|
| Author |
Message |
|
PruttKuDDe
|
BiTTeR wrote: PruttKuDDe wrote: Haraldrig wrote: [quote="PruttKuDDe"] [quote="Haraldrig"] [quote="PruttKuDDe"] [quote="Haraldrig"] [quote="PruttKuDDe"] [quote="Haraldrig"] Här kan du läsa om hur framgångsrika somalier är i USA. De lyckas knappt producera en tredjedel av genomsnittet. http://factfinder.census.gov/servlet/Da ... ng=en&_ts=Invandringen i Sverige verkar vara för att öka BNP I alla fall om man ska tro Billström mfl http://www.fores.se/migration/boklanser ... nvandring/De hävdar att invandringen ökar den ekonomiska tillväxten samt jobbtillväxten. Somalier är uppenbarligen inte en bidragande faktor till det. För inte kan det vara så att politiker ljuger? Min personliga åsikt (baserat på vad jag sett och läst i andra länder) är att invandringen i Sverige handlar om lönedumpning. I Japan ville ett antal stora företag öppna för invandring av okvalificerade grupper, dvs de som inte har utbildning. Det kom fram att de ville det för att sänka lönerna i tillverkningsindustrin. Den japanska politiker som hade gått med på det hade fått svälja ett svärd. I Sverige kringgår man "problemet" genom att skrika rasist åt alla de som har en avvikande åsikt. Den så kallade arbetskraftsinvandringen Alliansen och Mp drev igenom har visat sig vara en stor framgång för landets ekonomi[:D] Eller trodde du att det handlar om solidaritet? I'll call the cops on my own self, figure out a way to please those men I'll play detective, I'll play bloodhound, sniffing up clues with my nose in the mud Asså herre jisses Amalia och alla brunstiga tjocknackar! Om du faktiskt tror på de åsikter du uttrycker här så tycker jag synd om dig. [xx(] Tror du själv att Sveriges invandringspolitik handlar om solidaritet? Tryck ner huvudet i sanden igen då! I'll call the cops on my own self, figure out a way to please those men I'll play detective, I'll play bloodhound, sniffing up clues with my nose in the mud Nej, men däremot känner jag igen en komplett idiot när jag ser en. Bättre då att ha huvet i sanden än att som du sväva för högt uppe i det blå. [|)] [/quote] Om du förstår att immigration handlar om annat än solidaritet varför inte diskutera ämnet utifrån det perspektivet. Jag är trött på världens högsta skatter helt enkelt. Jag drömmer om ett Sverige där man får behålla varje öre man tjänar och sedan fritt välja att betala för de tjänster man anser sig behöva eller vill ha. Ett Sverige där även gränserna är öppna för den som önskar flytta hit. I'll call the cops on my own self, figure out a way to please those men I'll play detective, I'll play bloodhound, sniffing up clues with my nose in the mud [/quote] Då är du inte bara korkad utan naiv också. De typer av samhällen du drömmer om återfinns uteslutande i tredje världen, så det verkar vara dit du borde flytta isf. Afrika är ju både varmt och ombonat - Rwanda verkar ju vara landet i fokus numera. Näh, gör som alla andra. Gilla läget och gå vidare. [/quote] Den största idioten (alternativt masochisten) är väl den som accepterar skit han/hon inte gillar. Nope, det finns inget sånt i Afrika. Diktatur och anarki har inget med en fri marknad att göra. I'll call the cops on my own self, figure out a way to please those men I'll play detective, I'll play bloodhound, sniffing up clues with my nose in the mud [/quote] Du glömde visst att svara på min avslutande fråga. Hur ska infrastruktur mm finansieras utan skatter? Det är okej att ha idéer, men då måste man också komma med konstruktiva lösningar. Annars är man inget annat än en gnällspik. [/quote] Anser du att vi har en väl fungerande infrastruktur idag? Att "gilla läget" eller som andra säger "knyta näven i fickan" är väl det som på senare år kännetecknar en svensk och är säkert en av orsakerna till att Sverige ser ut som det gör. Världens mest konflikträdda folk i kombination med att varje dag maniskt känna att man måste vara älskad av precis allt och alla. [/quote] Jag är av den bestämda uppfattningen att den svenska infrastrukturen håller en väldigt hög standard i det internationella perspektivet. Alla som rest bara lite i Europa och övriga världen skriver nog under på det.
