View unanswered posts | View active topics It is currently 23 Jun 2026, 04:30



Reply to topic  [ 91 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next
poliser som jobbar extra i T-banan 
Author Message
User avatar

Joined: 03 Dec 2002, 21:30
Posts: 18992
Location: Södra sthlm SWISH
Post poliser som jobbar extra i T-banan
http://tuggarna.posterous.com/

sant eller inte, veti faan, men man kan ju undra

-----------------


ImageThe beat goes on and I´m so wrong


13 Feb 2010, 10:30
Profile WWW

Joined: 02 Sep 2007, 10:29
Posts: 3626
Location:
Post 
Joshunznera wrote:

http://tuggarna.posterous.com/

sant eller inte, veti faan, men man kan ju undra

-----------------


ImageThe beat goes on and I´m so wrong


Misstänker att du aldrig blivit trakaserad av Poliser som missförstått sin roll och dom regler som dom ska agera efter.

Blir ju alltid ett problem när vissa individer anser sej vara bättre än andra och tror sej kunna skapa sin egna regler oavsett om det är politiker, Poliser, kriminella eller banker.


13 Feb 2010, 10:49
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 03 Dec 2002, 21:30
Posts: 18992
Location: Södra sthlm SWISH
Post 
Tobbe z wrote:

Joshunznera wrote:

http://tuggarna.posterous.com/

sant eller inte, veti faan, men man kan ju undra

-----------------


ImageThe beat goes on and I´m so wrong


<font color="blue"><b>Misstänker att du aldrig blivit trakaserad av Poliser som missförstått sin roll och dom regler som dom ska agera efter</b></font id="blue">.

Blir ju alltid ett problem när vissa individer anser sej vara bättre än andra och tror sej kunna skapa sin egna regler oavsett om det är politiker, Poliser, kriminella eller banker.


oh yes, det har jag verkligen.. I början av min bilkarriär tex hade jag en av de coolaste bilarna i min trakt (en customiserad Triumph GT6). Problemet (för polisen) var att jag var 18 och hade väldigt långt hår. Dessutom bullrade bilen en del (som alla GT6or). Jag blev stoppad tamefaan jämt när polisen fick syn på mig. Det var alkotester, misstankar om knarkbrott, för högt ljud på bilen och faan vet allt.

Jag blev aldrig bötfälld för ngt men väldigt ofta stoppad i tid och otid. Typiskt trakasserande var det helt klart.

Detta höll på ända tills farsgubben avlade ett besök hos den lokale kommissarien tillika chefen för trafikpolisen i kommunen.

Jag tror ärligt talat bara att poliserna var avundssjuka och dessutom allmänt avvoga mot långhåriga (detta var 1971)



-----------------


ImageThe beat goes on and I´m so wrong


13 Feb 2010, 14:26
Profile WWW

Joined: 02 Sep 2007, 10:29
Posts: 3626
Location:
Post 
Joshunznera wrote:

Tobbe z wrote:

Joshunznera wrote:

http://tuggarna.posterous.com/

sant eller inte, veti faan, men man kan ju undra

-----------------


ImageThe beat goes on and I´m so wrong


<font color="blue"><b>Misstänker att du aldrig blivit trakaserad av Poliser som missförstått sin roll och dom regler som dom ska agera efter</b></font id="blue">.

Blir ju alltid ett problem när vissa individer anser sej vara bättre än andra och tror sej kunna skapa sin egna regler oavsett om det är politiker, Poliser, kriminella eller banker.


oh yes, det har jag verkligen.. I början av min bilkarriär tex hade jag en av de coolaste bilarna i min trakt (en customiserad Triumph GT6). Problemet (för polisen) var att jag var 18 och hade väldigt långt hår. Dessutom bullrade bilen en del (som alla GT6or). Jag blev stoppad tamefaan jämt när polisen fick syn på mig. Det var alkotester, misstankar om knarkbrott, för högt ljud på bilen och faan vet allt.

Jag blev aldrig bötfälld för ngt men väldigt ofta stoppad i tid och otid. Typiskt trakasserande var det helt klart.

