View unanswered posts | View active topics It is currently 22 Jun 2026, 16:34



Reply to topic  [ 30 posts ] 
Värsta skitjobbet du haft? 
Author Message
User avatar

Joined: 15 Apr 2008, 11:31
Posts: 10329
Location: Själevad SWISH
Post Värsta skitjobbet du haft?
Vilket är det i särklass värsta skitjobbet ni haft?

För min del är det köksvaktmästare på Stadshotellet i Örnsköldsvik. En stor del av arbetet gick upp på att bära "grishinkar" med mat som skulle ut till bönderna. Gudskelov är den hanteringen förbjuden idag.

Det gick inte en arbetsdag utan att jag spydde på jobbet... [xx(]

<hr noshade size="1">Image<font size="6"><b>Monkey<font color="red">Business</font id="red"></font id="size6"></b><font size="2">
Learning to play with a big amplifier is like trying to control an elephant (-Ritchard Hugh Blackmore)</font id="size2">


14 Mar 2010, 00:10
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 29 Sep 2009, 15:55
Posts: 3293
Post 
Kan bli en Monty Python sketch av detta, men det värsta jobbet jag har haft var antingen telefonförsäljare, usch och fy, eller fiskrensare. I samma otvättade kläder en hel sommar skar jag bort hjälarna på sill, bodde i tält, tvättde mig i havet och festade med fiskare. ( Det sista var roligt om än mycket hårt...)

myspace.com/ihse


14 Mar 2010, 00:47
Profile WWW

Joined: 28 Apr 2008, 22:30
Posts: 8608
Location:
Post 
I mitt fall så är det värsta nog även det bästa på vissa punkter.

Läste några kurser på universitet över en sommar i Tokyo och extraknäckte då som DJ på en stripklubb.

Minus:
Arbetstiderna
karriärmöjligheterna[:)]

Plus:
jag fick spela ganska fritt, framförallt sista timmen innan stängning
tuttar
tuttar
tuttar
fri dricka efter arbetstid
kunderna (var många som slängde upp 5-10000yen i dricks när man spelade "deras låt"
tuttar

Förövrigt så var lönen hyfsat ok också.

http://www.guitarshowsouth.se


14 Mar 2010, 01:32
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 18 Mar 2007, 21:58
Posts: 8742
Location: Uppsala
Post 
FenderBender wrote:

Vilket är det i särklass värsta skitjobbet ni haft?

För min del är det köksvaktmästare på Stadshotellet i Örnsköldsvik. En stor del av arbetet gick upp på att bära "grishinkar" med mat som skulle ut till bönderna. Gudskelov är den hanteringen förbjuden idag.

Det gick inte en arbetsdag utan att jag spydde på jobbet... [xx(]

<hr noshade size="1">Image<font size="6"><b>Monkey<font color="red">Business</font id="red"></font id="size6"></b><font size="2">
Learning to play with a big amplifier is like trying to control an elephant (-Ritchard Hugh Blackmore)</font id="size2">


Visst har man hört att bönderna har det tufft ibland, men att de väntar på mat i grishinkar....[;)]

Image


14 Mar 2010, 02:09
Profile WWW

Joined: 18 Mar 2007, 21:58
Posts: 8742
Location: Uppsala
Post 
Tidningsutdelning, speciellt vintertid per cykel är rätt tufft. Äckligt och läskigt var det vid tillfällen som när jag vandrade rätt in i ett knivslagsmål med kraftigt blödande killar på båda sidor om mig. [B)]
Att tappa ner en nyckelknippa i en brevlåda med en schäfer stor som en elefant på insidan var heller ingen höjdare.[:0]

Då verkar det betydligt behagligare att DJ:a på en stripklubb...[;)]

Image


14 Mar 2010, 02:15
Profile WWW
User avatar

Joined: 03 Dec 2002, 21:30
Posts: 18992
Location: Södra sthlm SWISH
Post 
Jag har under studietiden arbetat extra som delgivningsman för länge sedan. Rätt jobbigt eftersom de flesta som skulle delges ett å annat var skurkar. Å andra sidan var det bara typ 5% som öppnade dörren så det var ju inte så ofta jag behövde konfronteras med buset[:)]

