|
puckade Skåne-poliser på TV
| Author |
Message |
|
Haraldrig
|
Sir Realistic wrote: Quote: <i>Originally posted by Sir Realistic"] Nu har den här tråden gått över till att för vissa medlemmar på forumet vädra sina åsikter om invandring, etnisitet och (smyg?)rasism. Grunden i tråden var väl ändå om det är OK att individer ur polisekåren använder det språkbruk som framkommit i media de senaste dagarna. Eftersom justitieministern, polismästaren i Malmö, polisfacket m.fl. gått ut och fördömt uttalanden och tillfälligt stängt av individerna från tjänst så tror jag man kan dra slutsatsen att det är INTE OK att säga det som sagts vare sig det är från en yrkesutövande polis eller annan individ. Sir Realistic wrote:
Haraldrig utgår ifrån att buset i Rosengård (och andra platser) "...<font color="red">får hela sitt liv här betalat av skattepengar..." Vad grundar du det på</font id="red">?
<i>Originally posted by Haraldrig"] Ja du, ta en titt i socialförvaltningens utgifter så får du se. Att invandrargrupperna är överrepresenterade bland socialbidragstagare är förvisso ett faktum som ingen trivs med men det är din generalisering jag reagerar på, det trodde jag att du förstod. Du verkar grunda dina tankar på att alla invandrare lever på socialen, ingen annan än "svennar" betalar skatt, pizzabagare är mindre värda som människor än t.ex. forskare, det är enbart muslimer som bråkat i Rosengård o.s.v. En eländigt trång samhällssyn tycker jag. Att ungdomar (och även äldre) har bråkat i Rosengård är det ingen som har förmnekat men det är ju inte det som tråden handlar om, försök hålla dig till ämnet? Du verkar ju bo i Skåneregionen, vad har du själv gjort för att försöka främja den allmänt dåliga stämningen? Vad har du gjort för att lindra segregationen? <font size="1"> "Hellre äter jag själv, än ser mina barn svälta."</font id="size1"> [url="http://www.sirrealistic.se"]  [/url] sirrealistic(snabel)spray.se JAg grundar mitt resonomang på erfarenheter av boende i fler länder än Sverige. Det är ingen som har påstått att pizzabagare mär mindre värda än tex forskare. Det är bara det att vi har en halv miljon pizzabagare i Sverige nu och det är mer än väl. Vad ska jag göra för integrationen? Bosätta mig i Rosengård? Det är lite oresonabelt att ifrågasätta en individs åtaganden när det gäller integrationen. Jag röstar på det jag tror är bättre och det är ungefär det man kan göra i en demokrati. Min Email: Straponyourguitar(AT)hotmail.com
|
| 06 Feb 2009, 20:34 |
|
 |
|
Lostincepancake
|
Håller med dig Haraldrig!
Nu är det väl tyvärr så att demokrati och vad flertalet individer tycker inte riktigt går hand i hand....men vi har faktiskt fortfarande tanke- och viss yttrandefrihet kvar i fosterlandet.
Önskar dig lycka till med flytten till Rosengård och ser faktiskt redan framför mig din affär med electric Oud by Orville framför mig!
Ride on polarn and may the force be with you!
|
| 07 Feb 2009, 01:23 |
|
 |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
Haraldrig wrote: Sen kan man ju också resonera huruvida alla invandrare är anställningsbara. <font color="red">Vem vill ha en anställd som måste gå undan och be mitt i jobbet? </font id="red"> Jobbade åt ett Engelskt företag när jag bodde i London och det var väldigt många arga medarbetare som också ville ha en 10min paus men inte fick det.
Min Email: Straponyourguitar(AT)hotmail.com
Men nu hörru får du väl ändå ge dig med dina fördomsfulla och rasistiska uttalanden? Jag jobbar tillsammans med flera rättrogna muslimer och ingen av dem går då undan för att be på arbetstid. Varför? Jo, därför att deras rättrogne muslimske arbetsgivare inte tycker att bönen ska ske på betald arbetstid. Därför får de göra sina sex böner per dag på sin fritid. Business är business. Religion är religion. Det kan till och med en rättrogen muslim ta till sig! Herregud (!) så fördomsfullt! [V]  <font color="green"><font size="1">If you can bend it you can mend it, if you can't mend it don't bend it - just make shure it's a Fender, Bender!</font id="green"> <font color="blue">fenderbender (snabel) live se |<b> Carpe Diem </b></font id="size1"></font id="blue">
|
| 07 Feb 2009, 01:39 |
|
 |
|
MoFo
|
Ingen verkar fatta nånting av vad någon annan försöker säga i den här tråden, verkar det som. Alla, inklusive mig själv, skriver vad man har på hjärtat med en liten duns av vad trådens egentliga andemening hade i sin grundfrågeställning/påstående.
