View unanswered posts | View active topics It is currently 22 Jun 2026, 16:34

Reply to topic  [ 30 posts ] 
Värsta skitjobbet du haft? 
Author Message

Post Värsta skitjobbet du haft?
Vilket är det i särklass värsta skitjobbet ni haft?

För min del är det köksvaktmästare på Stadshotellet i Örnsköldsvik. En stor del av arbetet gick upp på att bära "grishinkar" med mat som skulle ut till bönderna. Gudskelov är den hanteringen förbjuden idag.

Det gick inte en arbetsdag utan att jag spydde på jobbet... [xx(]

<hr noshade size="1">Image<font size="6"><b>Monkey<font color="red">Business</font id="red"></font id="size6"></b><font size="2">
Learning to play with a big amplifier is like trying to control an elephant (-Ritchard Hugh Blackmore)</font id="size2">

14 Mar 2010, 00:10
Profile ICQ WWW

Kan bli en Monty Python sketch av detta, men det värsta jobbet jag har haft var antingen telefonförsäljare, usch och fy, eller fiskrensare. I samma otvättade kläder en hel sommar skar jag bort hjälarna på sill, bodde i tält, tvättde mig i havet och festade med fiskare. ( Det sista var roligt om än mycket hårt...)

myspace.com/ihse

14 Mar 2010, 00:47
Profile WWW

I mitt fall så är det värsta nog även det bästa på vissa punkter.

Läste några kurser på universitet över en sommar i Tokyo och extraknäckte då som DJ på en stripklubb.

Minus:
Arbetstiderna
karriärmöjligheterna[:)]

Plus:
jag fick spela ganska fritt, framförallt sista timmen innan stängning
tuttar
tuttar
tuttar
fri dricka efter arbetstid
kunderna (var många som slängde upp 5-10000yen i dricks när man spelade "deras låt"
tuttar

Förövrigt så var lönen hyfsat ok också.

http://www.guitarshowsouth.se

14 Mar 2010, 01:32
Profile ICQ YIM WWW

Vilket är det i särklass värsta skitjobbet ni haft?

För min del är det köksvaktmästare på Stadshotellet i Örnsköldsvik. En stor del av arbetet gick upp på att bära "grishinkar" med mat som skulle ut till bönderna. Gudskelov är den hanteringen förbjuden idag.

Det gick inte en arbetsdag utan att jag spydde på jobbet... [xx(]

<hr noshade size="1">Image<font size="6"><b>Monkey<font color="red">Business</font id="red"></font id="size6"></b><font size="2">
Learning to play with a big amplifier is like trying to control an elephant (-Ritchard Hugh Blackmore)</font id="size2">

Visst har man hört att bönderna har det tufft ibland, men att de väntar på mat i grishinkar....[;)]

Image

14 Mar 2010, 02:09
Profile WWW

Tidningsutdelning, speciellt vintertid per cykel är rätt tufft. Äckligt och läskigt var det vid tillfällen som när jag vandrade rätt in i ett knivslagsmål med kraftigt blödande killar på båda sidor om mig. [B)]
Att tappa ner en nyckelknippa i en brevlåda med en schäfer stor som en elefant på insidan var heller ingen höjdare.[:0]

Då verkar det betydligt behagligare att DJ:a på en stripklubb...[;)]

Image

14 Mar 2010, 02:15
Profile WWW

Jag har under studietiden arbetat extra som delgivningsman för länge sedan. Rätt jobbigt eftersom de flesta som skulle delges ett å annat var skurkar. Å andra sidan var det bara typ 5% som öppnade dörren så det var ju inte så ofta jag behövde konfronteras med buset[:)]

Skitjobb vet jag inte, men inte var det ngt smörjobb i alla fall

-----------------

ImageThe beat goes on and I´m so wrong

14 Mar 2010, 03:25
Profile WWW

Plantsättning! Man hade febriga mardrömmar om plantrörets klingande hela nätterna och hade valkfingrar långt in på hösten efter säsongens slut![:D]

http://www.myspace.com/gudarsskymning

14 Mar 2010, 14:00
Profile WWW

bluescaptain wrote:

Plantsättning! Man hade febriga mardrömmar om plantrörets klingande hela nätterna och hade valkfingrar långt in på hösten efter säsongens slut![:D]

Mvh
//GP

14 Mar 2010, 14:02
Profile

En del intelligens befriande jobb ja...[:D]

Diskare
Plocklager(avgassystem)

<font size="1">

// I never claimed that I could play guitar.. but I look like a RockStar //

http://www.myspace.com/attitudemusicalproject</font id="size1">

14 Mar 2010, 14:15
Profile WWW

Styckare i en saluhall....

