| Author |
Message |
|
Firetone
Joined: 11 Jul 2005, 14:32 Posts: 965 Location: Eskilstuna, Sweden
|
Visst kan jag ta lite om det blir något över.....[:D] http://419.bittenus.com/9/8/uknationallottery.html/Bengt "Den som vill bli lycklig ska inte öka sina tillgångar, utan sänka sina anspråk" - Platon
|
| 16 Feb 2010, 16:34 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
faan vilket flyt en del har.. Här sitter man och jobbar arslet av sig, men inte regnar det några vinster över mig inte..[B)] men grattis för all del[:)] -----------------  The beat goes on and I´m so wrong
|
| 16 Feb 2010, 18:40 |
|
 |
|
dubbel-v
Joined: 13 Nov 2009, 19:16 Posts: 347 Location:
|
Shit!!!
Vilken lyckans ost!!
En miljon PUND dessutom... Antar att du jobbat din sista dag och att vi i fortsättningen får söka efter dig på sydliga breddgrader!? [8D]
Stort grattis! (med inslag av viss avundssjuka)
// Henrik
Fender strat/Gibson SG - JJ Labs DT60 - Cry baby 535Q - MP LGW - MP DBD - Fender Blues Jr Tweed
|
| 16 Feb 2010, 22:03 |
|
 |
|
bjoel
Joined: 11 Aug 2002, 23:12 Posts: 8908 Location: Linköping
|
Jag har ett exemplar över av boken "Så här kan alla svenskar bli miljonärer" av Per H Börjesson. Om nån vill ha den, skicka mig ett mail med adress via profilen... [;)]
------------- The church is near, but the road is icy. The pub is far, but we walk carefully.
|
| 16 Feb 2010, 22:23 |
|
 |
|
Wicca
Joined: 07 Jan 2003, 18:00 Posts: 669 Location: Alingsås
|
bjoel wrote: Jag har ett exemplar över av boken "Så här kan alla svenskar bli miljonärer" av Per H Börjesson. Om nån vill ha den, skicka mig ett mail med adress via profilen... [;)]
------------- The church is near, but the road is icy. The pub is far, but we walk carefully.
Jag antar att det står "Skriv en sån här bok.". [:D] _______ http://eftermitttycke.blogg.se [En blogg om både min musik och om mina åsikter i allmänhet] Mail: wiccarocker. hos gmail.com
|
| 16 Feb 2010, 23:34 |
|
 |
|
ralvejd
Joined: 15 Jan 2008, 22:13 Posts: 1860 Location: skaraborg
|
en krogrunda tyck jag granis bör bju alla boj's på, nu när han snorrik blivet[;)] grattis granis, lit [}:)]avuns ä ja [:D] <b>/ralvejd</b> <i>Generalist, kan inget om allt"] http://www.ralvejd.se/
|
| 16 Feb 2010, 23:38 |
|
 |
|
bjoel
Joined: 11 Aug 2002, 23:12 Posts: 8908 Location: Linköping
|
Wicca wrote: Jag antar att det står "Skriv en sån här bok.". [:D]
Med tanke på att författaren skänkte bort boken i stora lass när den kom ut tror jag inte det. På den tiden kostade den dessutom bara 39 kr på Adlibris även om priset är högre nu. Eller rättare - jag vet att det inte står det i den, eftersom jag läste ett av de tre exemplar jag fick gratis. [:D] ------------- The church is near, but the road is icy. The pub is far, but we walk carefully.
|
| 17 Feb 2010, 00:05 |
|
 |
|
Mike Leaf
Joined: 27 Dec 2007, 16:14 Posts: 15254 Location:
|
Hur definieras egentligen begreppet miljonär?
Om jag har ett hus värt 3 mkr och 2mkr i huslån, är jag miljonär då?
Eller om jag har en Mkr kontant på banken , samt ett lån på 1MKR är jag då miljonär? Jag har ju faktiskt 1MKR att spendera på vad jag vill?
