View unanswered posts | View active topics It is currently 10 Jun 2026, 22:38

Reply to topic  [ 131 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Följd av Alliansens politik 
Author Message

Dessa kommer inte att kunna få mer stöd från F-kassan annat än om deras fall omprövas efter utförsäkringen.

Nyckelordet här är omprövas, vilket inte innebär att samtliga blir av med sin ersättning. Tycker du att det är rimligare att alla som blir sjukskrivna själva ska få bestämma när de ska bedömas som arbetsföra utan att ens träffa en läkare? Ett sådant system inbjuder till fusk.

27 Sep 2010, 14:37
Profile

Slowhand2 wrote:
Dessa kommer inte att kunna få mer stöd från F-kassan annat än om deras fall omprövas efter utförsäkringen.

Nyckelordet här är omprövas, vilket inte innebär att samtliga blir av med sin ersättning. Tycker du att det är rimligare att alla som blir sjukskrivna själva ska få bestämma när de ska bedömas som arbetsföra utan att ens träffa en läkare? Ett sådant system inbjuder till fusk.

Om du är tillräckligt sjuk eller handikappad så kan du nog avgöra själv huruvida du klarar av att arbeta. [^] Sitter du i rullstol och har ytteligare rörelsehinder så är sannolikheten att man kan "bära sin egen vikt" i arbetslivet mikroskopiskt liten, eller hur?

Sen finns det alltid en "grå massa" med människor vars grad av sjukdom man kan diskutera, som utnyttjar systemet och drar fördel av det. Man har läst om människor som varit 100 procent sjukskrivna (eller haft sjukbidrag) samtidig som de arbetat och tjänat pengar på sidan. Såna personer har självklart förverkat sin rätt att vara sjukskrivna - och de pengar de fått från Försäkringskassan ska betalas tillbaka.

Men detta handlar om en förhållandevis liten klick människor. Huvuddelen av de som är sjukskrivna ÄR sjuka och oförmögna att jobba. Att riva upp deras sjukskrivning för att utvärdera den på nytt leder sannolikt också till att de även i fortsättningen får vara sjukskrivna. Men det handlar inte bara om det, det handlar även om den psykiska press dessa stackars personer tvingas genomgå. Hela deras existens placeras i händerna på några få människor som har ett uppdrag av regeringen.

Det är inte juste. Det är inte rättvist. Det är inte medmänskligt.

Image<font size="2">/Janne i Själevad</font id="size2">

27 Sep 2010, 14:58
Profile ICQ WWW

FenderBender wrote:
Om du är tillräckligt sjuk eller handikappad så kan du nog avgöra själv huruvida du klarar av att arbeta. [^]

Snacka om cirkelresonemang. Vem ska avgöra om du är "tillräckligt" sjuk eller handikapppad för att själva avgöra om du kan arbeta eller inte?

Quote:
Sitter du i rullstol och har ytteligare rörelsehinder så är sannolikheten att man kan "bära sin egen vikt" i arbetslivet mikroskopiskt liten, eller hur?

Det där uttalandet misstänker jag att rätt många funktionshindrade personer skulle vilja diskutera med dig. Om du är rullstolsbunden och dessutom förlamad i högerarmen eller döv finns det alltså i princip inga heltidsarbeten du kan utföra, eller vad menar du?

Nä, det där var en underlig syn du gav uttryck för. För att citera dig själv: "Det är inte juste. Det är inte rättvist. Det är inte medmänskligt."

27 Sep 2010, 15:12
Profile ICQ WWW

FenderBender wrote:
Om du är tillräckligt sjuk eller handikappad så kan du nog avgöra själv huruvida du klarar av att arbeta. [^]

Snacka om cirkelresonemang. Vem ska avgöra om du är "tillräckligt" sjuk eller handikapppad för att själva avgöra om du kan arbeta eller inte?

Quote:
Sitter du i rullstol och har ytteligare rörelsehinder så är sannolikheten att man kan "bära sin egen vikt" i arbetslivet mikroskopiskt liten, eller hur?