Skitjobb vet jag inte, men inte var det ngt smörjobb i alla fall



-----------------


ImageThe beat goes on and I´m so wrong


14 Mar 2010, 03:25
Profile WWW
User avatar

Joined: 28 Mar 2008, 11:48
Posts: 1992
Location: Backe
Post 
Plantsättning! Man hade febriga mardrömmar om plantrörets klingande hela nätterna och hade valkfingrar långt in på hösten efter säsongens slut![:D]

http://www.myspace.com/gudarsskymning


14 Mar 2010, 14:00
Profile WWW

Joined: 12 Apr 2008, 17:05
Posts: 283
Location: Järvsö
Post 
Been there, done that!!






bluescaptain wrote:

Plantsättning! Man hade febriga mardrömmar om plantrörets klingande hela nätterna och hade valkfingrar långt in på hösten efter säsongens slut![:D]

http://www.myspace.com/gudarsskymning


Mvh
//GP


14 Mar 2010, 14:02
Profile
User avatar

Joined: 04 Mar 2003, 10:10
Posts: 5832
Location: Stockholm
Post 
Ganska få skitjobb faktiskt..
En del intelligens befriande jobb ja...[:D]

Diskare
Plocklager(avgassystem)


<font size="1">

// I never claimed that I could play guitar.. but I look like a RockStar //

http://www.myspace.com/attitudemusicalproject</font id="size1">


14 Mar 2010, 14:15
Profile WWW

Joined: 01 Sep 2003, 11:12
Posts: 903
Location:
Post 
Styckare i en saluhall....

http://www.myspace.com/urangbg
http://www.myspace.com/thetrussrods


14 Mar 2010, 22:10
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 17 Feb 2008, 21:13
Posts: 817
Location: Gävle
Post 
Torrmjölksavdelningen på mejeri.
Säckar skulle fyllas med 50 kg pulvermjölk,med en maskin som inte gick att stänga av.
Två munstycken sprutade ut pulver med en vansinnig hastighet,med en spak valde man munstycke ett eller två,så medans ena påsen fylldes skulle man sätta dit den andra säcken.
Inte nog med det,när ena säcken var full,skulle den sys i hop med en maskin som såg ut som en sticksåg,och fungerade ytterst undermåligt
Inte nog med det,säckarna skulle staplas på pall,onödigt högt,slarvade man ,rasade säckjävlarna,oj,påse två full,springa och byta,börja sy ihop,stapla säckar,slut på tråd,oj byta säck,glömde man byta säck sputade det pulver överallt och säcken ramlade om kull,stapla,köra iväg pallen med säckarna med en truck som gick mycket ryckigt,vilket gjorde att pallen med 20 säckar på rasade,bara att stapla om,byta säck,sy,slut på tråd,oj stapla säckar,köra iväg pallen,hämta ny pall,byta säck stapla,pallen rasa,stapla om,påsar går sönder,pulver mjölk överallt,byta säack,sopa pulver,köra iväg pallen,sy,byta säck,tutar i luren.lunch i 30 minuter,maskin startar igen,då gäller det att vara på plats,som taget ur en Charlie Chaplin film.Det var en jävla tur att man fick rycka in i lumpen sedan.
När jag tänker efter så alla jobb mejeriet var ett helvete,roligast vara att rengöra smörmaskinen med varmvatten,man fick tvätta håret med yes för att bli flottfri,åt inte smör på två månader.
Fick även doppa ost i vax,inte kul det heller.
Eller stapla smör kartonger på pall,vid löpande band,där stod klockan
stilla,eller sortera mjölkvagnar.


14 Mar 2010, 22:50
Profile
User avatar

Joined: 12 Aug 2002, 11:26
Posts: 4579
Location: Västra Mälardalen
Post 
Långvårdsvdelning, högsommar och magsjuke-epidemi.
Behöver inte förklara närmare varför det var ett skitjobb.[xx(]

/Bilton
"Skjut inte upp till i morgon det du kan ge fan i redan i dag."

bilton[snabela]telia.com


14 Mar 2010, 23:19
Profile

Joined: 28 Apr 2008, 22:30
Posts: 8608
Location:
Post 
kjelle wrote:

