| Author |
Message |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
 lördagsmys i snöyra
Sitter just nu insöad i ett litet hus vid havet på östra Öland. Väldigt vackert här men vädret är lite dramatiskt. Ett jävla snöande och drev som blockerar vägarna. lär inte komma härifrån förrän ngn har plogat upp den lilla återvändsgata som förbinder mitt lilla hus med "stora" vägen.. Lägger på ett par vedträd så länge och hoppas att det inte blir elavbrott i alla fall (vilket det brukar bli här när vädret är så här..) Spännande värre[8D] Känns som det kan räcka nu med snö för i år.. -----------------  The beat goes on and I´m so wrong
|
| 20 Feb 2010, 09:10 |
|
 |
|
Bilton
Joined: 12 Aug 2002, 11:26 Posts: 4579 Location: Västra Mälardalen
|
Skafferiet fullt, gott om Amarone i hyllan, en skaplig vedhög och några goda böcker som väntar på att bli lästa. -13 grader, hård vind och snöfall. Ljudet av en grannen som försöker hålla snön borta, kallas numera för Sisyfos. Inga planer på att gå ut.
Kan bli en trevlig dag![:)]
/Bilton "Skjut inte upp till i morgon det du kan ge fan i redan i dag."
bilton[snabela]telia.com
|
| 20 Feb 2010, 10:12 |
|
 |
|
harpgear
Joined: 18 Feb 2009, 14:30 Posts: 359 Location:
|
Känner hur avundet inom mig växer[}:)] sitter själv i strålande solsken och behagligt myggfritt -20[8D][8D] blir nog att starta skoten och fara till en vintage-skotertävling som går idag ca 5 km härifrån (burkarcupen)
|
| 20 Feb 2010, 11:42 |
|
 |
|
bjoel
Joined: 11 Aug 2002, 23:12 Posts: 8908 Location: Linköping
|
Här i stan (Linköping) har de precis annonserat att all busstrafik är inställd pga snön. [:)]
------------- The church is near, but the road is icy. The pub is far, but we walk carefully.
|
| 20 Feb 2010, 15:11 |
|
 |
|
baberg
Joined: 05 Jun 2005, 11:18 Posts: 1501 Location: Knivsta
|
Minus 13 grader, lite vind och lite snö i luften. Sitter i fönstret och kollar på småfåglarna vid fågelbordet. (gubbvarning?) [:I] Såg alldeles nyss en Steglits. Brukar inte vara så vanlig här i Uppland på vintern. Vad har ni för fåglar utanför ert fönster? 
|
| 20 Feb 2010, 15:18 |
|
 |
|
helmik
Joined: 09 May 2006, 00:06 Posts: 1611 Location: Säter
|
I torsdags var man i Thailand i 35 graders värme. Nu Dalarna i 15 graders kyla. Snacka om kontraster! Har gjort en sväng upp till sommarstugan på förmiddagen. Den var väldigt översnöad... Nu följer jag Josh exempel och har gjort upp en brasa i kakelugnen. Tänker inte gå ut något mer idag. Sådeså!
|
| 20 Feb 2010, 15:33 |
|
 |
|
Bilton
Joined: 12 Aug 2002, 11:26 Posts: 4579 Location: Västra Mälardalen
|
Alldeles nyss hade jag ett jättegäng sådana här utanför fönstret:  Men dom blåste bort allihop![V] /Bilton "Skjut inte upp till i morgon det du kan ge fan i redan i dag." bilton[snabela]telia.com
|
| 20 Feb 2010, 16:01 |
|
 |
|
kjelle
Joined: 18 Mar 2007, 21:58 Posts: 8742 Location: Uppsala
|
Nä, nu går man inte ut! Snön vräker ner, det blåser friskt och termometern visar -15. Vinförrådet är fullt och maten hemburen, ryggskottet på väg att ge sig, och jag är i mitten av en spännande bok. Man överlever. 
