Har insett att arsenalen har börjat tappa proportionerna och jag måste göra mej av med en del. Det svåra är att verkligen släppa grejerna, men här kommer en del...
Johnson Tricone resonatorgitarr.
SÅLD
Vantage VA-40.
En riktig skönhet och dessutom en trettioårig NOS!!! Jo det är sant, jag köpte den nyligen från en musikaffär i Tyskland där den stått bortglömd i ett källarlager sedan slutet av 70-talet. Sånt händer liksom inte...
Dock är halsen något för tunn för mej, som en elgura, och jag vill ha lite grövre halsar. Ljudmässigt är den välbalanserad men med rätt mycket topp. Ett ljud som passar in i de flesta ljudbilder. Den når inte upp till Martinklass men till mellanklass Takamine med fler, enligt min bedömning. Sanningen är oxå att jag vill ha en Martin och en kompis kom hem förra veckan och hade köpt en...
Kvalitetsmässigt kan man konstatera att den här gitarren är som ny förutom att den är absolut färdigtorkad. Risken att halsen ska slå sig eller att granlocket (eller ceder, vet ej) skall spricka är väl så gott som minimal.
Pris: <s>4500kr</s> <font color="red">3500kr</font id="red"> SÅLD

Hals till en Daion
Jag köpte den för något år sen för att bygga något. Den är NOS.
<s>Pris: 550kr</s><font color="red">SÅLD</font id="red">
Electroharmonix Screaming Bird. Treblebooster från 70-talet.
Pris: 600kr

Dunlop Jimi Hendrix WahWah
Pris 750kr.
<s>eller en vanlig Crybaby
Pris 750kr.</s>
Moddade den vanliga att funka både till bas å gitarr, så den blir kvar.

Washburn Vulture
Mycket sällsynt Wing-bas med genomgående hals och P-basmick.
Pris: högstbjudande.

Danelectro Cool Cat Chorus. Alltså den stora klassiska metallpedalen. Knappt mer än testad sedan jag köpte den ny. Jag använder inte chorus... Kartongen finns naturligtvis kvar och allt är i nyskick.
Pris: 400kr
Mer kommer att komma...