View unanswered posts | View active topics It is currently 12 May 2026, 16:23

Reply to topic  [ 5 posts ] 
Soldano 
Author Message

Fick en Soldano Hot Rod i veckan. Troligen en av de första som tillverkades. Ringde Soldano och han sa att det måste vara en 93a. Satt Sovtek 6l6 i men fick med Soldanos egna Sovtek med vid sidan om. Mätte upp dom och det visade sig att de som satt i var nästan slut men soldanorören mätte nästan NOS. Slängde i dom och satte i gamla tlfk, miniwatt i försteget och nu låter det hur bra som helst. Dessa stärkare låter faktiskt hur bra som helst.

18 Oct 2008, 21:25
Profile ICQ WWW

Förmodar att du inte "fick" den? Kostade säkert en slant... Vad spelar du för musik egentligen? Var får du alla dessa grejer ifrån? Eller säljer du mest åt andra?

Hasse.

18 Oct 2008, 21:33
Profile

HasseA wrote:

Förmodar att du inte "fick" den? Kostade säkert en slant... Vad spelar du för musik egentligen? Var får du alla dessa grejer ifrån? Eller säljer du mest åt andra?

Hasse.

oftast byter man. roligast så. musiken brukar jag beskriva som en blandning mellan niel young och deep purple med riff och öppna ackord med överstyrt stärkarcrunch. men i nuläget så blir det mest att jag lirar för mig själv. sparar ju in mycket kosing då man inte behöver köpa det nån annan har gjort. har lite konstellationer på G men som alla vet, det e lite trångt med tid när man e äldre och jobbet måste funka. nej jag säljer inte åt andra. kan inte sitta still bara. har man inte fått nåt nytt på ett par dagar så måste man ju få tag i något. nja , riktigt så illa e det väl inte men kul e det med nya ljud.....

19 Oct 2008, 00:31
Profile ICQ WWW

Håller själv på att färdigställa en SLO 50 lead enligt Sloclone forumet. Köpte färdigt kort av en av moderatorerna där, special transar från Italien, vingade Svetlana 6L6 och antagligen JJ`s i försteget då.
Vore kul att jämföra ljud Hot Rod v/s SLO 50.

Hälsningar,
Peter i Thn

30 Oct 2008, 09:47
Profile

Ljudklipp! Bilder! [:p]
/Gunnar

30 Oct 2008, 10:24
Profile
Reply to topic   [ 5 posts ]