Detta höll på ända tills farsgubben avlade ett besök hos den lokale kommissarien tillika chefen för trafikpolisen i kommunen.

Jag tror ärligt talat bara att poliserna var avundssjuka och dessutom allmänt avvoga mot långhåriga (detta var 1971)



-----------------


ImageThe beat goes on and I´m so wrong


Det där känner man igen[V

Hade en tre år gammal Corvette när jag var 22 och redan då långhårig. Då blev man stoppad minst en gång iveckan. För ung ägare och för dyr bil- kan inte vara avundsjuka?
Men det var ändå bättre än när jag hade gatreggad räjsingAmazon (inget wannabe fjåll utan en riktig räser) med 20 karossbreddning och 10 cm sänkning. Då blev man stoppad minst en gång om dagen. På väg hem från besiktningen (som såklart blev ett sträck) blev jag stoppad två gånger innan jag kom hem ett år. Poliser förstår inte det vettiga i att ha 11 tum breda fälgar på en Amazon.

Det positiva (?) var att man efter ett par år hade bättre koll på regelverket än farbror Haffa, vilket ifs gör mej beklämd. Började ha med mej en diktafon för en lugnare och verbalt mer harmonisk konversation mm.

Man kan berätta en hel del om ditt å datt ......


13 Feb 2010, 17:08
Profile ICQ WWW

Joined: 28 Apr 2008, 22:30
Posts: 8608
Location:
Post 
Jag och en kompis blev hotade med fyllecell när vi en nykter lördagskväll tog en promenad och stoppade två poliser från att misshandla en uteliggare. Uteliggarens enda brott var att vara fattig och synlig[:)]

Vi anmälde polisjävlarna men det kom ingen vart.

Både jag och polarn är idag ytterst paranoida och får panikkänslor så fort en polis visar sig.

Man vet fan aldrig med dem jefflarna.

Tyvärr så är det bara att inse att de representerar staten och det är så politikerna vill att det ska vara, dvs vi medborgare ska leva i skräck så att vi är lättare att styra.

http://www.guitarshowsouth.se


13 Feb 2010, 17:45
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 12 Aug 2002, 11:26
Posts: 4579
Location: Västra Mälardalen
Post 
Haraldrig wrote:

Tyvärr så är det bara att inse att de representerar staten och det är så politikerna vill att det ska vara, dvs vi medborgare ska leva i skräck så att vi är lättare att styra.




Att jag inte har fått lära mig detta! Tack för tipset, nu ska kommuninnevånarna tuktas![;)]

/Bilton
"Skjut inte upp till i morgon det du kan ge fan i redan i dag."

bilton[snabela]telia.com


13 Feb 2010, 18:55
Profile

Joined: 28 Apr 2008, 22:30
Posts: 8608
Location:
Post 
Bilton wrote:

Haraldrig wrote:

Tyvärr så är det bara att inse att de representerar staten och det är så politikerna vill att det ska vara, dvs vi medborgare ska leva i skräck så att vi är lättare att styra.




Att jag inte har fått lära mig detta! Tack för tipset, nu ska kommuninnevånarna tuktas![;)]

/Bilton
"Skjut inte upp till i morgon det du kan ge fan i redan i dag."

bilton[snabela]telia.com


Vill du låna en spikklubba?
SKämt åsido: jag skulle varit tydligare. Det är politiker på riksdagsnivå jag syftar på.

Jag har träffat/känner en del politiker på kommunnivå och där är är det inget fel på viljan att förändra och intresset för det politiska.
Däremot de riksdagspolitiker jag talat med har alla vara cyniska ismonster oavsett parti. Något händer på vägen. Är det bara de skoningslösa och empatilösa karriäregoisterna som klarar att ta sig upp till toppen?

