View unanswered posts | View active topics It is currently 27 Apr 2026, 00:20

Reply to topic  [ 12 posts ] 
göra nada och fira jul i frid? 
Author Message

Stressen är att packa bilen med 2x kid och en hund. Man tar med det man får plats med och kör nästan non-stop i 12 timmar.

Sedan blir det jul(tomte) hos morsan, det brukar vara lungt.
Ungarna får åka pulka och skidor så det känns riktigt skönt med jul.

01 Dec 2008, 20:52
Profile WWW

det blir en lugn jul ,med familjen samt mina föräldrar!
vi brukar splitta på maten !![:)] farsan fixar jansson samt köttbullar så fixar jag julskinka samt julnubben!!
hmmm nu blev jag hungrig igen[:0]

Image -----VIP-----vip(snabel-a) etanet.se

01 Dec 2008, 20:56
Profile

Speciellt i år. Yngsta dottern ska fira jul med sina äldre syskon i Piteå - kvar hemma blir jag och frugan. Vi har bestämt att dissa julen helt. Inga pynt, inga f*rbannade ljusstakar och inget tjafs. Det ska faktiskt bli riktigt skönt! [:D]

Image <font color="green"><font size="1">If you can bend it you can mend it, if you can't mend it don't bend it - just make shure it's a Fender, Bender!</font id="green">
<font color="blue">fenderbender (snabel) live se |<b> Carpe Diem </b></font id="size1"></font id="blue">

01 Dec 2008, 21:05
Profile ICQ WWW

Vi har lite nya rutiner sedan mina föräldrar flyttade från sian 780kvm lya med alla praktiska gästrum och ett kök som är en dröm att julstöka i.

I år samlas jag och 3 syskon med familjer samt föräldrar här hemma.
Alla tar med något till julbordet så ingen behöver slita ihjäl sig.

Resten av ledigheten (18/12 - 12/1) blir till att slappa och åka skidor några dagar hos mina svärföräldrar.

/Bilton
"Skjut inte upp till i morgon det du kan ge fan i redan i dag."

bilton[snabela]telia.com

01 Dec 2008, 21:19
Profile

Josh D Ztorsion wrote:

igår hade jag en fri dag. En dag helt utan några måsten med bara lättja och slappande. Lite schysst Internetradio, grundlig genomgång av morgontidningarna, lite akustisk slöblues, lite gott kaffe, lite glögg, lite promenad med hunden, lite matlagning,

a perfect day, som Lue Reed skulle ha sagt[^]

Ser nu fram emot jul/nyår när det blir ett par ordentliga ledighets-block med enbart onödigheter och lättja[:)]

Julstressen finns inte här hemma, eftersom vår jul består i att bjuda hem mina föräldrar och dottern på julmiddag. Den i sin tur är enklast möjliga, med bara det viktigaste. Det enda jag lagar själv är sillinläggning, köttbullar och Janssons. REsten köps färdigt, slappt så det förslår

Så jag ser fram emot en riktigt slapp och skön jul

Hur ser ert julstök ut? panik eller laid-back?

ImageThe beat goes on and I´m so wrong

Firar inte jul så det blir väl väldigt slappt och eventuellt en utlandsresa.

Min Email:
Straponyourguitar(AT)hotmail.com

01 Dec 2008, 22:14
Profile ICQ YIM WWW

typ 15-20 pers, knytis, ett minimum av alkohol, de flesta drar väl hem vid sjutiden. Då kan man tända i kakelugnen, luta sig tillbaka och öppna maltwiskyn och se en bra konsert-dvd![;)]

http://www.myspace.com/gudarsskymning

01 Dec 2008, 22:31
Profile WWW

Visst fanken ska det stökas. Men det är lugnt ändå. Jullunch tillsammans med våra tre söner och min mor med gubbvän (man kan inte kallas pojkvän när man passerat 80[:D]). LIte julklappsutdelning och sedan brukar sällskapet skingras.

Nej, då blir det värre den 13/12 när vi har vår traditionella glöggfest. Då är det huset fullt av vänner och förberedelser så in i bänken. Men vansinnigt kul!

01 Dec 2008, 23:18
Profile

I år blir det riktigt laid-back. Bortbjudna [^]

MVH
faellman

<i><font size="1">oO0Oo URL: http://www.myspace.com/mrfaellman</font id="size1">"]

02 Dec 2008, 11:06
Profile WWW

Blir jul i Indien i år igen så nån sill och nubbe blir det inte

tligen

02 Dec 2008, 12:06
Profile ICQ WWW

You know people, I ain´t jewish
But there´s a whole lot of times
I wish I could say I ain´t Christian.....

Image

02 Dec 2008, 12:21
Profile ICQ WWW

Blivande svärmor och svärfar tillika 2 stycken svågrar kommer och skall bo med oss i huset över jul.. Mamma, Pappa och syrran kommer över julaftons kväll.. Knytis vad gäller maten, så stressen blir inte värre där, och jag vet att hela gänget är rätt "laid-back", så det kommer nog att bli en dito jul..

Det mesta av julklapparna inhandlades på nätet igår kväll, och i eftermiddag skall kompletteringarna göras, så egentligen är det bara att jobba och slita på sitt vanliga värv och vänta in den lugna och sköna julen.. Appropå det så var jag schemalagd att jobba dag, både julafton och juldagen men har blivit beviljad semester, så det vore ju synd att klaga.. Tog till och med nyårsnattspasset i ren glädje för den beviljade ledigheten..

Image

02 Dec 2008, 14:36
Profile
Reply to topic   [ 12 posts ]