Lustigt uttryck det där, 'miljonär' kanske det inte ens har med pengar att göra utan bara ett uttryck för 'person med gott ställt'?
Faktum är att Donald Trump stämde en författare för att han blev kallad 'mångmiljonär' i en bok, skulle enligt Trump vara 'Miljardär'
|
| 19 Feb 2010, 10:37 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
Mike Leaf wrote: Hur definieras egentligen begreppet miljonär?
Om jag har ett hus värt 3 mkr och 2mkr i huslån, är jag miljonär då?
Eller om jag har en Mkr kontant på banken , samt ett lån på 1MKR är jag då miljonär? Jag har ju faktiskt 1MKR att spendera på vad jag vill?
Lustigt uttryck det där, 'miljonär' kanske det inte ens har med pengar att göra utan bara ett uttryck för 'person med gott ställt'?
Faktum är att Donald Trump stämde en författare för att han blev kallad 'mångmiljonär' i en bok, skulle enligt Trump vara 'Miljardär'
man räknar väl helt enkelt saldot på tillgångar (hus, sommarstuga, andelslägenhet, gitarrer och smycken) minus eventuella lån. Blir då saldot >1MSEK så är du per def. miljonär. Hur mycket pengar du har i plånboken har ju inget alls med det hela att göra. Du kan ju ha 2Msek i plånboken och vara skyldig tre. Då är du inte miljonär[:)] -----------------  The beat goes on and I´m so wrong
|
| 19 Feb 2010, 17:33 |
|
 |
|
bjoel
Joined: 11 Aug 2002, 23:12 Posts: 8908 Location: Linköping
|
Mike Leaf wrote: Hur definieras egentligen begreppet miljonär?
Om Mona tycker att du ska betala förmögenhetsskatt så är du miljonär. Minst. [;)] ------------- The church is near, but the road is icy. The pub is far, but we walk carefully.
|
| 19 Feb 2010, 18:58 |
|
 |
|
Haraldrig
Joined: 28 Apr 2008, 22:30 Posts: 8608 Location:
|
Joshunznera wrote: Mike Leaf wrote: Hur definieras egentligen begreppet miljonär?
Om jag har ett hus värt 3 mkr och 2mkr i huslån, är jag miljonär då?
Eller om jag har en Mkr kontant på banken , samt ett lån på 1MKR är jag då miljonär? Jag har ju faktiskt 1MKR att spendera på vad jag vill?
Lustigt uttryck det där, 'miljonär' kanske det inte ens har med pengar att göra utan bara ett uttryck för 'person med gott ställt'?
Faktum är att Donald Trump stämde en författare för att han blev kallad 'mångmiljonär' i en bok, skulle enligt Trump vara 'Miljardär'
man räknar väl helt enkelt saldot på tillgångar (hus, sommarstuga, andelslägenhet, gitarrer och smycken) minus eventuella lån. Blir då saldot >1MSEK så är du per def. miljonär. Hur mycket pengar du har i plånboken har ju inget alls med det hela att göra. <u>Du kan ju ha 2Msek i plånboken och vara skyldig tre. Då är du inte miljonär</u>[:)] -----------------  The beat goes on and I´m so wrong Då kan ju itne staten komma åt dem. Bara att begära skuldsanering, få existensminimum av kommunen och ha de två miljonerna hemma i madrassen. [:)] http://www.guitarshowsouth.se
|
| 19 Feb 2010, 19:34 |
|
 |
|
Krippa
Joined: 22 May 2006, 10:07 Posts: 787 Location: Ståkkålm
|
bjoel wrote: Om Mona tycker att du ska betala förmögenhetsskatt så är du miljonär. Minst. [;)]
Hon tycker också att alla rika (vilket hon definierar som alla som har en bruttoinkomst på över 27000/månad) ska betala extra hög inkomstskatt. Lite lustigt att det i vissa LO-förbund är en klar majoritet av melemmarna som ligger över denna gräns, undrar om de gillar att de tvångssponsrar S genom sitt medlemsskap i facket?
|
| 21 Feb 2010, 12:47 |
|
|