View unanswered posts | View active topics It is currently 22 Jun 2026, 22:09



Reply to topic  [ 24 posts ] 
Bandy - är det något som intresserar Bojare? 
Author Message
User avatar

Joined: 19 Jun 2005, 09:35
Posts: 5459
Location: Uppsala-la-la-la
Post Bandy - är det något som intresserar Bojare?
I helgen är det bandyfinaler i Uppsala - är det någon Bojare som bryr sig?[;)] Kanske någon kommer hit?

/R

<img src="http://i14.photobucket.com/albums/a308/torn_and_frayed/red-tonguesmaller.gif" border=0>
"Art is the last thing I'm worried about when I'm writing a song. As far as I'm concerned, art is just short for 'Arthur'." - Keith Richards


20 Mar 2010, 13:59
Profile
Online
User avatar

Joined: 15 Jan 2008, 22:13
Posts: 1860
Location: skaraborg
Post 
NEJ

<b>/ralvejd</b>
<i>Generalist, kan inget om allt"]


http://www.ralvejd.se/


20 Mar 2010, 14:05
Profile
User avatar

Joined: 15 Apr 2008, 11:31
Posts: 10329
Location: Själevad SWISH
Post 
Är född och uppväxt i Västerås, några stenkast från Rocklunda. Bandy intresserar mig, men jag har ingen tid att åka till Uppsala. [:)]

<hr noshade size="1">Image<font size="6"><b>Monkey<font color="red">Business</font id="red"></font id="size6"></b><font size="2">
Learning to play with a big amplifier is like trying to control an elephant (-Ritchard Hugh Blackmore)</font id="size2">


20 Mar 2010, 14:19
Profile ICQ WWW

Joined: 15 Mar 2003, 13:46
Posts: 369
Post 
Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej, heja Bollnäs!

Potrzebie!


20 Mar 2010, 19:05
Profile

Joined: 25 Jan 2003, 12:02
Posts: 441
Location:
Post 
Det enda intressanta med bandyfinaler i uppsala är att det brukligen är sm-final i isracing helgen därpå!

Image
<font color="white"><h6>inget är så bra som att ha...bortsett från pod, floyd rose och variax</h6></font id="white"><font color="red"><h6>på nätterna drömmer jag om mitt arbete, på dagarna slår det in</h6></font id="red"><h6><font color="green">vissa säger att lycka inte går att köpa för pengar, jag antar att dom bara inte vet vart butiken ligger</h6></font id="green">


20 Mar 2010, 19:14
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 10 Aug 2002, 10:47
Posts: 3126
Location: Stockholm
Post 
Well, inte mer än att man följer tabellen. Fast det är väl mest för att det är den enda sporten som Bajen klarar av utan att åka ur hela tiden.

________________________________________________________________________________________________
<b><font color="green">http://www.ponamerosundown.com - http://www.myspace.com/ponamerosundown</font id="green"></b>

<b>Kommande spelningar:</b>
100210 Club Overlord/Sthlm
100226 Rockklubben/Bålsta
100306 Galaxy Rock Club/Västerås
100324 Helsingör/Danmark
100326 Chemnitz/Tyskland
100327 Berlin/Tyskland
100328 Gdynia/Polen
100424 Backstage/Skövde
100625 Ab Anfall Mc/Kungsör


20 Mar 2010, 21:40
Profile WWW

Joined: 06 Sep 2009, 11:22
Posts: 345
Location: Hudiksvall
Post 
BROOOOBEEEEERG!!
I brist på Broberg:
BOOOLLNÄÄÄÄÄS!!!


21 Mar 2010, 00:19
Profile
User avatar

Joined: 29 Sep 2009, 15:55
Posts: 3293
Post 
http://www.youtube.com/watch?v=zXBKAyqrluI
http://www.youtube.com/watch?v=dJ6mr7ElBF4&feature=related

myspace.com/ihse


21 Mar 2010, 00:25
Profile WWW
User avatar

Joined: 10 Aug 2002, 10:34
Posts: 2274
Location: Söderhamn
Post 
Är man född och uppvuxen i Söderhamn så är man ju Brobergare i själen.

----------------------------
<font color="green"><b>"Men inte fan finns det nåt vackert i att dö, av en överdos på en offentlig toalett"</b></font id="green">


21 Mar 2010, 01:39
Profile WWW

Joined: 18 Mar 2007, 21:58
Posts: 8742
Location: Uppsala
Post 
Klart man är intresserad, bor ju i stan! Efter 10 år som bandytränare för ungdomar har man ju fått ett visst intresse för sporten. Och visst fan ser man bollen, men det kan ju hjälpa att kunna lite om spelet.