Det där uttalandet misstänker jag att rätt många funktionshindrade personer skulle vilja diskutera med dig. Om du är rullstolsbunden och dessutom förlamad i högerarmen eller döv finns det alltså i princip inga heltidsarbeten du kan utföra, eller vad menar du?

Nä, det där var en underlig syn du gav uttryck för. För att citera dig själv: "Det är inte juste. Det är inte rättvist. Det är inte medmänskligt."

Ja, käre Ersmarker, det där resonemanget var mer ur ett psykologist perspektiv. Om du är rörelsehindrad och rullstolsbunden, men får veta att du visst kan jobba så är det självklart att personerna i fråga blir förbannade - eller?

Jag menade naturligtvis inte att avgörandet ska ligga i deras egna händer. Snarare att det inte så många gånger är lätt att läsa papper och bilda sig en uppfattning om en människa. Återigen, att ställa eller riva upp diagnoser får inte ske utan att träffa patienden. Allt annat strider mot läkarnas etiska och moraliska ansvar. Återigen: vad ger Försäkringskassans förtroendeläkare rätt att riva upp diagnoser utan att träffa personerna ifråga?

En parallell: Jag lider av extremt högt blodtryck och har ätit samma medicin i sex år. För någon månad sedan hade jag slut recept och ringde för att få ett nytt (som jag alltid gjort). Istället fick jag ett brev i brevlådan där min nye läkare först ville träffa mig innan han skrev ut recepten. Så jag besökte honom, han undersökte mig, tog prover och sen skrev han ut samma mediciner jag tidigare haft. När jag frågade honom varför, så menade han att det vore oetiskt att skriva ut mediciner eller ställa diagnoser på en patient man inte träffat. Sen avslutade han: "Jag skulle kunna förlora min läkarlegitimation om jag inte träffade en ny patient som behöver mediciner".

Hur ligger det i linje med förtroendeläkarnas sätt att jobba? Blir dom av med sina legitimationer? Jag säger så här, låt de praktiserande läkarna sköta den medicinska bedömningen och överlåt pappersexcersisen på Försäkringskassan.

DET är en mycket intressant fråga, om du frågar mig! [^]

27 Sep 2010, 15:17
Profile ICQ WWW

Krippa wrote:

Slowhand2 wrote:

<font color="blue"><b>Om du är tillräckligt sjuk eller handikappad så kan du nog avgöra själv huruvida du klarar av att arbeta. [^] Sitter du i rullstol och har ytteligare rörelsehinder så är sannolikheten att man kan "bära sin egen vikt" i arbetslivet mikroskopiskt liten, eller hur?</b></font id="blue">
Sen finns det alltid en "grå massa" med människor vars grad av sjukdom man kan diskutera, som utnyttjar systemet och drar fördel av det. Man har läst om människor som varit 100 procent sjukskrivna (eller haft sjukbidrag) samtidig som de arbetat och tjänat pengar på sidan. Såna personer har självklart förverkat sin rätt att vara sjukskrivna - och de pengar de fått från Försäkringskassan ska betalas tillbaka.

Men detta handlar om en förhållandevis liten klick människor. Huvuddelen av de som är sjukskrivna ÄR sjuka och oförmögna att jobba. Att riva upp deras sjukskrivning för att utvärdera den på nytt leder sannolikt också till att de även i fortsättningen får vara sjukskrivna. Men det handlar inte bara om det, det handlar även om den psykiska press dessa stackars personer tvingas genomgå. Hela deras existens placeras i händerna på några få människor som har ett uppdrag av regeringen.

Det är inte juste. Det är inte rättvist. Det är inte medmänskligt.

Folk kan säkert själva avgöra om de är för sjuka för att jobba, men om denna egenbedömning ska ligga till grund för årslånga sjukskrivningar och/eller förtidspension är vi nog ute på djupt vatten. Det vore ju fint om människan vore så ärlig och medicinsk kunnig därtill..

Och när det gäller rullstolsbundna med flera handikapp, så finns det många exempel på folk som kan jobba ändå och "bära sin egen vikt"

EDIT: Ersmarker hann visst före[;)]

-----------------

Image

27 Sep 2010, 15:19
Profile WWW

Krippa wrote:

Slowhand2 wrote:

Det är en känd beprövad metod som används här, nämligen att påstå att systemet måste förändras till det sämre bara för att några ohederliga missbrukar systemet. Dessa skurkar finns alltid och det är de man ska komma åt inte göra det jobbigt för de som inte förtjänar en försämring eller som kanske är helt beroende av det.