http://www.myspace.com/urangbg
http://www.myspace.com/thetrussrods

14 Mar 2010, 22:10
Profile ICQ WWW

Säckar skulle fyllas med 50 kg pulvermjölk,med en maskin som inte gick att stänga av.
Två munstycken sprutade ut pulver med en vansinnig hastighet,med en spak valde man munstycke ett eller två,så medans ena påsen fylldes skulle man sätta dit den andra säcken.
Inte nog med det,när ena säcken var full,skulle den sys i hop med en maskin som såg ut som en sticksåg,och fungerade ytterst undermåligt
Inte nog med det,säckarna skulle staplas på pall,onödigt högt,slarvade man ,rasade säckjävlarna,oj,påse två full,springa och byta,börja sy ihop,stapla säckar,slut på tråd,oj byta säck,glömde man byta säck sputade det pulver överallt och säcken ramlade om kull,stapla,köra iväg pallen med säckarna med en truck som gick mycket ryckigt,vilket gjorde att pallen med 20 säckar på rasade,bara att stapla om,byta säck,sy,slut på tråd,oj stapla säckar,köra iväg pallen,hämta ny pall,byta säck stapla,pallen rasa,stapla om,påsar går sönder,pulver mjölk överallt,byta säack,sopa pulver,köra iväg pallen,sy,byta säck,tutar i luren.lunch i 30 minuter,maskin startar igen,då gäller det att vara på plats,som taget ur en Charlie Chaplin film.Det var en jävla tur att man fick rycka in i lumpen sedan.
När jag tänker efter så alla jobb mejeriet var ett helvete,roligast vara att rengöra smörmaskinen med varmvatten,man fick tvätta håret med yes för att bli flottfri,åt inte smör på två månader.
Fick även doppa ost i vax,inte kul det heller.
Eller stapla smör kartonger på pall,vid löpande band,där stod klockan
stilla,eller sortera mjölkvagnar.

14 Mar 2010, 22:50
Profile

Långvårdsvdelning, högsommar och magsjuke-epidemi.
Behöver inte förklara närmare varför det var ett skitjobb.[xx(]

/Bilton
"Skjut inte upp till i morgon det du kan ge fan i redan i dag."

bilton[snabela]telia.com

14 Mar 2010, 23:19
Profile

kjelle wrote:

Tidningsutdelning, speciellt vintertid per cykel är rätt tufft. Äckligt och läskigt var det vid tillfällen som när jag vandrade rätt in i ett knivslagsmål med kraftigt blödande killar på båda sidor om mig. [B)]
Att tappa ner en nyckelknippa i en brevlåda med en schäfer stor som en elefant på insidan var heller ingen höjdare.[:0]

Image

Det är ingen höjdare när man sett alla tittisar 100ggr.
Då är det bara tråkigt[:)]

14 Mar 2010, 23:21
Profile ICQ YIM WWW

Jobbade ett tag på Poolias som lagerarbetarkonsult.
Då kunde man bli ivägskickad på diverse konstiga uppdrag på kort varsel.
Det värsta var en trettiogradig sommardag då jag fick åka till Michelins däcklager. Först tog det 2 timmar att ta sig dit kommunalt eftersom jag bodde på helt fel sida stan. Jobbet gick först ut på att lasta ur en trailer som stod ute i den gassande solen. Den var fylld från golv till tak med staplade däck i alla storlekar. För att överhuvudtaget nå de översta däcken var man tvungen att klättra upp och sträcka sig. Jag är varken lång eller stark och ryggen tog mycket stryk, att det var sjukt tempo gjorde ju knappast saken bättre. På eftermiddagen var det omvänd process! Då placerades man längst in i en tom trailer. Sedan körde dom in ett rullband och så kom det däck i en rasande fart åkande mot en.
Det gällde alltså att plocka upp däcken innan de föll av bandet och stapla dom i fina rader ända upp till taket, rad efter rad, tills hela trailern var fylld. Problemet var bara att om du staplade fel, så kunde däcken rasa över dig vilket i princip var förenat med livsfara. Allt detta i 30 graders värme. Det kändes som man var med i någon form av märkligt tv-spel, Tetris med livet som insats typ.
[:D]

Image

15 Mar 2010, 01:06
Profile WWW

kjelle wrote:

Image

Roppongi?

Image

15 Mar 2010, 01:07
Profile WWW

malignatius wrote:

Haraldrig wrote:

kjelle wrote:

Image

Roppongi?

Image

Akasaka (men nästan samma sak).

15 Mar 2010, 01:13
Profile ICQ YIM WWW

Studio byggare för Deluxe musiks räkning, fick mig att gå in i väggen 2000, sämsta arbetsgivaren på denna planet

It´s all in the ears of the beholder

15 Mar 2010, 03:30
Profile WWW

Been there, done that!!

bluescaptain wrote:

Mvh
//GP

+1. Skitjobb!

"Hang on to your eccentricities, because they will give you a style."