Men problemet kvarstår: jag har fortfarande förakt för den så kallade poliskåren i Sverige och deras blotta närvaro ger mig panikkänslor.

http://www.guitarshowsouth.se


13 Feb 2010, 19:40
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 20 Nov 2008, 23:10
Posts: 329
Location:
Post 
Jag känner personligen tre Poliser. En är fd klasskompis och han hade alltid fascistiska åsikter innan han blev antagen (har det fortfarande som polis) En annan är gift med min kusin och hyser ett enormt "hat" mot alkisar, uteliggare, invandrare etc och den tredje är en fd flickväns farsa och han är den mest cyniska jävel du kan tänka dig (jobbar inom SÄPO) En slump? Kanske, men jag är inte förvånad över nämnda händelse i tunnelbanan. Något händer om man jobbar som polis för länge och detta går ibland ut över vanliga hederliga samhällsmedborgare. Jag kanske kommer upp i den ålder då jag blir glad av att se
en polis men ännu har inte detta hänt... [xx(]


13 Feb 2010, 21:52
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 31 Oct 2004, 23:23
Posts: 4429
Location:
Post 
Haraldrig wrote:
Vill du låna en spikklubba?
SKämt åsido: jag skulle varit tydligare. Det är politiker på riksdagsnivå jag syftar på.

Jag har träffat/känner en del politiker på kommunnivå och där är är det inget fel på viljan att förändra och intresset för det politiska.
Däremot de riksdagspolitiker jag talat med har alla vara cyniska ismonster oavsett parti. Något händer på vägen. Är det bara de skoningslösa och empatilösa karriäregoisterna som klarar att ta sig upp till toppen?


Hehe, först häver man alltså ur sig någonting som ligger mitt emellan en allmän förolämpning, en foliehattsmässig konspirationsteori och allmän förvirring... När man sen inser att de förvirrade tankarna träffar någon man faktiskt träffat personligen, och hyser ngn form av respekt för som person, då försöker man snäva in det man nyss hävde ur sig...enligt mönstret "nä, men jag menade ju inte riktigt ALLA ni, bara de som är såhär, typ..." Detta funkar då OK, eftersom det inte finns någon i närheten som träffas av denna lite snävare definitionen av vilka som var helt dumma i huvudet den här gången.

Dessutom är man lika tvärsäkert fördömande kring de som träffas av den här lite snävare definitionen som man nyss var kring den bredare definitionen tills man insåg att den träffade någon man kände. Vilken trovärdighet har man då kvar?

En ganska liten trovärdighet... [8D]

/D


14 Feb 2010, 04:06
Profile ICQ WWW

Joined: 10 Aug 2002, 23:07
Posts: 1064
Post 
Fuck the police, hatar dom fuck them them very much...


14 Feb 2010, 10:02
Profile

Joined: 28 Apr 2008, 22:30
Posts: 8608
Location:
Post 
Ersmarker wrote:

Haraldrig wrote:
Vill du låna en spikklubba?
SKämt åsido: jag skulle varit tydligare. Det är politiker på riksdagsnivå jag syftar på.

Jag har träffat/känner en del politiker på kommunnivå och där är är det inget fel på viljan att förändra och intresset för det politiska.
Däremot de riksdagspolitiker jag talat med har alla vara cyniska ismonster oavsett parti. Något händer på vägen. Är det bara de skoningslösa och empatilösa karriäregoisterna som klarar att ta sig upp till toppen?


Hehe, först häver man alltså ur sig någonting som ligger mitt emellan en allmän förolämpning, en foliehattsmässig konspirationsteori och allmän förvirring... När man sen inser att de förvirrade tankarna träffar någon man faktiskt träffat personligen, och hyser ngn form av respekt för som person, då försöker man snäva in det man nyss hävde ur sig...enligt mönstret "nä, men jag menade ju inte riktigt ALLA ni, bara de som är såhär, typ..." Detta funkar då OK, eftersom det inte finns någon i närheten som träffas av denna lite snävare definitionen av vilka som var helt dumma i huvudet den här gången.

Dessutom är man lika tvärsäkert fördömande kring de som träffas av den här lite snävare definitionen som man nyss var kring den bredare definitionen tills man insåg att den träffade någon man kände. Vilken trovärdighet har man då kvar?

