| Author |
Message |
|
lasse svaj
|
 Bra Spotify-mobil?
Tvingas nu köpa ny mobil. Är inte en sån som sitter och leker med en tröstnalle hela dagarna...
Vill jag ha det omöjliga? En snygg mobil utan pekskärmstrams. Den ska kunna ringa, skicka sms och medge Spotify-lyssning i offline-mode. Tycker tillverkarna är lite otydliga på denna punkt. De vill förstås hylla sina egna musiktjänster. Men jag vill bara ha mitt Spotify Premium i en annars enkel mobil. Tips?
Har kollat lite på Nokia E52...
/ Lasse
|
| 01 Sep 2010, 08:29 |
|
 |
|
christian-h
|
iPhone 2g, iPhone 3g, iPhone 3gs eller iPhon 4.
Enligt mig bästa telefonerna på marknaden och de har verkligen ändlöst med applikationer och funktioner.
Det bästa av allt är med iPhone att man själv väljer hur den ska se ut, simpel eller rena teknik-monstret. För gammal för iPhone är man inte heller, för min farfar trivs med sin.
Mvh
Med vänliga hälsningar av mig, Christian Henning.
|
| 01 Sep 2010, 09:17 |
|
 |
|
ChronicTown
|
lasse svaj wrote: Tvingas nu köpa ny mobil. Är inte en sån som sitter och leker med en tröstnalle hela dagarna...
Du menar att du har teknikfobi eller är medelålders? [;)] Finns väl inga Android-telefoner utan pekskärm, och Android och iPhone är de enda som Spotify funkar på. Tänk om, tänk rätt! [:D] /D
|
| 01 Sep 2010, 10:29 |
|
 |
|
eskil
|
Ersmarker wrote: lasse svaj wrote: Tvingas nu köpa ny mobil. Är inte en sån som sitter och leker med en tröstnalle hela dagarna...
Du menar att du har teknikfobi eller är medelålders? [;)] Finns väl inga Android-telefoner utan pekskärm, och Android och iPhone är de enda som Spotify funkar på. Tänk om, tänk rätt! [:D] /D Funkar även på Nokia med s60 plattformen, men bara på perskärmsmobiler, även SEMCs Vivaz och Vivaz pro går att köra spotify på(iom de bygger på s60), men även där är pekskärm...
|
| 01 Sep 2010, 10:44 |
|
 |
|
spindeln
|
ajfoun
_______________________________ Har en massa Lavakablar: Pedalbordskit, krullkabel, clear connect - maila mig !
|
| 01 Sep 2010, 11:38 |
|
 |
|
emlon
|
jag har en iphone 3gs och är väldigt nöjd [:)]
Nackdelen med den är batteritiden - måste ladda varje dag (beror ju förstås hur mycke den används. Men eftersom att jag använder den till massa saker så blir det så..
Surfa, ljudbojen, kolla mailen, stämma gitarrer(polytune), ringa!, sms:a, facebook, anteckningar, gps, ta kort (iphone 4:ans kamera är mycke bättre), spela spel, spotify, youtube, swedbank, läsa serier, kolla tåg/buss tider ... listan kan göras oändlig .. nästan [:D]
tycker det hela är väldigt smidigt och allt får plats i fickan [8D]
|
| 01 Sep 2010, 12:09 |
|
 |
|
lasse svaj
|
[:D]
Teknikfobi? Nej. Medelålders? Javisst!
Det är mer en fråga om prioritering. Jag sitter vid dator i jobb mest hela dagarna och har ingen lust att dessutom ha en datoraktig mobil som transformerar mig till ett barn igen (jmf vuxna människor som sitter och visar de nya spel-apparna de laddat ner till sina Iphones - huga!) Jag behöver ringa, sms:a och höra Spotify. Ursäkta om jag är omodern, det ger jag blanka f-n i...
Men ok, man ska alltså ha android eller Iphone om Spotify ska funka sägs det här. Varför skulle t ex Nokia E52 med Symbian inte klara detta? Far Spotify med lögner? Den och en massa andra lurar räknas ju upp av Spotify själva som fungerande för detta ändamål??
|
| 01 Sep 2010, 12:42 |
|
 |
|
ChronicTown
|
lasse svaj wrote:
Men ok, man ska alltså ha android eller Iphone om Spotify ska funka sägs det här. Varför skulle t ex Nokia E52 med Symbian inte klara detta? Far Spotify med lögner? Den och en massa andra lurar räknas ju upp av Spotify själva som fungerande för detta ändamål??
Mittåt! Det går tydligen utmärkt att köra Spotify på en hel del Symbiantelefoner, och även en del utan pekskärm visar det sig. Jag var inte tillräckligt uppdaterad. Du kan med all säkerhet lita på listorna som Spotify publicerat.
|
| 01 Sep 2010, 13:13 |
|
 |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
Hmmm... Här känner jag att jag ligger ljusår efter den tid vi lever i. En mobil för mig är något att ringa med. Kanske messa barnen emellanåt. Men Spotify? Surfa? Pekskärm? Näääääh!!! [:I]  <font size="2">/Janne i Själevad</font id="size2">
|
| 01 Sep 2010, 14:37 |
|
 |
|
ChronicTown
|
FenderBender wrote: Hmmm... Här känner jag att jag ligger ljusår efter den tid vi lever i. En mobil för mig är något att ringa med. Kanske messa barnen emellanåt. Men Spotify? Surfa? Pekskärm? Näääääh!!! [:I]
Färg-TV, sånt bjäfs! Vad är det för fel på svartvitt?
|
| 01 Sep 2010, 15:07 |
|
 |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
Ersmarker wrote: FenderBender wrote: Hmmm... Här känner jag att jag ligger ljusår efter den tid vi lever i. En mobil för mig är något att ringa med. Kanske messa barnen emellanåt. Men Spotify? Surfa? Pekskärm? Näääääh!!! [:I]
Färg-TV, sånt bjäfs! Vad är det för fel på svartvitt? Jag har visst färg-TV! [8D] Men den är tjock... [:I] Dessutom har jag en gammal Schaub-Lorenz transistorradio i badrummet. [:D]  <font size="2">/Janne i Själevad</font id="size2">
|
| 01 Sep 2010, 15:11 |
|
 |
|
lpstd
|
FenderBender wrote: Dessutom har jag en gammal Schaub-Lorenz transistorradio i badrummet.
Passa dig så du inte hörs bort till rörforumet
|
| 01 Sep 2010, 17:59 |
|
 |
|
lasse svaj
|
Alla telefoner i dag är säkert bra på sina vis. Men det behövs varken Iphone eller android eller pekskärm tydligen. Köpte en Nokia E52 "affärstelefon". Och Spotify går som klockan, hurra!
|
| 01 Sep 2010, 19:13 |
|
 |
|
Emnitec
|
lasse svaj wrote: Alla telefoner i dag är säkert bra på sina vis. Men det behövs varken Iphone eller android eller pekskärm tydligen. Köpte en Nokia E52 "affärstelefon". Och Spotify går som klockan, hurra!
Ja, jag har haft en Nokia E66 som inte heller den har pekskärm och där fungerade Spotify klockrent! Nu har jag en HTC Legend och där funkar ALLT klockrent (förutom batteritiden..). /Emnitec *Det som är gratis smakar bra, stjäl mat från bordsgrannen*
|
| 01 Sep 2010, 22:22 |
|
|