Vintage V100 Icon, SÅLD...
Hej!
Jag säljer min 2 månader gamla Vintage V100 i Distressed Tobacco Sunburst.
Jag tycker att den från början var en BRA gitarr för pengarna (3995.-) "straight out of the box", men...
Jag gillade inte elektroniken, den reagerade på ett väldigt okänsligt sätt och var allmänt skrapig och "klen" trots att den skall vara en av detta märkes starka sidor.
Jag bytte all elektronik mot Gibson 500K potentiometrar, Switchcraft jack och omkopplare, nu känns den bättre!
Jag tyckte att originalmickarna var lite för heta, om ändå inte direkt kassa, blev sugen på att testa Toneriders Alnico 2 Classics, dessa lät ju fasen så mycket bättre!
När jag ändå var på gång bytte jag stämskruvarna till ett set USA-tillverkade Grover kidneys, lade på "pointer-brickor" och nya rattar på fronten!
Guran kommer i ett splitter nytt hardcase från Rockcase / Warwick och skeppas välpaketerat vartsomhelst på köparens bekostnad.
Plektrumskydd och trussrodskydd medföljer, fula, men ändå, likaså originalpickuperna och alla hangtags, nycklar och ett set nya strängar!
Efter utförda uppgraderingar blev en från början bra gitarr riktigt mycket bättre, tyvärr blev jag diagnosticerad med GAS i förra veckan och måste låta denna försvinna till förmån för nya inköp...
Blues66
Blues66