my own self, figure out a way to please those men I'll play detective, I'll play bloodhound, sniffing up clues with my nose in the mud
|
| 01 Jan 2011, 01:59 |
|
 |
|
TC 7
|
Dom fattiga och vanliga "medelkinesen" är mkt bra människor !! men dom utnytjas under ofta hemska förhållanden,av både inhemska och utländska företag det finns även en övre medel klass med bättre löner men dom utnytjas på ett kan tyckas "snyggare sätt" och är mkt en fasad för för andra ändamål, och glöm inte att friheten att säga vad man tycker finns inte där då fängslas man ! ,,det har inte försvunnit med bättre ekonomi för dom stora företagen fina fina jobb åt alla johejdu ,,(varning inga roliga bilder ) http://www.youtube.com/watch?v=ZfAhkl7V ... ature=fvwphttp://www.youtube.com/watch?v=Y2TLl6Nj ... re=related http://www.youtube.com/watch?v=5CzbT1hG ... re=related------------------------- http://www.myspace.com/tommycougarVar DAG VAG gör mig glad  ...Kinesen lurar dig din stackare ...
|
| 01 Jan 2011, 06:56 |
|
 |
|
FenderBender
|
Haraldrig wrote: Nu var det så att jag mer tänkte på låglöneländer och dylikt. <font color="red">Om vi inte haft låglöneländerna skulle Sverige se ut som på 1830-talet igen.</font id="red">Då kan du glömma det där med välfärd (som förövrigt är på väg att dö ändå).
Hmmmm... [:0]  <font size="2">/Janne i Själevad</font id="size2">
|
| 01 Jan 2011, 11:19 |
|
 |
|
Thomas
|
Haraldrig wrote: Hong Kong är under kinesiskt styre igen!
Det bästa är att staten ska privatisera och avreglera MEN säljer ut till företag som ägs av andra stater[:)] Så går det när ideologiska känslor är större än intelligensen[:D]
Edit: är det din blogg? Du är inte rädd att få sparken?
Inte min blogg, jag skriver inte där alls. Men jobbar i cirkusen och har sett märkliga saker hända. Märkliga beslut etc
|
| 01 Jan 2011, 17:36 |
|
 |
|
Haraldrig
|
Thomas wrote: Haraldrig wrote: Hong Kong är under kinesiskt styre igen!
Det bästa är att staten ska privatisera och avreglera MEN säljer ut till företag som ägs av andra stater[:)] Så går det när ideologiska känslor är större än intelligensen[:D]
Edit: är det din blogg? Du är inte rädd att få sparken?
Inte min blogg, jag skriver inte där alls. Men jobbar i cirkusen och har sett märkliga saker hända. Märkliga beslut etc Visst är det ironiskt att svenska staten anser sig inte kunna driva tågservice men att andra stater är fullt kapabla att göra det! Ideologi är farligt då det mest lockar de med medioker intelligens. Pragmatisk för katzingen! I'll call the cops on my own self, figure out a way to please those men I'll play detective, I'll play bloodhound, sniffing up clues with my nose in the mud
|
| 01 Jan 2011, 18:22 |
|
 |
|
FenderBender
|
Haraldrig wrote: Visst är det ironiskt att svenska staten anser sig inte kunna driva tågservice men att andra stater är fullt kapabla att göra det!
Vilka andra stater åsyftar du då?  <font size="2">/Janne i Själevad</font id="size2">
|
| 01 Jan 2011, 18:30 |
|
 |
|
Haraldrig
|
FenderBender wrote: Haraldrig wrote: Visst är det ironiskt att svenska staten anser sig inte kunna driva tågservice men att andra stater är fullt kapabla att göra det!
Vilka andra stater åsyftar du då?  <font size="2">/Janne i Själevad</font id="size2"> De stater som äger/deläger företag som fått ta över verksamhet som svenska staten sålt ut eller lagt ut på anbud. Tex drivs Öresundstågen av DSB som ägs av danska staten. Danska staten sköt till över en miljard för att DSB skulle vara konkurrenskraftigare i budstriden. Ideologi före hjärnverksamhet är ledordet! I'll call the cops on my own self, figure out a way to please those men I'll play detective, I'll play bloodhound, sniffing up clues with my nose in the mud
|
| 01 Jan 2011, 19:16 |
|
 |
|
FenderBender
|
Haraldrig wrote: De stater som äger/deläger företag som fått ta över verksamhet som svenska staten sålt ut eller lagt ut på anbud. Tex drivs Öresundstågen av DSB som ägs av danska staten. Danska staten sköt till över en miljard för att DSB skulle vara konkurrenskraftigare i budstriden.