|
| 12 Dec 2010, 01:09 |
|
 |
|
PruttKuDDe
|
Haraldrig wrote: PruttKuDDe wrote: Haraldrig wrote: [quote="PruttKuDDe"] [quote="Haraldrig"] [quote="PruttKuDDe"] [quote="Haraldrig"] [quote="PruttKuDDe"] [quote="Haraldrig"] Här kan du läsa om hur framgångsrika somalier är i USA. De lyckas knappt producera en tredjedel av genomsnittet. http://factfinder.census.gov/servlet/Da ... ng=en&_ts=Invandringen i Sverige verkar vara för att öka BNP I alla fall om man ska tro Billström mfl http://www.fores.se/migration/boklanser ... nvandring/De hävdar att invandringen ökar den ekonomiska tillväxten samt jobbtillväxten. Somalier är uppenbarligen inte en bidragande faktor till det. För inte kan det vara så att politiker ljuger? Min personliga åsikt (baserat på vad jag sett och läst i andra länder) är att invandringen i Sverige handlar om lönedumpning. I Japan ville ett antal stora företag öppna för invandring av okvalificerade grupper, dvs de som inte har utbildning. Det kom fram att de ville det för att sänka lönerna i tillverkningsindustrin. Den japanska politiker som hade gått med på det hade fått svälja ett svärd. I Sverige kringgår man "problemet" genom att skrika rasist åt alla de som har en avvikande åsikt. Den så kallade arbetskraftsinvandringen Alliansen och Mp drev igenom har visat sig vara en stor framgång för landets ekonomi[:D] Eller trodde du att det handlar om solidaritet? I'll call the cops on my own self, figure out a way to please those men I'll play detective, I'll play bloodhound, sniffing up clues with my nose in the mud Asså herre jisses Amalia och alla brunstiga tjocknackar! Om du faktiskt tror på de åsikter du uttrycker här så tycker jag synd om dig. [xx(] Tror du själv att Sveriges invandringspolitik handlar om solidaritet? Tryck ner huvudet i sanden igen då! I'll call the cops on my own self, figure out a way to please those men I'll play detective, I'll play bloodhound, sniffing up clues with my nose in the mud Nej, men däremot känner jag igen en komplett idiot när jag ser en. Bättre då att ha huvet i sanden än att som du sväva för högt uppe i det blå. [|)] [/quote] Om du förstår att immigration handlar om annat än solidaritet varför inte diskutera ämnet utifrån det perspektivet. Jag är trött på världens högsta skatter helt enkelt. Jag drömmer om ett Sverige där man får behålla varje öre man tjänar och sedan fritt välja att betala för de tjänster man anser sig behöva eller vill ha. Ett Sverige där även gränserna är öppna för den som önskar flytta hit. I'll call the cops on my own self, figure out a way to please those men I'll play detective, I'll play bloodhound, sniffing up clues with my nose in the mud [/quote] Då är du inte bara korkad utan naiv också. De typer av samhällen du drömmer om återfinns uteslutande i tredje världen, så det verkar vara dit du borde flytta isf. Afrika är ju både varmt och ombonat - Rwanda verkar ju vara landet i fokus numera. Näh, gör som alla andra. Gilla läget och gå vidare. [/quote] Den största idioten (alternativt masochisten) är väl den som accepterar skit han/hon inte gillar. Nope, det finns inget sånt i Afrika. Diktatur och anarki har inget med en fri marknad att göra. I'll call the cops on my own self, figure out a way to please those men I'll play detective, I'll play bloodhound, sniffing up clues with my nose in the mud [/quote] Du glömde visst att svara på min avslutande fråga. Hur ska infrastruktur mm finansieras utan skatter? Det är okej att ha idéer, men då måste man också komma med konstruktiva lösningar. Annars är man inget annat än en gnällspik. [/quote] Finns många företag i anläggningsbranchen. De bygger en väg och du betalar för att köra på den. Så fungerar det i väldigt många länder. I'll call the cops on my own self, figure out a way to please those men I'll play detective, I'll play bloodhound, sniffing up clues with my nose in the mud [/quote] Hur ska du finansiera vatten och avloppssystem då? Pröjsa en femma varje gång du spolar toaletten? Vem administrerar det och vem avlönar den/de som administrerar det? Ska järnvägsbyggen finansieras med priserna på tågbiljetterna? Tänk efter lite. Du skulle tvingas betala så många avgifter till höger och vänster att det blir som för bönderna efter vi kom med i EU. Man får gå ihop ett gäng och betala lön till en som ser till att alla avgifter hamnar rätt. Då tar jag det hellre på skattsedeln. Det blir i slutändan ändå samma pengar.
|
| 12 Dec 2010, 01:13 |
|
 |
|
BiTTeR
|
