Tubis wrote:
Vad är tanken bakom ingångssteget och val av rör där`?
Hej Tubis
Tillfälligheter...
Jag har inte byggt något med en pentod tidigare och jag kom över dessa söta små underverk och tyckte jag ville hitta på något själv. Jag har funderat runt EF86 men denna lilla pjäs verkar vara mycket lovande. Att det också ingår en triod i samma glas att buffra med gör det ännu bättre.
I min lilla vidsidanom-rörelse får jag mycket mail och telefon om ev. mods och flera har frågat efter en effekt/mod med en pentod först. Kanske har det en mystisk spännande klang över sig? Som ingångstegen till Vox AC 30 och Matchless DC30 t.ex.
Det är ju inte alltid att saklighet och fakta går hand i hand med mystiskt skimmer, kult, vacker syn för ögat och annorlunda lösningar, eller hur?
- Jaså, har du en effekt med en pentod först och inte den vanliga ecc83? Va' häftigt ... vad bra det låter ... jag vill också ha. [:)]

Om jag lägger manken till kanske jag kan presentera något som elektronik-intresserade kan bygga ihop. Ett byggsats alltså. Jag har inga förhoppningar om att kunna göra några pengar på det. Mycket arbete, god kredit till mig och mina reparationer/moddar och att materialkostnaden täcks med någon hundralapp över per kit och man får vara nöjd. Jag gör det i så fall för att det är roligt. Att få till någon peng för arbetskostnaden är antagligen inte att räkna med.
Man måste då upp i en helt annan division. Alex (VacuumVoodoo) här på Ljudbojen har ju en väldigt fin hemsida för sitt företag och har ju byggt den ultimata förstärkaren verkar det som. Att han lyckats få runt detta med proffsig manual osv. tycker jag är fantastiskt. Jag beundrar sånt. Jag undrar om det är hans levebröd helt och hållet? Är det inte det så är det en ännu större prestation. [8D]
Jag får se om orken, intresset och kunderna påverkar mig att fullfölja detta. Jag får väl bygga en <b>riktig</b> prototyp och bjuda in någon till min workshop (källare full med bröte och bra att ha grejor)som anses ha bra smak och omdöme här på forumet [:D]
mvh// Ove Tegnér
http://www.binatech.se