| Author |
Message |
|
Carl_T
Joined: 20 Oct 2005, 12:49 Posts: 531 Location:
|
 Erbjuder hjälp...
<i>Den här idéen har jag norpat från bilforumet Rejsa där den har varit väldigt nyttig. Jag håller tummarna för att admin tycker att detta är okej. Radera tråden annars."]
Tanken är att vi som ljudbojare kan dela med oss av diverse kompetens och bidra med vad man kan bäst. Skjuts, elektriker, datorprogrammering, ekonomiråd etc. Vadsomhelst.
Jag kan börja med att erbjuda hjälp med webbsidor, fotografier eller livemix vid spelningar i Stockholmsområdet. Samtliga saker gör jag professionellt.
|
| 02 Mar 2010, 14:37 |
|
 |
|
Mary Goore
Joined: 09 May 2006, 10:30 Posts: 462 Location:
|
Okey. Jag jobbar med Inbrottslarm-Passersystem-Brandlarm och är i grunden elektriker....några frågor? [:)] http://www.k-out.serelicstrata [AT] telia.com Köper mickar-kropp-stall till en JVstrata.
|
| 02 Mar 2010, 14:43 |
|
 |
|
Wicca
Joined: 07 Jan 2003, 18:00 Posts: 669 Location: Alingsås
|
Intressant grej! Är meningen att man ska ställa frågorna direkt i tråden eller ska det fungera som ett slags "gula sidorna" för forummedlemmar? Själv håller jag på att studera till ingenjör så jag har hyfsad koll på fysik, CAD och liknande. Sedan har även jag hållt på en del med foto men det är mer eller mindre nedlagt just nu(fotar lite analogt bara). _______ http://eftermitttycke.blogg.se [En blogg om både min musik och om mina åsikter i allmänhet] Mail: wiccarocker. hos gmail.com
|
| 02 Mar 2010, 14:52 |
|
 |
|
PGW
Joined: 27 May 2008, 11:07 Posts: 1981 Location:
|
Utmärkt idé!
Fast jag tror att det lätt blir oöverskådligt om man ska leta i tråden, "gula sidor"-varianten eller ett "hjälp sökes"-forum kanske är bättre? Eller om det går att ordna en sökbar extra inforuta i medlemsprofilen kanske?
Bara mina 2 korvören...
You´ve got your radio turned down too low - TURN IT UP !!!!
|
| 02 Mar 2010, 16:04 |
|
 |
|
Matsk
Joined: 10 Jul 2009, 07:03 Posts: 728 Location: Lysekil
|
Själv är jag dödgrävare! Nån som behöver hjälp med det?[:)]
Mats
|
| 02 Mar 2010, 16:28 |
|
 |
|
ChronicTown
Joined: 31 Oct 2004, 23:23 Posts: 4429 Location:
|
Well, om det är någon som behöver lite hobbyhjälp som rör sig krokarna av mitt jobb som jurist på ett finansteknikföretag inom post trade/portfolio management-tjänster för OTC-derivat så är det bara att höra av sig... [8D][8D][8D]
|
| 02 Mar 2010, 16:38 |
|
 |
|
Haraldrig
Joined: 28 Apr 2008, 22:30 Posts: 8608 Location:
|
Matsk wrote: Själv är jag dödgrävare! Nån som behöver hjälp med det?[:)]
Mats
Hmmmmm.....[:)] http://www.guitarshowsouth.se
|
| 02 Mar 2010, 17:30 |
|
 |
|
bjoel
Joined: 11 Aug 2002, 23:12 Posts: 8908 Location: Linköping
|
Ersmarker wrote: Well, om det är någon som behöver lite hobbyhjälp som rör sig krokarna av mitt jobb som jurist på ett finansteknikföretag inom post trade/portfolio management-tjänster för OTC-derivat så är det bara att höra av sig... [8D][8D][8D]
Det där låter som ett Stockholmsbaserat företag som nyss blev uppköpt? Tri-nånting? [;)] ------------- The church is near, but the road is icy. The pub is far, but we walk carefully.
|
| 02 Mar 2010, 17:51 |
|
 |
|
Bilton
Joined: 12 Aug 2002, 11:26 Posts: 4579 Location: Västra Mälardalen
|
Matsk wrote: Själv är jag dödgrävare! Nån som behöver hjälp med det?[:)]
Mats
När jag behöver den hjälpen räknar jag kallt med att någon annan fixar det åt mig![:)] /Bilton "Skjut inte upp till i morgon det du kan ge fan i redan i dag." bilton[snabela]telia.com
|
| 02 Mar 2010, 18:17 |
|
 |
|
Bilton
Joined: 12 Aug 2002, 11:26 Posts: 4579 Location: Västra Mälardalen
|
Jag försörjer mig på att ha åsikter och att framföra dom i tid och otid!