Är det inte så att vi i mångt och mycket tycker samma, men uttrycker det så olika så att vi hela tiden missförstår varann.
Med tiden, i den här tråden, tycker jag mig ha samma grundvärderingar som en annan bojare, vilket jag inte hade från början i den ordväxling som då fanns.
Hur som helst så önskar jag att ALLA utlänningar snarast möjligt lämnar vårt land...[:D]
Om det nu är nån, som till äventyrs som är så jävla dum, så att dom tror på det, och tror att det är så jag tycker om utlänningar/invandrare, så bör ni lära er att läsa mellan raderna ibland.
Jag har i min släkt 2 Iranier och det är båda personer jag högaktar och som verkligen försöker, och har lyckats med att bli svenskar.
Det är där vi bor, det är det vi borde sträva att kräva av dom som flyttar hit, och det är det som till sist gör Sverige till Sverige.
Glöm inte att vi var en betydande stormakt en gång i tiden...[;)]
Jag har ingen aning om vad det egentligen var vad det var jag ville ha sagt med detta, kanske bara att jag är jävligt glad och stålt att jag är svensk, trots 50% norrman.....[:D][;)]
Morgan
|
| 07 Feb 2009, 01:55 |
|
 |
|
Haraldrig
|
FenderBender wrote: Haraldrig wrote: Sen kan man ju också resonera huruvida alla invandrare är anställningsbara. <font color="red">Vem vill ha en anställd som måste gå undan och be mitt i jobbet? </font id="red"> Jobbade åt ett Engelskt företag när jag bodde i London och det var väldigt många arga medarbetare som också ville ha en 10min paus men inte fick det.
Men nu hörru får du väl ändå ge dig med dina fördomsfulla och rasistiska uttalanden? Jag jobbar tillsammans med flera rättrogna muslimer och ingen av dem går då undan för att be på arbetstid. Varför? Jo, därför att deras rättrogne muslimske arbetsgivare inte tycker att bönen ska ske på betald arbetstid. Därför får de göra sina sex böner per dag på sin fritid. Business är business. Religion är religion. Det kan till och med en rättrogen muslim ta till sig! Herregud (!) så fördomsfullt! [V]  <font color="green"><font size="1">If you can bend it you can mend it, if you can't mend it don't bend it - just make shure it's a Fender, Bender!</font id="green"> <font color="blue">fenderbender (snabel) live se |<b> Carpe Diem </b></font id="size1"></font id="blue"> SÅ funkar det inte i alla läger. Du tar fram drömexemplaret och jag mardrömsexemplaret. Även om verkligheten hamnar i mitten någonstans så är jag inte beredd att ta den risken. Förövrigs så skulle jag aldrig anställa en religös person oavsett religion då jag är radikalt negativ till alla religioner. Ps. vad har det med rasism att göra? Slå gärna upp ordet rasism i SAOL så får de se vad rasism betyder. Ordet rasism används oftast felaktigt i Sverige att man undrar ifall större delar av befolkningen inte behärskar sitt modersmål. Det är givetvis ytterligare ett bra exempel på hur fel hela debatten i Sverige faktiskt är. Om du träffade mig skulle du snart förstå att jag är en sann altruist. När skall Svensson lära sig att skilja på politiska åsikter och raslära? Min Email: Straponyourguitar(AT)hotmail.com
|
| 07 Feb 2009, 02:08 |
|
 |
|
Haraldrig
|
MoFo wrote: Ingen verkar fatta nånting av vad någon annan försöker säga i den här tråden, verkar det som. Alla, inklusive mig själv, skriver vad man har på hjärtat med en liten duns av vad trådens egentliga andemening hade i sin grundfrågeställning/påstående.