Tidningsutdelning, speciellt vintertid per cykel är rätt tufft. Äckligt och läskigt var det vid tillfällen som när jag vandrade rätt in i ett knivslagsmål med kraftigt blödande killar på båda sidor om mig. [B)]
Att tappa ner en nyckelknippa i en brevlåda med en schäfer stor som en elefant på insidan var heller ingen höjdare.[:0]

Då verkar det betydligt behagligare att DJ:a på en stripklubb...[;)]

Image


Det är ingen höjdare när man sett alla tittisar 100ggr.
Då är det bara tråkigt[:)]


http://www.guitarshowsouth.se


14 Mar 2010, 23:21
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 13 Dec 2004, 23:22
Posts: 1264
Location: Helsingborg
Post 
Jobbade ett tag på Poolias som lagerarbetarkonsult.
Då kunde man bli ivägskickad på diverse konstiga uppdrag på kort varsel.
Det värsta var en trettiogradig sommardag då jag fick åka till Michelins däcklager. Först tog det 2 timmar att ta sig dit kommunalt eftersom jag bodde på helt fel sida stan. Jobbet gick först ut på att lasta ur en trailer som stod ute i den gassande solen. Den var fylld från golv till tak med staplade däck i alla storlekar. För att överhuvudtaget nå de översta däcken var man tvungen att klättra upp och sträcka sig. Jag är varken lång eller stark och ryggen tog mycket stryk, att det var sjukt tempo gjorde ju knappast saken bättre. På eftermiddagen var det omvänd process! Då placerades man längst in i en tom trailer. Sedan körde dom in ett rullband och så kom det däck i en rasande fart åkande mot en.
Det gällde alltså att plocka upp däcken innan de föll av bandet och stapla dom i fina rader ända upp till taket, rad efter rad, tills hela trailern var fylld. Problemet var bara att om du staplade fel, så kunde däcken rasa över dig vilket i princip var förenat med livsfara. Allt detta i 30 graders värme. Det kändes som man var med i någon form av märkligt tv-spel, Tetris med livet som insats typ.
[:D]



Image


15 Mar 2010, 01:06
Profile WWW
User avatar

Joined: 13 Dec 2004, 23:22
Posts: 1264
Location: Helsingborg
Post 
Haraldrig wrote:

kjelle wrote:

Tidningsutdelning, speciellt vintertid per cykel är rätt tufft. Äckligt och läskigt var det vid tillfällen som när jag vandrade rätt in i ett knivslagsmål med kraftigt blödande killar på båda sidor om mig. [B)]
Att tappa ner en nyckelknippa i en brevlåda med en schäfer stor som en elefant på insidan var heller ingen höjdare.[:0]

Då verkar det betydligt behagligare att DJ:a på en stripklubb...[;)]

Image


Det är ingen höjdare när man sett alla tittisar 100ggr.
Då är det bara tråkigt[:)]


http://www.guitarshowsouth.se


Roppongi?

Image


15 Mar 2010, 01:07
Profile WWW

Joined: 28 Apr 2008, 22:30
Posts: 8608
Location:
Post 
malignatius wrote:

Haraldrig wrote:

kjelle wrote:

Tidningsutdelning, speciellt vintertid per cykel är rätt tufft. Äckligt och läskigt var det vid tillfällen som när jag vandrade rätt in i ett knivslagsmål med kraftigt blödande killar på båda sidor om mig. [B)]
Att tappa ner en nyckelknippa i en brevlåda med en schäfer stor som en elefant på insidan var heller ingen höjdare.[:0]

Då verkar det betydligt behagligare att DJ:a på en stripklubb...[;)]

Image


Det är ingen höjdare när man sett alla tittisar 100ggr.
Då är det bara tråkigt[:)]


http://www.guitarshowsouth.se


Roppongi?

Image


Akasaka (men nästan samma sak).

http://www.guitarshowsouth.se


15 Mar 2010, 01:13
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 16 Jul 2009, 16:20
Posts: 2038
Location: Tjockhult 08 Stockholm
Post 
Studio byggare för Deluxe musiks räkning, fick mig att gå in i väggen 2000, sämsta arbetsgivaren på denna planet

It´s all in the ears of the beholder


15 Mar 2010, 03:30
Profile WWW

Joined: 09 Jan 2004, 19:40
Posts: 364
Post 
pellegitarr wrote:

Been there, done that!!






bluescaptain wrote:

Plantsättning! Man hade febriga mardrömmar om plantrörets klingande hela nätterna och hade valkfingrar långt in på hösten efter säsongens slut![:D]

http://www.myspace.com/gudarsskymning


Mvh
//GP


+1. Skitjobb!