Någon som behöver hjälp med det?[:D]
/Bilton "Skjut inte upp till i morgon det du kan ge fan i redan i dag."
bilton[snabela]telia.com
|
| 02 Mar 2010, 18:19 |
|
 |
|
Haraldrig
Joined: 28 Apr 2008, 22:30 Posts: 8608 Location:
|
Bilton wrote: Jag försörjer mig på att ha åsikter och att framföra dom i tid och otid!
Någon som behöver hjälp med det?[:D]
/Bilton "Skjut inte upp till i morgon det du kan ge fan i redan i dag."
bilton[snabela]telia.com
Det lyfter ju faktiskt en intressant fråga. Hur står dina åsikter i förhållande till dina väljare? Kan du vara 100% personlig hela tiden eller kan det då uppstå intressekonflikter med väljarna? I så fall: bryr du dig[:)] http://www.guitarshowsouth.se
|
| 02 Mar 2010, 18:28 |
|
 |
|
ChronicTown
Joined: 31 Oct 2004, 23:23 Posts: 4429 Location:
|
bjoel wrote: Det där låter som ett Stockholmsbaserat företag som nyss blev uppköpt? Tri-nånting? [;)]
[8D] Google is your friend, eller har du kontakter med någon av alla gamla Linköpingsbor som jobbar här?
|
| 02 Mar 2010, 18:35 |
|
 |
|
ralvejd
Joined: 15 Jan 2008, 22:13 Posts: 1860 Location: skaraborg
|
<b>Någon som behöver:</b> MTM2, MOST, SAM analyser Instruktions framtagning FMEA, DFA Simens PLC programmering Altlas PF 2000, 3000 eller 4000 programmering Läcktest nolek eller kontrollautomatik programmering Verktygsritningar, elschema, layouter i AutoCad Eller en vanlig jävla springpojk/brötjuv Då är jag rätt man, sen vett ifan om jag vill göra mer än nuvarande 40t/vecka i den skiten [:D] [xx(] <b>/ralvejd</b> <i>Generalist, kan inget om allt"] http://www.ralvejd.se/
|
| 02 Mar 2010, 19:17 |
|
 |
|
JanZZon
Joined: 05 Jan 2008, 17:24 Posts: 140
|
Ja, kan ju alltid bidra med lite träningstips med inriktning på GYM, divers kostråd m.m. jobbar dock inte med det utan har tävlat på elitnivå(landslag)i bänkpress i många år, efter en skada -06 så tävlar jag bara sporadiskt, har några adepter som jag tränar just nu och 1 ska på VM i maj. Så behöver nån hjälp eller tips, bara att maila mig. hulkjansson@hotmail.comYou let up you loose!!
|
| 02 Mar 2010, 19:27 |
|
 |
|
gitarr-slusken
Joined: 29 Aug 2009, 12:07 Posts: 197 Location:
|
Jag kan en jävla massa om Metallica!
[:D]
---------------------- Nämnvärda band jag har sett live!
Rammstein In Flames Killswitch Engage Backyard Babies!
Peace!
|
| 02 Mar 2010, 21:29 |
|
 |
|
VIP
Joined: 09 Dec 2007, 22:52 Posts: 3454 Location: Sthlms Län
|
Målare till yrket här![:)]  -----VIP----- vip(snabel-a) etanet.se
|
| 02 Mar 2010, 21:58 |
|
 |
|
kjelle
Joined: 18 Mar 2007, 21:58 Posts: 8742 Location: Uppsala
|
Jag är ju chef, och kan chefa över er andra.[8D] Annars är jag en djävel på att göra affärer med elektronikleverantörer av det större slaget. När jag inte paddlar kajak. 
