View unanswered posts | View active topics It is currently 12 May 2026, 16:26

Reply to topic  [ 131 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5  Next
Följd av Alliansens politik 
Author Message

Mycket viktig läsning, som säkert en del högerväljare anser är en "snyfthistoria", vilket i så fall säger mycket om dem:
http://klamydiabrevet.blogspot.com/2010/09/sveket.html

17 Sep 2010, 15:28
Profile ICQ YIM WWW

Fyfan vilken skrämmande läsning... men tydligen är det så det är därute i den kalla verkligheten.
Jag har en nära släkting som också är påväg att "försäkras ut".....

17 Sep 2010, 15:41
Profile WWW

Alternativet är att rösta på de som vill ge bidrag åt alla utan minsta krav på att det ska finnas normer för vad som ska vara bidragsrättfärdigande.

Fel imo!!

Curtis C called, left a message in Japanese. I returned the call, then reviewed the latest Taang release. Joe should have known that the Long Island lolita is the cause

17 Sep 2010, 15:49
Profile ICQ YIM WWW

Alternativet är att rösta på de som vill ge bidrag åt alla utan minsta krav på att det ska finnas normer för vad som ska vara bidragsrättfärdigande.

Fel imo!!

Curtis C called, left a message in Japanese. I returned the call, then reviewed the latest Taang release. Joe should have known that the Long Island lolita is the cause

Men sluta nu. Det där är ju inte sant.

17 Sep 2010, 15:52
Profile

Visst är det en snyfthistoria. Kanske sann, kanske inte.

såna här historier funkar alltid på den okritiske läsaren. Om de är sanna är mindre intressant, denna inlaga är avsedd som ett inlägg i valrörelsens slutspurt, helt klart

Jag är mer intresserad av hur de som skriver sånt här kan tro att drygt 50 % av sveriges väljarkår tycker att det är ok att behandla sjuka människor illa och kasta ut dem i socialbidragsberoende. Är det inte istället så att alla riksdagspartier i Sverige tycker att vi ska ha sjukersättning när vi är sjuka, eller har jag missat något?

Att man prövas mot arbetsmarknaden är enligt mitt sätt att se det inte ett dugg konstigt, det vore väl istället oansvarigt att inte göra detta.. Att istället permanenta folks sjukskrivningar till förtidspensioner och på så sätt slänga ut folk från arbetsmarkanden för gott. Den ordningen har vi ju också haft om ngn nu hade glömt det

EDIT: Många är de som försöker sprida ryktet om att Alliansen tycker att det är ok att kasta ut sjuka människor i tomheten. Däremot är det inte så många som går på detta retoriska nybörjargrepp. Det funkar bara på de som inte kritiskt granskar kvällstidnings-uppgifterna. Väljarkåren är betydligt mer intelligent än så. Och det sista gäller mer generellt än just det där Klamydiabrevet. Sanningshalten i det kan man ju bara spekulera om i det här läget

-----------------

ImageThe beat goes on and I´m so wrong

17 Sep 2010, 15:57
Profile WWW

Sann - kanske. Eller också inte. Men faktum kvarstår, jag har själv på nära håll sett vad som händer när människor blir utförsäkrade, trots att dom egentligen är sjuka. Vad som händer på sikt är att det bildas en ny samhällsklass, där tex tvåbarnsfamiljer tvingas tränga in sig i en liten hyrd tvåa. Precis det som vi som är uppväxta på 60-talet upplevde. Vill vi verkligen tillbaka dit?

Om man med tvång friskförklarar människor i den omfattning Alliansen gjort under mandatperioden, borde man inte då även se till att det finns arbeten att gå till för dessa "friska människor"? För om det inte gör det, så kostar dessa människor samhället pengar i alla fall - fast från ett annat konto.

Det handlar om opportunism. [^]

Image<font size="2">/Janne i Själevad</font id="size2">

17 Sep 2010, 16:09
Profile ICQ WWW

Vad hade blivit annorlunda om detta hade hänt under säg 2005? Samma regler om försörjningsstöd då som nu.

