View unanswered posts | View active topics It is currently 23 Jun 2026, 15:04



Reply to topic  [ 8 posts ] 
Voddler - någon som fått det att funka någon gång? 
Author Message
User avatar

Joined: 12 Aug 2002, 11:26
Posts: 4579
Location: Västra Mälardalen
Post Voddler - någon som fått det att funka någon gång?
Precis, någon som fått det att funka någon gång?
Tycker alltid att det saggar, är under utveckling, tillfälligt nere, saknar installationsfilen, slutar spela upp efter reklam osv. Fick för mig att se en dokumentär i kväll och behövde uppdatera med den nya klienten. Sket sig, sidan finns inte och en massa annat.
(Jag kör på en skapligt ny Mac)

Jag tror att jag lyckats se en film, en gång. Alla andra gånger är det något krångel.

Någon som fått det att funka?



/Bilton
"Skjut inte upp till i morgon det du kan ge fan i redan i dag."

bilton[snabela]telia.com


15 Apr 2010, 21:39
Profile

Joined: 19 Mar 2010, 17:16
Posts: 1316
Location: Östersund
Post 
Bilton wrote:

Precis, någon som fått det att funka någon gång?
Tycker alltid att det saggar, är under utveckling, tillfälligt nere, saknar installationsfilen, slutar spela upp efter reklam osv. Fick för mig att se en dokumentär i kväll och behövde uppdatera med den nya klienten. Sket sig, sidan finns inte och en massa annat.
(Jag kör på en skapligt ny Mac)

Jag tror att jag lyckats se en film, en gång. Alla andra gånger är det något krångel.

Någon som fått det att funka?



/Bilton
"Skjut inte upp till i morgon det du kan ge fan i redan i dag."

bilton[snabela]telia.com


Var gräsänkling två veckor i vintras och såg film varje kväll. Har en normal laptop, ingen höjdarburk. Funkade klockrent, men utbudet är ju rätt klent.

Aria Pro II Stagecaster
Framus Golden Television
Epiphone Les Paul Junior


15 Apr 2010, 22:34
Profile
User avatar

Joined: 02 Mar 2009, 20:20
Posts: 737
Location: Värmland
Post 
för mig krånglade det bara, hoppade ur efter två minuter så man får börja om och se alla reklam igen..
Har hört lite blandat om det.. några har fått det att funka som jag känner men det har krånglat för andra


15 Apr 2010, 22:40
Profile
User avatar

Joined: 31 Oct 2004, 23:23
Posts: 4429
Location:
Post 
Med gamla klienten hängde sig uppspelningen allt som oftast och man tvingades starta om och se reklamen en gång till. Den nya klienten verkar slita stenhårt på processorn och filmerna hackar. Misstänker dock att det kanske bara är bildutskickandet via HDMI till TV:n som är boven där.

Uppenbart är att man inte hör någon som talar lika positivt om det som med Spotify. Där var reaktionen bara "det här funkar ju kanon direkt, inget trassel, inga problem", men här hör jag allt som oftast gnäll om problem. Jag undrar om Voddler någonsin kan ta fart efter den starten. Men men, man vet aldrig...

/D


15 Apr 2010, 22:41
Profile ICQ WWW

Joined: 28 Dec 2007, 09:33
Posts: 442
Location: Stockholm
Post 
På en trött laptop funkade det inte, däremot på en lite vassare (Vaio) funkar det klockrent. Har dock inte hunnit se mer än några få filmer.
Dom lär ha uppdaterat klienten i dagarna så att den ska käka mindre CPU-kräm.


16 Apr 2010, 11:05
Profile
User avatar

Joined: 31 Oct 2004, 23:23
Posts: 4429
Location:
Post 
batlash wrote:

På en trött laptop funkade det inte, däremot på en lite vassare (Vaio) funkar det klockrent. Har dock inte hunnit se mer än några få filmer.
Dom lär ha uppdaterat klienten i dagarna så att den ska käka mindre CPU-kräm.


Japp, testade faktiskt att kolla igår strax efter jag postat inlägget ovan. Den nya klienten, som uppdaterades typ igår, verkar funka bättre. Har Dual Core 2,2 i burken, så jag var fundersam över att det laggade förut. Kunde dock kolla på CSNY-dokumentären Deja Vu igår utan problem. Cool film och helt OK kvalitet.

/D


16 Apr 2010, 11:11
Profile ICQ WWW

Joined: 19 Mar 2010, 17:16
Posts: 1316
Location: Östersund
Post 
Ersmarker wrote:
Kunde dock kolla på CSNY-dokumentären Deja Vu igår utan problem. Cool film och helt OK kvalitet.

/D


Finns den?! Wow då måste jag förhandla till mig lite egentid [:p]

Aria Pro II Stagecaster
Framus Golden Television
Epiphone Les Paul Junior


16 Apr 2010, 11:16
Profile
User avatar

Joined: 02 Feb 2009, 00:53
Posts: 287
Location:
Post 
jag provade till en början, dåligt utbud och sen segt att få igång filmen.
gav upp, nu är jag medlem hos lokala videobutiken och får hyra blu-ray billigt. [8D]


16 Apr 2010, 19:17
Profile ICQ YIM WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 8 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.