| Author |
Message |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
 Min mormor har gått till den sista vilan.....
Dödsrunans tid har utgått. Tack för allt stöd! [:)]
|
| 20 Mar 2010, 00:38 |
|
 |
|
Jyda
Joined: 10 Jan 2004, 12:09 Posts: 1927 Location: Stockholm
|
Beklagar sorgen. Det är jobbigt att förlora sina nära. Jag ska begrava min farmor nästa vecka. [:(]
|
| 20 Mar 2010, 01:50 |
|
 |
|
kjelle
Joined: 18 Mar 2007, 21:58 Posts: 8742 Location: Uppsala
|
Känner med dig. Vet hur det känns, fick begrava farsan alltför tidigt. Skriv på bara, det känns bättre att få dela med sig av sina dystra tankar. 
|
| 20 Mar 2010, 01:58 |
|
 |
|
Forsman
Joined: 17 May 2008, 19:55 Posts: 1138 Location: Ösmo, 45 km söder om Globen.
|
Din mormor låter som en mycket förnuftig människa.
Jag brukar tänka som så att så länge man tänker på någon som har dött så lever de kvar på något vis...
Har själv varken mor, far eller deras föräldrar vid liv. Jag är 37...
Det tar tid att bearbeta en sån grej och jag tänkte för mig själv senast idag att: man glömmer inte bort människorna, att såren efter deras bortgång aldrig försvinner. Man lär sig bara att handskas med dem.
Ingen lätt sak detta, jag lider med dig.
<i><font color="red">"App, app, app!!! Spela inte så fort... Du tappar känslan då!!!""]</font id="red">
|
| 20 Mar 2010, 02:08 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
beklagar -----------------  The beat goes on and I´m so wrong
|
| 20 Mar 2010, 06:43 |
|
 |
|
Bilton
Joined: 12 Aug 2002, 11:26 Posts: 4579 Location: Västra Mälardalen
|
Mycket tråkigt, beklagar.
/Bilton "Skjut inte upp till i morgon det du kan ge fan i redan i dag."
bilton[snabela]telia.com
|
| 20 Mar 2010, 07:56 |
|
 |
|
DrSlim
Joined: 04 Jun 2008, 15:06 Posts: 1933
|
Vackert skrivet. Tänkvärt om livet och döden (som är en del av livet). Din mormor fick somna in på ett fint sätt. Du har min sympati i sorgen. http://www.myspace.com/billmusik
|
| 20 Mar 2010, 08:24 |
|
 |
|
PGW
Joined: 27 May 2008, 11:07 Posts: 1981 Location:
|
Beklagar sorgen FenderBender. Du får försöka tänka på de ljusa stunderna i hennes sällskap, det gör förhoppningsvis sorgen lättare att hantera.
|
| 20 Mar 2010, 11:29 |
|
 |
|
baberg
Joined: 05 Jun 2005, 11:18 Posts: 1501 Location: Knivsta
|
Beklagar sorgen. Hon har säkert fått träffa sin Gunnar nu.
|
| 20 Mar 2010, 11:46 |
|
 |
|
abergh
Joined: 28 Feb 2003, 16:00 Posts: 1189 Location: Uppsala
|
Ledsamt, men hon fick i alla fall leva ett helt liv samt föra sin historia vidare, en mycket fin historia dessutom Jag har också haft förmånen att höra historier från förr första och andra hand så att säga. Mina äldre, nu döda släktingar, har berättat hur de levde och hur deras mor och farfäder levde. Likt din mormors historia så finns det en del glädje, men framför allt, så mycket sorg Min släkt (liksom så många andra) har levt i stort armod in på 1900-talet, där varje dag var en kamp. Trots det var de fullt övertygade att deras barn skulle ha det bättre än dem. De har berättat om hur man frös om vintern och slet på sommaren. Varje sjukdom kunde innebära döden. Många dog också unga, flera redan som barn. Att överleva åtminstone ett eller ett par barn var "normalt" för 70, 80 år sedan. De var alltid så sorgsna när de berättade om förr, men stolta över att livet hade blivit så mycket bättre för deras barn och barnbarn. Därför känner jag ingen nostalgi för forna tider. Bullerbyn fanns bara på teve. Jag och mina föräldrar lever (eller har levt får jag tyvärr säga för min far) ett liv som dessa släktingar bara kunde drömma om. Jag känner uppriktig tacksamhet för mina föräldrar, deras föräldrar och deras föräldrar som gett mig möjlighet att leva ett så gott liv. Även när jag lever som fattigast, jobbigast så har jag ändå det bättre än hur de hade det. Än en gång beklagar jag din sorg men du kommer åtminstone att få ett fint minne av en person som har betytt mycket. -------------------------------------------------- http://www.myspace.com/voodoobeanLäs min (omusikaliska)blogg http://adhocibulgarien.blogspot.com/
|
| 20 Mar 2010, 12:41 |
|
 |
|
troman
Joined: 31 Aug 2006, 16:40 Posts: 202 Location: Stockholm
|
Beklagar sorgen. Jag uppskattar din fint skrivna berättelse som säkert väcker genklang hos alla som läser den.
