| Author |
Message |
|
Haraldrig
|
 Jaaaaaaaa!!!
Jag hade tänkt skicka en tusenlapp till flickskolor i Nepal men så såg jag det här: http://www.dn.se/resor/finland/starkand ... -1.1098431Flickornas läsande och skrivande är ju inte värt ett dugg i jämförelse med en charter för Nalle! Ha ha, det är komedi på högsta nivå fan! Curtis C called, left a message in Japanese. I returned the call, then reviewed the latest Taang release. Joe should have known that the Long Island lolita is the cause
|
| 15 May 2010, 17:51 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
Haraldrig wrote: Jag hade tänkt skicka en tusenlapp till flickskolor i Nepal men så såg jag det här: http://www.dn.se/resor/finland/starkand ... -1.1098431Flickornas läsande och skrivande är ju inte värt ett dugg i jämförelse med en charter för Nalle! <font color="blue"><b> Ha ha, det är komedi på högsta nivå fan!</b></font id="blue"> Curtis C called, left a message in Japanese. I returned the call, then reviewed the latest Taang release. Joe should have known that the Long Island lolita is the cause eller business på högsta nivå kanske. Kreativt att göra nånting så här off season i tomteland Det som är komik är ju att det finns folk som betala för sånt här, men Kineserna börjar ju få mycket pengar så why not. Några pengar till Nepal lär dom ju inte skicka, men det kanske finnarna i Rovaniemi gör. Win-win typ[:)] -----------------  The beat goes on and I´m so wrong
|
| 15 May 2010, 18:14 |
|
 |
|
PGW
|
Jag är mest häpen över att jag inte blir förvånad[:0]
Hoppas att Josh har rätt om win/win.
You´ve got your radio turned down too low - TURN IT UP !!!!
|
| 16 May 2010, 17:58 |
|
 |
|
Haraldrig
|
PGW wrote: Jag är mest häpen över att jag inte blir förvånad[:0]
Han har nog tvärfel. Om tio personer har 1000kr att kladda med och först vill skänka men sen ångrar sig och köper en resa till nallen så kommer det således att bli 10000kr i intäkter till Finnpajsaren som ordnar detta. 3000kr går till drift och 7000kr ska tas ut i lön. Finska staten tar ungefär lika mycket som svenska i sociala avgifter mm. Finnpajsaren står där med ca 3500kr och kommer sääääkert att bidra till en bättre värld[:)] Vinnare: finska staten! Curtis C called, left a message in Japanese. I returned the call, then reviewed the latest Taang release. Joe should have known that the Long Island lolita is the cause
|
| 16 May 2010, 18:35 |
|
 |
|
Haraldrig
|
Joshunznera wrote: Haraldrig wrote: Jag hade tänkt skicka en tusenlapp till flickskolor i Nepal men så såg jag det här: http://www.dn.se/resor/finland/starkand ... -1.1098431Flickornas läsande och skrivande är ju inte värt ett dugg i jämförelse med en charter för Nalle! <font color="blue"><b> Ha ha, det är komedi på högsta nivå fan!</b></font id="blue"> Curtis C called, left a message in Japanese. I returned the call, then reviewed the latest Taang release. Joe should have known that the Long Island lolita is the cause eller business på högsta nivå kanske. Kreativt att göra nånting så här off season i tomteland Det som är komik är ju att det finns folk som betala för sånt här, men Kineserna börjar ju få mycket pengar så why not. Några pengar till Nepal lär dom ju inte skicka, men det kanske finnarna i Rovaniemi gör. Win-win typ[:)] -----------------  The beat goes on and I´m so wrong Kineserna är väldigt frikostiga med pengar (bara de får något i utbyte som olja från Afrika eller vattenkraft från Nepal). Kinesiska staten är även duktiga på att fylla kinesiska företag med pengar så att de kan köpa västerländska företag som råkat ut för lågkonjunktur[:)] Curtis C called, left a message in Japanese. I returned the call, then reviewed the latest Taang release. Joe should have known that the Long Island lolita is the cause
|
| 16 May 2010, 18:38 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
Haraldrig wrote: PGW wrote: Jag är mest häpen över att jag inte blir förvånad[:0]