Det var ju mycket bättre förr då denna person helt cyniskt hade flyttats över från statistikkolumnen "sjukskrivna" till "förtdispensionerade", samtidigt med en förändring från 80% ersättningsnivå till 64% ersättningsnivå. Hur kul lever man med 64 % ersättningsnivå, samtidigt som man blir helt diskvalificerad för försörjningsstöd?

Historien är säkert lika sann som den är hemsk. Men, att använda den för att argumentera för att döma ut ett helt sjukförsäkringssystem är ju inte riktigt ok. Då skulle ju SD:s stories (jag betraktar t.ex. Fria nyheter och Politiskt inkorrekt som en del av SD-kampanjen) vara solida argument för att stoppa invandringen. Dessa stories är ju ofta helt autentiska och då tydligen ett oantastligt bevis att invandrare i princip är kriminella och/eller bidragssnyltare.

Jag trodde vi var smartare än så.

--------------------------------------------------
http://www.myspace.com/voodoobean
Läs min (omusikaliska)blogg http://adhocibulgarien.blogspot.com/

17 Sep 2010, 16:09
Profile

Det är väl bara att välja.
Antingen kör vi en hårdare linje som nu och blundar för de få som hamnar i kläm eller så återgår vi till rödstyre och sänker standarden för samtliga och blundar för de som utnyttjar situationen.
Jag är hellre ett blåbär än ett hallon i den frågan.
Quote:
Om man med tvång friskförklarar människor i den omfattning Alliansen gjort under mandatperioden, borde man inte då även se till att det finns arbeten att gå till för dessa "friska människor"? För om det inte gör det, så kostar dessa människor samhället pengar i alla fall - fast från ett annat konto.

Det handlar om opportunism.

vad gör vi med alla bögar då?

17 Sep 2010, 16:22
Profile ICQ WWW

"Visst är det en snyfthistoria. Kanske sann, kanske inte.
såna här historier funkar alltid på den okritiske läsaren. Om de är sanna är mindre intressant"
Fy fan vilken cynism...
Motbjudande.

17 Sep 2010, 16:26
Profile ICQ YIM WWW

Inga problem med att ordna fram liknande exempel
från förra regringens tid även om det verkar värre idag.

Mer eller mindre samma kålsupare-imo.

17 Sep 2010, 16:27
Profile ICQ WWW

Oavsett vilka som styr och vilka regler som finns kommer folk att hamna i kläm på detta eller liknande vis. Det mest upprörande är att det är helt ok för försäkringskassans läkare att utan att ha träffat eller ens pratat med en person eller dess läkare kan avförda sjukintyg utan att blinka.

17 Sep 2010, 16:30
Profile

Vad menar du med "vad gör vi med alla bögar då"? Menar du att homosexuella inte är friska?

17 Sep 2010, 16:30
Profile ICQ YIM WWW

Renfield wrote:

Vad menar du med "vad gör vi med alla bögar då"? Menar du att homosexuella inte är friska?

jag menar absolut ingenting, va enbart en fråga då detta står i en annan tråd:
Quote:
Originally posted by "Bojens Finest" Fikus-Federley lär inte gå på muggen utan sina säkerhetsvakter hädanefter.[:D]

17 Sep 2010, 16:38
Profile ICQ WWW

Wall of text.. nån som vill sammanfatta? [:D]

Image

17 Sep 2010, 16:38
Profile WWW

Image

Oakman, jag tycker att "BiTTer" börjar klippa och klistra lite väl mycket i olika trådar nu i akt och mening att göra sig lustig på andras bekostnad. Hans quotes har ingenting med denna tråd att göra och tillförr inte diskussionen nånting. [^]

17 Sep 2010, 16:45
Profile ICQ WWW

FenderBender wrote:

Oakman wrote:

Image

Oakman, jag tycker att "BiTTer" börjar klippa och klistra lite väl mycket i olika trådar nu i akt och mening att göra sig lustig på andras bekostnad. Hans quotes har ingenting med denna tråd att göra och tillförr inte diskussionen nånting. [^]

Right back at ya [;)]

17 Sep 2010, 16:46
Profile ICQ WWW

När sossarna styrde var allt frid och fröjd....eller kanske inte.

http://www.dn.se/nyheter/politik/mor-ne ... d-1.354054

http://kurtlundgren.webblogg.se/2005/de ... vmord.html

http://www.nurikino.com/?perma=162

"Missade mötet – tvingas till bidrag
OBS! ->2006-03-14

Ett missat möte på arbetsförmedlingen är orsaken till att Åsa Nilsson tvingas leva på
socialhjälp.

