Mex-teles - SmåEdith igen
Jag måste börja rensa lite i gitarrställen & börjar med dessa 50´s Classic.
P.g.a. mina brister vad gäller hanterande av kamera ser vissa bilder lite gulare ut än i verkligheten - färgen är "White Blonde".
Samtliga har fått lacken urtagen i kaviteterna + skärmats med aluminiumtejp.
Självklart går det att komma & klämma/göra affär om man bor i närheten av världsmetropolen Sandviken eller har vägarna förbi.
<s>Comfortable Man´s tele årgång 2010, med Fender CS Nocaster-mickar, CTS-potar & PIO-konding - vill minnas att jag bytte omkopplare till CRL också.
Anmärkning : liten skavank vid kontrollplattan, Fender-dekalerna bortslipade när han oljade in halsen.
Edit : Dekal kan naturligtvis fixas fram om ev. köpare så önskar.</s>
<s>3300:- ?
Edith : "Kom gärna med anständiga bud om det verkar dyrt.
Enligt min brevvåg väger Classic-Telen strax under 3.5 kg."
<font color="purple">Edit 101219: "Inkluderar frakt med Bussgods inom rikets gränser i ovanstående pris."</font id="purple"></s>
<font color="red">SÅLD</font id="red"> & under packning.
<s>Esquire årgång 2007 med Fender CS Nocaster-mick & CTS-potar.</s> <font color="red">SÅLD</font id="red">
Bägge ovan justerade (med .010-.046) enligt Fender´s rekommendation [url="http://fender.com/support/telecaster_setup_guide.php"]<font color="red">här</font id="red">[/url].
Slakt
Säljer bara hals/kropp från denna som sattes ihop i vintras
Hals : Allparts TMNF (att döma av måtten på GMF´s sida + skjutmått), med egentillverkade dekaler. En fästskruv till stämskruvarna har gått av, ska försöka fixa det - ev. kan stämmisarna annars gå med beroende på bud.
Kropp : Mex-Esquire 2004 enligt serienumret på kroppsdekalen. Lite sliten, lackflagor borta på 2 ställen.

pris : bud
Edith : "Enligt min brevvåg väger hela "Blackface-Esquiren" 3.6 kg."
<font color="purple">Edit 101219 : "förslagsvis 1000:- inklusive frakt för kroppen.
Dekalerna på halsen är (stora)"Blackface"(lilla fram)""Fender Transplant" (bak)"mutilated by..", ej överlackade = lätta att ta bort om så önskas."</font id="purple">
<font color="red">Edit 110103 :"Svarta kroppen såld & på väg till V.Frölunda</font id="red">
Byten - generellt nej, <i>möjligen "]kan ett MXR Carbon copy vara intressant som delbyte.
Kontakt via profilmailen.
Den som tycker jag satt för högt pris är välkommen att ge anständiga bud via profilmailen & snabb avhämtning ger förtur.
[url="http://roaddust.zoka.cc/index.html"]High Octane Rock´n´roll[/url]
You shouldn´t call the doctor if you can´t afford the bills!" - Wilko Johnson