View unanswered posts | View active topics It is currently 06 May 2026, 22:22

Reply to topic  [ 81 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3
Säkraste nyhetskällan? 
Author Message

PGW wrote:

FenderBender wrote:
Du kanske kan indoktrinera dina Asien-importer som du kallar "fruar", men du kan inte indoktrinera en upplyst normalsvensk som mig om att världen (eller Sverige) ser ut som du beskriver den.

Förvisso tycker även jag mig se en trend att den s.k."kärleksinvandringen" egentligen handlar om män som skaffar sig en asiatisk fru för småpengar, men jag förstår inte vad Haraldrigs familj skulle ha med det att göra?
Onödigt & obetänkt IMO!

Jag börjar, med tanke på några av de senaste dagarnas trådar, undra om vår FenderBender fått sitt bojen-konto kapat eller drabbats av hysterisk julfeber.....

Haraldrig wrote:
Jag antar att mittvägen är det enda rätta.
Jag anser både Israels och Palestinas styre vara fall för mentalsjukvården!

Inte mycket att argumentera om där = instämmer till fullo.

Tillbaka till toe-pick - jag tycker det är intressant att lyssna på Dagens Eko(Ekot i P1) på morgonen & sedan jämföra hur mycket nyheterna, som på morgonen kan vara ganska kontroversiella, "slipats i kanterna" under eftermiddagen.
Vad är det de säger i tv-licens-reklamen - "politiskt & kommersiellt obunden radio & television"..........

[url="http://roaddust.zoka.cc/index.html"]High Octane Rock´n´roll[/url]

You shouldn´t call the doctor if you can´t afford the bills!" - Wilko Johnson

Tyvärr är det länge sedan jag lyssnade på radio.
Kanske läge att ge P1 en chans igen.

Hur poleras nyheterna framåt eftermiddagen?

I'll call the cops on my own self, figure out a way to please those men
I'll play detective, I'll play bloodhound, sniffing up clues with my nose in the mud

08 Dec 2010, 00:53
Profile ICQ YIM WWW

Haraldrig wrote:

Vissa lyfts ut helt, andra blir rejält nedtonade genom att det mest kontroversiella "poleras bort" genom utelämnande av vissa delar av ursprungsreportaget eller "mjukare ordval"...... Det kan iofs bero på att man har begränsad tid & det händer fler saker under dagen, men är man misstänksam, som jag[:I], så kan man ju inte låta bli att fundera över hur det ligger till.

Lyssning säger mer än ord, för att vara <i>lite "]fyndig[;)]

08 Dec 2010, 01:55
Profile ICQ YIM WWW

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8031457.ab
Denna brottsutredning läggs ner och förövarna går fria.
Flerfaldigt mycket allvarligare än anklagelser om att ha knullat utan kondom. i värsta fall kan Assenge smittat ena tjejen med HIV men om jag inte minns fel så brukar sådana fall dömas som misshandel (grov misshandel?).

Tacka vet jag engelsk press som faktiskt går ut med att det svenska rättsväsendet är politiserat och därför inte kan anses vara trovärdigt.

I'll play detective, I'll play bloodhound, sniffing up clues with my nose in the mud

08 Dec 2010, 07:56
Profile ICQ YIM WWW

Norrlänning här och jag är helt övertygad om att ifall jag och Haraldrig träffats på en fest så hade vi haft fullt upp att snacka gitarrer och stärkare istället för att vifta med knogmackorna oavsett om vi har olika åsikter. Bara för att han alltid har fel och jag alltid rätt så behöver han ingen knogmacka [:D] eller vice versa

08 Dec 2010, 09:59
Profile ICQ WWW

PGW wrote:

FenderBender wrote:
Du kanske kan indoktrinera dina Asien-importer som du kallar "fruar", men du kan inte indoktrinera en upplyst normalsvensk som mig om att världen (eller Sverige) ser ut som du beskriver den.

Förvisso tycker även jag mig se en trend att den s.k."kärleksinvandringen" egentligen handlar om män som skaffar sig en asiatisk fru för småpengar, men jag förstår inte vad Haraldrigs familj skulle ha med det att göra?
Onödigt & obetänkt IMO!

Jag börjar, med tanke på några av de senaste dagarnas trådar, undra om vår FenderBender fått sitt bojen-konto kapat eller drabbats av hysterisk julfeber.....

Haraldrig wrote:
Jag antar att mittvägen är det enda rätta.
Jag anser både Israels och Palestinas styre vara fall för mentalsjukvården!

Inte mycket att argumentera om där = instämmer till fullo.