Jag har tillbringat många finaler som hamburgerkock strax utanför söderläktaren. Några få gånger enbart som åskådare. Men, denna helgen är jag riktigt förkyld, och kollar via TV:n. Den rätt så nya 47" skall väl göra det rätt njutbart.

Får väl hålla på Bajen idag, vore ju kul för dom att kunna kamma hem SM-guldet efter alla dessa finaler på senare år.

Image


21 Mar 2010, 13:18
Profile WWW
User avatar

Joined: 09 May 2006, 00:06
Posts: 1611
Location: Säter
Post 
Klart man gillar bandy. Tillhörde nog den fanatiska skaran en gång i tiden. Men med stigande ålder har jag blivit för bekväm för att stå ute och frysa. Eftersom laget i mitt hjärta (Falu BS) saknar såväl hall som elitserieplats så blir det inte mycket live-bandy nu för tiden.


21 Mar 2010, 13:35
Profile

Joined: 18 Mar 2007, 21:58
Posts: 8742
Location: Uppsala
Post 
Synd på finalen, kalas bandyväder i en månad t.o.m. igår. Idag har det snöat hela tiden. Men, bandy är ju en utomhus sport för oss som tål att vara ute på vintern.[^]

Image


21 Mar 2010, 18:40
Profile WWW
User avatar

Joined: 19 Jun 2005, 09:35
Posts: 5459
Location: Uppsala-la-la-la
Post 
kjelle wrote:

Synd på finalen, kalas bandyväder i en månad t.o.m. igår. Idag har det snöat hela tiden. Men, bandy är ju en utomhus sport för oss som tål att vara ute på vintern.[^]

Image


Jag var tvungen att ge upp - full snöstorm i Uppsala den 21 mars! De spelade 3x30 min för att kunna skotta bort all snön och det tog 3 ismaskiner och tre traktorer ca 45 minuter att göra planen spelbar till andra 'perioden'. I den första 'perioden' spelades det i ett par cm snö över hela plan.

VIP-tältet utrymdes och stängdes för att ett förtält hade rasat samman av snön. Slut på drickat alltså.

Jag frös lite och min fru jättemycket så vi tog oss till fiket Fågelsången för att dricka lite varm choklad med vispgrädde och sedan fortsatte vi hem.

/R

<img src="http://i14.photobucket.com/albums/a308/torn_and_frayed/red-tonguesmaller.gif" border=0>
"Art is the last thing I'm worried about when I'm writing a song. As far as I'm concerned, art is just short for 'Arthur'." - Keith Richards


21 Mar 2010, 19:33
Profile
User avatar

Joined: 15 Apr 2008, 11:31
Posts: 10329
Location: Själevad SWISH
Post 
Bajen svenska mästare för första gången! Det är bara att gratulera! [:D]

<hr noshade size="1">Image<font size="6"><b>Monkey<font color="red">Business</font id="red"></font id="size6"></b><font size="2">
Learning to play with a big amplifier is like trying to control an elephant (-Ritchard Hugh Blackmore)</font id="size2">


21 Mar 2010, 20:02
Profile ICQ WWW

Joined: 15 Mar 2003, 13:46
Posts: 369
Post 
Skandal! Skandal! En väderskandal![B)]

Inte riktigt läge å bada på Sergels torg idag kanske[:D]

Potrzebie!


21 Mar 2010, 20:52
Profile

Joined: 18 Mar 2007, 21:58
Posts: 8742
Location: Uppsala
Post 
Skandal? Nä, som sagt, bandy är en utomhus sport, även om en del mesklubbar börjat frysa och byggt hallar.[;)]
Själv kunde jag skylla på förkylning idag, för att softa i soffan.[:I]

Hallar är nog bra för träning, men matchkänslan blir bäst utomhus, både för spelare och publik. Vissa vinterdagar blir det kaos, också på bandybanan. Det vanligaste problemet vid bandy-SM brukar vara värme!

Grattis till Bajen, som lyckades ta guld på 8:e försöket!

Image


21 Mar 2010, 21:27
Profile WWW

Joined: 28 Dec 2007, 02:03
Posts: 70
Location: Upplands Väsby (och Avesta)
Post 
vägra floyd wrote:

Det enda intressanta med bandyfinaler i uppsala är att det brukligen är sm-final i isracing helgen därpå!


