View unanswered posts | View active topics It is currently 23 Jun 2026, 22:22



Reply to topic  [ 11 posts ] 
Fotoredigeringsprogram?? 
Author Message
User avatar

Joined: 03 Jan 2008, 12:21
Posts: 7803
Location: Malmö
Post Fotoredigeringsprogram??
Finns det något bra och lätt fotoredigeringsprogram, tillika gratis, som man kan ladda hem?
Photoshop i all ära men det är tungt och svårt lära sig….


19 Feb 2010, 11:11
Profile
User avatar

Joined: 31 Oct 2004, 23:23
Posts: 4429
Location:
Post 
GIMP är väl det klassiska gratisprogrammet. Funkar utmärkt.
http://www.gimp.org/


19 Feb 2010, 12:21
Profile ICQ WWW

Joined: 07 Jan 2003, 18:00
Posts: 669
Location: Alingsås
Post 
Gimp är kraftfullt ja, men svårare än PS tycker jag, eller så är det bara jag som har hållt på för mycket i PS för att kunna anpassa mig till GIMP smärtfritt. [:I]



_______
http://eftermitttycke.blogg.se [En blogg om både min musik och om mina åsikter i allmänhet]

Mail: wiccarocker. hos gmail.com


19 Feb 2010, 13:09
Profile
User avatar

Joined: 10 Jan 2004, 12:09
Posts: 1927
Location: Stockholm
Post 
Picasa, om man mest vill ändra ljusnivåer och färger mm.


19 Feb 2010, 15:18
Profile
User avatar

Joined: 06 Sep 2002, 10:47
Posts: 283
Post 
Paint Shop Pro, finns här:
http://swedish.toggle.com/lv/group/view/kl34700/Paint_Shop_Pro.htm

/Pelle
Image<font size="1">[url="http://www.wallinsblues.com"]Hemsida[/url] [url="http://www.myspace.com/wallinsblues"]Myspace[/url]
<hr noshade size="1"><font color="green">--- Jag skruvar och moddar rörförstärkare, pedaler m.m. ---</font id="green">
</font id="size1">


19 Feb 2010, 17:02
Profile YIM WWW

Joined: 04 Feb 2003, 08:49
Posts: 983
Post 
Jyda wrote:

Picasa, om man mest vill ändra ljusnivåer och färger mm.


+1

Många skulle dra nytta av den och använda "I Feel Lucky"-knappen

//Patrik


19 Feb 2010, 17:49
Profile
User avatar

Joined: 11 Oct 2005, 09:18
Posts: 688
Location: Strax väster om Stockholm
Post 
+1 på gimp så länge du inte ska vrida bilden, flickvännen är annars nöjd med det.


19 Feb 2010, 20:31
Profile
User avatar

Joined: 28 Apr 2007, 12:16
Posts: 1274
Location: Alingsås
Post 
granis wrote:

Goran wrote:

Finns det något bra och lätt fotoredigeringsprogram, tillika gratis, som man kan ladda hem?
Photoshop i all ära men det är tungt och svårt lära sig….



När jag jobbade på mellanstadiet så använde vi Photofilter (tror jag att det heter), det var äkta gratis (läs: lagligt!) och så fanns det instruktionsbokpdf att ta hem. Tror att det är ett franskt program men svensk version.

<font color="green">Vi bör odla våra egenskaper och inte våra egenheter.
</font id="green">
ImageImageImageImage [url="tomasgrankrona@hotmail.com"]E-post till mig[/url]

<font color="green"></font id="green">

Använder vi med på skolan, funkar bra! http://swedish.toggle.com/lv/software/download/kl83808.htm


20 Feb 2010, 00:46
Profile

Joined: 05 Jan 2008, 17:24
Posts: 140
Post 
Photoshop Elements jobbar jag med dagligen, mycket lätt och inte så krävande, billigt om man vill köpa det också.

You let up you loose!!


20 Feb 2010, 12:11
Profile
User avatar

Joined: 03 Jan 2008, 12:21
Posts: 7803
Location: Malmö
Post 
Bugar & tackar för alla råd [:D]


20 Feb 2010, 19:58
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 11 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.