"Hang on to your eccentricities, because they will give you a style."


15 Mar 2010, 21:16
Profile

Joined: 15 Apr 2008, 01:21
Posts: 1200
Post 
Isolerare på kärnkraftverk.
Tänker kliande isolering i 50 gradigt värme inne i reaktorinneslutningen,samtidigt som man blev utsatt för strålning.
Kompisen som jobbat där längre än mig,blev klassad som"otjänlig människoföda" när vi dostestade oss [xx(] [:)]


17 Mar 2010, 00:03
Profile WWW

Joined: 27 Dec 2007, 14:07
Posts: 2736
Location:
Post 
Rörmockare. Det är så pass brett så det finns mycket jävla skitjobb man kan få. Har man tur så får man åka runt och byta blandare, har man otur så får man göra stambyten, eller varför inte få nåt riktigt skitjobb på nån fabrik ca 1 meter ifrån nån jävla ugn, eller i nåt äckligt rum där det stinker amoniak så man inte vet var man är nånstans [xx(]


17 Mar 2010, 00:12
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 15 Apr 2008, 11:31
Posts: 10329
Location: Själevad SWISH
Post 
Kom att tänka på ännu ett skitjobb jag haft. Som yngling sommarjobbade jag på en mekanisk verkstad och var delaktig i renoveringen av toppsilon till en sodapanna. Det var 80 meter upp i luften, 50 grader varmt och det flög små sodaflagor överallt som satte sig i kläder, näsborrar och i huden. Jag luktade död och förintelse i flera månader efteråt - och sodastanken satt kvar i näsborrarna i närmare ett halvår. [xx(]

<hr noshade size="1">Image<font size="6"><b>Monkey<font color="red">Business</font id="red"></font id="size6"></b><font size="2">
Learning to play with a big amplifier is like trying to control an elephant (-Ritchard Hugh Blackmore)</font id="size2">


17 Mar 2010, 11:43
Profile ICQ WWW

Joined: 12 Aug 2002, 21:24
Posts: 344
Location: Uppsala
Post 
Pata wrote:

pellegitarr wrote:

Been there, done that!!






bluescaptain wrote:

Plantsättning! Man hade febriga mardrömmar om plantrörets klingande hela nätterna och hade valkfingrar långt in på hösten efter säsongens slut![:D]

http://www.myspace.com/gudarsskymning


Mvh
//GP


+1. Skitjobb!

"Hang on to your eccentricities, because they will give you a style."


+1 här också. Antingen för varmt eller för kallt. Och känslan av att med full kraft drämma plantröret i en under ett tunt lager jord dold stor sten kan jag fortfarande minnas med rysningar. KA-KLONG! Det blev bara två, eller om det var tre somrar med plant. Sen blev det äldreomsorg nio eller tio somrar, men det är en annan skithistoria (tänk doftkombon starka rengöringsmedel, kaffe och avföring).


17 Mar 2010, 12:42
Profile WWW

Joined: 31 Aug 2006, 16:40
Posts: 202
Location: Stockholm
Post 
Grovdisken i ett restaurangkök. Alla grytor och pannor skulle diskas utan diskmedel, endast hett vatten. Det fastbrända fick man gräva bort med fingrarna. Det gällde att ha så hett vatten man kunde stå ut med. Fördelen var att jag sedan dess inte är särskilt musbränd, d v s jag kan ta i heta saker med bara händer utan att det stör mig. Ett annat skitjobb var i ett restaurangkök med en alkoholiserad och sadistisk kökschef.