Ideologi före hjärnverksamhet är ledordet!
Ok. Då tror jag att jag förstår vad du menade. Du menar att det är märkligt att svenska staten inte anser sig ha råd att köra öresundstågen eftersom danska staten pytsar in miljarder för att gynna DSB i anbudsförfarandet? Var det rätt uppfattat?  <font size="2">/Janne i Själevad</font id="size2">
|
| 01 Jan 2011, 20:10 |
|
 |
|
Haraldrig
|
FenderBender wrote: Haraldrig wrote: De stater som äger/deläger företag som fått ta över verksamhet som svenska staten sålt ut eller lagt ut på anbud. Tex drivs Öresundstågen av DSB som ägs av danska staten. Danska staten sköt till över en miljard för att DSB skulle vara konkurrenskraftigare i budstriden.
Ok. Då tror jag att jag förstår vad du menade. Du menar att det är märkligt att svenska staten inte anser sig ha råd att köra öresundstågen eftersom danska staten pytsar in miljarder för att gynna DSB i anbudsförfarandet? Var det rätt uppfattat?  <font size="2">/Janne i Själevad</font id="size2"> Nope, det ironiska är att svenska staten säger att sådan service bäst sköts av privata bolag. Dessutom talar de varmt om den fria marknaden MEN hade inget emot att danska staten pumpade in extra pengar för att hjälpa DSB vinna kontraktet. I'll call the cops on my own self, figure out a way to please those men I'll play detective, I'll play bloodhound, sniffing up clues with my nose in the mud
|
| 01 Jan 2011, 21:05 |
|
 |
|
FenderBender
|
Haraldrig wrote: FenderBender wrote: Haraldrig wrote: De stater som äger/deläger företag som fått ta över verksamhet som svenska staten sålt ut eller lagt ut på anbud. Tex drivs Öresundstågen av DSB som ägs av danska staten. Danska staten sköt till över en miljard för att DSB skulle vara konkurrenskraftigare i budstriden.
Ok. Då tror jag att jag förstår vad du menade. Du menar att det är märkligt att svenska staten inte anser sig ha råd att köra öresundstågen eftersom danska staten pytsar in miljarder för att gynna DSB i anbudsförfarandet? Var det rätt uppfattat?  <font size="2">/Janne i Själevad</font id="size2"> Nope, det ironiska är att svenska staten säger att sådan service bäst sköts av privata bolag. Dessutom talar de varmt om den fria marknaden MEN hade inget emot att danska staten pumpade in extra pengar för att hjälpa DSB vinna kontraktet. I'll call the cops on my own self, figure out a way to please those men I'll play detective, I'll play bloodhound, sniffing up clues with my nose in the mud Men om jag inte misstar mig så var det upphandling om öresundstrafiken. Är det då inte upp till var och en att bestämma hur man vill finansiera sitt anbud? För det var väl knappast så att man resonerade om saken över en kopp kaffe?  <font size="2">/Janne i Själevad</font id="size2">
|
| 01 Jan 2011, 21:12 |
|
 |
|
Haraldrig
|
FenderBender wrote: Haraldrig wrote: FenderBender wrote: [quote="Haraldrig"] De stater som äger/deläger företag som fått ta över verksamhet som svenska staten sålt ut eller lagt ut på anbud. Tex drivs Öresundstågen av DSB som ägs av danska staten. Danska staten sköt till över en miljard för att DSB skulle vara konkurrenskraftigare i budstriden.
Ok. Då tror jag att jag förstår vad du menade. Du menar att det är märkligt att svenska staten inte anser sig ha råd att köra öresundstågen eftersom danska staten pytsar in miljarder för att gynna DSB i anbudsförfarandet? Var det rätt uppfattat?  <font size="2">/Janne i Själevad</font id="size2"> Nope, det ironiska är att svenska staten säger att sådan service bäst sköts av privata bolag. Dessutom talar de varmt om den fria marknaden MEN hade inget emot att danska staten pumpade in extra pengar för att hjälpa DSB vinna kontraktet. I'll call the cops on my own self, figure out a way to please those men I'll play detective, I'll play bloodhound, sniffing up clues with my nose in the mud Men om jag inte misstar mig så var det upphandling om öresundstrafiken. Är det då inte upp till var och en att bestämma hur man vill finansiera sitt anbud? För det var väl knappast så att man resonerade om saken över en kopp kaffe?  <font size="2">/Janne i Själevad</font id="size2"> [/quote] Du ser alltså inte ironin i det hela? I'll call the cops on my own self, figure out a way to please those men I'll play detective, I'll play bloodhound, sniffing up clues with my nose in the mud
|
| 01 Jan 2011, 23:46 |
|
 |
|
VacuumVoodoo
Joined: 27 Dec 2007, 23:30 Posts: 2735 Location: Göteborg, Majorna/Linné
|
Jag tycker det är kul att följa dessa diskussioner om Kina. Ändå tills man ser bojkottförespråkarna plocka fram plånboken så fort nästa billiga LP-kopia eller förstärkare från bortre orienten dyker upp. Ungefär samma mentalitet som när USA hatargänget har nästan endast "Proudly Made In the USA" grejer i riggen. Löjligt värre. Som de säger i P.R.C - put your money where your mouth is. Om det inte är självklart så står P.R.C. inte för Peoples Republic of China utan Popular Republic of California.