15 Mar 2010, 21:16
Profile

Tänker kliande isolering i 50 gradigt värme inne i reaktorinneslutningen,samtidigt som man blev utsatt för strålning.
Kompisen som jobbat där längre än mig,blev klassad som"otjänlig människoföda" när vi dostestade oss [xx(] [:)]

17 Mar 2010, 00:03
Profile WWW

Rörmockare. Det är så pass brett så det finns mycket jävla skitjobb man kan få. Har man tur så får man åka runt och byta blandare, har man otur så får man göra stambyten, eller varför inte få nåt riktigt skitjobb på nån fabrik ca 1 meter ifrån nån jävla ugn, eller i nåt äckligt rum där det stinker amoniak så man inte vet var man är nånstans [xx(]

17 Mar 2010, 00:12
Profile ICQ WWW

Kom att tänka på ännu ett skitjobb jag haft. Som yngling sommarjobbade jag på en mekanisk verkstad och var delaktig i renoveringen av toppsilon till en sodapanna. Det var 80 meter upp i luften, 50 grader varmt och det flög små sodaflagor överallt som satte sig i kläder, näsborrar och i huden. Jag luktade död och förintelse i flera månader efteråt - och sodastanken satt kvar i näsborrarna i närmare ett halvår. [xx(]

17 Mar 2010, 11:43
Profile ICQ WWW

pellegitarr wrote:

Been there, done that!!

bluescaptain wrote:

Mvh
//GP

+1. Skitjobb!

"Hang on to your eccentricities, because they will give you a style."

+1 här också. Antingen för varmt eller för kallt. Och känslan av att med full kraft drämma plantröret i en under ett tunt lager jord dold stor sten kan jag fortfarande minnas med rysningar. KA-KLONG! Det blev bara två, eller om det var tre somrar med plant. Sen blev det äldreomsorg nio eller tio somrar, men det är en annan skithistoria (tänk doftkombon starka rengöringsmedel, kaffe och avföring).

17 Mar 2010, 12:42
Profile WWW

Grovdisken i ett restaurangkök. Alla grytor och pannor skulle diskas utan diskmedel, endast hett vatten. Det fastbrända fick man gräva bort med fingrarna. Det gällde att ha så hett vatten man kunde stå ut med. Fördelen var att jag sedan dess inte är särskilt musbränd, d v s jag kan ta i heta saker med bara händer utan att det stör mig. Ett annat skitjobb var i ett restaurangkök med en alkoholiserad och sadistisk kökschef.

17 Mar 2010, 13:57
Profile

Grovdisken i ett restaurangkök. Alla grytor och pannor skulle diskas utan diskmedel, endast hett vatten. Det fastbrända fick man gräva bort med fingrarna. Det gällde att ha så hett vatten man kunde stå ut med. Fördelen var att jag sedan dess inte är särskilt musbränd, d v s jag kan ta i heta saker med bara händer utan att det stör mig. Ett annat skitjobb var i ett restaurangkök med en alkoholiserad och sadistisk kökschef.

Been there, done that... minus sadistisk kökschef [:D]

--------------------------------------------------
http://www.myspace.com/voodoobean
Läs min (omusikaliska)blogg http://adhocibulgarien.blogspot.com/

17 Mar 2010, 14:45
Profile

troman wrote:

Haha sadistiskt chef [:0] Berätta mer! [:D]

17 Mar 2010, 19:08
Profile ICQ WWW

bluescaptain wrote:

Jag tycker plantering ser kul ut [:D]
http://www.youtube.com/watch?v=YXzeO8Q35Pk

17 Mar 2010, 22:26
Profile ICQ YIM WWW

hahah! [:D]

Andersson wrote:

bluescaptain wrote:

Jag tycker plantering ser kul ut [:D]
http://www.youtube.com/watch?v=YXzeO8Q35Pk

18 Mar 2010, 08:38
Profile ICQ WWW

"Som yngling sommarjobbade jag på en mekanisk verkstad och var delaktig i renoveringen av toppsilon till en sodapanna. Det var 80 meter upp i luften, 50 grader varmt och det flög små sodaflagor överallt som satte sig i kläder, näsborrar och i huden. " (FenderBender)

Ja, fy helvete vilket hemskt jobb. Jag hade liknande uppgifter ibland som sommarjobbare på sulfitfabrik. Rensa sodapannor var ett av de mest fruktade uppdragen där. Det var kokhett och helt enkelt helvetiskt. Lansning kallades det. Hade nästan förträngt minnet...

18 Mar 2010, 15:55
Profile

Vid löpande bandet på en fiskfabrik i vårt västra grannland.
Äter inte fisk och är avogt inställd till Skavlan [}:)]

18 Mar 2010, 22:29
Profile

Visst har man hört att bönderna har det tufft ibland, men att de väntar på mat i grishinkar....[;)]

Image

Kjelle, som tur är blev hanteringen av grismat i restaurangbranschen förbjuden av myndigheterna för ganska många år sedan. Vilket gjorde mitt forna arbete (för att använda en juridisk term) obsolet. [:)]

18 Mar 2010, 23:13
Profile ICQ WWW
Reply to topic   [ 30 posts ]