Problemet med att först slänga ut alla för att sedan återinta dem i systemet är att det är ett gigantiskt imprövning av varje enskilda fall som leder till att F-Kassan blir helt paralyserad i sin utövning. Man orkar helt enkelt inte bära den arbetstyngd som las på axlarna och eftersom man är de som "syns utåt" de som har kontakt med "riktiga mäniskor" till skillnad från våra blåa politiker... så får man på käften när folk borde bli upprörda över vad politikerna fattade för beslut. Det är dessa beslut som orsakat kaos o lidande inte tjänstemännen. Tror man anat har man gått på lurendrejeri-snacket som har förts av Reinfeldt där han gång på gång påstod att så var det inte meningen för att sedan låta sina undersåtar skicka nya regler om försämringar av systemet. Fakta inte köksgnäll snack

mvh/Slowhand2
Peace - Love & LeftHanded Guitars
Image
http://www.swedenblue.com
http://slowdad-now.blogspot.com/

27 Sep 2010, 15:35
Profile ICQ WWW

FenderBender wrote:

Quote:
<i>Originally posted by Ersmarker"]

Quote:
<i>Originally posted by FenderBender"]

Det är riktigt att det blir cirkelresonemang... nu äntligen någon som pekar på kärnan...

problemet är att Reinfeldt har beslutat att begreppet "tillräckligt sjuk" är om man kan bevisa att man "inte kommer nånsin att kunna komma tillbaka i arbetet"... Det är om inte ordagrant den nya extremt hårda regeln som ska vara grunden för ALL bedömning.

Det innebär att någon som har vart sjuk och förbrukat sina dagar ska "tillbaka till arbetet" om inte omprövningen kan bevisa att denna person ALDRIG kommer att kunna komma tillbaka till jobbet. (Det man å gott som nästan aldrig kan tvärsäkert hävda...)

Där har vi nu konfrontationen mellan den läkare som uttalar sig om att personen i frågan inte klarar av att jobba och sedan den "hjärtlösa F-kassan läkarteam" som SKA FÖLJA den nya regel med dess orimliga konsekvenser.

Åter där är det politikern som driver denna regel och få den på plats som är den stora boven i dramat för alla som hamnar i skottläge.

Sluta klaga på myndigheterna. de är bara till för at lyda de lagar som vår politiker stiftar. Punkt-Period-end of the line.

Se till att rösta fram vettiga politiker istället.

mvh/Slowhand2
Image

27 Sep 2010, 15:44
Profile ICQ WWW

FenderBender wrote:
Ja, käre Ersmarker, det där resonemanget var mer ur ett psykologist perspektiv. Om du är rörelsehindrad och rullstolsbunden, men får veta att du visst kan jobba så är det självklart att personerna i fråga blir förbannade - eller?

Begriper inte vad du menar. Varför skulle de bli förbannade? Jag utgår från att även personer med röreslehinder VILL arbeta i största möjliga mån. Jag utgår också från att de som utgångspunkt KAN arbeta. Att vara rörelsehindrad eller rullstolsbunden innebär inte att man är ett paket som inte kan ta hand om sig själv. Jag kopplar därför inte heller hur ditt resonemang verkar ta sin grund i att personer som är rörelsehindrade och/eller rullstolsburna som utgångspunkt INTE kan arbeta. Utgångspunkten måste väl vara den motsatta, både för deras egen och för samhällets skull?

/D

27 Sep 2010, 15:57
Profile ICQ WWW

Slowhand2 wrote:
Sanningen är att Moderaterna har skapat ett otroligt stort kaos inte bara på F-kassan utan i så gott som alla institutioner som är satta till att trygga medborgarnas existens när det gäller sjukdom, utbildning, barnpassning eller äldrevård, för att ta några exempel.