Är det inte så att vi i mångt och mycket tycker samma, men uttrycker det så olika så att vi hela tiden missförstår varann.
Med tiden, i den här tråden, tycker jag mig ha samma grundvärderingar som en annan bojare, vilket jag inte hade från början i den ordväxling som då fanns.
Hur som helst så önskar jag att ALLA utlänningar snarast möjligt lämnar vårt land...[:D]
Om det nu är nån, som till äventyrs som är så jävla dum, så att dom tror på det, och tror att det är så jag tycker om utlänningar/invandrare, så bör ni lära er att läsa mellan raderna ibland.
<font color="red">Jag har i min släkt 2 Iranier och det är båda personer jag högaktar och som verkligen försöker, och har lyckats med att bli svenskar</font id="red">.
<font color="red">Det är där vi bor, det är det vi borde sträva att kräva av dom som flyttar hit, och det är det som till sist gör Sverige till Sverige</font id="red">.
Glöm inte att vi var en betydande stormakt en gång i tiden...[;)]
Jag har ingen aning om vad det egentligen var vad det var jag ville ha sagt med detta, kanske bara att jag är jävligt glad och stålt att jag är svensk, trots 50% norrman.....[:D][;)]
Morgan
Skulle kunna köra en fet föreläsning om kultur och identitet här men va fasiken, du har rätt. De flesta har blandat blod. JAg har allt från dansk adel till zigenare i släkten. Och tur är väl det, annars vore man ju i riskzonen för inavel[:)] Min Email: Straponyourguitar(AT)hotmail.com
|
| 07 Feb 2009, 02:18 |
|
 |
|
T.A
|
Att man säger saker o ting i vredesmod och då adrenalinet håller på spruta ur örona är väl inget nytt. Inte ens poliser är mer än människor. Men det är klart, detta va ju ett ypperligt tillfälle att vända focus från vad som pågår i Rosengård.
"If you wanna know how to play the blues, get your self a woman."
|
| 07 Feb 2009, 10:04 |
|
 |
|
FenderBender
|
Haraldrig wrote: De flesta har blandat blod. JAg har allt från dansk adel till zigenare i släkten. Och tur är väl det, annars vore man ju i riskzonen för inavel[:)]
Hallådär! Det finns inga genetiska skillnader mellan oss skandinaver, eller islänningar. Så ditt danska adelsblod räknas inte som blandning av blodet! [:D][:D][:D] Det gör däremot din romska inblandning. [;)][;)][;)] Själv är jag valon ursprungligen på den ena sidan, vilket märks på humöret! [:D]  <font color="green"><font size="1">If you can bend it you can mend it, if you can't mend it don't bend it - just make shure it's a Fender, Bender!</font id="green"> <font color="blue">fenderbender (snabel) live se |<b> Carpe Diem </b></font id="size1"></font id="blue">
|
| 07 Feb 2009, 11:23 |
|
 |
|
Haraldrig
|
FenderBender wrote: Haraldrig wrote: De flesta har blandat blod. JAg har allt från dansk adel till zigenare i släkten. Och tur är väl det, annars vore man ju i riskzonen för inavel[:)]
Hallådär! Det finns inga genetiska skillnader mellan oss skandinaver, eller islänningar. <font color="red">Så ditt danska adelsblod räknas inte som blandning av blodet</font id="red">! [:D][:D][:D] Det gör däremot din romska inblandning. [;)][;)][;)] Själv är jag valon ursprungligen på den ena sidan, vilket märks på humöret! [:D]  <font color="green"><font size="1">If you can bend it you can mend it, if you can't mend it don't bend it - just make shure it's a Fender, Bender!</font id="green"> <font color="blue">fenderbender (snabel) live se |<b> Carpe Diem </b></font id="size1"></font id="blue"> Men likväl förbannat så är vi Skåningar halvdanska när Svensken får bestämma[:D] Min Email: Straponyourguitar(AT)hotmail.com
|
| 07 Feb 2009, 11:47 |
|
 |
|