Åsa fyller 30 i år och är ensamstående med tre pojkar, den minsta är 2 år.
Hon sitter vid köksbordet hemma i Brandbergen utanför Stockholm och berättar om mötet på arbetsförmedlingen i oktober förra året som hon missade.
Åsa hade börjat städa på Rikspolisstyrelsen 2001. När städningen lades ut på entreprenad 2004 så vann Sodexho upphandlingen.

En del av den gamla personalen fick följa med över till den nya arbetsgivaren medan några blev övertaliga. Eftersom Åsa var en av de senast anställda blev hon uppsagd och har sedan dess jobbat extra hos Sodexho till och från.
Däremellan har hon levt på a-kassersättning. Att få ett nytt jobb när man är ensamstående med tre barn är inte så lätt.
Till detta kom konsekvenserna av det missade mötet på arbetsförmedlingen.
– Jag skulle dit en torsdag, men jag fick akut förhinder och glömde helt enkelt bort att ringa och säga att jag inte kunde komma, berättar Åsa.
På lördagen kom hon ihåg mötet och så snart arbetsförmedlingen öppnade på måndagen så ringde hon och förklarade vad som hänt.
Men då hade arbetsförmedlingen redan rapporterat till a-kassan vilket fick till följd att hon blev avstängd från a-kasseersättning.
Eftersom Åsa kunde visa att hon haft giltigt skäl till att inte komma så fick hon efter några dagar på nytt a-kasseersättning. Hon missade några dagars ersättning men var inne i systemet igen, trodde hon.
Men när hon en tid senare blev sjukskriven fick hon en chock.
Försäkringskassan hävdade att hon blivit â€Â

17 Sep 2010, 16:51
Profile ICQ WWW

Ok, Bitter, då förstår jag! Jag blev bara lite osäker.
Att det är svårt att få hyresrätt i Stockholm kanske är lätt att missa om man inte har hängt med i nyheterna de senaste 15 åren.
Så du tycker att det är det mest upprörande med texten, Marcus?

17 Sep 2010, 17:11
Profile ICQ YIM WWW

Ni som är skeptiska till sanningshalten i bloggen rekommenderas att följa Tv4:s nyheter eller DN, där man rapporterar om fallet. Försäkringskassan har fått backning och utreder det på nytt.

17 Sep 2010, 17:19
Profile

Känner ni någon som lever på bidrag ( handen på hjärtat)
och i sånt fall, hur mår dom egentligen? under högarna av
pengarna som dom hämtat på socialen?

Synd däremot att dom som alltid ligger i opposition alltid skall
gräva fram en snyftis, för det är precis samma sak vem det än är
som sitter i opposition!

Mycket vill ha mer, precis som alltid!

Det här med att dom är Sveriges arbetarparti!! My ass vilket jävla
skitsnack!

Dom tänker på arbetsgivaren!!

En arbetsgivare och arbetstagare kan aldrig ha samma intressen!
Så är det bara!

Något som glömts bort i all sjukhusrefomfrågor och inte minst försäkring är ju den psykiska hälsan!

Dom verkar inte vara medvetna om att man kan må SKITDÅLIGT även
fast man inte har benen avkapade eller cancer i hela kroppen!

Det ställer till en jävla massa problem för precis alla...med missbruk, vård osv....

Frågan borde då vara, varför mår vi så jävla dåligt när vi har det
så jävla bra ( enligt alliansen)

Tack för mig[8D]

http://www.remingtonsteele.se

17 Sep 2010, 17:21
Profile ICQ WWW

laros wrote:

som sitter i opposition!