...Ännu mer köksbordsgnäll och "sanningar". Jag sitter i
"lejonets kula" och har personligen mycket god insikt hur
saker fungerar på vår kära försäkringskassa. Stora mängder
okvalificerad inhyrd eller snabbutbildad personal som inte
håller måttet är det största problemet samt att folk inte
vill jobba och göra rätt för sig...

27 Sep 2010, 16:00
Profile ICQ YIM WWW

FenderBender wrote:

Begriper inte vad du menar. Varför skulle de bli förbannade? Jag utgår från att även personer med röreslehinder VILL arbeta i största möjliga mån. Jag utgår också från att de som utgångspunkt KAN arbeta. Att vara rörelsehindrad eller rullstolsbunden innebär inte att man är ett paket som inte kan ta hand om sig själv. Jag kopplar därför inte heller hur ditt resonemang verkar ta sin grund i att personer som är rörelsehindrade och/eller rullstolsburna som utgångspunkt INTE kan arbeta. Utgångspunkten måste väl vara den motsatta, både för deras egen och för samhällets skull?

/D

Jag håller givetvis med dig. Man kan inte göra annat. Men om du är "ett rullstolsbundet vårdpaket som inte kan äta själv eller gå på toaletten själv". Skulle inte du ta illa vid dig om Försäkringskassan föreslog att du skulle jobba på ett lager? [;)]

Jag har en gammal vän som efter en bilolycka blev i det närmaste totalförlamad. han kan inte ens peta sig själv i näsan. Hans sjukbidrag drogs in och upphör vid årsskiftet, eftersom F-kassan anser att han är arbetsför. Han har själv varit Moderat och företagare med flera anställda, ett företag som gick i konkurs ett drygt år efter olyckan. Jag kan meddela att det är en bitter man idag.

27 Sep 2010, 16:01
Profile ICQ WWW

Ironiskt nog så har Moderaternas politik genom Försäkringskassan blivit nästan kommunistisk: gamla asfaltkokare får börja som kockar i kök, alla ska ha sysselsättning oavsett om den är meningsfull eller inte, man ska inte vara sysslolös... Eller?

27 Sep 2010, 16:07
Profile ICQ WWW

FenderBender wrote:
Jag håller givetvis med dig. Man kan inte göra annat. Men om du är "ett rullstolsbundet vårdpaket som inte kan äta själv eller gå på toaletten själv". Skulle inte du ta illa vid dig om Försäkringskassan föreslog att du skulle jobba på ett lager? [;)]

Troligen. När du talade om "rullstolsbundna och rörelsehindrade" framgick det dock inte riktigt att du egentligen avsåg personer som på det sättet var mer eller mindre helt oförmögna att ta hand om sig själva.

27 Sep 2010, 16:32
Profile ICQ WWW

FenderBender wrote:

Troligen. När du talade om "rullstolsbundna och rörelsehindrade" framgick det dock inte riktigt att du egentligen avsåg personer som på det sättet var mer eller mindre helt oförmögna att ta hand om sig själva.

Nej, jag pratade i mer extrema termer där Försäkringskassans nya politik kan slå fel. Ibland mycket fel. [:)]

27 Sep 2010, 16:33
Profile ICQ WWW

Ersmarker wrote:

FenderBender wrote:

/D

Du sätter ord i min mun som jag inte har uttalat. Självklart at de som vill o kan ska arbeta... om det är så att det skulle finnas job för dem. Alliansen har slängt ut en massa folk, utförsäkrat men det har inte gett dem några jobb för det har inte skapats sådana under Alliansen. Deras syn på "arbetslinjen" har bara förflyttat folk från att vara sjukskriven till att gå på socialen.
Det jag pratar om är om de som är så sjuka att de inte kan ta ett jobb nu men som ändå blev både utförsäkrade och måste söka jobb eftersom de inte bedöms längre som "tillräckligt sjuka" enligt de nya reglerna. De hamnar i en situation där de varken kan jobba eller få ersättning.

mvh/Slowhand2
Image

27 Sep 2010, 16:34
Profile ICQ WWW

klaason wrote:

Slowhand2 wrote:
Sanningen är att Moderaterna har skapat ett otroligt stort kaos inte bara på F-kassan utan i så gott som alla institutioner som är satta till att trygga medborgarnas existens när det gäller sjukdom, utbildning, barnpassning eller äldrevård, för att ta några exempel.