FenderBender
|
Haraldrig wrote: FenderBender wrote: Haraldrig wrote: De flesta har blandat blod. JAg har allt från dansk adel till zigenare i släkten. Och tur är väl det, annars vore man ju i riskzonen för inavel[:)]
Hallådär! Det finns inga genetiska skillnader mellan oss skandinaver, eller islänningar. <font color="red">Så ditt danska adelsblod räknas inte som blandning av blodet</font id="red">! [:D][:D][:D] Det gör däremot din romska inblandning. [;)][;)][;)] Själv är jag valon ursprungligen på den ena sidan, vilket märks på humöret! [:D]  <font color="green"><font size="1">If you can bend it you can mend it, if you can't mend it don't bend it - just make shure it's a Fender, Bender!</font id="green"> <font color="blue">fenderbender (snabel) live se |<b> Carpe Diem </b></font id="size1"></font id="blue"> Men likväl förbannat så är vi Skåningar halvdanska när Svensken får bestämma[:D] Min Email: Straponyourguitar(AT)hotmail.com Självklart! På 80-talet hörde jag en rolig historia om "spettaklubben" som gick ut på att om varje svenske som passerade gränsen till skåne skulle köra ner ett spett i backen så skulle skåne lossna till slut. Illvillig som jag är kunde jag inte låta bli att dra historien för en god vän från Malmö (sedan länge bosatt i Övik). Han tittade på mig och sa på den bredaste skånska jag nånsin hört: Du, ja vet många skåningar som gladeligen skulle gå med i den spettaklubben... [:D][:D][:D]  <font color="green"><font size="1">If you can bend it you can mend it, if you can't mend it don't bend it - just make shure it's a Fender, Bender!</font id="green"> <font color="blue">fenderbender (snabel) live se |<b> Carpe Diem </b></font id="size1"></font id="blue">
|
| 07 Feb 2009, 11:51 |
|
 |
|
Haraldrig
|
Ja du, FenderBener...Jag tror många Skåningar skulle ansluta sig till Danmarn utan att tveka[:)]. Avståndstagandet Karl XI brände ner Örkenedsocken i och när hans ansikte hamnade på 500kr sedeln så var det lite ramaski från Örkened och folk vägrade använda sedeln.
Om danskarna bara lärt sig prata så hade jag nog också föredragit att Skåne blivit Danskt.
|
| 07 Feb 2009, 12:36 |
|
 |
|
FenderBender
|
Haraldrig wrote: Ja du, FenderBener...Jag tror många Skåningar skulle ansluta sig till Danmarn utan att tveka[:)]. Avståndstagandet Karl XI brände ner Örkenedsocken i och när hans ansikte hamnade på 500kr sedeln så var det lite ramaski från Örkened och folk vägrade använda sedeln.
Om danskarna bara lärt sig prata så hade jag nog också föredragit att Skåne blivit Danskt.
Eller - Gud förbjude - tvärtom. Att Danmark blivit skånskt! [;)][;)][;)]  <font color="green"><font size="1">If you can bend it you can mend it, if you can't mend it don't bend it - just make shure it's a Fender, Bender!</font id="green"> <font color="blue">fenderbender (snabel) live se |<b> Carpe Diem </b></font id="size1"></font id="blue">
|
| 07 Feb 2009, 12:59 |
|
 |
|
Haraldrig
|
Det intressanta är hur ingen i tråden reagerar på att trådskaparen nämner poliserna som Skånska. Det är tydligen helt OK att gra det men det är inte ok att hänga ut brottslingar med deras espektive etnicitet. Ännu ett tecken på hur sjukt Sveriges debatt kring etnicitet och kultur är.
|
| 07 Feb 2009, 13:48 |
|
 |
|
FenderBender
|
Josh D Ztorsion wrote: Haraldrig wrote: Det intressanta är hur ingen i tråden reagerar på att trådskaparen nämner poliserna som Skånska. Det är tydligen helt OK att gra det men det är inte ok att hänga ut brottslingar med deras espektive etnicitet. Ännu ett tecken på hur sjukt Sveriges debatt kring etnicitet och kultur är.