En ganska liten trovärdighet... [8D]

/D




JAg har faktiskt förtydligat i andra trådar att jag anser det hända något konstigt med politiker så fort de kommer upp på regerings/riksdagsnivå.


Men du gillar alltjämnt att tjafsa utan att kolla upp bakgrundsfakta!
Ungefär lika korkat som svensk polis och rättsäkerhet!


http://www.guitarshowsouth.se


14 Feb 2010, 13:07
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 28 Apr 2008, 22:30
Posts: 8608
Location:
Post 
Lunsen wrote:

Fuck the police, hatar dom fuck them them very much...


Egentligen finns det inte mer att säga om svensk polis och det svenska rättsväsendet. Det är korrumperat och hela systemet går ut på att rättfärdiga att man bär upp lön som finansieras av offentliga medel.

http://www.guitarshowsouth.se


14 Feb 2010, 13:12
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 31 Oct 2004, 23:23
Posts: 4429
Location:
Post 
Haraldrig wrote:
hela systemet går ut på att rättfärdiga att man bär upp lön som finansieras av offentliga medel.


Där har du för en gångs skull helt rätt. Självklart måste rättssystemet och polisen genom sitt agerande hela tiden rättfärdiga sin egen existens, just eftersom de finansieras av offentliga medel. Det är en grundpelare i alla offentlig verksamhet och det tror jag ingen ifrågasätter. Agerandet som diskuteras i bloggen som länkas här ovan går ju också uppenbart på tvärsen mot det rättfärdigandet.


14 Feb 2010, 13:29
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 03 Dec 2002, 21:30
Posts: 18992
Location: Södra sthlm SWISH
Post 
Haraldrig wrote:

Lunsen wrote:

Fuck the police, hatar dom fuck them them very much...


Egentligen finns det inte mer att säga om svensk polis och det svenska rättsväsendet. <font color="blue"><b>Det är korrumperat och hela systemet går ut på att rättfärdiga att man bär upp lön som finansieras av offentliga medel</b></font id="blue">.

http://www.guitarshowsouth.se


jahadu är det så det ligger till.. Själv är jag trots min höga ålder naiv nog att tro att hela systemet går ut på ngt helt annat än att <i>"bära upp lön som finansieras av offentliga medel""]

Det finns puckon inom polisväsendet helt klart precis som på alla andra ställen i samhället, men det finns ju rätt många bra poliser också. Trots att dom är avlönade av staten[;)][:0]

-----------------


ImageThe beat goes on and I´m so wrong


14 Feb 2010, 13:34
Profile WWW

Joined: 28 Apr 2008, 22:30
Posts: 8608
Location:
Post 
Ersmarker wrote:

Haraldrig wrote:
hela systemet går ut på att rättfärdiga att man bär upp lön som finansieras av offentliga medel.


Där har du för en gångs skull helt rätt. Självklart måste rättssystemet och polisen genom sitt agerande hela tiden rättfärdiga sin egen existens, just eftersom de finansieras av offentliga medel. Det är en grundpelare i alla offentlig verksamhet och det tror jag ingen ifrågasätter. Agerandet som diskuteras i bloggen som länkas här ovan går ju också uppenbart på tvärsen mot det rättfärdigandet.


Det värsta med det systemet är att det korrumperar.
Dett innebär att förbättring är inte det primära målet utan att behålla sitt jobb. Utan pundare och alkisar skulle antalet socialsekreterare minska drastiskt varför det inte finns något intresse i att göra något åt problemet.All offentlig verksamhet korrumperar på så vis varför det är bättre att låta samhället löpa över till anarkokapitalismen.

http://www.guitarshowsouth.se


14 Feb 2010, 14:46
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 28 Apr 2008, 22:30
Posts: 8608
Location:
Post 
Joshunznera wrote:

Haraldrig wrote:

Lunsen wrote:

Fuck the police, hatar dom fuck them them very much...