På lördag kl 15 drar det igång! [:p] [^]

Man kan också se isracing inomhus på onsdag på ABB Arena i Västerås.

kjell.akerblom (snabel-a) abc.se


21 Mar 2010, 21:31
Profile

Joined: 25 Jan 2003, 12:02
Posts: 441
Location:
Post 
Kjell Hell wrote:

vägra floyd wrote:

Det enda intressanta med bandyfinaler i uppsala är att det brukligen är sm-final i isracing helgen därpå!


Man kan också se isracing inomhus på onsdag på ABB Arena i Västerås.


Kära nån vad fränt, måste nästan ta mig dit då, tror du ryssarna lärt sig åka än?

Image
<font color="white"><h6>inget är så bra som att ha...bortsett från pod, floyd rose och variax</h6></font id="white"><font color="red"><h6>på nätterna drömmer jag om mitt arbete, på dagarna slår det in</h6></font id="red"><h6><font color="green">vissa säger att lycka inte går att köpa för pengar, jag antar att dom bara inte vet vart butiken ligger</h6></font id="green">


21 Mar 2010, 21:44
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 15 Apr 2008, 11:31
Posts: 10329
Location: Själevad SWISH
Post 
Kjell Hell wrote:

vägra floyd wrote:

Det enda intressanta med bandyfinaler i uppsala är att det brukligen är sm-final i isracing helgen därpå!


På lördag kl 15 drar det igång! [:p] [^]

Man kan också se isracing inomhus på onsdag på ABB Arena i Västerås.

kjell.akerblom (snabel-a) abc.se

ABB Arena = Rocklunda [?][:o)]

<hr noshade size="1">Image<font size="6"><b>Monkey<font color="red">Business</font id="red"></font id="size6"></b><font size="2">
Learning to play with a big amplifier is like trying to control an elephant (-Ritchard Hugh Blackmore)</font id="size2">


21 Mar 2010, 21:54
Profile ICQ WWW

Joined: 02 Sep 2007, 10:29
Posts: 3626
Location:
Post 
Det bästa med bandyfinalen är att man vet att veckan efter så är det Isracingfinal på Studenternas.

Det är dom tuffa gubbarna![8D]


21 Mar 2010, 23:12
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 07 Mar 2004, 12:58
Posts: 1948
Location: Stockholm
Post 
Bryr mig inte ett dugg om bandy
men mitt Bajen-hjärta klappar glatt för att Bajen vann
Image

<font size="1"> "Hellre äter jag själv, än ser mina barn svälta."</font id="size1">
[url="http://www.myspace.com/sirrealistic1"]Image[/url]
sir.realistic(snabel)hotmail.com


21 Mar 2010, 23:50
Profile

Joined: 25 Jan 2003, 12:02
Posts: 441
Location:
Post 
Quote:
[
Man kan också se isracing inomhus på onsdag på ABB Arena i Västerås.


Är det världseliten eller nån gärsgårdsserie?

Image
<font color="white"><h6>inget är så bra som att ha...bortsett från pod, floyd rose och variax</h6></font id="white"><font color="red"><h6>på nätterna drömmer jag om mitt arbete, på dagarna slår det in</h6></font id="red"><h6><font color="green">vissa säger att lycka inte går att köpa för pengar, jag antar att dom bara inte vet vart butiken ligger</h6></font id="green">


22 Mar 2010, 18:07
Profile ICQ WWW

Joined: 28 Dec 2007, 02:03
Posts: 70
Location: Upplands Väsby (och Avesta)
Post 
vägra floyd wrote:

Quote:
[
Man kan också se isracing inomhus på onsdag på ABB Arena i Västerås.


Är det världseliten eller nån gärsgårdsserie?




Är det någon skillnad? Oftast samma gubbar som kör oberoende av serie. [:)]

I det här fallet är det en landskamp. Lite info finns här:

http://direktpress.drumedar.net/vastera ... Arena-Syd/



kjell.akerblom (snabel-a) abc.se


22 Mar 2010, 18:36
Profile
User avatar

Joined: 12 Aug 2002, 13:11
Posts: 2032
Location: Stockholm
Post 
Nä bandy är inte min grej, man ser ju som sagt inte bollen. Men grattis Bajen iaf.

MVH
faellman

<i><font size="1">oO0Oo URL: http://www.myspace.com/mrfaellman</font id="size1">"]


23 Mar 2010, 11:30
Profile WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 24 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.