PruttKuDDe wrote: BiTTeR wrote: PruttKuDDe wrote: [quote="Haraldrig"] [quote="PruttKuDDe"] [quote="Haraldrig"] [quote="PruttKuDDe"] [quote="Haraldrig"] [quote="PruttKuDDe"] [quote="Haraldrig"] Här kan du läsa om hur framgångsrika somalier är i USA. De lyckas knappt producera en tredjedel av genomsnittet. http://factfinder.census.gov/servlet/Da ... ng=en&_ts=Invandringen i Sverige verkar vara för att öka BNP I alla fall om man ska tro Billström mfl http://www.fores.se/migration/boklanser ... nvandring/De hävdar att invandringen ökar den ekonomiska tillväxten samt jobbtillväxten. Somalier är uppenbarligen inte en bidragande faktor till det. För inte kan det vara så att politiker ljuger? Min personliga åsikt (baserat på vad jag sett och läst i andra länder) är att invandringen i Sverige handlar om lönedumpning. I Japan ville ett antal stora företag öppna för invandring av okvalificerade grupper, dvs de som inte har utbildning. Det kom fram att de ville det för att sänka lönerna i tillverkningsindustrin. Den japanska politiker som hade gått med på det hade fått svälja ett svärd. I Sverige kringgår man "problemet" genom att skrika rasist åt alla de som har en avvikande åsikt. Den så kallade arbetskraftsinvandringen Alliansen och Mp drev igenom har visat sig vara en stor framgång för landets ekonomi[:D] Eller trodde du att det handlar om solidaritet? I'll call the cops on my own self, figure out a way to please those men I'll play detective, I'll play bloodhound, sniffing up clues with my nose in the mud Asså herre jisses Amalia och alla brunstiga tjocknackar! Om du faktiskt tror på de åsikter du uttrycker här så tycker jag synd om dig. [xx(] Tror du själv att Sveriges invandringspolitik handlar om solidaritet? Tryck ner huvudet i sanden igen då! I'll call the cops on my own self, figure out a way to please those men I'll play detective, I'll play bloodhound, sniffing up clues with my nose in the mud Nej, men däremot känner jag igen en komplett idiot när jag ser en. Bättre då att ha huvet i sanden än att som du sväva för högt uppe i det blå. [|)] [/quote] Om du förstår att immigration handlar om annat än solidaritet varför inte diskutera ämnet utifrån det perspektivet. Jag är trött på världens högsta skatter helt enkelt. Jag drömmer om ett Sverige där man får behålla varje öre man tjänar och sedan fritt välja att betala för de tjänster man anser sig behöva eller vill ha. Ett Sverige där även gränserna är öppna för den som önskar flytta hit. I'll call the cops on my own self, figure out a way to please those men I'll play detective, I'll play bloodhound, sniffing up clues with my nose in the mud [/quote] Då är du inte bara korkad utan naiv också. De typer av samhällen du drömmer om återfinns uteslutande i tredje världen, så det verkar vara dit du borde flytta isf. Afrika är ju både varmt och ombonat - Rwanda verkar ju vara landet i fokus numera. Näh, gör som alla andra. Gilla läget och gå vidare. [/quote] Den största idioten (alternativt masochisten) är väl den som accepterar skit han/hon inte gillar. Nope, det finns inget sånt i Afrika. Diktatur och anarki har inget med en fri marknad att göra. I'll call the cops on my own self, figure out a way to please those men I'll play detective, I'll play bloodhound, sniffing up clues with my nose in the mud [/quote] Du glömde visst att svara på min avslutande fråga. Hur ska infrastruktur mm finansieras utan skatter? Det är okej att ha idéer, men då måste man också komma med konstruktiva lösningar. Annars är man inget annat än en gnällspik. [/quote] Anser du att vi har en väl fungerande infrastruktur idag? Att "gilla läget" eller som andra säger "knyta näven i fickan" är väl det som på senare år kännetecknar en svensk och är säkert en av orsakerna till att Sverige ser ut som det gör. Världens mest konflikträdda folk i kombination med att varje dag maniskt känna att man måste vara älskad av precis allt och alla. [/quote] Jag är av den bestämda uppfattningen att den svenska infrastrukturen håller en väldigt hög standard i det internationella perspektivet. Alla som rest bara lite i Europa och övriga världen skriver nog under på det. [/quote] Vill inte vara elak men du behöver inte åka runt i Europa, det räcker att pendla till jobbet. Tror de flesta som gör detta skriver under på att vi inte är så jävla bra ändå.
|
| 12 Dec 2010, 01:14 |
|
 |
|
PruttKuDDe
|
BiTTeR wrote: PruttKuDDe wrote: BiTTeR wrote: [quote="PruttKuDDe"] [quote="Haraldrig"] [quote="PruttKuDDe"] [quote="Haraldrig"] [quote="PruttKuDDe"] [quote="Haraldrig"] [quote="PruttKuDDe"] [quote="Haraldrig"] Här kan du läsa om hur framgångsrika somalier är i USA. De lyckas knappt producera en tredjedel av genomsnittet. http://factfinder.census.gov/servlet/Da ... ng=en&_ts=Invandringen i Sverige verkar vara för att öka BNP I alla fall om man ska tro Billström mfl http://www.fores.se/migration/boklanser ... nvandring/De hävdar att invandringen ökar den ekonomiska tillväxten samt jobbtillväxten. Somalier är uppenbarligen inte en bidragande faktor till det. För inte kan det vara så att politiker ljuger? Min personliga åsikt (baserat på vad jag sett och läst i andra länder) är att invandringen i Sverige handlar om lönedumpning. I Japan ville ett antal stora företag öppna för invandring av okvalificerade grupper, dvs de som inte har utbildning. Det kom fram att de ville det för att sänka lönerna i tillverkningsindustrin. Den japanska politiker som hade gått med på det hade fått svälja ett svärd. I Sverige kringgår man "problemet" genom att skrika rasist åt alla de som har en avvikande åsikt. Den så kallade arbetskraftsinvandringen Alliansen och Mp drev igenom har visat sig vara en stor framgång för landets ekonomi[:D] Eller trodde du att det handlar om solidaritet? I'll call the cops on my own self, figure out a way to please those men I'll play detective, I'll