<font color="red">Nej, men gärna det man själv har jobbat ihop eller är berättigad till och förtjänar.</font id="red">

skitsnack!
<font color="red">De vill att folk ska jobba istället för att förtidspensioneras, shame on them evil spawn of satan !</font id="red">

<font color="red">Ja för att arbetsgivaren ska ständigt vara tacksam för att just du valde att jobba hos dom? att de sedan ger dig lön och förmåner är ju en struntsak.</font id="red">

Så är det bara!
<font color="red">Att båda har som syfte att gå hem med mer pengar är ju en sak som är skamligt idag.</font id="red">

Något som glömts bort i all sjukhusrefomfrågor och inte minst försäkring är ju den psykiska hälsan!
<font color="red">Ta ett piller.</font id="red">

<font color="red">Ta två piller, en av varje sort. Känns lite egoistiskt att förutsätta att killen bredvid dig helt enkelt ska skatta dig frisk</font id="red">

Det ställer till en jävla massa problem för precis alla...med missbruk, vård osv....
<font color="red">Nu är jag ett svin men får du för dig att sluta jobba och börja knarka så gör då de men blanda inte in mig eller min ekonomi. Lås in dom, blir som en kombinerad rehab med egen lägenhet och du kommer ut frisk och utvilad och kan stämpla in igen redan på måndag</font id="red">

<font color="red">Jag mår fint, hade en formsvacka under sossestyret dock men det har gått över.</font id="red">

Tack för mig[8D]
<font color="red">Tack själv</font id="red">
[;)]

http://www.remingtonplast.se

Spår av ironi kan finnas i texten ovan.

17 Sep 2010, 17:48
Profile ICQ WWW

BiTTeR wrote:

laros wrote:

som sitter i opposition!

<font color="red">Nej, men gärna det man själv har jobbat ihop eller är berättigad till och förtjänar.</font id="red">

skitsnack!
<font color="red">De vill att folk ska jobba istället för att förtidspensioneras, shame on them evil spawn of satan !</font id="red">

<font color="red">Ja för att arbetsgivaren ska ständigt vara tacksam för att just du valde att jobba hos dom? att de sedan ger dig lön och förmåner är ju en struntsak.</font id="red">

Så är det bara!
<font color="red">Att båda har som syfte att gå hem med mer pengar är ju en sak som är skamligt idag.</font id="red">

<font color="red">Ta ett piller.</font id="red">

<font color="red">Ta två piller, en av varje sort. Känns lite egoistiskt att förutsätta att killen bredvid dig helt enkelt ska skatta dig frisk</font id="red">

<font color="red">Nu är jag ett svin men får du för dig att sluta jobba och börja knarka så gör då de men blanda inte in mig eller min ekonomi. Lås in dom, blir som en kombinerad rehab med egen lägenhet och du kommer ut frisk och utvilad och kan stämpla in igen redan på måndag</font id="red">

<font color="red">Jag mår fint, hade en formsvacka under sossestyret dock men det har gått över.</font id="red">

Tack för mig[8D]
<font color="red">Tack själv</font id="red">
[;)]

http://www.remingtonplast.se

Spår av ironi kan finnas i texten ovan.

[:D][:D] Ja det är humor, ja det är humor...

Du lyckliga högerkamrat....vi ser livet lite olika
men så är du ju oxå rätt BiTTer[;)]

http://www.remingtonsteele.se

17 Sep 2010, 17:52
Profile ICQ WWW

Trots hårda ord och motsättningar på "off topic"-planket är det fint att vi kan ge varandra råd och tips när vi diskuterar olika musikprylar, artister etc. Ett bevis om något att musik förenar (därmed inte sagt att man ska rösta på alliansen...).

17 Sep 2010, 17:57
Profile ICQ YIM WWW

Renfield wrote:

Trots hårda ord och motsättningar på "off topic"-planket är det fint att vi kan ge varandra råd och tips när vi diskuterar olika musikprylar, artister etc. Ett bevis om något att musik förenar (därmed inte sagt att man ska rösta på alliansen...).

Blues suger .... nu kör vi !
[:D]

17 Sep 2010, 17:59
Profile ICQ WWW

BiTTeR wrote:

Moderaterna vill förtidspensionera mig som 21 åring, istället för att låta mig genomgå arbetslivsrehabilitering som utan tvekan kommer att göra så att jag kan sköta ett riktigt arbete inom 2 år.. .. men det är väl bättre att skattebetalarna betalar för mig genom hela mitt liv? [;)]

För övrigt så måste jag tillägga att moderaterna inte är ett arbetarparti alls, det lönar sig inte märkbart mer att arbeta för någon jag känner i nuläget(Nu vet jag att det finns en minoritet som tjänar åp moderaterna.).. däremot så får man genomgå fruktansvärda plågor om man blir arbetslös.