|
| 02 Mar 2010, 23:08 |
|
 |
|
Renegade
Joined: 19 Jun 2005, 09:35 Posts: 5459 Location: Uppsala-la-la-la
|
Är det någon som har ett privatjet kan jag köra det.[8D] Jag har faktiskt (haft) ett flygcerifikat. Inget 'simpelt' privatflygcert utan Commercial Pilot License, Multi Engine Land w/ Instrument rating.[^]
Med en gymnasieingenjörsutbildning (puh), en jur. kand. och lite händighet klarar jag det mesta.[:)] Det enda jag inte kan är att spela gitarr![B)]
/R
<img src="http://i14.photobucket.com/albums/a308/torn_and_frayed/red-tonguesmaller.gif" border=0> "Art is the last thing I'm worried about when I'm writing a song. As far as I'm concerned, art is just short for 'Arthur'." - Keith Richards
|
| 02 Mar 2010, 23:29 |
|
 |
|
abergh
Joined: 28 Feb 2003, 16:00 Posts: 1189 Location: Uppsala
|
Eftersom jag jobbar för en statlig myndighet kan jag leverera ren och skär ondska [:D] Annars å har jag jobbat mycket med korrekturläsning och en språkpolis är ju älskad av alla [^] -------------------------------------------------- http://www.myspace.com/voodoobeanLäs min (omusikaliska)blogg http://adhocibulgarien.blogspot.com/
|
| 03 Mar 2010, 00:21 |
|
 |
|
Bod
Joined: 03 Dec 2002, 23:12 Posts: 1777 Location:
|
Mary Goore wrote: Okey. Jag jobbar med Inbrottslarm-Passersystem-Brandlarm och är i grunden elektriker....
Haha, det gör jag med![:)] Fast innan dess var jag journalist, så om ni behöver hjälp att vrida på sanningen (Bilton?[;)]) så hjälper jag gärna till!
|
| 03 Mar 2010, 18:41 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
raderade mitt tidigare inlägg i denna tråd för jag har faan inte tid att hjälpa till med nånting just nu[;)] -----------------  The beat goes on and I´m so wrong
|
| 03 Mar 2010, 19:40 |
|
 |
|
Haraldrig
Joined: 28 Apr 2008, 22:30 Posts: 8608 Location:
|
abergh wrote: Eftersom jag jobbar för en statlig myndighet kan jag leverera ren och skär ondska [:D] <u>Annars å har jag jobbat mycket med korrekturläsning och en språkpolis är ju älskad av alla </u> [^] -------------------------------------------------- http://www.myspace.com/voodoobeanLäs min (omusikaliska)blogg http://adhocibulgarien.blogspot.com/Så det säger du[^] http://www.guitarshowsouth.se
|
| 03 Mar 2010, 20:00 |
|
 |
|
datakrumelur
Joined: 01 Sep 2003, 11:12 Posts: 903 Location:
|
Joshunznera wrote: raderade mitt tidigare inlägg i denna tråd för jag har faan inte tid att hjälpa till med nånting just nu[;)] -----------------  The beat goes on and I´m so wrong Precis därför man inte skriver vad man kan.....plus att den listan blir lång.. http://www.myspace.com/urangbghttp://www.myspace.com/thetrussrods
|
| 03 Mar 2010, 20:45 |
|
 |
|
arbetarpojken
Joined: 12 Aug 2004, 07:39 Posts: 1365 Location:
|
Illaluktande metallarbetare på SKF här. Jag kan inte fixa spårkullager till inlines,,längre. Men om ngn bygger ett vindkraftverk så sitter "mina" lager i växellådan.
|
| 07 Mar 2010, 20:17 |
|
 |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
Musikhandlare! [:I] <hr noshade size="1">  <font size="6"><b>Monkey<font color="red">Business</font id="red"></font id="size6"></b><font size="2"> Learning to play with a big amplifier is like trying to control an elephant (-Ritchard Hugh Blackmore)</font id="size2">
|
| 07 Mar 2010, 20:29 |
|
 |
|
Lunsen
Joined: 10 Aug 2002, 23:07 Posts: 1064
|
Jag är mkt bra på att tillhöra den tärande sektorn, bra att ni har bra jobb och betalar skatt så jag har råd me lådvin och oxfile...
Att tala är silver Att ljuga är guld
|
| 08 Mar 2010, 17:49 |
|
 |
|
HemmaIommi
Joined: 04 Aug 2004, 08:19 Posts: 883 Location:
|
Quote: quote: -------------------------------------------------------------------------------- Originally posted by Mary Goore
Okey. Jag jobbar med Inbrottslarm-Passersystem-Brandlarm och är i grunden elektriker....
--------------------------------------------------------------------------------
Haha, det gör jag med! Då är vi tre i den branschen...so far.... [:D]
|
| 10 Mar 2010, 13:36 |
|
|