Tillbaka till toe-pick - jag tycker det är intressant att lyssna på Dagens Eko(Ekot i P1) på morgonen & sedan jämföra hur mycket nyheterna, som på morgonen kan vara ganska kontroversiella, "slipats i kanterna" under eftermiddagen.
Vad är det de säger i tv-licens-reklamen - "politiskt & kommersiellt obunden radio & television"..........

Tyvärr är det länge sedan jag lyssnade på radio.
<font color="blue"><b>Kanske läge att ge P1 en chans igen.</b></font id="blue">

Det tycker jag att du ska göra. P1 har en mycket bra nyhetsredaktion tycker jag. Ekot ocj Godmorgon världen lyssnar jag alltid på. Lyssnar du på P1 slipper du dessutom alla kommersiella skitkanaler[;)]

SR P1 är ju iofs en statskontrollerad kanal, men har ändå ett uttalat krav på opartiskhet. Hur opartiskt det är skiftar självfallet med det demokratiska läget i landet men ännu så länge känns det som en bra källa för nyheter. I kombination då med utländsk media etc.

-----------------

Image

08 Dec 2010, 11:01
Profile WWW

Norrlänning här och jag är helt övertygad om att ifall jag och Haraldrig träffats på en fest så hade vi haft fullt upp att snacka gitarrer och stärkare istället för att vifta med knogmackorna oavsett om vi har olika åsikter. Bara för att han alltid har fel och jag alltid rätt så behöver han ingen knogmacka [:D] eller vice versa

+1 [:D]

Image<font size="2">/Janne i Själevad</font id="size2">

08 Dec 2010, 14:50
Profile ICQ WWW

FenderBender wrote:

rifle wrote:

För att förtydliga lite så gjorde jag ingen quota i det inlägget vilket jag borde gjort. Var menat till åsikten (inte min åsikt) att Haraldrig skulle åka på stryk om han dök upp på en norrlänsk fest med sina åsikter. Vilket jag menade att han och jag hade snackat guror istället för utväxlat knogmackor som det antydes att man gör här uppe om man har olika åsikter.
Vilket jag ej håller med om att man gör.

08 Dec 2010, 16:05
Profile ICQ WWW

FenderBender wrote:

rifle wrote:

För att förtydliga lite så gjorde jag ingen quota i det inlägget vilket jag borde gjort. Var menat till åsikten (inte min åsikt) att Haraldrig skulle åka på stryk om han dök upp på en norrlänsk fest med sina åsikter. <font color="blue"><b>Vilket jag menade att han och jag hade snackat guror istället för utväxlat knogmackor som det antydes att man gör här uppe om man har olika åsikter.
Vilket jag ej håller med om att man gör.</b></font id="blue">

det vet vi alla som har en relation med Norrland[^]

Den där boxningen som FB snackar om måste vara ngt som händer på den lokala pizzerian på sin höjd[B)]

-----------------

Image

08 Dec 2010, 17:21
Profile WWW

Hur opartiskt det är skiftar självfallet med det demokratiska läget i landet men ännu så länge känns det som en bra källa för nyheter.

Hur menar du då?

- - - - - - - - - - - -
Det går aldrig att uppnå en positiv bytesspiral när det gäller gitarrer.

08 Dec 2010, 17:32
Profile

Trout wrote:

Joshunznera wrote:
Hur opartiskt det är skiftar självfallet med det demokratiska läget i landet men ännu så länge känns det som en bra källa för nyheter.

Hur menar du då?

- - - - - - - - - - - -

Det är klart och tydligt formulerat- segraren formulerar historien.

08 Dec 2010, 17:37
Profile ICQ WWW

Joshunznera wrote:

Hur menar du då?

- - - - - - - - - - - -

jag tror att de flesta inser att det där med opartiska nyheter kan definieras lite olika beroende på vad man har för referensramar

En statskontrollerad nyhetssändning är ju bra så länge den inte är just kontrollerad. Enligt min bedömning är vår P1-kanals nyhetsredaktion hyfsat opartisk, framförallt om man jämför med radion i Nordkorea och Kina tex [;)]

-----------------

Image

08 Dec 2010, 17:52
Profile WWW

Ja då är jag med. Opartiska nyheter eller journalister finns inte.