|
| 08 Jan 2011, 13:26 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
VacuumVoodoo wrote: Jag tycker det är kul att följa dessa diskussioner om Kina. Ändå tills man ser bojkottförespråkarna plocka fram plånboken så fort nästa billiga LP-kopia eller förstärkare från bortre orienten dyker upp. Ungefär samma mentalitet som när USA hatargänget har nästan endast "Proudly Made In the USA" grejer i riggen. Löjligt värre. Som de säger i P.R.C - put your money where your mouth is. Om det inte är självklart så står P.R.C. inte för Peoples Republic of China utan Popular Republic of California.
ja att bojkotta varor från Kina lär ju bli rätt svårt. Finns det ngn elgitarr eller-stärkare tex som inte innehåller ngn enda liten komponent från Kina? Faan trot och det spelar nog inte så stor roll om det är en Gibson made in USA eller en Yamaha made in China. Har inga belägg för detta här och nu utan gissar bara. Om man ser sig om hemma har ju de flesta en massa kinesiska varor omkring sig, medvetet eller omedvetet -------------------------------------------------  The beat goes on and I´m so wrong
|
| 08 Jan 2011, 13:43 |
|
 |
|
TC 7
|
det är vi själva som satt oss i denna sitsen att det numer är väldigt svårt att undvika ,, hur känns det egentligen, bara senaste vecka drabbades några barn i en by av akut blyförgiftning allt under skrämmande förhållanden med orenade vatten drag etc (nära en batteri fabrik) ,,,och svårare lär det bli med deras forcerande exploatering av bla Afrika infiltrering av marknader med lock erbjudanden etc,, att bara köpa det billigaste möjliga ,,hmm, egoism är ett annat ord för att bara låta det bero och inte ens försöka gör något, i mina Stärkare hittar man numer minimalt med china made , ( inte helt lätt att få till idag !) kan jag hitta alternativ så betalar jag hellre lite mer har blivit erbjuden tillverkning av delar men tackat nej trots lockande priser, jag har som alla idag lite saker i hemmet som är därifrån då jag blev ej medveten om det stora problemt föränns relativt nyligen, men jag gillar inte utvecklingen som sker, men jag vill göra fler uppmärksamma på det att spridning av den globala marknaden är viktigt, även om kina blir bättre med miljö så är det fortfarande ett stort problem , och bara säga att USA har gjort detta är det det ingen ursäkt att inte förbättra US har bla till verkning ab i princip hela Walmart sortimentet där, det blir så när bara pengarna styr , den maktkonsentration som det är på väg mot är inte bra , mer balans däremot imo, för er som inte noterat det så har maktkampen om rymden så sakta tagit fart igen , nu är det planetan Mars som Kina, Ryssarna och US är på igen fast under mer " fredliga" förhållanden och i år ska man skicka dit mer farkoster (spännade är det dock  men varför är det helt plötsligt så bråttom kan man undra helt klart en makt kamp ,, /Och dont forget ,, made in sweden är alltid bra [^] ------------------------- http://www.myspace.com/tommycougarVar DAG VAG gör mig glad  ...Kinesen lurar dig din stackare ...
