| Author |
Message |
|
Lemmy
Joined: 10 Mar 2004, 23:38 Posts: 2344 Location: Gislaved SWISH
|
 Playstation3 eller Xbox360
Vad säger ni som kan nåt om sånt här? Fördelar/nackdelar med den ena eller andra?
Vet att det är Bluray spelare i Playstation, men det har jag redan en så det har ingen direkt betydelse i sig...
Si fractum non sit, noli id reficere
|
| 01 Dec 2010, 23:39 |
|
 |
|
kkrans
Joined: 13 Mar 2003, 00:26 Posts: 2693 Location: Solna, Sweden
|
Jag skulle köpa en PS3 men det är jag det.
Det är rejäl konkurrens mellan Xbox och PS fast Xbox är billigare. Det som är speciellt med PS3 ans Bluray är att den är 3D kompatibel också.
|
| 02 Dec 2010, 00:21 |
|
 |
|
lillefar
Joined: 06 Jan 2010, 16:20 Posts: 4265 Location: Boden Norrbotten
|
Inte en susning men frågade mina pojkar som inte gör annat än spelar (suck) det sade en massa om för och nackdelar men PS3 blev svaret till slut.
"Det är aldrig försent att ge upp"
|
| 02 Dec 2010, 00:34 |
|
 |
|
Haraldrig
|
Var något på TV om Wii, Xbox och PSP idag. PSP fick flest poäng i testet!
I'll call the cops on my own self, figure out a way to please those men I'll play detective, I'll play bloodhound, sniffing up clues with my nose in the mud
|
| 02 Dec 2010, 00:53 |
|
 |
|
MrBlues
|
Kolla Svt play, tror Plus gjorde en test förra veckan av några konsoller. Dom testade t.ex vilket konsol som reagerade mest exakt när man spelar sådana där rörelse baserade spel. http://www.nobodies.sehttp://ebu.alturl.com/
|
| 02 Dec 2010, 07:59 |
|
 |
|
Lemmy
|
Såg inslaget på SVT ... men ville hellre ha lite kommentarer från verkligheten.
|
| 02 Dec 2010, 09:04 |
|
 |
|
Wicca
|
Det du måste fråga dig är lite vad du är ute efter.
Det finns vissa spel som är unika för den ena eller andra konsollen och vissa spel finns till båda. Personligen tycker jag att xboxkontrollen är mycket skönare än PS3-kontrollen och det är bla.a därför jag valde den.
Sen kan man generellt säga att PS3an är snäppet mer kraftfull och har möjlighet till lite bättre grafik, men å andra sidan så har xboxet fullt tillräckligt för min del(och har man ingen hd-tv är det ändå i princip ingen skillnad tror jag)
Xboxet är billigare i inköpspris, men sen kostar internetanslutningen om du vill spela mycket på internet, på PS3an är det gratis.
Vill du gärna ha en bluray-spelare? Hifiklubben säger att PS3ans blurayspelare faktiskt är väldigt bra.
Hoppas jag hjälpte dig något.
__________ "I´m not just another brick in the wall."
|
| 02 Dec 2010, 09:16 |
|
 |
|
Lemmy
|
Wicca wrote: Det du måste fråga dig är lite vad du är ute efter.
Det finns vissa spel som är unika för den ena eller andra konsollen och vissa spel finns till båda. Personligen tycker jag att xboxkontrollen är mycket skönare än PS3-kontrollen och det är bla.a därför jag valde den.
Sen kan man generellt säga att PS3an är snäppet mer kraftfull och har möjlighet till lite bättre grafik, men å andra sidan så har xboxet fullt tillräckligt för min del(och har man ingen hd-tv är det ändå i princip ingen skillnad tror jag)
Xboxet är billigare i inköpspris, men sen kostar internetanslutningen om du vill spela mycket på internet, på PS3an är det gratis.
Vill du gärna ha en bluray-spelare? Hifiklubben säger att PS3ans blurayspelare faktiskt är väldigt bra.
Hoppas jag hjälpte dig något.