Egentligen finns det inte mer att säga om svensk polis och det svenska rättsväsendet. <font color="blue"><b>Det är korrumperat och hela systemet går ut på att rättfärdiga att man bär upp lön som finansieras av offentliga medel</b></font id="blue">.

http://www.guitarshowsouth.se


jahadu är det så det ligger till.. Själv är jag trots min höga ålder naiv nog att tro att hela systemet går ut på ngt helt annat än att <i>"bära upp lön som finansieras av offentliga medel""]

Det finns puckon inom polisväsendet helt klart precis som på alla andra ställen i samhället, men det finns ju rätt många bra poliser också. Trots att dom är avlönade av staten[;)][:0]

-----------------


ImageThe beat goes on and I´m so wrong


I Sverige fungerar offentliga jobb så att de offentligt anställda inte gör ett bra jobb för då skulle en stor del av dem bli arbetslösa. Ren självbevarelsedrift leder till att "socialen" inte tar tag i tex missbrukarproblemet (inga missbrukare = färre jobb på socialen).

http://www.guitarshowsouth.se


14 Feb 2010, 14:51
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 10 Jan 2004, 12:09
Posts: 1927
Location: Stockholm
Post 
Rötägg finns hos alla yrkesgrupper. Problemet är när yrket ger en makt över andra. Polisen har i princip monopol på att använda fysiskt våld och att beröva medborgare deras frihet. Det är en makt som man måste vara väldigt försiktig med vem man ger den till.

Jag har inte haft några större konfrontationer med poliser. Den enda som jag kan påminna mig är när jag var gick till jobbet en morgon. På vägen kom jag till en polisavspärrning där det stod en polis. Jag frågade vad som stod på. Då sa han "Det kan jag tala om, men då måste jag döda dig". Ett ganska vanligt skämt mellan kompisar/kollegor, men direkt olämpligt av en polis med skjutvapen.


14 Feb 2010, 15:00
Profile

Joined: 28 Apr 2008, 22:30
Posts: 8608
Location:
Post 
Jyda wrote:

Rötägg finns hos alla yrkesgrupper. Problemet är när yrket ger en makt över andra. Polisen har i princip monopol på att använda fysiskt våld och att beröva medborgare deras frihet. Det är en makt som man måste vara väldigt försiktig med vem man ger den till.

Jag har inte haft några större konfrontationer med poliser. Den enda som jag kan påminna mig är när jag var gick till jobbet en morgon. På vägen kom jag till en polisavspärrning där det stod en polis. Jag frågade vad som stod på. Då sa han "Det kan jag tala om, men då måste jag döda dig". Ett ganska vanligt skämt mellan kompisar/kollegor, men direkt olämpligt av en polis med skjutvapen.


He he, det gäller att ha diktafonen igång så fort man ska tala med offentligt anställda.

http://www.guitarshowsouth.se


14 Feb 2010, 15:23
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 31 Oct 2004, 23:23
Posts: 4429
Location:
Post 
Haraldrig wrote:
He he, det gäller att ha diktafonen igång så fort man ska tala med offentligt anställda.

Haraldrig wrote:
All offentlig verksamhet korrumperar på så vis varför det är bättre att låta samhället löpa över till anarkokapitalismen.


Jag tror du skulle hitta en själsfrände i den här gotländska konspirationsteoretikern och rättshaveristen: http://www.youtube.com/user/gutekamp


14 Feb 2010, 15:40
Profile ICQ WWW

Joined: 28 Apr 2008, 22:30
Posts: 8608
Location:
Post 
Ersmarker wrote:

Haraldrig wrote:
He he, det gäller att ha diktafonen igång så fort man ska tala med offentligt anställda.

Haraldrig wrote:
All offentlig verksamhet korrumperar på så vis varför det är bättre att låta samhället löpa över till anarkokapitalismen.


Jag tror du skulle hitta en själsfrände i den här gotländska konspirationsteoretikern och rättshaveristen: http://www.youtube.com/user/gutekamp


Motbevisa istället.
Förövrigt: varför är man rättshaverist så fort man ifrågasätter gällande norm? Påminner om inkvisationen och kätteri i feodalsamhället. Men givetvis så ifrågasätter man inte det man är indoktrinerad in i och har en religiös tro på.

http://www.guitarshowsouth.se


14 Feb 2010, 15:47
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 31 Oct 2004, 23:23
Posts: 4429
Location:
Post 
Haraldrig wrote:
Motbevisa istället.
Förövrigt: varför är man rättshaverist så fort man ifrågasätter gällande norm? Påminner om inkvisationen och kätteri i feodalsamhället. Men givetvis så ifrågasätter man inte det man är indoktrinerad in i och har en religiös tro på.


