|
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 4 posts ] |
|
Säkringen i Förstärkaren rök
| Author |
Message |
|
JanZZon
|
 Säkringen i Förstärkaren rök
När jag skulle slå igång stärkaren så rök säkringen, hade den först på standby i ca 5 min. Nu bytte jag till ny säkring och stärkaren lyste inte ens men säkringen rök igen, nån som vet vad det kan bero på? Det är en Mesa Rectoverb 50w.
You let up you loose!!
|
| 04 Aug 2009, 23:20 |
|
 |
|
Izzy
Joined: 11 Nov 2004, 22:59 Posts: 3783 Location: Stockholm Sweden
|
Jag hittar inget schema på den där, men om säkringen går redan i standby-läge är det <u>sannolikt</u> glödkretsen till rören som drar för mycket ström. Det talar för att ett eller flera rör havererat.
Du kan möjligen testat detta genom att plocka ur rören och testa med ytterligare en säkring. Du kan börja med att ta ut slutrören, de stora.
Det kan förstås vara något annat som gör att säkringen går. Jag gör en grov gissning här. Och det blir nog till att lämna till tekniker i vilket fall, om du inte är hemma på att gräva i stärkare själv.
/Gunnar
|
| 05 Aug 2009, 00:25 |
|
 |
|
JanZZon
|
Ok, blir nog till att lämna in den då, vill inte börja mixtra med kirurgiska ingrepp m.m. tack för tipset.
You let up you loose!!
|
| 05 Aug 2009, 10:07 |
|
 |
|
JanZZon
|
Japp, så fick man igen den efter lite genomgång, det var visst någon kodning som farit, bytte även slutrör. Och nu låter den helt gudomligt, vilken skillnad alltså....[:)]
You let up you loose!!
|
| 07 Sep 2009, 12:11 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 4 posts ] |
|