|
| 20 Mar 2010, 13:50 |
|
 |
|
Renegade
Joined: 19 Jun 2005, 09:35 Posts: 5459 Location: Uppsala-la-la-la
|
Beklagar verkligen. Jag förstår hur det är att mista personer som står en nära. Jag hade en mycket nära relation till min mormor och min farfar och de dog samma år. Jag är otroligt tacksam för den tid jag fick tillsammans med dem och med det lever jag vidare.
/R
<img src="http://i14.photobucket.com/albums/a308/torn_and_frayed/red-tonguesmaller.gif" border=0> "Art is the last thing I'm worried about when I'm writing a song. As far as I'm concerned, art is just short for 'Arthur'." - Keith Richards
|
| 20 Mar 2010, 15:43 |
|
 |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
Renegade wrote: Beklagar verkligen. Jag förstår hur det är att mista personer som står en nära. Jag hade en mycket nära relation till min mormor och min farfar och de dog samma år. Jag är otroligt tacksam för den tid jag fick tillsammans med dem och med det lever jag vidare. /R  "Art is the last thing I'm worried about when I'm writing a song. As far as I'm concerned, art is just short for 'Arthur'." - Keith Richards Ja min farfar och min morfar dog inte samma år, men med endast två månaders mellanrum. Det var i november 1979 (farfar) och januari 1980 (morfar). Jag var själv i 17-årsåldern och minns hur konstigt det kändes att förlora båda så snabbt. Trots att man vet att dagen kommer, så blir man chockad när den är här... Det enda vi med säkerhet vet om livet, är att vi en dag ska dö.[^] <hr noshade size="1">  <font size="6"><b>Monkey<font color="red">Business</font id="red"></font id="size6"></b><font size="2"> Learning to play with a big amplifier is like trying to control an elephant (-Ritchard Hugh Blackmore)</font id="size2">
|
| 20 Mar 2010, 15:51 |
|
 |
|
Robert Blues Harp
Joined: 09 Mar 2009, 17:33 Posts: 2462 Location: Karlshamn
|
Beklagar! Hon blir garanterat en positiv person i nästa liv.
|
| 21 Mar 2010, 15:16 |
|
 |
|
clapton71
Joined: 15 Mar 2008, 18:36 Posts: 4460 Location: Örsundsbro
|
Mitt deltagande i din sorg, Janne. Tack för dina vackra ord och en fantastisk berättelse. Matte mslcases@gmail.comtakestwokultur@tele2.se
|
| 21 Mar 2010, 17:13 |
|
 |
|
harpgear
Joined: 18 Feb 2009, 14:30 Posts: 359 Location:
|
Ögonen på mig tåras när jag läser detta samtidigt som jag gläds i hela hjärtat för din mormor som fick vara så älskad varma hälsningar johan lindberg skellefteå
|
| 22 Mar 2010, 19:16 |
|
 |
|
datakrumelur
Joined: 01 Sep 2003, 11:12 Posts: 903 Location:
|
Vackert skrivet och jag beklagar djupast! Hon fick tydligen fina barnbarn också! http://www.myspace.com/urangbghttp://www.myspace.com/thetrussrods
|
| 22 Mar 2010, 19:55 |
|
 |
|
1331
Joined: 08 Jan 2010, 17:14 Posts: 1609 Location: Kumla
|
Beklagar sorgen. Väldigt fint skrivet! http://www.pigsinspace.se
|
| 23 Mar 2010, 00:31 |
|
|