play bloodhound, sniffing up clues with my nose in the mud Asså herre jisses Amalia och alla brunstiga tjocknackar! Om du faktiskt tror på de åsikter du uttrycker här så tycker jag synd om dig. [xx(] Tror du själv att Sveriges invandringspolitik handlar om solidaritet? Tryck ner huvudet i sanden igen då! I'll call the cops on my own self, figure out a way to please those men I'll play detective, I'll play bloodhound, sniffing up clues with my nose in the mud Nej, men däremot känner jag igen en komplett idiot när jag ser en. Bättre då att ha huvet i sanden än att som du sväva för högt uppe i det blå. [|)] [/quote] Om du förstår att immigration handlar om annat än solidaritet varför inte diskutera ämnet utifrån det perspektivet. Jag är trött på världens högsta skatter helt enkelt. Jag drömmer om ett Sverige där man får behålla varje öre man tjänar och sedan fritt välja att betala för de tjänster man anser sig behöva eller vill ha. Ett Sverige där även gränserna är öppna för den som önskar flytta hit. I'll call the cops on my own self, figure out a way to please those men I'll play detective, I'll play bloodhound, sniffing up clues with my nose in the mud [/quote] Då är du inte bara korkad utan naiv också. De typer av samhällen du drömmer om återfinns uteslutande i tredje världen, så det verkar vara dit du borde flytta isf. Afrika är ju både varmt och ombonat - Rwanda verkar ju vara landet i fokus numera. Näh, gör som alla andra. Gilla läget och gå vidare. [/quote] Den största idioten (alternativt masochisten) är väl den som accepterar skit han/hon inte gillar. Nope, det finns inget sånt i Afrika. Diktatur och anarki har inget med en fri marknad att göra. I'll call the cops on my own self, figure out a way to please those men I'll play detective, I'll play bloodhound, sniffing up clues with my nose in the mud [/quote] Du glömde visst att svara på min avslutande fråga. Hur ska infrastruktur mm finansieras utan skatter? Det är okej att ha idéer, men då måste man också komma med konstruktiva lösningar. Annars är man inget annat än en gnällspik. [/quote] Anser du att vi har en väl fungerande infrastruktur idag? Att "gilla läget" eller som andra säger "knyta näven i fickan" är väl det som på senare år kännetecknar en svensk och är säkert en av orsakerna till att Sverige ser ut som det gör. Världens mest konflikträdda folk i kombination med att varje dag maniskt känna att man måste vara älskad av precis allt och alla. [/quote] Jag är av den bestämda uppfattningen att den svenska infrastrukturen håller en väldigt hög standard i det internationella perspektivet. Alla som rest bara lite i Europa och övriga världen skriver nog under på det. [/quote] Vill inte vara elak men du behöver inte åka runt i Europa, det räcker att pendla till jobbet. Tror de flesta som gör detta skriver under på att vi inte är så jävla bra ändå. [/quote] Men du kan väl ändå inte tro att du ska kunna jämföra Svenska kommunikationer med omvärldens genom att pendla till jobbet? Har du tex provat åka tåg och tunnelbana i England? Det är en total katastrof om du jämför med den svenska tågtrafiken. Frankrike likaså. Tysklands DR har ett så skamfilat rykte att folket givit smeknamn åt det.
|
| 12 Dec 2010, 01:17 |
|
 |
|
Haraldrig
|
PruttKuDDe wrote: BiTTeR wrote: PruttKuDDe wrote: [quote="BiTTeR"] [quote="PruttKuDDe"] [quote="Haraldrig"] [quote="PruttKuDDe"] [quote="Haraldrig"] [quote="PruttKuDDe"] [quote="Haraldrig"] [quote="PruttKuDDe"] [quote="Haraldrig"] H�r kan du l�sa om hur framg�ngsrika somalier �r i USA. De lyckas knappt producera en tredjedel av genomsnittet. http://factfinder.census.gov/servlet/Da ... ng=en&_ts=Invandringen i Sverige verkar vara f�r att �ka BNP I alla fall om man ska tro Billstr�m mfl http://www.fores.se/migration/boklanser ... nvandring/De h�vdar att invandringen �kar den ekonomiska tillv�xten samt jobbtillv�xten. Somalier �r uppenbarligen inte en bidragande faktor till det. F�r inte kan det vara s� att politiker ljuger? Min personliga �sikt (baserat p� vad jag sett och l�st i andra l�nder) �r att invandringen i Sverige handlar om l�nedumpning. I Japan ville ett antal stora f�retag �ppna f�r invandring av okvalificerade grupper, dvs de som inte har utbildning. Det kom fram att de ville det f�r att s�nka l�nerna i tillverkningsindustrin. Den japanska politiker som hade g�tt med p� det hade f�tt sv�lja ett sv�rd. I Sverige kringg�r man "problemet" genom att skrika rasist �t alla de som har en avvikande �sikt. Den s� kallade arbetskraftsinvandringen Alliansen och Mp drev igenom har visat sig vara en stor framg�ng f�r landets ekonomi[:D] Eller trodde du att det handlar om solidaritet? I'll call the cops on my own self, figure out a way to please those men I'll play detective, I'll play bloodhound, sniffing up clues with my nose in the mud Ass� herre jisses Amalia och alla brunstiga tjocknackar! Om du faktiskt tror p� de �sikter du uttrycker h�r s� tycker jag synd om dig. [xx(] Tror du sj�lv att Sveriges invandringspolitik handlar om solidaritet? Tryck ner huvudet i sanden igen d�! I'll call the cops on my own self, figure out a way to please those men I'll play