länge sedan nu, men idag fick jag ett erbjudande i mailboxen igen:
Känns rätt seriöst[8D]
<i><b>Från: Missa Stalle Gerald
Abidjan, Elfenbenskusten
Västafrika.
Min privata e-post:
stella_gerald00303@yahoo.com re: vädjar om brådskande och affärshemligheter hjälp!
Käraste,
Jag införa mig själv som Missa Stella Gerald den enda dottern sen chef och fru David Gerald. Min far var en mycket förmögen Coccoa köpman i Abidjan, min far det ekonomiska kapitalet i Elfenbenskusten, blev förgiftad till döds av hans affärsbekanta under en av sina utflykter på en affärsresa. Min mamma dog när jag var ett barn och sedan dess har min pappa tog mig så speciell. Innan pappas död januari 2009 i ett privat sjukhus här i Abidjan han i hemlighet kallade mig på sängen sidan och berättade att han har beloppet på fyra miljoner, fem hundra tusen United staten dollar ($US4.5M) kvar i fast / avräkningskonto i en av de främsta bank här i Abidjan, som han använde mitt namn som sin enda dotter till anhöriga i deponering av fonden. Han förklarade också för mig att det var på grund av denna rikedom, att han var förgiftad av hans affärsbekanta. Detta på grund av den oupphörliga politiska krisen i landet och för att undvika varit döda av sina fiender jag skulle söka en utländsk partner i ett land mitt val där jag kommer att överföra dessa pengar och använda den i investeringssyfte i fastigheter eller hotellet .
Snälla, jag är ärligt söker din hjälp på följande sätt:
(1) Att tillhandahålla ett bankkonto till vilket pengarna skulle överföras till:
(2) Att fungera som en väktare av denna fond eftersom jag fortfarande är en liten flicka:
(3) För att göra arrangemang för mig att komma över till ditt land för att ytterligare min utbildning och också till att säkra ett uppehållstillstånd i ditt land:
Dessutom är jag beredd att erbjuda dig 15% av det totala belopp som ersättning för din insats / input efter framgångsrik överföring av denna fond i din nominerad konto utomlands. Dessutom Ange dina möjligheter till hjälp till mig eftersom jag anser att denna transaktion skulle kunna sluta inom sju (7) dagar betyder det att du intresse för att hjälpa mig. För min säkerhetsskäl bör du svara mig genom min privata e-post (
stella_gerald00303@yahoo.com) förutse att höra av dig snarast.
Tack och Gud välsigne.
Med vänlig hälsning
Stella Gerald </b>"]
-----------------

The beat goes on and I´m so wrong