|
| 20 Feb 2010, 16:41 |
|
 |
|
ralvejd
Joined: 15 Jan 2008, 22:13 Posts: 1860 Location: skaraborg
|
kunde inte hålla mig inne, for till Karlsborg och skotta snö [:p] sicket skitväder, blåste satan från Motala och -11 grader båten börjar bli begravd där ute i sjön, snö ända upp till relingen [xx(]   <b>/ralvejd</b> <i>Generalist, kan inget om allt"] http://www.ralvejd.se/
|
| 20 Feb 2010, 18:36 |
|
 |
|
Burner
Joined: 04 Mar 2003, 10:10 Posts: 5832 Location: Stockholm
|
Solen skiner just nu i alla fall... Söndagmorgon![;)]    <font size="1"> // I never claimed that I could play guitar.. but I look like a RockStar // http://www.myspace.com/attitudemusicalproject</font id="size1">
|
| 21 Feb 2010, 10:53 |
|
 |
|
Wicca
Joined: 07 Jan 2003, 18:00 Posts: 669 Location: Alingsås
|
baberg wrote:
Sitter i fönstret och kollar på småfåglarna vid fågelbordet. (gubbvarning?) [:I]
Så länge det inte är kodord för "småflickorna vid gatuköket." så är det inte så farligt. [:D] _______ http://eftermitttycke.blogg.se [En blogg om både min musik och om mina åsikter i allmänhet] Mail: wiccarocker. hos gmail.com
|
| 21 Feb 2010, 11:35 |
|
 |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
Här har det inte snöat på flera veckor, men istället är det SVINKALLT! Tror jag föredrar snöandet, faktiskt... [8D] <hr noshade size="1">  <font size="6"><b>Monkey<font color="red">Business</font id="red"></font id="size6"></b><font size="2"> Learning to play with a big amplifier is like trying to control an elephant (-Ritchard Hugh Blackmore)</font id="size2">
|
| 21 Feb 2010, 12:05 |
|
 |
|
pellegitarr
Joined: 12 Apr 2008, 17:05 Posts: 283 Location: Järvsö
|
Med risk för att bli kallad helknäpp..... Jag tycker fan det är vackert.... MEN var fan är den globala uppvärmningen??????
Mvh //GP
|
| 21 Feb 2010, 12:14 |
|
 |
|
harpgear
Joined: 18 Feb 2009, 14:30 Posts: 359 Location:
|
I canada sägs det.... pellegitarr wrote: Med risk för att bli kallad helknäpp..... Jag tycker fan det är vackert.... MEN var fan är den globala uppvärmningen??????
Mvh //GP
|
| 21 Feb 2010, 12:47 |
|
 |
|
helmik
Joined: 09 May 2006, 00:06 Posts: 1611 Location: Säter
|
Här i södra Dalarna har det faktiskt inte kommit så mycket snö. Jag pulsade runt sommarstugan idag för att kolla hur långt hantverkarna hunnit medan jag varit på semester. Knädjupt som värst. Tog lite bilder. Den här visar rätt tydligt att vi har en normalvinter. 
|
| 21 Feb 2010, 13:59 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
Lyckades få en bonde i trakten att gräva ut mig i går kväll. Lämnade Öland tidigt i morse och for norrut på helt oplogade vägar i ca 25 mil. Inte förrän framåt Norrköping blev vägarna drägliga. Tur att man var i princip ensam i den arla morgonstunden. Kom hem till en helt översnöad garageuppfart, det var bara att sätta igång och skyffla. Här hemma hade det kommit ca 20cm (till) medan jag var på Öland. Nu har jag ca 80cm i genomsnitt på tomten, det måste vara ngn sorts rekord för dessa breddgrader Nåja, home sweet home Och det snöar ute... -----------------  The beat goes on and I´m so wrong
|
| 21 Feb 2010, 20:30 |
|
|