Image


14 Feb 2010, 16:20
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 07 Sep 2008, 11:14
Posts: 7492
Location: Götelaborg
Post 
Jag tror att det behövs en fristående övertillsyns myndighet som består av sammansättning ung som det amerikanska jury systemet som ser till polis å åklagare i det här landet.
Dvs en folkets myndighet vars enda uppgift e att hantera sånt här,å där man inte KAN bli sittande ngn längre mandat period eller liknande.
Tyvärr tror jag det behövs.

Ett sätt att sluta cirkeln i brist på bättre förklaring,för dessvärre tror jag till 100% på sanningshalten i den bloggen.


Rötägg å rötägg....tror snarare att vissa yrken bör tidsbestämmas.
Narkotika polis e ett av dem,å den där typen av beteende skall stävjas genom att länsstyrelsens rättsenhet-som e den som utfärdar förordnanden även för poliser-med omedelbar verkan skall dra in förordnandet i avvaktan på utredning.

jesper@gofastparts.se


14 Feb 2010, 18:00
Profile

Joined: 28 Apr 2008, 22:30
Posts: 8608
Location:
Post 
Racing wrote:

Jag tror att det behövs en fristående övertillsyns myndighet som består av sammansättning ung som det amerikanska jury systemet som ser till polis å åklagare i det här landet.
Dvs en folkets myndighet vars enda uppgift e att hantera sånt här,å där man inte KAN bli sittande ngn längre mandat period eller liknande.
Tyvärr tror jag det behövs.

Ett sätt att sluta cirkeln i brist på bättre förklaring,för dessvärre tror jag till 100% på sanningshalten i den bloggen.


Rötägg å rötägg....tror snarare att vissa yrken bör tidsbestämmas.
Narkotika polis e ett av dem,å den där typen av beteende skall stävjas genom att länsstyrelsens rättsenhet-som e den som utfärdar förordnanden även för poliser-med omedelbar verkan skall dra in förordnandet i avvaktan på utredning.

jesper@gofastparts.se


Vi kan ju börja med att kräva att vi ska ha internationella valövervakare i höst. Ju mer man tittar i den svenska demokratins kärna desto mörkräddare blir man.

Jag tror att polisens agerande till stor del beror på de politiskt styrande. Polisen jobbar ju åt regeringen så att säga. Jämför man med poliser i andra länder så är det tyvärr så att min erfarenhet av svensk polis stämmer bra överens med beskrivnigar av Kinas och andra enväldestaters poliskårer.

Det finns väl lite av det där amerikanska jurysystemet i Sverige också. Kallas de inte nämndemän/kvinnor. Ofta avdankade kommunalpolitiker om jag inte missförstått det lilla jag läst om det[:)]

http://www.guitarshowsouth.se


14 Feb 2010, 18:47
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 15 Apr 2008, 11:31
Posts: 10329
Location: Själevad SWISH
Post 
Ersmarker wrote:

Haraldrig wrote:
Motbevisa istället.
Förövrigt: varför är man rättshaverist så fort man ifrågasätter gällande norm? Påminner om inkvisationen och kätteri i feodalsamhället. Men givetvis så ifrågasätter man inte det man är indoktrinerad in i och har en religiös tro på.


Image



[:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D]
Skönt med nån som kan illustrera precis vad jag tänker i vissa lägen!