- - - - - - - - - - - -

08 Dec 2010, 17:54
Profile

det vet vi alla som har en relation med Norrland[^]

Den där boxningen som FB snackar om måste vara ngt som händer på den lokala pizzerian på sin höjd[B)]

-----------------

Image

Jag och många med mig kan dessbättre skilja på sak och person och i stridens hetta vräker man naturligtvis ur sig saker som kanske inte alltid är så bra. [^]

Jag är rätt övertygad om, att utifall Haraldrig och jag skulle träffas nån gång, så kommer gitarrer och musik att överskugga allt annat på den eventuella agendan. [:)]

Därmed sträcker jag också ut en hand till alla som tagit illa upp i de upphettade diskussioner som förekommit denna tråd. Ibland är det lätt att glömma att vi samlats här för gitarrerna och musiken. [8)]

08 Dec 2010, 18:06
Profile ICQ WWW

Med stor insyn i branchen[:)] ber jag att få kommentera några myter som framkommit här:

- "media" är ett så brett begrepp att det saknar mening.
- Medieägare och tidningens politiska tillhörighet har ytterst litet om alls något inflytande över vad som står i en tidning. Det spelar ingen som helst roll för innehållet i TT-telegram om Bonniers är delägare eller inte.[:)]
- Objektivitet existerar bara i teorin. Att säga att ett visst medium inte är objektivt är i sig ett subjektivt påstående. Det som existerar är sanning och osanning. Allt däremellan beror på hur man väljer att belysa/informera om saker och händelser.
- Det många kallar "media" är i verkligheten en kedja av personer. Varje person har sin världsbild som påverkar innehållet. Betänk t.ex att Haraldrig skulle vara nyhetschef på DN[8D]

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

***Every night I tell myself: I am the Cosmos***

08 Dec 2010, 23:46
Profile

Lynxtrap wrote:

Med stor insyn i branchen[:)] ber jag att få kommentera några myter som framkommit här:

- Medieägare och tidningens politiska tillhörighet har ytterst litet om alls något inflytande över vad som står i en tidning. Det spelar ingen som helst roll för innehållet i TT-telegram om Bonniers är delägare eller inte.[:)]
- Objektivitet existerar bara i teorin. Att säga att ett visst medium inte är objektivt är i sig ett subjektivt påstående. Det som existerar är sanning och osanning. Allt däremellan beror på hur man väljer att belysa/informera om saker och händelser.
- Det många kallar "media" är i verkligheten en kedja av personer. Varje person har sin världsbild som påverkar innehållet. Betänk t.ex att Haraldrig skulle vara nyhetschef på DN[8D]

Om jag vore stor delägare i tex TT så skulle jag sparka de som skriver sånt jag inte gillar.
Varför skulle familjen Bonnier vara annorlunda?

09 Dec 2010, 02:54
Profile ICQ YIM WWW

- Det många kallar "media" är i verkligheten en kedja av personer. Varje person har sin världsbild som påverkar innehållet. Betänk t.ex att <font color="red">Haraldrig skulle vara nyhetschef på DN</font id="red">[8D]

Skulle se fram emot det för att lyfta fram sådant som andra inte gör.[:)]

<b>'D<font size="4">en opolerade sanningen med Haraldrig!'</font id="size4"></b>

Vilken rubrik.[;)]

/R

Image
"Art is the last thing I'm worried about when I'm writing a song. As far as I'm concerned, art is just short for 'Arthur'." - Keith Richards

09 Dec 2010, 10:03
Profile

Lynxtrap wrote:

- Det många kallar "media" är i verkligheten en kedja av personer. Varje person har sin världsbild som påverkar innehållet. Betänk t.ex att <font color="red">Haraldrig skulle vara nyhetschef på DN</font id="red">[8D]

Skulle se fram emot det för att lyfta fram sådant som andra inte gör.[:)]

<b>'D<font size="4">en opolerade sanningen med Haraldrig!'</font id="size4"></b>

Vilken rubrik.[;)]

/R

Image
"Art is the last thing I'm worried about when I'm writing a song. As far as I'm concerned, art is just short for 'Arthur'." - Keith Richards

P3 Humor[8D]

-----------------

Image

09 Dec 2010, 10:27
Profile WWW

09 Dec 2010, 14:44
Profile

Jag litar bara på det som står på Bojen/Off Topic.

Någon som såg dokumentären om Ship to Gaza igår?

09 Dec 2010, 15:45
Profile

Den enda sanningen stavas Ibanez [^]

Du har nog fan i mig rätt där [:D]

"Det är aldrig försent att ge upp"

09 Dec 2010, 16:12
Profile WWW

Om jag vore stor delägare i tex TT så skulle jag sparka de som skriver sånt jag inte gillar.

[:D]Precis vad jag menade.
Lyckligtvis funkar det inte så i verkligheten.

10 Dec 2010, 00:35
Profile
Reply to topic   [ 81 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3