detective, I'll play bloodhound, sniffing up clues with my nose in the mud Nej, men d�remot k�nner jag igen en komplett idiot n�r jag ser en. B�ttre d� att ha huvet i sanden �n att som du sv�va f�r h�gt uppe i det bl�. [|)] [/quote] Om du f�rst�r att immigration handlar om annat �n solidaritet varf�r inte diskutera �mnet utifr�n det perspektivet. Jag �r tr�tt p� v�rldens h�gsta skatter helt enkelt. Jag dr�mmer om ett Sverige d�r man f�r beh�lla varje �re man tj�nar och sedan fritt v�lja att betala f�r de tj�nster man anser sig beh�va eller vill ha. Ett Sverige d�r �ven gr�nserna �r �ppna f�r den som �nskar flytta hit. I'll call the cops on my own self, figure out a way to please those men I'll play detective, I'll play bloodhound, sniffing up clues with my nose in the mud [/quote] D� �r du inte bara korkad utan naiv ocks�. De typer av samh�llen du dr�mmer om �terfinns uteslutande i tredje v�rlden, s� det verkar vara dit du borde flytta isf. Afrika �r ju b�de varmt och ombonat - Rwanda verkar ju vara landet i fokus numera. N�h, g�r som alla andra. Gilla l�get och g� vidare. [/quote] Den st�rsta idioten (alternativt masochisten) �r v�l den som accepterar skit han/hon inte gillar. Nope, det finns inget s�nt i Afrika. Diktatur och anarki har inget med en fri marknad att g�ra. I'll call the cops on my own self, figure out a way to please those men I'll play detective, I'll play bloodhound, sniffing up clues with my nose in the mud [/quote] Du gl�mde visst att svara p� min avslutande fr�ga. Hur ska infrastruktur mm finansieras utan skatter? Det �r okej att ha id�er, men d� m�ste man ocks� komma med konstruktiva l�sningar. Annars �r man inget annat �n en gn�llspik. [/quote] Anser du att vi har en v�l fungerande infrastruktur idag? Att "gilla l�get" eller som andra s�ger "knyta n�ven i fickan" �r v�l det som p� senare �r k�nnetecknar en svensk och �r s�kert en av orsakerna till att Sverige ser ut som det g�r. V�rldens mest konfliktr�dda folk i kombination med att varje dag maniskt k�nna att man m�ste vara �lskad av precis allt och alla. [/quote] Jag �r av den best�mda uppfattningen att den svenska infrastrukturen h�ller en v�ldigt h�g standard i det internationella perspektivet. Alla som rest bara lite i Europa och �vriga v�rlden skriver nog under p� det. [/quote] Vill inte vara elak men du beh�ver inte �ka runt i Europa, det r�cker att pendla till jobbet. Tror de flesta som g�r detta skriver under p� att vi inte �r s� j�vla bra �nd�. [/quote] Men du kan v�l �nd� inte tro att du ska kunna j�mf�ra Svenska kommunikationer med omv�rldens genom att pendla till jobbet? Har du tex provat �ka t�g och tunnelbana i England? Det �r en total katastrof om du j�mf�r med den svenska t�gtrafiken. Frankrike likas�. Tysklands DR har ett s� skamfilat rykte att folket givit smeknamn �t det. [/quote] Bodde i London nåt år. Var alltid i tid till plugg och jobb. I Sverige är man sällan i tid pga tågförseningar. Just nu jobbar SJ med att ställa in tåg! När jag bodde i Japan fick jag uppleva ett sent tåg under 5 år och det var för att någon valde att hoppa framför just det tåget jag tänkt åka med. I'll call the cops on my own self, figure out a way to please those men I'll play detective, I'll play bloodhound, sniffing up clues with my nose in the mud
|
| 12 Dec 2010, 01:33 |
|
 |
|
PruttKuDDe
|
Haraldrig wrote: PruttKuDDe wrote: BiTTeR wrote: [quote="PruttKuDDe"] [quote="BiTTeR"] [quote="PruttKuDDe"] [quote="Haraldrig"] [quote="PruttKuDDe"] [quote="Haraldrig"] [quote="PruttKuDDe"] [quote="Haraldrig"] [quote="PruttKuDDe"] [quote="Haraldrig"] H�r kan du l�sa om hur framg�ngsrika somalier �r i USA. De lyckas knappt producera en tredjedel av genomsnittet. http://factfinder.census.gov/servlet/Da ... ng=en&_ts=Invandringen i Sverige verkar vara f�r att �ka BNP I alla fall om man ska tro Billstr�m mfl http://www.fores.se/migration/boklanser ... nvandring/De h�vdar att invandringen �kar den ekonomiska tillv�xten samt jobbtillv�xten. Somalier �r uppenbarligen inte en bidragande faktor till det. F�r inte kan det vara s� att politiker ljuger? Min personliga �sikt (baserat p� vad jag sett och l�st i andra l�nder) �r att invandringen i Sverige handlar om l�nedumpning. I Japan ville ett antal stora f�retag �ppna f�r invandring av okvalificerade grupper, dvs de som inte har utbildning. Det kom fram att de ville det f�r att s�nka l�nerna i tillverkningsindustrin. Den japanska politiker som hade g�tt med p� det hade f�tt sv�lja ett sv�rd. I Sverige kringg�r man "problemet" genom att skrika rasist �t alla de som har en avvikande �sikt. Den s� kallade arbetskraftsinvandringen Alliansen och Mp drev igenom har visat sig vara en stor framg�ng f�r landets ekonomi[:D] Eller trodde du att det handlar om solidaritet? I'll call the cops on my own self, figure out a way to please those men I'll play detective, I'll play bloodhound, sniffing up clues with my nose in the mud Ass� herre jisses Amalia och alla brunstiga tjocknackar! Om du faktiskt tror p� de �sikter du uttrycker h�r s� tycker jag synd om dig. [xx(] Tror du sj�lv att Sveriges invandringspolitik handlar om solidaritet? Tryck ner huvudet i sanden igen d�! I'll