Göteborgare, Stockholmare, eller tom Skåningar; inget av dessa är skällsord för en förtryckt befolkningsgrupp. Det är däremot otvetydigt ordet "blatte" Skulle inte skriva mer här och heller inte låta mig provoceras, men bägge dessa intentioner sprack.. När jag nu ändå skriver här igen, kan jag passa på att påminna om att trådkapning i regel inte accepteras i detta forum. Vill ni diskutera invandring, elitism och allt vad det nu är, kan ni förslagsvis skapa egna trådar i era respektive dicipliner. Det jag försökte få fram i mitt öppningsinlägg var att jag tycker att det är oacceptabelt med poliser som uttrycker sig på det viset. Alldeles oavsett om de är smygfilmade, på rast eller tom vid köksbordet. En polis som uttrycker sig så, i affekt eller ej, har uppenbarligen inte de kvalifikationer som krävs av en polis. Nu på morgonen får vi dessutom veta att detta inte var ngn tillfällighet hos Malmö-polisen (om nu någon till äventyrs hade trott det) "Oskar Neger" och "Neger Niggersson" har uppenbarligen använts som namn vid en polisövning där nere också Det är säkert ok det också för många av er som vet hur det ligger till, men för mig är det faan inte ok. Aldrig  The beat goes on and I´m so wrong Absolut helt rätt. Respekt måste förtjänas. Det gäller även snutar! [^]  <font color="green"><font size="1">If you can bend it you can mend it, if you can't mend it don't bend it - just make shure it's a Fender, Bender!</font id="green"> <font color="blue">fenderbender (snabel) live se |<b> Carpe Diem </b></font id="size1"></font id="blue">
|
| 07 Feb 2009, 14:14 |
|
 |
|
MoFo
|
Skulle du Fenderbender, vilja ha en kock i ditt kök som 5 ggr om dagen stack iväg för att be en bön, utan hänsyn till restaurangens väl och ve? Han/hon gör det alltså för att någon konstig bok säger att hon/han skall göra det.
Morgan
Frågan kan bara besvaras med JA eller NEJ.
ps. fan vet hur länge dom skall sitta med arslet i vädret och mässa varje gång??!!
|
| 07 Feb 2009, 16:05 |
|
 |
|
Sir Realistic
|
vägra floyd wrote: Sir Realistic wrote: pizzabagare är mindre värda som människor än t.ex. forskare
Vart läste du det? Jag läste det som att forskare tillför sverige mer än pizzabagare, vart kommer människovärdet in? Det läste jag "mellan raderna". Ungefär på samma ställe där Haraldrig skriver "Människor som kommer från grushålor brukar inte vara så sofistikerade." En generaliserande och nedlåtande kommentar där jag tycker att ordvalet visar på dåligt omdöme. Speglar ganska väl människosynen. Men jag skriver som trådskaparen och som även jag själv gjort tidigare; Grunden i tråden är om det är OK att enskilda individer ur poliskåren använder det språkbruk som framkommit. En del tycker tydligen att det är jättebra, personligen tycker jag att det är förkastligt. <font size="1"> "Hellre äter jag själv, än ser mina barn svälta."</font id="size1"> [url="http://www.sirrealistic.se"]  [/url] sirrealistic(snabel)spray.se
|
| 07 Feb 2009, 19:03 |
|
 |
|
Haraldrig
|
Sir Realistic wrote: vägra floyd wrote: Sir Realistic wrote: pizzabagare är mindre värda som människor än t.ex. forskare
Vart läste du det? Jag läste det som att forskare tillför sverige mer än pizzabagare, vart kommer människovärdet in? Det läste jag "mellan raderna". Ungefär på samma ställe där Haraldrig skriver "Människor som kommer från grushålor brukar inte vara så sofistikerade." En generaliserande och nedlåtande kommentar där jag tycker att ordvalet visar på dåligt omdöme. Speglar ganska väl människosynen. Men jag skriver som trådskaparen och som även jag själv gjort tidigare; Grunden i tråden är om det är OK att enskilda individer ur poliskåren använder det språkbruk som framkommit. En del tycker tydligen att det är jättebra, personligen tycker jag att det är förkastligt. <font size="1"> "Hellre äter jag själv, än ser mina barn svälta."