View unanswered posts | View active topics It is currently 23 Aug 2026, 02:25

Reply to topic  [ 33 posts ]  Go to page Previous  1, 2
6l6 GC till Engl Powerball? 
Author Message

hm, nu fick jag ett mail fån tysken där han sa att han hade skickat till rätt adress och inte fått något meddelande från DpD. Han kunde dock inte få klarhet förrän på måndag. Darn!!!
I want my stuff[}:)]

05 Sep 2009, 19:00
Profile

Tror det är sista gången jag beställer från den tomten. Först skickar han till min gamla adress fastän jag ändrade vid beställning och det sedan klart och tydligt står rätt på orderbekräftelsen. Sen när han skickar det igen efter att jag upprepat den rätta i 4 mail och förklarat att han får absolut inte bara köra på samma som står på paketet för den är fel.......vad tror ni händer.....det skickas till fel adress igen!!![}:)][}:)][}:)][}:)].
Som tur var så levererades det inte till dörr som sist så jag kunde knipa det på konsum innan det returnerades en gång till[|)]
Sen så var det fan knappt packat. Det låg en sorglig luftpåse på ena sidan av röreckipaget medan alla andra sidor var vägg i väg med kartongen[:(!]
Minns att jag hade problem en annan gång att göra mig förstådd när jag hade fått fel grejor vilket gjorde att jag fick nog och köpte dom felaktiga.
Tror inte den där rörhimmler fattar engelska[:o)]

Nu återstår att se om sakerna är trasiga...återkommer.

11 Sep 2009, 13:29
Profile

Ja då fick man provat winged C då och det var verkligen skillnad må jag säga men.....Får lysnna mer i mindre ljudskänsliga lokaler senare.
Det blev all brightare än det dova mjäket som var innan. Kan ju vart trötta rör med vad vet jag.

Testade att sätta en ecc82 istället för ecc83 till diststeg 3o4. Det lät så jädra mycket mer dynamiskt och bättre men......disten blev lite i underkant med highgain på max. Har inget annat rör att stoppa i där men ett med typ 50 i gain hade nog suttit som picken i greta där. Ett 70gainare hade nog blivit over the hill det med skulle jag tro.

Två av dom gamla rören föll isär när jag tog dom från sockeln[:o)]

11 Sep 2009, 15:17
Profile
Reply to topic   [ 33 posts ]  Go to page Previous  1, 2