|
| 08 Jan 2011, 20:47 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
TC 7 wrote: det är vi själva som satt oss i denna sitsen att det numer är väldigt svårt att undvika ,, hur känns det egentligen, bara senaste vecka drabbades några barn i en by av akut blyförgiftning allt under skrämmande förhållanden med orenade vatten drag etc (nära en batteri fabrik) ,,,och svårare lär det bli med deras forcerande exploatering av bla Afrika infiltrering av marknader med lock erbjudanden etc,, att bara köpa det billigaste möjliga ,,hmm, egoism är ett annat ord för att bara låta det bero och inte ens försöka gör något, i mina Stärkare hittar man numer minimalt med china made , ( inte helt lätt att få till idag !) kan jag hitta alternativ så betalar jag hellre lite mer har blivit erbjuden tillverkning av delar men tackat nej trots lockande priser, jag har som alla idag lite saker i hemmet som är därifrån då jag blev ej medveten om det stora problemt föränns relativt nyligen, men jag gillar inte utvecklingen som sker, men jag vill göra fler uppmärksamma på det att spridning av den globala marknaden är viktigt, även om kina blir bättre med miljö så är det fortfarande ett stort problem , och bara säga att USA har gjort detta är det det ingen ursäkt att inte förbättra US har bla till verkning ab i princip hela Walmart sortimentet där, det blir så när bara pengarna styr , den maktkonsentration som det är på väg mot är inte bra , mer balans däremot imo, för er som inte noterat det så har maktkampen om rymden så sakta tagit fart igen , nu är det planetan Mars som Kina, Ryssarna och US är på igen fast under mer " fredliga" förhållanden och i år ska man skicka dit mer farkoster (spännade är det dock  men varför är det helt plötsligt så bråttom kan man undra helt klart en makt kamp ,, /Och dont forget ,, made in sweden är alltid bra [^] ------------------------- http://www.myspace.com/tommycougarVar DAG VAG gör mig glad  ...Kinesen lurar dig din stackare ... går det tex att ha en dator idag, utan att blanda in Kina? -------------------------------------------------  The beat goes on and I´m so wrong
|
| 08 Jan 2011, 22:22 |
|
 |
|
TC 7
|
precis, ännu en anledning ------------------------- http://www.myspace.com/tommycougarVar DAG VAG gör mig glad  ...Kinesen lurar dig din stackare ...
|
| 08 Jan 2011, 23:04 |
|
 |
|
Haraldrig
|
TC 7 wrote: det är vi själva som satt oss i denna sitsen att det numer är väldigt svårt att undvika ,, hur känns det egentligen, bara senaste vecka drabbades några barn i en by av akut blyförgiftning allt under skrämmande förhållanden med orenade vatten drag etc (nära en batteri fabrik) ,,,och svårare lär det bli med deras forcerande exploatering av bla Afrika infiltrering av marknader med lock erbjudanden etc,, att bara köpa det billigaste möjliga ,,hmm, egoism är ett annat ord för att bara låta det bero och inte ens försöka gör något, i mina Stärkare hittar man numer minimalt med china made , ( inte helt lätt att få till idag !) kan jag hitta alternativ så betalar jag hellre lite mer har blivit erbjuden tillverkning av delar men tackat nej trots lockande priser, jag har som alla idag lite saker i hemmet som är därifrån då jag blev ej medveten om det stora problemt föränns relativt nyligen, men jag gillar inte utvecklingen som sker, men jag vill göra fler uppmärksamma på det att spridning av den globala marknaden är viktigt, även om kina blir bättre med miljö så är det fortfarande ett stort problem , och bara säga att USA har gjort detta är det det ingen ursäkt att inte förbättra US har bla till verkning ab i princip hela Walmart sortimentet där, det blir så när bara pengarna styr , den maktkonsentration som det är på väg mot är inte bra , mer balans däremot imo, för er som inte noterat det så har maktkampen om rymden så sakta tagit fart igen , nu är det planetan Mars som Kina, Ryssarna och US är på igen fast under mer " fredliga" förhållanden och i år ska man skicka dit mer farkoster (spännade är det dock  men varför är det helt plötsligt så bråttom kan man undra helt klart en makt kamp ,, /Och dont forget ,, made in sweden är alltid bra [^] ------------------------- http://www.myspace.com/tommycougarVar DAG VAG gör mig glad  ...Kinesen lurar dig din stackare ... Det kommer att bli en maktkamp mellan USA och Kina. Kina kommer att vinna i längden pga storlek. I'll call the cops on my own self, figure out a way to please those men I'll play detective, I'll play bloodhound, sniffing up clues with my nose in the mud
|
| 09 Jan 2011, 00:25 |
|
 |
|
VacuumVoodoo
Joined: 27 Dec 2007, 23:30 Posts: 2735 Location: Göteborg, Majorna/Linné
|
Kamp? Det behövs ingen kamp. Kina äger visst över 75% av USAs statsskuld. MAn får billiga lån av kinesiska staten för att med dessa finansiera investeringar i Kina. Tror fan att de inte vill låta yuanen flyta utan håller hårt på fast lågvärdering. Alex http://www.youtube.com/vacuumvoodoo
|
| 09 Jan 2011, 15:02 |
|
|