...Ännu mer köksbordsgnäll och "sanningar". Jag sitter i
"lejonets kula" och har personligen mycket god insikt hur
saker fungerar på vår kära försäkringskassa. Stora mängder
okvalificerad inhyrd eller snabbutbildad personal som inte
håller måttet är det största problemet samt att folk inte

Vad kallar du köksbordsgnäll??

Om du sitter i "lejonets kula" vill jag fråga dig.

Sant att F-Kassan fick anställa folk och "snabbutbilda" dem i ren panik efter de regler som moderaterna kom med. Först fick de inte det men när svenska folket fick känna av de långa upphandlingstiderna som bara blev groteskt långa så fick man nya snabba order uppifrån att det skulle tas in folk och snabbt skulle det ske för "reformen skulle trumfas igenom...
Självklart blev det folk som inte behärskade de rätt komplicerade fall som "de där enfaldiga idioter på F-Kassan" jobbar med.

Men åter du missar hela tiden att ställa dig frågan "vem orsakade detta kaos?". du ställer dig inte frågan för du vill inte höra att det är Reinfeldt som har skapat detta.
Du är dessutom så enfaldig så att du inte ens har följt den senaste debatten där tom en del av alliansens har gått ut med att det var orimliga lagar som försökte sätta in för snabbt. (För alliansen är inte enig i dessa frågor.. men moderaterna är störst där och ställer o styr)...

mvh/Slowhand2
Image

27 Sep 2010, 16:46
Profile ICQ WWW

klaason wrote:
samt att folk inte

hahahahahahahahahaha snacka om köksbordsgnäll... my God hör du dig själv?? dina fakta imponerar... Jag säger det åter. Du hör till de som får komma tillbaka när du har pluggat ordentligt, gjort läxan och förstått den. Än så länge får du icke godkänt för din analys av samhället idag :_)

mvh/Slowhand2
Image

27 Sep 2010, 16:49
Profile ICQ WWW

FenderBender wrote:
Försäkringskassans nya politik kan slå fel. Ibland mycket fel. [:)]

Försäkringskassans nya politik = Alliansens politik

Glöm inte att det är en myndighet. Det fattas inte lagar, förordningar på F-Kassan, det sker i riksdagen. blå regering = blå F-Kassan.
Påfrestande för de som jobbar där som hela tiden måste exekvera de beslut som fattats i riksdagen oh som ändå framstår som at DE skulle ha hittat på allting...

Nej klaga på (eller beröm) era politiker för det som hänt/händer

mvh/Slowhand2
Image

27 Sep 2010, 16:57
Profile ICQ WWW

Slowhand2 wrote:

Ersmarker wrote:

FenderBender wrote:

/D

Du sätter ord i min mun som jag inte har uttalat.

Vet inte vad du pratar om. Mig veterligen har jag inte alls kommenterat eller diskuterat något av dina inlägg i den här tråden. Man får nog hålla reda på vilka man går i clinch med... [;)]

27 Sep 2010, 17:02
Profile ICQ WWW

Ersmarker wrote:

Vet inte vad du pratar om. Mig veterligen har jag inte alls kommenterat eller diskuterat något av dina inlägg i den här tråden. Man får nog hålla reda på vilka man går i clinch med... [;)]

hahah förlåt... det är svårt när man läser alla trådar som är svar på svar på svar... forget it-- tänkte inte gå i "clinch med dig"
Ska försöka läsa igen och se vem som skrev det jag svarade på... *smile

mvh/Slowhand2
Image

27 Sep 2010, 17:06
Profile ICQ WWW

Deras syn på "arbetslinjen" har bara förflyttat folk från att vara sjukskriven till att gå på socialen.

Tycker du att det är rimligt att folk som enligt gällande regler inte är sjuka får sjukersättning? Är man arbetslös och saknar möjlighet att på annat sätt klara sitt uppehälle är det försörjningsstöd från socialen som gäller.