call the cops on my own self, figure out a way to please those men I'll play detective, I'll play bloodhound, sniffing up clues with my nose in the mud Nej, men d�remot k�nner jag igen en komplett idiot n�r jag ser en. B�ttre d� att ha huvet i sanden �n att som du sv�va f�r h�gt uppe i det bl�. [|)] [/quote] Om du f�rst�r att immigration handlar om annat �n solidaritet varf�r inte diskutera �mnet utifr�n det perspektivet. Jag �r tr�tt p� v�rldens h�gsta skatter helt enkelt. Jag dr�mmer om ett Sverige d�r man f�r beh�lla varje �re man tj�nar och sedan fritt v�lja att betala f�r de tj�nster man anser sig beh�va eller vill ha. Ett Sverige d�r �ven gr�nserna �r �ppna f�r den som �nskar flytta hit. I'll call the cops on my own self, figure out a way to please those men I'll play detective, I'll play bloodhound, sniffing up clues with my nose in the mud [/quote] D� �r du inte bara korkad utan naiv ocks�. De typer av samh�llen du dr�mmer om �terfinns uteslutande i tredje v�rlden, s� det verkar vara dit du borde flytta isf. Afrika �r ju b�de varmt och ombonat - Rwanda verkar ju vara landet i fokus numera. N�h, g�r som alla andra. Gilla l�get och g� vidare. [/quote] Den st�rsta idioten (alternativt masochisten) �r v�l den som accepterar skit han/hon inte gillar. Nope, det finns inget s�nt i Afrika. Diktatur och anarki har inget med en fri marknad att g�ra. I'll call the cops on my own self, figure out a way to please those men I'll play detective, I'll play bloodhound, sniffing up clues with my nose in the mud [/quote] Du gl�mde visst att svara p� min avslutande fr�ga. Hur ska infrastruktur mm finansieras utan skatter? Det �r okej att ha id�er, men d� m�ste man ocks� komma med konstruktiva l�sningar. Annars �r man inget annat �n en gn�llspik. [/quote] Anser du att vi har en v�l fungerande infrastruktur idag? Att "gilla l�get" eller som andra s�ger "knyta n�ven i fickan" �r v�l det som p� senare �r k�nnetecknar en svensk och �r s�kert en av orsakerna till att Sverige ser ut som det g�r. V�rldens mest konfliktr�dda folk i kombination med att varje dag maniskt k�nna att man m�ste vara �lskad av precis allt och alla. [/quote] Jag �r av den best�mda uppfattningen att den svenska infrastrukturen h�ller en v�ldigt h�g standard i det internationella perspektivet. Alla som rest bara lite i Europa och �vriga v�rlden skriver nog under p� det. [/quote] Vill inte vara elak men du beh�ver inte �ka runt i Europa, det r�cker att pendla till jobbet. Tror de flesta som g�r detta skriver under p� att vi inte �r s� j�vla bra �nd�. [/quote] Men du kan v�l �nd� inte tro att du ska kunna j�mf�ra Svenska kommunikationer med omv�rldens genom att pendla till jobbet? Har du tex provat �ka t�g och tunnelbana i England? Det �r en total katastrof om du j�mf�r med den svenska t�gtrafiken. Frankrike likas�. Tysklands DR har ett s� skamfilat rykte att folket givit smeknamn �t det. [/quote] Bodde i London nÃ¥t Ã¥r. Var alltid i tid till plugg och jobb. I Sverige är man sällan i tid pga tÃ¥gförseningar. Just nu jobbar SJ med att ställa in tÃ¥g! När jag bodde i Japan fick jag uppleva ett sent tÃ¥g under 5 Ã¥r och det var för att nÃ¥gon valde att hoppa framför just det tÃ¥get jag tänkt Ã¥ka med. I'll call the cops on my own self, figure out a way to please those men I'll play detective, I'll play bloodhound, sniffing up clues with my nose in the mud [/quote] Om du bott i London ett år och alltid kom i tid, så hade du antingen en osannolik tur eller också ljuger du oss rakt upp i ansiktet.
|
| 12 Dec 2010, 01:45 |
|
 |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
PruttKuDDe wrote: Om du bott i London ett år och alltid kom i tid, så hade du antingen en osannolik tur eller också ljuger du oss rakt upp i ansiktet.
Min erfarenhet om London är att det var en hel del störningar på såväl tunnelbana som pendeltåg, men att det varierade rätt mycket över de olika linjerna. Men framförallt var det tågen som felade. Överlag får jag nog säga att kommunikationerna fungerade rätt bra ändå. Men perfekt blir det nog aldrig. [^]  <font size="2">/Janne i Själevad</font id="size2">
|
| 12 Dec 2010, 01:51 |
|
 |
|
Haraldrig
|
FenderBender wrote: PruttKuDDe wrote: Om du bott i London ett år och alltid kom i tid, så hade du antingen en osannolik tur eller också ljuger du oss rakt upp i ansiktet.
Min erfarenhet om London är att det var en hel del störningar på såväl tunnelbana som pendeltåg, men att det varierade rätt mycket över de olika linjerna. Men framförallt var det tågen som felade. Överlag får jag nog säga att kommunikationerna fungerade rätt bra ändå. Men perfekt blir det nog aldrig. [^]  <font size="2">/Janne i Själevad</font id="size2"> Ungefär som min erfarenhet av att åka tåg i Sverige[:)] I'll call the cops on my own self, figure out a way to please those men I'll play detective, I'll play bloodhound, sniffing up clues with my nose in the mud
|
| 12 Dec 2010, 12:17 |
|
 |
|
ramjac
Joined: 05 May 2007, 22:30 Posts: 763 Location: mitt i småland
|
Hur kommer det sig att japanska tågavgångar, nyliberalt torrsprut och en autistisk definition av ordet "solidaritet" alltid är svaret, oavsett frågeställning?