BiTTeR wrote:

Här håller jag med fullständigt.
Har man fastnat i ett tungt missbruk så har man nått nivån där man i mina ögon får skylla sig själv.. det är en sak att man möjligtvis har skattebetald rehab för människor som blivit beroende av morfin efter cancerbehandlingar osv. men heroinmissbrukare kan gott klara sig själva.

<hr noshade size="1">
<u>http://www.myspace.com/lastshoutofficial</u>
<h6>notuern(SnabelA)hotmail.com</h6>

17 Sep 2010, 19:11
Profile ICQ WWW

FenderBender wrote:

jag har själv på nära håll sett vad som händer när människor blir utförsäkrade, trots att dom egentligen är sjuka. Vad som händer på sikt är att det bildas en ny samhällsklass, där tex tvåbarnsfamiljer tvingas tränga in sig i en liten hyrd tvåa. Precis det som vi som är uppväxta på 60-talet upplevde. Vill vi verkligen tillbaka dit?

Hur det än är ska dom enligt resonemang här på bojen inte uppbära
nåt ekonomiskt stöd förrän dom sålt alla ev. ägodelar av värde.

"Visst ska vi hjälpa er, men först ska vi stjälpa er..."

För egen del tycker jag människor KAN vara berättigade till hjälp när det går
utför även om vissa andra här hävdar att först ska man banne mig nå botten.

Image
<font color="white"><h6>inget är så bra som att ha...bortsett från pod, floyd rose och variax</h6></font id="white"><font color="red"><h6>på nätterna drömmer jag om mitt arbete, på dagarna slår det in</h6></font id="red"><h6><font color="green">vissa säger att lycka inte går att köpa för pengar, jag antar att dom bara inte vet vart butiken ligger</h6></font id="green">

17 Sep 2010, 19:12
Profile ICQ WWW

notuern wrote:

BiTTeR wrote:

Moderaterna vill förtidspensionera mig som 21 åring, istället för att låta mig genomgå arbetslivsrehabilitering som utan tvekan kommer att göra så att jag kan sköta ett riktigt arbete inom 2 år.. .. men det är väl bättre att skattebetalarna betalar för mig genom hela mitt liv? [;)]

För övrigt så måste jag tillägga att moderaterna inte är ett arbetarparti alls, det lönar sig inte märkbart mer att arbeta för någon jag känner i nuläget(Nu vet jag att det finns en minoritet som tjänar åp moderaterna.).. däremot så får man genomgå fruktansvärda plågor om man blir arbetslös.

BiTTeR wrote:

Här håller jag med fullständigt.
Har man fastnat i ett tungt missbruk så har man nått nivån där man i mina ögon får skylla sig själv.. det är en sak att man möjligtvis har skattebetald rehab för människor som blivit beroende av morfin efter cancerbehandlingar osv. men heroinmissbrukare kan gott klara sig själva.

<hr noshade size="1">
<u>http://www.myspace.com/lastshoutofficial</u>
<h6>notuern(SnabelA)hotmail.com</h6>

vad exakt är det som hänt med dig eftersom du behöver arbetslivsrehabilitering ?
För mig har det lönat sig ekonomiskt de sista 4 åren och då är jag ändå vanlig industriarbetare. Hur kan ett generellt jobbskatteavdrag endast gynna en minoritet menar du ?
Jag förstår inte vad det är som helgonförklarar sossestyret vi hade tidigare, folk verkar helt ha glömt hur det va.

17 Sep 2010, 19:23
Profile ICQ WWW

"Visst är det en snyfthistoria. Kanske sann, kanske inte.
såna här historier funkar alltid på den okritiske läsaren. Om de är sanna är mindre intressant"
Fy fan vilken cynism...
Motbjudande.

utveckla gärna

-----------------

ImageThe beat goes on and I´m so wrong

17 Sep 2010, 19:40
Profile WWW
Reply to topic   [ 131 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5  Next