27 Sep 2010, 17:34
Profile

Slowhand2 wrote:
Du hör till de som får komma tillbaka när du har pluggat ordentligt, gjort läxan och förstått den. Än så länge får du icke godkänt för din analys av samhället idag.

[:)] Franska nerver...
Du har skrivit hyllmeter med text i denna tråd men lyckas
fortfarande bara framstå som en gnällig, politiskt färgad
idealist. Dina uppgifter kommer från tredje part medan jag
delvis jobbar med dessa frågor på uppdrag. Jag upprepar
att du inte riktigt vet vad du talar om i denna fråga...

27 Sep 2010, 17:48
Profile ICQ YIM WWW

Krippa wrote:

PGW: Tror du att såna saker har börjat hända iom att vi fick en borgerlig regering? Det har hänt genom alla tider, däremot var sossarna duktigare på att sopa det under mattan.
Problemet är inte vilken regering vi har, det är att vissa handläggare på försäkringskassan är idioter.

Hört talas om "stupstocken i sjukförsäkringen" - ett verk av "Mean Mona" eller "Fiffige Fredrik"?
Eller kanske Marian Radetski?

Lite halftaskiga Videosisar : [url="http://www.youtube.com/user/PegLegLeennart"]Här[/url]
"You´ve got your radio turned down too low - TURN IT UP !!!!" - Elias McDaniel

27 Sep 2010, 19:50
Profile ICQ YIM WWW

klaason wrote:

Slowhand2 wrote:
Du hör till de som får komma tillbaka när du har pluggat ordentligt, gjort läxan och förstått den. Än så länge får du icke godkänt för din analys av samhället idag.

& du själv är naturligtvis <i>helt "]opåverkad av politisk propaganda?
Vilket slags uppdrag?
Samhällsanalys eller sjukförsäkringsfrågor?
För egen del är jag inte ett dugg imponerad av dina in & åsikter så här långt i tråden - upp till bevis, beskriv hur det <i>egentligen "]ligger till för oss "gnälliga, politiskt färgade idealister", du bör ju veta om du jobbar "med dessa frågor".

Lite halftaskiga Videosisar : [url="http://www.youtube.com/user/PegLegLeennart"]Här[/url]

27 Sep 2010, 20:23
Profile ICQ YIM WWW

PGW wrote:
Vilket slags uppdrag? Samhällsanalys eller sjukförsäkringsfrågor?
För egen del är jag inte ett dugg imponerad av dina in & åsikter så här långt i tråden

Jag är inte intresserad av att imponera på dig. Jag har inte erbjudit någon samhällsanalys
i mina inlägg utan endast belyst varför F-Kassan inte fungerar. Läs mina inlägg så förstår
du också vad jag jobbar med... [:X]

27 Sep 2010, 20:32
Profile ICQ YIM WWW

klaason wrote:

PGW wrote:
För egen del är jag inte ett dugg imponerad av dina in & åsikter så här långt i tråden

Jag är inte intresserad av att imponera på dig. Jag har inte erbjudit någon samhällsanalys
i mina inlägg utan endast belyst varför F-Kassan inte fungerar. Läs mina inlägg så förstår

du får tycka illa om folk som inte delar din livsuppfattning men kvarstår att du bara snackar. Om jag har skrivit löpmeter med text så har inte du kommit med något som bevisligen kunde få alla här att tycka att min observation av verkligheten inte stämmer. Göm dig inte bakom några obskyra bortförklaringar om att du sitter mitt i detta och vet bäst! för med den analys eller bristande analys som du får fram här, kan du inte sitta mitt i eller ännu värre så är du delaktig i den bedrövliga politik som förts av Alliansen i dessa frågor och lika blind av den ideologiska lampan som leder moderaterna igenom dessa frågor. Isåfall får du gärna förklara varför det gick som det gick... :-) för du kan inte hävda annat än att detta är resultatet av beslut som fattats av regeringen eller?? Var nu tillräckligt löjlig att påstå annat...

mvh/Slowhand2
Image

27 Sep 2010, 21:12
Profile ICQ WWW

klaason wrote:
utan endast belyst varför F-Kassan inte fungerar.

du har inte belyst något annat... det finns inte en gnutta av analys eller inhämtning av fakta bakom något av dina förklaringar.
Du har inte i något läge nämnt att riksdagen är de som fattar lagar och förordningar som varenda en som jobbar på F-kassan måste följa slaviskt. Det är inte heller något fel att de följer det sklaviskt för det är det som är huvudtanken med det hela. Våra valda politiker är de som ska ställer och styra... Problemet idag är det inte finns några moderater som har stake nog att stå för vad de har åstadkommit i och med alla de regler som de var med att införa och som bara exekverats av tjänstemännen med föld av att det skapades oro,kaos och lidande.