__________ "I´m not just another brick in the wall."
hej, är tacksam för all input. Bluray spelare har jag redan så att den finns inbyggd i PS3 ger den ingen fördel för min del. Dock kanske i så fall att den klarar 3D men å andra sidan har jag ingen 3D TV. Dock har jag HDTV. Är inte direkt ute efter att spela på nätet. Konsolen kommer väl mest att va till för "familjespel", har tänkt att köpa med rörelsedetektor. Och det som då ger Xbox en liten fördel är ju deras Kinect som gör att man kan spela utan kontroller. Annars gillar jag bilspel, jag vet att till PS3 släpptes ju nyligen GT5. Har något tidigare GT-spel till PS2 som är ganska ok, annars giller jag Need for speed och där släpptes ju ett nytt nyligen till både PS3 och Xbox. Si fractum non sit, noli id reficere
|
| 02 Dec 2010, 09:27 |
|
 |
|
Krippa
|
Är bara en sak som är intressant och det är vilken konsoll som har spel du vill spela.
|
| 02 Dec 2010, 10:55 |
|
 |
|
rifle
|
Skillnaden är nog inte så stor om du inte är en hardcoregamer. Om du inte vill åt nåt spel som enbart finns till den ena konsollen så spelar det nog ingen roll om du inte är en hardcoregamer. Kontrollerna är lite olika de kan vara bra att testa.
|
| 02 Dec 2010, 12:10 |
|
 |
|
lavrell
|
Jag tycker att XBOX kontroller är mycket skönare än PS3's dito men i grafikkvalitet så ligger PS3 lite före boxen ------------------------------------------------------------- http://www.rikkelie.comemail: lavrell (at) gmail.com
|
| 02 Dec 2010, 12:55 |
|
 |
|
Lemmy
|
Hej o tack för alla svar. Jag är absolut ingen hardcore gamer, men jag gillar lite typ partyspel som man kan spela mot varandra, och har väl fastnat mest för Xbox kinect koncept. Var faktiskt inne på den lokala elgiganten butiken på lunchen, o naturligtvis hade dom ett paket kvar (bundle xbox + kinect) och det snöt en dam framför ögonen på mig. Så jag har beställt ett på elgigantens nätbutik + ett par extra spel.
Så, det blit alltså ett Xbox [:)]
|
| 02 Dec 2010, 14:33 |
|
 |
|
Bod
|
Jaha, här var man sen in i diskussionen...
Tänkte bara säga att dom trådlösa X-boxkontrollerna använder inte IR utan radio, så du kan med fördel gömma undan konsolen (som väsnas en del) i ett stängt skåp, garderob, klädkammare eller liknande. Här hemma står kidsens X-box bakom en betongvägg i ett döutrymme under trappan med stängd dörr cirka fem sex meter från soffan. Funkar perfekt! Att man inte hör konsolen och att det blir rent och snyggt ur inredningssynpunkt är ju inte fel!
|
| 02 Dec 2010, 23:05 |
|
 |
|
Wicca
|
Bod wrote: Jaha, här var man sen in i diskussionen...
Tänkte bara säga att dom trådlösa X-boxkontrollerna använder inte IR utan radio, så du kan med fördel gömma undan konsolen (som väsnas en del) i ett stängt skåp, garderob, klädkammare eller liknande. Här hemma står kidsens X-box bakom en betongvägg i ett döutrymme under trappan med stängd dörr cirka fem sex meter från soffan. Funkar perfekt! Att man inte hör konsolen och att det blir rent och snyggt ur inredningssynpunkt är ju inte fel!
Inte så kul när man ska byta spel bara.  Dock kan man avhjälpa en stor del av ljudet genom att installera spelet på hårddisken om man har en sådan, hjälper mycket! Dessutom så har jag hört att den nya svarta slim-versionen ska vara tystare än den gamla vita(som jag har). Förresten så tyckte jag inte att kinect var mycket att ha när jag testade det på mediamarkt för två veckor sen... __________ "I´m not just another brick in the wall."
|
| 02 Dec 2010, 23:19 |
|
|