View unanswered posts | View active topics It is currently 07 May 2026, 10:15

Reply to topic  [ 15 posts ] 
Var det hit plankarna tog vägen?! 
Author Message

Hallå!

Jag har länge sörjt Plankets insomning, och undrat vart allt folk tog vägen. Så under jakten efter strata-annonser så hittar man det här stället! Tänkte bara börja med att säga hej! Trevligt att se så många bekanta "nick"-ar igen!

"Close enough for Rock 'n' Roll!"

16 Nov 2008, 21:26
Profile ICQ YIM WWW

De gamla planerna finns nog på flera håll... ackeforumet, pratabas.se, diskantforum.se - men vi är en hel del som är här. [:)]

-------------
The church is near, but the road is icy. The pub is far, but we walk carefully.

16 Nov 2008, 21:27
Profile

MVH
faellman[at]musiker.nu

<i><font size="1">oO0Oo URL: http://www.myspace.com/mrfaellman</font id="size1">"]

16 Nov 2008, 21:35
Profile WWW

Välkommen verkligen, hur går det med dina förstärkar byggen
/Pelle

mvh
Pelle " Greppet" Lindberg
http://www.pellelindberg.com
"Blues From The South"

16 Nov 2008, 22:07
Profile WWW

Hej och välkommen!

Personligen tycker jag att Bojen är väsentligt bättre än både Planket och Diskant.

Jag TROR att snittåldern är lite högre här och därmed även nivån på inläggen. Fast om man är "lite yngre" så är nog Diskant "häftigare". Men för de som inte bara villa läsa och skriva om Steve Vai och Yngwies hastighet eller hur många strängar Ibanez har på årets modell, är Bojen perfekt. Detta inte menat att det ena utesluter det andra, och många verkar hänga både här och på Diskant, och det är väl bra. Vi ska inte ha något krig om vilket forum som är bäst. Jag såg en gång att någon Diskantare kallade Bojen för "Gubb-forum" och lite rätt hade han väl[:)]

Det enda negativa med Bojen är att det är för få inlägg ibland. "Den som är tyst, instämmer" säger ju kineserna. Fast visst vore det väl roligare om FLER skickade FLER inlägg. Det är liiite för dålig fart här ibland[;)][;)]

16 Nov 2008, 22:16
Profile ICQ WWW

Välkommen!

nuffe wrote:

Jag TROR att snittåldern är lite högre här och därmed även nivån på inläggen. Fast om man är "lite yngre" så är nog Diskant "häftigare". Men för de som inte bara villa läsa och skriva om Steve Vai och Yngwies hastighet eller hur många strängar Ibanez har på årets modell, är Bojen perfekt.

Jag ser att du har hög nivå på inläggen? [:D]

<hr noshade size="1">
<u>http://www.myspace.com/lastshoutofficial</u>

16 Nov 2008, 23:58
Profile ICQ WWW

Jag har faktiskt funderat ibland vart Du tog vägen?
Du har hittat helt rätt, det är jag övertygad om. [^]

/Sixten

17 Nov 2008, 00:08
Profile WWW

Hallå!

Jag har länge sörjt Plankets insomning, och undrat vart allt folk tog vägen. Så under jakten efter strata-annonser så hittar man det här stället! Tänkte bara börja med att säga hej! Trevligt att se så många bekanta "nick"-ar igen!

"Close enough for Rock 'n' Roll!"

Tjenare Henrik!
Allt väl? Jag får ta och komma över o hämta pedalen nån dag!
anders

17 Nov 2008, 12:42
Profile WWW

Vilket välkomnande! Tack! [:)]

Okej, kort "vad hände?":

Det har blivit mer gitarrspel än rörmeckande i princip ända sedan planket dog. Så slant jag in på klassisk sång lite mer seriöst, så jag sjunger i göteborgssymfonikernas kör, och har jobbat professionellt i projekt på Läckö slott och Göteborgsoperan som operasångare. Snacka om att byta genre! Har jobbat som projektledare och nu som ekonom på Volvo PV.

Tekniskt har jag mest byggt några pedaler senaste åren, och lite service. Jag spelar mest elektropop i band nuförtiden, så jag är bra sugen på att bygga en Princeton Reverb. Fast det är svårare att få tid nu när man jobbar, å andra sidan har man råd. Jag har verkligen saknat att köpa och sälja på Planket, det var tryggt att köpa på distans av folk man "känner".Jag är som sagt sugen på en plonkigare gitarr än jag har...

Anders: Du är så välkommen så, jag bor centralt nu så det är lätt ordnat! Jag tror att det är en trasig transistor i strömförsörjningen som är huvudmisstänkt, men jag har inte hittat någon ekvivalent att testa med.

Sixten: Jag har också funderat över om det gamla rörgänget hittat någon annanstans att häcka, är det flera som är här?

17 Nov 2008, 21:57
Profile ICQ YIM WWW

Ett himla tempo, massor med aktivitet
dessvärre en hel del troll

Image

18 Nov 2008, 03:42
Profile

Jag är plankare i alla fall..

"Bosspedaler köpes."

19 Nov 2008, 11:12
Profile ICQ YIM WWW

Hängde också på planket, dock mest som passiv läsare, likadant här. Inne ett antal gånger om dagen för att kolla läget, lite mer "gubb" här än på diskant, på ett bra sätt tycker jag.

// Niklas

19 Nov 2008, 12:29
Profile

Jag hänger både på Diskant och här. Man behöver lite av varje. [;)]
Jag kommer från planket jag med.

http://www.infernalvengeance.com

19 Nov 2008, 13:46
Profile ICQ WWW

Hej!

Kommer Planket att återuppstå?
Det står så på Planket.
Ljudbojen verkar seriösare, saknar dock gitarrbyggartrådarna.

http://www.myspace.com/midlifecrises4u

25 Nov 2008, 15:48
Profile ICQ YIM WWW

Visst saknar man planket ibland... åtminstone innan det spårade ur totalt på slutet...

Det känns som de "nyare" plankarna hänger mer på diskantforumet och de som var med lite tidigare på planket dragit sig hit. Sen finns det ju ett helt gäng inklusive mig själv som finns både på bojen och diskant. Själv gillar jag att bojen är lite lugnare och mer städad, men det är allt lite bättre drag på diskant. Nånting mitt emellan hade varit kanon tycker jag, fast då blir det ju nästan GMF-planket av det hela (alltså på den gamla goda tiden)... [:D]

30 Nov 2008, 14:20
Profile WWW
Reply to topic   [ 15 posts ]