Kommer nån in från sidan och ropar "PK", "konflikträdd" eller "i sverige får man inte säga.." så är standardmallen fylld.
Någon som funderat kring framtidens migration? [:)]
|
| 13 Dec 2010, 23:56 |
|
 |
|
Haraldrig
|
PruttKuDDe wrote: Om du bott i London ett år och alltid kom i tid, så hade du antingen en osannolik tur eller också ljuger du oss rakt upp i ansiktet.
De värsta förseningarna jag upplevt är helt klart i Sverige. Här är det rena stenåldern att åka tåg. I'll call the cops on my own self, figure out a way to please those men I'll play detective, I'll play bloodhound, sniffing up clues with my nose in the mud
|
| 13 Dec 2010, 23:59 |
|
 |
|
Haraldrig
|
ramjac wrote: Hur kommer det sig att japanska tågavgångar, nyliberalt torrsprut och en autistisk definition av ordet "solidaritet" alltid är svaret, oavsett frågeställning?
Kommer nån in från sidan och ropar "PK", "konflikträdd" eller "i sverige får man inte säga.." så är standardmallen fylld.
Någon som funderat kring framtidens migration? [:)]
I detta fall är det synnerligen befogat då japanska tåg nära på aldrig är sena. I'll call the cops on my own self, figure out a way to please those men I'll play detective, I'll play bloodhound, sniffing up clues with my nose in the mud
|
| 14 Dec 2010, 00:01 |
|
 |
|
Sir Realistic
|
ramjac wrote: Någon som funderat kring framtidens migration? [:)]
När jag såg den här tråden första gången tänkte jag att detta kommer inte ta lång tid innan den sedvanliga pajkastningen är igång. "Trådar i ämnet bruka spåra iväg åt helvete men jag gör ett försök ändå" skrev ramjac redan i översta raden när han startade tråden och så rätt han hade. Ett antal illa genomtänkta floskler med tvivelaktig verklighetsanknytning har kraschlandat som på beställning. Tågtider....!!!??? Kom igen nu. Naturkatastrofer, med svält och lidande som följd, tvingar människor att söka sig till andra områden där de redan etablerade invånarna motsätter sig att dela med sig av sina tillgångar. Även ren nyfikenhet kan få människor att flytta på sig och leta efter nya jaktmarker. Ser dessvärre i framtiden en värld med ännu fler konflikter som bottnar i att de som har det bra försöker försvara det med alla medel för att ingen ska komma in och snylta på det som den välbärgade byggt upp. Inget nytt alltså. Härstammar från en tysk jude som fick ta sitt pick och pack och dra fort som fan. Han hade ingen möjlighet att försvara sig mot de påtryckningar som gjorde att han var tvungen att ge upp affärsrörelse, hus och hem. Detta var inget val för honom, det var bara att ta med sig familjen och söka lyckan i annat land. Han hade tur som var så nära Sverige, det är inte alla som kan ta sig till ett område som ligger nära och där det är fred och finns plats. Det företag han då startade i Sverige lever fortfarande och håller många personer sysselsatta. Jag har visserligen inte varit flykting men dock utlänning när jag i några år bodde i London. Det var inga större problem men visst stötte jag några gånger på ett slags utanförskap. Minns fraser i stil med "Fuckin' Swede", "Go home", "...you think you can come here and..."... Det var väldigt tråkiga erfarenheter men de positiva minnena väger klart över. Sverige är ett stort land med förhållandevis få invånare, det vore väl märkligt om vi inte skulle kunna bjuda på lite mer plats för de som i framtiden vill hit. Visst följer i de lidande flyktingskarornas fotspår även de som vill sko sig på situationen och tyvärr förstör rykte och framtid för de som inte vill hellre än att få leva ett drägligt liv, det är inget vi kommer ifrån. <font size="1"> "Hellre äter jag själv, än ser mina barn svälta."</font id="size1"> [url="http://www.myspace.com/sirrealistic1"]  [/url] sir.realistic(snabel)hotmail.com
|
| 14 Dec 2010, 12:58 |
|
 |
|
Tobbe z
|
Sir Realistic wrote: ramjac wrote: Någon som funderat kring framtidens migration? [:)]
När jag såg den här tråden första gången tänkte jag att detta kommer inte ta lång tid innan den sedvanliga pajkastningen är igång. "Trådar i ämnet bruka spåra iväg åt helvete men jag gör ett försök ändå" skrev ramjac redan i översta raden när han startade tråden och så rätt han hade. Ett antal illa genomtänkta floskler med tvivelaktig verklighetsanknytning har kraschlandat som på beställning. Tågtider....!!!??? Kom igen nu. Naturkatastrofer, med svält och lidande som följd, tvingar människor att söka sig till andra områden där de redan etablerade invånarna motsätter sig att dela med sig av sina tillgångar. Även ren nyfikenhet kan få människor att flytta på sig och leta efter nya jaktmarker. Ser dessvärre i framtiden en värld med ännu fler konflikter som bottnar i att de som har det bra försöker försvara det med alla medel för att ingen ska komma in och snylta på det som den välbärgade byggt upp. Inget nytt alltså. Härstammar från en tysk jude som fick ta sitt pick och pack och dra fort som fan. Han hade ingen möjlighet att försvara sig mot de påtryckningar som gjorde att han var tvungen att ge upp affärsrörelse, hus och hem. Detta var inget val för honom, det var bara att ta med sig familjen och söka lyckan i annat land. Han hade tur som var så nära Sverige, det är inte alla som kan ta sig till ett område som ligger nära och där det är fred och finns plats. Det företag han då startade i Sverige lever fortfarande och håller många personer sysselsatta. Jag har visserligen inte varit flykting men dock utlänning när jag i några år bodde i London. Det var inga större problem men visst stötte jag några gånger på ett slags utanförskap. Minns fraser i stil med "Fuckin' Swede", "Go home", "...you think you can come here and..."