17 Mar 2010, 13:57
Profile
User avatar

Joined: 28 Feb 2003, 16:00
Posts: 1189
Location: Uppsala
Post 
Quote:
Grovdisken i ett restaurangkök. Alla grytor och pannor skulle diskas utan diskmedel, endast hett vatten. Det fastbrända fick man gräva bort med fingrarna. Det gällde att ha så hett vatten man kunde stå ut med. Fördelen var att jag sedan dess inte är särskilt musbränd, d v s jag kan ta i heta saker med bara händer utan att det stör mig. Ett annat skitjobb var i ett restaurangkök med en alkoholiserad och sadistisk kökschef.


Been there, done that... minus sadistisk kökschef [:D]

--------------------------------------------------
http://www.myspace.com/voodoobean
Läs min (omusikaliska)blogg http://adhocibulgarien.blogspot.com/


17 Mar 2010, 14:45
Profile

Joined: 27 Dec 2007, 14:07
Posts: 2736
Location:
Post 
troman wrote:

Grovdisken i ett restaurangkök. Alla grytor och pannor skulle diskas utan diskmedel, endast hett vatten. Det fastbrända fick man gräva bort med fingrarna. Det gällde att ha så hett vatten man kunde stå ut med. Fördelen var att jag sedan dess inte är särskilt musbränd, d v s jag kan ta i heta saker med bara händer utan att det stör mig. Ett annat skitjobb var i ett restaurangkök med en alkoholiserad och sadistisk kökschef.




Haha sadistiskt chef [:0] Berätta mer! [:D]


17 Mar 2010, 19:08
Profile ICQ WWW

Joined: 15 Jan 2010, 18:09
Posts: 35
Location:
Post 
bluescaptain wrote:

Plantsättning! Man hade febriga mardrömmar om plantrörets klingande hela nätterna och hade valkfingrar långt in på hösten efter säsongens slut![:D]

http://www.myspace.com/gudarsskymning


Jag tycker plantering ser kul ut [:D]
http://www.youtube.com/watch?v=YXzeO8Q35Pk


17 Mar 2010, 22:26
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 13 Nov 2002, 13:22
Posts: 1148
Location:
Post 
hahah! [:D]

Andersson wrote:

bluescaptain wrote:

Plantsättning! Man hade febriga mardrömmar om plantrörets klingande hela nätterna och hade valkfingrar långt in på hösten efter säsongens slut![:D]

http://www.myspace.com/gudarsskymning


Jag tycker plantering ser kul ut [:D]
http://www.youtube.com/watch?v=YXzeO8Q35Pk


18 Mar 2010, 08:38
Profile ICQ WWW

Joined: 28 Apr 2004, 13:48
Posts: 497
Post 
"Som yngling sommarjobbade jag på en mekanisk verkstad och var delaktig i renoveringen av toppsilon till en sodapanna. Det var 80 meter upp i luften, 50 grader varmt och det flög små sodaflagor överallt som satte sig i kläder, näsborrar och i huden. " (FenderBender)

Ja, fy helvete vilket hemskt jobb. Jag hade liknande uppgifter ibland som sommarjobbare på sulfitfabrik. Rensa sodapannor var ett av de mest fruktade uppdragen där. Det var kokhett och helt enkelt helvetiskt. Lansning kallades det. Hade nästan förträngt minnet...


18 Mar 2010, 15:55
Profile
User avatar

Joined: 05 May 2007, 22:30
Posts: 763
Location: mitt i småland
Post 
Vid löpande bandet på en fiskfabrik i vårt västra grannland.
Äter inte fisk och är avogt inställd till Skavlan [}:)]


18 Mar 2010, 22:29
Profile
User avatar

Joined: 15 Apr 2008, 11:31
Posts: 10329
Location: Själevad SWISH
Post 
kjelle wrote:
Visst har man hört att bönderna har det tufft ibland, men att de väntar på mat i grishinkar....[;)]

Image

Kjelle, som tur är blev hanteringen av grismat i restaurangbranschen förbjuden av myndigheterna för ganska många år sedan. Vilket gjorde mitt forna arbete (för att använda en juridisk term) obsolet. [:)]

<hr noshade size="1">Image<font size="6"><b>Monkey<font color="red">Business</font id="red"></font id="size6"></b><font size="2">
Learning to play with a big amplifier is like trying to control an elephant (-Ritchard Hugh Blackmore)</font id="size2">


18 Mar 2010, 23:13
Profile ICQ WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 30 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 65 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.