Ja, jag vet lite om såna - så mycket att jag lugnt kan konstatera att säljaren troligen är döv, för den låter inte som han säger.
Dom där har typiskt "tyskt" ljud, tycker jag - rent, varmt och mulligt - och definitivt mer Vox-karaktär än Marshall/Fender. 4 st EL84 ger runt 25W på max. Försteget är ganska "hi-fi", eftersom det där är en s k "mischverstärker" - alltså egentligen avsedd som litet "PA" för sång och instrument, t o m bas med passiva mickar. Tonkontrollerna är ytterst enkla - en bas, en diskant, en mastervolym, (dom stora rattarna) och sedan en volymkontroll per ingång.
Funkar bra för singelcoils och milda humbuckers, men hetare mickar kräks dom av. Låter allra bäst på 3/4 volym i en 2x12", just när den börjar spricka upp. Ingen diststärkare, alltså.
Dom brukar behöva service (kondensatorerna behöver bytas, oftast många eller alla). Ingångarna på den här är telejack, den finns med DIN-pluggar också. Frågan är om det är original telejack (den fanns i två versioner) eller en hemmakonvertering (som kan bli ful och fel på många sätt). Ingångarna är avsedda för dåtidens instrument, vilket gör att moderna instrument inte har optimal anpassning (signalnivå till preampen). Brukar enkelt kunna fixas till av en rörpulare nära dej.
PÅ baksidan finns banankontaktsuttag för 3 olika högtalarimpedanser (om jag minns rätt).
Prislappen är helt OK om den funkar och original nätsladd följer med - men bygg helst om den till 3-polig modern sladd om det inte redan är gjort.
Fråga säljaren om den brummar, sprakar intermittent eller tappar effekt/börjar dista fult efter en stund = stor service = lågt pris. Viktigt att strömbrytaren på fronten fungerar - dom går knappt att hitta nya/beg. Intryckt=avstängd

/R