Josh D Ztorsion wrote:
att det inte skapas så mycket jobb i denna lågkonjunktur är väl kanske inte så konstigt egentligen. Frågan är ju också om det hade gått lättare för Volvo att sälja sina bilar med en annan regering i Sverige. Då kanske vi hade sluppit alla varsel.. eller..
Nej, att göra partipolitik av vår djupaste konjunkturdipp på mycket länge tror jag inte ngn vinner på. Nu är det nog bättre om vi hjälps åt istället.
Har inte försökt göra partipolitik av lågkonjukturen.
Jag reagerar på löften om nya jobb som inte kan införlivas, kan man inte hålla vad man lovar kan man lika gärna vara tyst.
Jag reagerar på Volvo-chefer och andra bolagstoppar som lyfter äckligt mycket i lön och bonusar när de samtidigt sparkar tusentals arbetare.
Jag reagerar på Sven Otto Litorins snack om "<i>...cirka 7 miljarder kronor, har gått till deltidsarbetslösa. Det är bättre att en del av dessa pengar läggs på att skapa jobb som deltidsarbetslösa kan ta"]"
Ta då och dela ut dessa pengar till t.ex. skolor för att förbättra verksamheten för eleverna i form av material och fler anställda...
<font size="1"> "Hellre äter jag själv, än ser mina barn svälta."</font id="size1">
[url="http://www.sirrealistic.se"]

[/url]
sirrealistic(snabel)spray.se