Jag frågar igen.... Du som vet :-) Är det så att det är sittande regering som har skapat och sett till att genomföra alla de nya regler som har lett till att 70.000 är utförsäkrade??

låt bli att svara och kalla det för naiv idealism eller vad du använde för idiotiskt uttryck för din brist på vettiga svar

mvh/Slowhand2
Image

27 Sep 2010, 21:23
Profile ICQ WWW

Slowhand2 wrote:
...det finns inte en gnutta av analys eller inhämtning av fakta bakom något av dina förklaringar.

Jag frågar igen.... Du som vet :-) Är det så att det är sittande regering som har skapat och sett till att genomföra alla de nya regler som har lett till att 70.000 är utförsäkrade??

Återigen - Jag har inte gett någon analys! Varför är du så besatt av ordet analys? Jag har inte påstått att jag vet bäst - bara att du baserar din "analys" (bäst att använda din favoritterm) på erfarenheter (gnäll vid köksbordet) du hört från tredje part. Googla mitt efternamn om du vill men jag tänker inte säga VAR och VAD jag jobbar med exakt eftersom jag är kritisk till hur försäkringskassan arbetar internt. Jag är rädd om min månadslön! (Obs! ta inte detta som en analys utan som en personlig åsikt från en som röstat blått!)

27 Sep 2010, 21:56
Profile ICQ YIM WWW

klaason wrote:

PGW wrote:

& det trodde ju jag förstås[;)], däremot stör jag mig på att du mindervärdesförklarar folk med annan åsikt än dig själv utan att förklara varför de är "behind the float".
Jag har i likhet med Slowhand2 inte sett att du kommit med någon djuplodande analys eller faktapresentation - Edit : fortfarande.

Det är alla människors rätt att ha en åsikt & uttrycka den - men man bör kunna förklara och försvara den utan att kränka människor av annan åsikt med en nedlåtande attityd.

27 Sep 2010, 22:21
Profile ICQ YIM WWW

PGW wrote:
Jag har i likhet med Slowhand2 inte sett att du kommit med någon djuplodande analys

Jag har inte gett någon djuplodande analys! Jag har ventilerat min
åsikt i frågan.

PGW wrote:
Det är alla människors rätt att ha en åsikt & uttrycka den - men man bör kunna förklara och försvara den utan att kränka människor av annan åsikt med en nedlåtande attityd.

En åsikt behöver du inte förklara eller försvara inför andra - det
är retorik du syftar på och det är ofta meningslöst på ett forum.
En åsikt uttrycker man för att man känner starkt i en fråga. Det
är ofta ointressant att övertyga eller vinna över en annan part.
Den "nedlåtande attityden" har du själv och vissa andra bidragit
till så ta av den höga hatten, tack!

Nu ska jag gå och lägga mig för jag ska ha utvecklingssamtal med
delar av "min" personal imorgon... [;)]

27 Sep 2010, 22:46
Profile ICQ YIM WWW

Vad dillar du om? Slowhands inlägg är väl något av få (för att inte säga de enda) som framstår som faktabaserat, nyanserat, objektivt och sakligt. Vilken kompetens har du som kan hävda att han inte vet vad han talar om? Var finns de objektiva motargumenten? [;)]

Om man sågar en skribent, måste man kunna motbevisa honom. Det har du inte lyckats med alls. Och du har förmodligen lika liten aning om vad han jobbar med professionellt. Det har iofs inte jag heller, men jag har mina aningar. [^]

27 Sep 2010, 23:09
Profile ICQ WWW
Reply to topic   [ 131 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next