</font id="size1"> [url="http://www.sirrealistic.se"]  [/url] sirrealistic(snabel)spray.se Det är lika oacceptabelt att poliserna använder sig av sådana tillmälen som att trådskaparen skall involvera polisernas ursprung i deras tillmälen. Vidare kan tilläggas att det är svårt att assimilera människor som kommer från en helt annorlunda kultur med helt andra normer och betingelser. JAg har forskat en del i just kultur och identitet och det är verkligen ingen dans på rosor. Sen en sak så många glömmer är att det kräver en gemensam insats för att motverka segregation och att bosätta sig i Rosengård är inte en insats för det. Problemet i Sverige är att invandrare ofta blir "omyndigförklarade" och ansvarsbefriade för det är individer vi ska tycka synd om. Inte konstigt att integrationen i Sverige misslyckas när det politiska initiativet saknas. ytterliggare belägg i diskussionen är de avslag man får när man söker bidrag för att forska inom detta området. I england kom en objektiv rapport fram och den var allt annat än vacker. Tyvärr så publicerades den inte i svensk media. Respekt för andra kommer inifrån, och sitter man i ett ghetto utan jobb så är det inte lätt att ha självaktning och det bidrar till ytterligare segregation. Varför jag ifrågasätter den invandringspolitik som förs. Min Email: Straponyourguitar(AT)hotmail.com
|
| 07 Feb 2009, 21:20 |
|
 |
|
Haraldrig
|
Josh D Ztorsion wrote: Haraldrig wrote: Det intressanta är hur ingen i tråden reagerar på att trådskaparen nämner poliserna som Skånska. Det är tydligen helt OK att gra det men det är inte ok att hänga ut brottslingar med deras espektive etnicitet. Ännu ett tecken på hur sjukt Sveriges debatt kring etnicitet och kultur är.
Göteborgare, Stockholmare, eller tom Skåningar; inget av dessa är skällsord för en förtryckt befolkningsgrupp. Det är däremot otvetydigt ordet "blatte" Skulle inte skriva mer här och heller inte låta mig provoceras, men bägge dessa intentioner sprack.. När jag nu ändå skriver här igen, kan jag passa på att påminna om att trådkapning i regel inte accepteras i detta forum. Vill ni diskutera invandring, elitism och allt vad det nu är, kan ni förslagsvis skapa egna trådar i era respektive dicipliner. Det jag försökte få fram i mitt öppningsinlägg var att jag tycker att det är oacceptabelt med poliser som uttrycker sig på det viset. Alldeles oavsett om de är smygfilmade, på rast eller tom vid köksbordet. En polis som uttrycker sig så, i affekt eller ej, har uppenbarligen inte de kvalifikationer som krävs av en polis. Nu på morgonen får vi dessutom veta att detta inte var ngn tillfällighet hos Malmö-polisen (om nu någon till äventyrs hade trott det) "Oskar Neger" och "Neger Niggersson" har uppenbarligen använts som namn vid en polisövning där nere också Det är säkert ok det också för många av er som vet hur det ligger till, men för mig är det faan inte ok. Aldrig  The beat goes on and I´m so wrong en populär bild av Skåningar är ju att vi är dryga och lantliga. Varav jag kan lätt applicera ett negativt attribut på ordet skåning och dess innebörd. Vidare får ej glömmas att vi räknas bland de folkslag som saknar eget land!! Kurder, samer, Ainu och skåningar med flera, vi är minoriteter. Min Email: Straponyourguitar(AT)hotmail.com
|
| 07 Feb 2009, 21:32 |
|
 |
|
ChronicTown
|
Haraldrig wrote: Det är lika oacceptabelt att poliserna använder sig av sådana tillmälen som att trådskaparen skall involvera polisernas ursprung i deras tillmälen.
Nä, det är en milsvid skillnad och har överhuvudtaget inget med varandra att göra. Men jag förmodar att din oklara utbildning och än mer oklara yrkesverksamhet inte kräver sådan insikt. Även om det kan tyckas underligt med tanke på en del skånska uttalanden här i tråden är det generellt inte ansett som särskilt nedlåtande, eller ett tecken på en obehaglig människosyn, att påpeka att någon är från Skåne. Allra särskilt om de faktiskt är därifrån. Även om man menar att ett påpekande om skånsk bekgrund är just nedsättande och kränkande får man förutsätta att det ställs högre krav på en person som har ett officiellt uppdrag att upprätthålla de värderingar vi gemensamt bestämt att vårt samhälle ska bygga på, allra främst i de situationer där personen i fråga yrkesmässigt utövar det uppdraget, än på en person inleder en diskussion på ett forum på nätet utan någon som helst koppling till en sådant officiellt uppdrag.
|
| 07 Feb 2009, 21:33 |
|
 |
|
ChronicTown
|
Haraldrig wrote: I england kom en subjektiv rapport fram och den var allt annat än vacker. Tyvärr så publicerades den inte i svensk media.