<hr noshade size="1">Image<font size="6"><b>Monkey<font color="red">Business</font id="red"></font id="size6"></b><font size="2">
Learning to play with a big amplifier is like trying to control an elephant (-Ritchard Hugh Blackmore)</font id="size2">


14 Feb 2010, 19:15
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 28 Feb 2003, 16:00
Posts: 1189
Location: Uppsala
Post 
Ja just det... den religiöse ställer alltid krav på att du ska bevisa att något inte finns (motbevisa), inte att han ska visa att något finns -> http://sv.wikipedia.org/wiki/Russells_tekanna

Alltså, du kan inte bevisa att det INTE finns en tekanna åker runt jorden en bit upp i rymden, alltså måste det finnas en tekanna som roterar runt jorden [^]

--------------------------------------------------
http://www.myspace.com/voodoobean
Läs min (omusikaliska)blogg http://adhocibulgarien.blogspot.com/


14 Feb 2010, 19:22
Profile
User avatar

Joined: 05 Jun 2004, 08:10
Posts: 1634
Location: Skellefteå
Post 
Själv har jag bara träffat reko Poliser - har förvisso aldrig haft långt hår eller dyr bil!!
Dessutom hade de den goda smaken att haffa de som gjorde inbrott på vår skola 2 gånger i december . De hade tänkt upprepa inbrottet i fredags men tji fick de!
Sedan finns de förstås de som inte är lämpliga - som i alla yrken, från ICA kassörskor till lärare. Men det är klart att då en polis missbrukar sin makt så är det värre än kassörskan.


Avsluta alltid det arbete som du påbör


15 Feb 2010, 21:44
Profile WWW

Joined: 27 May 2008, 11:07
Posts: 1981
Location:
Post 
Haraldrig wrote:


Förövrigt: varför är man rättshaverist så fort man ifrågasätter gällande norm? Påminner om inkvisationen och kätteri i feodalsamhället. Men givetvis så ifrågasätter man inte det man är indoktrinerad in i och har en religiös tro på.

Håller med!

1 : kan man undra om det är rätt & riktigt att poliser ska få extraknäcka - när det gäller de flesta andra yrkesgrupper, utom läkare förstås, står det klart & tydligt i anställningsavtalet att man på fritiden inte får syssla med verksamhet som kan inverka menligt på arbetet - oavsett om det gäller trötthet, skador, jäv eller illojalitet. Gäller såväl extraknäck som korpfotboll eller svampplockning, om ledningen väljer att se mellan fingrarna är en annan 5:a.

2 : för egen del skyller jag den uppkomna situationen på uppluckrad moral i samhället i nästan alla sammanhang. 2 vuxna & förmodligen vältränade karlar behöver inte ta till våld mot ett par tonåringar - det gör man i så fall för att man får chansen att förnedra. Bura in kartskallarna - det är iaf min åsikt.


You´ve got your radio turned down too low - TURN IT UP !!!!


16 Feb 2010, 21:38
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 31 Oct 2004, 23:23
Posts: 4429
Location:
Post 
PGW wrote:
1 : kan man undra om det är rätt & riktigt att poliser ska få extraknäcka - när det gäller de flesta andra yrkesgrupper, utom läkare förstås, står det klart & tydligt i anställningsavtalet att man på fritiden inte får syssla med verksamhet som kan inverka menligt på arbetet - oavsett om det gäller trötthet, skador, jäv eller illojalitet. Gäller såväl extraknäck som korpfotboll eller svampplockning, om ledningen väljer att se mellan fingrarna är en annan 5:a.

2 : för egen del skyller jag den uppkomna situationen på uppluckrad moral i samhället i nästan alla sammanhang. 2 vuxna & förmodligen vältränade karlar behöver inte ta till våld mot ett par tonåringar - det gör man i så fall för att man får chansen att förnedra. Bura in kartskallarna - det är iaf min åsikt.


Vad pratar du om?

"Extraknäcka"?
"Bruka våld mot tonåringar"?

Vad har de två sakerna att göra med situationen som diskuteras här?


17 Feb 2010, 00:22
Profile ICQ WWW

Joined: 18 Mar 2007, 21:58
Posts: 8742
Location: Uppsala
Post 
Haraldrig wrote:

Det värsta med det systemet är att det korrumperar.
Dett innebär att förbättring är inte det primära målet utan att behålla sitt jobb. Utan pundare och alkisar skulle antalet socialsekreterare minska drastiskt varför det inte finns något intresse i att göra något åt problemet.All offentlig verksamhet korrumperar på så vis varför det är bättre att låta samhället löpa över till anarkokapitalismen.