... Det var väldigt tråkiga erfarenheter men de positiva minnena väger klart över. Sverige är ett stort land med förhållandevis få invånare, det vore väl märkligt om vi inte skulle kunna bjuda på lite mer plats för de som i framtiden vill hit. Visst följer i de lidande flyktingskarornas fotspår även de som vill sko sig på situationen och tyvärr förstör rykte och framtid för de som inte vill hellre än att få leva ett drägligt liv, det är inget vi kommer ifrån. <font size="1"> "Hellre äter jag själv, än ser mina barn svälta."</font id="size1"> [url="http://www.myspace.com/sirrealistic1"]  [/url] sir.realistic(snabel)hotmail.com Det är en ganska stor skillnad på den tiden invandring och dagens invandring. Jag är själv sk andra generationens invandrare men anses inte som en sådan iom att min mor kommer från ett nordeuropeiskt land. Förr flydde man hit hade det knapert men var tacksam för att man kom undan krig och elände. Nästa invandrarvåg kom hit för att förtjäna sitt uppehälle och var tacksamma för att dom fick komma hit och tjäna pengar. I dag kommer man hit och ställer krav. Faktiskt en viss skillnad.
|
| 14 Dec 2010, 13:33 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
Sir Realistic wrote: ramjac wrote: Någon som funderat kring framtidens migration? [:)]
När jag såg den här tråden första gången tänkte jag att detta kommer inte ta lång tid innan den sedvanliga pajkastningen är igång. "Trådar i ämnet bruka spåra iväg åt helvete men jag gör ett försök ändå" skrev ramjac redan i översta raden när han startade tråden och så rätt han hade. Ett antal illa genomtänkta floskler med tvivelaktig verklighetsanknytning har kraschlandat som på beställning. Tågtider....!!!??? Kom igen nu. Naturkatastrofer, med svält och lidande som följd, tvingar människor att söka sig till andra områden där de redan etablerade invånarna motsätter sig att dela med sig av sina tillgångar. Även ren nyfikenhet kan få människor att flytta på sig och leta efter nya jaktmarker. Ser dessvärre i framtiden en värld med ännu fler konflikter som bottnar i att de som har det bra försöker försvara det med alla medel för att ingen ska komma in och snylta på det som den välbärgade byggt upp. Inget nytt alltså. Härstammar från en tysk jude som fick ta sitt pick och pack och dra fort som fan. Han hade ingen möjlighet att försvara sig mot de påtryckningar som gjorde att han var tvungen att ge upp affärsrörelse, hus och hem. Detta var inget val för honom, det var bara att ta med sig familjen och söka lyckan i annat land. Han hade tur som var så nära Sverige, det är inte alla som kan ta sig till ett område som ligger nära och där det är fred och finns plats. Det företag han då startade i Sverige lever fortfarande och håller många personer sysselsatta. Jag har visserligen inte varit flykting men dock utlänning när jag i några år bodde i London. Det var inga större problem men visst stötte jag några gånger på ett slags utanförskap. Minns fraser i stil med "Fuckin' Swede", "Go home", "...you think you can come here and..."... Det var väldigt tråkiga erfarenheter men de positiva minnena väger klart över. Sverige är ett stort land med förhållandevis få invånare, det vore väl märkligt om vi inte skulle kunna bjuda på lite mer plats för de som i framtiden vill hit. Visst följer i de lidande flyktingskarornas fotspår även de som vill sko sig på situationen och tyvärr förstör rykte och framtid för de som inte vill hellre än att få leva ett drägligt liv, det är inget vi kommer ifrån. <font size="1"> "Hellre äter jag själv, än ser mina barn svälta."</font id="size1"> [url="http://www.myspace.com/sirrealistic1"]  [/url] sir.realistic(snabel)hotmail.com Tack Sir, för ditt försök att skapa lite balans i debatten[^] Jag själv har en hyfsat bra erfarenhet av våra invandrare, från finnarna på 50-60talen via juggar, greker och turkar på 60-70tal till senare tids kurder, syrianer och irakier samt én del av 90-talets ankommande somalier. Jag har och /eller har haft dom som släkt, grannar, vänner, arbetskamrater, anställda och affärspartners. I mitt fall har jag inga som helst dåliga erfarenheter. I alla fall inte som kan härledas till deras hudfärg eller ursprung. Människor är olika sinsemellan, oavsett om de är födda i Värmland eller i Kurdistan. Det innebär ju rimligen att det finns puckon överallt. Men vi ska inte glömma att dom allra flesta är vanliga hederliga människor som vill göra rätt för sig och leva i fred och frihet Att man tar sin familj och flyr från terror och krig och/eller fattigdom är helt naturligt och ngt de flesta av oss själva säkert också skulle göra om vi blev pressade och hade möjligheten. ----------------- 
|
| 14 Dec 2010, 14:46 |
|
|