Nej, man får väl hoppas att en subjektiv rapport inte togs upp som en relevant källa för svensk media. Kan också förstå att en subjektiv rapport var just allt annat än vacker.
|
| 07 Feb 2009, 21:36 |
|
 |
|
Haraldrig
|
Ersmarker wrote: Haraldrig wrote: I england kom en subjektiv rapport fram och den var allt annat än vacker. Tyvärr så publicerades den inte i svensk media.
Nej, man får väl hoppas att en subjektiv rapport inte togs upp som en relevant källa för svensk media. Kan också förstå att en subjektiv rapport var just allt annat än vacker. My bad..Skulle ju stå objektiv. Ber om ursäkt för "flummet". Ska se ifall jag har kvar rapporten i PDF då kan jag maila den till intressenter. VÄldigt intressant rapport faktiskt som pekar på de samhällsproblem och ekonomiska förluster som uppstått i sammanhanget. Min Email: Straponyourguitar(AT)hotmail.com
|
| 07 Feb 2009, 21:40 |
|
 |
|
FenderBender
|
MoFo wrote: Skulle du Fenderbender, vilja ha en kock i ditt kök som 5 ggr om dagen stack iväg för att be en bön, utan hänsyn till restaurangens väl och ve? Han/hon gör det alltså för att någon konstig bok säger att hon/han skall göra det.
Morgan
Frågan kan bara besvaras med JA eller NEJ.
ps. fan vet hur länge dom skall sitta med arslet i vädret och mässa varje gång??!!
Svaret är ABSOLUT INTE! En sån åker ut med huvet före, på samma sätt som en storrökare inte kan stå ute och röka stup i ett. Och det svaret delas av min muslimske arbetsgivare. Bönerna ska vara sex om dagen oavsett tidpunkt. Varje individ har alltså 16 fritids timmar för bön till sitt förfogande, varför göra det på arbetstid? Det är inget problem som jag ser det. [:)] En muslim som slaviskt kräver att be sex gånger om dagen även på arbetstid har förmodligen en släng av fundamentalistiskt religionsutövande. Såna är inte speciellt vanligt förekommande i vårt land. Den breda majoriteten av de muslimer som lever i Sverige är förvisso muslimer, men har ungefär samma syn på sin religion som Svenska kristna. [:)]  <font color="green"><font size="1">If you can bend it you can mend it, if you can't mend it don't bend it - just make shure it's a Fender, Bender!</font id="green"> <font color="blue">fenderbender (snabel) live se |<b> Carpe Diem </b></font id="size1"></font id="blue">
|
| 08 Feb 2009, 02:52 |
|
 |
|
Oakman
|
Haraldrig wrote: en populär bild av Skåningar är ju att vi är dryga och lantliga. Varav jag kan lätt applicera ett negativt attribut på ordet skåning och dess innebörd. Vidare får ej glömmas att vi räknas bland de folkslag som saknar eget land!! Kurder, samer, Ainu och skåningar med flera, vi är minoriteter.
Haraldrig, det är väl bra att det står att det är skånska poliser. Du gillar ju statistik utifrån etnicitet/ursprung, iaf när du snackar om invandrare. "Den som har flest prylar när han dör vinner!" 
|
| 08 Feb 2009, 08:26 |
|
 |
|
Sir Realistic
|
Haraldrig wrote: <b>Vidare får ej glömmas att vi räknas bland de folkslag som saknar eget land</b>!! Kurder, samer, Ainu och <b>skåningar</b> med flera, vi är <b>minoritet</b>er.
Ha, ha, ha.... Du är ju för festlig [:D] Nu förstår jag att du bara driver med hela debatten. Å jag som nästan trodde att du verkligen menar det som du skrivit här. Ja jäklar, vilken lattjo kille... <font size="1"> "Hellre äter jag själv, än ser mina barn svälta."</font id="size1"> [url="http://www.sirrealistic.se"]  [/url] sirrealistic(snabel)spray.se
|
| 08 Feb 2009, 23:44 |
|
|