Han har nog tvärfel. Om tio personer har 1000kr att kladda med och först vill skänka men sen ångrar sig och köper en resa till nallen så kommer det således att bli 10000kr i intäkter till Finnpajsaren som ordnar detta. 3000kr går till drift och 7000kr ska tas ut i lön. Finska staten tar ungefär lika mycket som svenska i sociala avgifter mm. Finnpajsaren står där med ca 3500kr och kommer sääääkert att bidra till en bättre värld[:)] <font color="blue"><b>Vinnare: finska staten</b></font id="blue">! Curtis C called, left a message in Japanese. I returned the call, then reviewed the latest Taang release. Joe should have known that the Long Island lolita is the cause Så mycket bättre i så fall. Vi fyller våra hem med produkter från Kina och då är det ju bara bra att det kommer lite pengar i motsatt rikting. Om det då även ger pengar i den finska skattekistan så är det ju bara bra det också. Företagsamhet är bra så länge det inte skadar någon. Att du tycker att det är komiskt när dina kompisar från östern går på sånt här förändrar ju inte faktum att det är en bra affärside, om den nu funkar[8D] -----------------  The beat goes on and I´m so wrong
|
| 16 May 2010, 21:15 |
|
 |
|
PGW
|
Haraldrig wrote: PGW wrote: Jag är mest häpen över att jag inte blir förvånad[:0]
Han har nog tvärfel. Jo, tyvärr - berörda finnar skrattar förmodligen åt eventuella kunder. Undrar om det kommer ett "Packad & glad"-reportage i SVT snart?[;)] Slantar till flickskolorna i Nepal är dock ingen dum tanke - allt som främjar jämlikhet och frigörande av individuell tankeförmåga är bra, vilket <i>bra"] utbildning tenderar att göra. You´ve got your radio turned down too low - TURN IT UP !!!!
|
| 16 May 2010, 22:17 |
|
 |
|
Haraldrig
|
Joshunznera wrote: Haraldrig wrote: PGW wrote: Jag är mest häpen över att jag inte blir förvånad[:0]
Han har nog tvärfel. Om tio personer har 1000kr att kladda med och först vill skänka men sen ångrar sig och köper en resa till nallen så kommer det således att bli 10000kr i intäkter till Finnpajsaren som ordnar detta. 3000kr går till drift och 7000kr ska tas ut i lön. Finska staten tar ungefär lika mycket som svenska i sociala avgifter mm. Finnpajsaren står där med ca 3500kr och kommer sääääkert att bidra till en bättre värld[:)] <font color="blue"><b>Vinnare: finska staten</b></font id="blue">! Curtis C called, left a message in Japanese. I returned the call, then reviewed the latest Taang release. Joe should have known that the Long Island lolita is the cause Så mycket bättre i så fall. Vi fyller våra hem med produkter från Kina och då är det ju bara bra att det kommer lite pengar i motsatt rikting. Om det då även ger pengar i den finska skattekistan så är det ju bara bra det också. Företagsamhet är bra så länge det inte skadar någon. Att du tycker att det är komiskt när dina kompisar från östern går på sånt här förändrar ju inte faktum att det är en bra affärside, om den nu funkar[8D] -----------------  The beat goes on and I´m so wrong JAg är lite skeptisk till att idén faktiskt fungerar[:)] Curtis C called, left a message in Japanese. I returned the call, then reviewed the latest Taang release. Joe should have known that the Long Island lolita is the cause
|
| 16 May 2010, 23:33 |
|
 |
|
Haraldrig
|
PGW wrote: Haraldrig wrote: PGW wrote: Jag är mest häpen över att jag inte blir förvånad[:0]
Han har nog tvärfel. Jo, tyvärr - berörda finnar skrattar förmodligen åt eventuella kunder. Undrar om det kommer ett "Packad & glad"-reportage i SVT snart?[;)] Slantar till flickskolorna i Nepal är dock ingen dum tanke - allt som främjar jämlikhet och frigörande av individuell tankeförmåga är bra, vilket <i>bra"] utbildning tenderar att göra. You´ve got your radio turned down too low - TURN IT UP !!!! JAg har varit involverad i en del projekt som bistått just flickskolor i Nepal. Bla några välgörenhetsprojekt i samarbete med några ambassader i Tokyo. Curtis C called, left a message in Japanese. I returned the call, then reviewed the latest Taang release. Joe should have known that the Long Island lolita is the cause
|
| 16 May 2010, 23:35 |
|
 |
|
lillefar
Joined: 06 Jan 2010, 16:20 Posts: 4265 Location: Boden Norrbotten
|
Bra idé!
Lillefar[:)][:)]
|
| 22 May 2010, 11:24 |