Socialarbetare är ju bland det minst glamorösa och mest underbetalda jobben. Ditt vilt fabulerande inlägg är rent förolämpande mot dessa hårt strävande människor som knappast får ett tack från sina "klienter", när dom räddar livet på utslagna människor.

Haraldrig wrote:
I Sverige fungerar offentliga jobb så att de offentligt anställda inte gör ett bra jobb för då skulle en stor del av dem bli arbetslösa.


Återigen en saga utan grund eller vetande om offentliga jobb. Den offentliga sjukvården är en offentlig inrättning. Sjuksjöterskor t.ex. sliter hårt, med fler patienter och färre i personalen. Det har du ingen aning om.

Haraldrig wrote:
Vi kan ju börja med att kräva att vi ska ha internationella valövervakare i höst. Ju mer man tittar i den svenska demokratins kärna desto mörkräddare blir man.

Jag tror att polisens agerande till stor del beror på de politiskt styrande. Polisen jobbar ju åt regeringen så att säga. Jämför man med poliser i andra länder så är det tyvärr så att min erfarenhet av svensk polis stämmer bra överens med beskrivnigar av Kinas och andra enväldestaters poliskårer.


Du bara vräker ur dig konspirationsteoretiska floskler utan några grunder! I Kina, Iran med flera enväldesstater hade det knackat olycksbådande på din dörr vid det här laget. Du kanske kan ge exempel på likheter mellan kinesiskt polisvälde och den svenska poliskåren? Eller exemplevis motivera varför Sverige skulle behöva internationella valövervakare?




Image


17 Feb 2010, 01:56
Profile WWW

Joined: 28 Apr 2008, 22:30
Posts: 8608
Location:
Post 
kjelle wrote:

Haraldrig wrote:

Det värsta med det systemet är att det korrumperar.
Dett innebär att förbättring är inte det primära målet utan att behålla sitt jobb. Utan pundare och alkisar skulle antalet socialsekreterare minska drastiskt varför det inte finns något intresse i att göra något åt problemet.All offentlig verksamhet korrumperar på så vis varför det är bättre att låta samhället löpa över till anarkokapitalismen.



Socialarbetare är ju bland det minst glamorösa och mest underbetalda jobben. Ditt vilt fabulerande inlägg är rent förolämpande mot dessa hårt strävande människor som knappast får ett tack från sina "klienter", när dom räddar livet på utslagna människor.

Haraldrig wrote:
I Sverige fungerar offentliga jobb så att de offentligt anställda inte gör ett bra jobb för då skulle en stor del av dem bli arbetslösa.


Återigen en saga utan grund eller vetande om offentliga jobb. Den offentliga sjukvården är en offentlig inrättning. Sjuksjöterskor t.ex. sliter hårt, med fler patienter och färre i personalen. Det har du ingen aning om.

Haraldrig wrote:
Vi kan ju börja med att kräva att vi ska ha internationella valövervakare i höst. Ju mer man tittar i den svenska demokratins kärna desto mörkräddare blir man.

Jag tror att polisens agerande till stor del beror på de politiskt styrande. Polisen jobbar ju åt regeringen så att säga. Jämför man med poliser i andra länder så är det tyvärr så att min erfarenhet av svensk polis stämmer bra överens med beskrivnigar av Kinas och andra enväldestaters poliskårer.


Du bara vräker ur dig konspirationsteoretiska floskler utan några grunder! I Kina, Iran med flera enväldesstater hade det knackat olycksbådande på din dörr vid det här laget. Du kanske kan ge exempel på likheter mellan kinesiskt polisvälde och den svenska poliskåren? Eller exemplevis motivera varför Sverige skulle behöva internationella valövervakare?




Image


Till att börja med:
Läs Susanna Alakoskis â€Â


17 Feb 2010, 03:03
Profile ICQ YIM WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 91 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 41 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.