View unanswered posts | View active topics It is currently 06 May 2026, 09:14

Reply to topic  [ 14 posts ] 
Lokal i Sundsvall 
Author Message

Jag behöver ca 30 - 50m2 verkstadslokal i Sundsvall med omnejd. Alla tips är välkomna.

I ett första skede så lovade MittHem att det skulle finnas god tillgång på lokaler, men det visade sig vara helt fel. Dom har endast lokaler i storleksordningen 15-20m2 vilket är alldeles för litet.
Så alla Ni som bor i, eller i närheten av Sundsvall får gärna komma med tips på var och vad man kan hyra en lokal för snickeri och gitarrmek.

Tack

Morgan

25 Sep 2008, 09:08
Profile ICQ WWW

Jag har för mig att det ska finnas ett (helt eller delvis) nedlagt industriområde runt Ortviken. Där kanske det kan finnas lokaler!? Kanske till och med anpassad ventilation? Kolla med Sundsvalls Kommuns näringslivsavdelning. [:)]

Image <font color="green"><font size="1">If you can bend it you can mend it, if you can't mend it don't bend it - just make shure it's a Fender, Bender!</font id="size1"></font id="green">

25 Sep 2008, 09:54
Profile ICQ WWW

Tack för tipset. Skall kollas upp.

Morgan

25 Sep 2008, 10:15
Profile ICQ WWW

Tjena Morgan, Jasså du tänkte köra igång på allvar här i Sundsvall eller? =)

När det gäller Mitthem och lokaler så rör inte de jäklarna med tång, tveklöst en av de dyrare och otrevligast hyresvärdarna i Sundsvall, tyvärr störst också.

Skulle satsa på att kolla med södra bergets företagsby, har vart fantastiskt billigt i vissa lokaler där uppe förr, dock så har det hänt en del där uppe gällande ägandeskap av vissa av fastigheterna så jag vet inte hur det ser ut nu, kanske det har dragit iväg prismässigt? Det har iaf varit olika ägare till olika fastigheter där upp så det kan vara knöligt att få tag på alla olika ägare. Vet även att det ryktas om några "billigare" hyresvärdar i fastigheterna runt gammla Sidsjöns sjukhus, kan vara värt att kolla upp.

Ring till Norrporten också, men dom lär också vara dyra men har aldrig hört med dom, vet att dom ska ha lite lokaler på gärdet iaf och det skadar ju aldrig att fråga.

Sen tycker jag du slå en pling till folk som redan har lokaler hos dessa privata hyresvärdar och fråga runt, typ slå en pling till Sensus tex, dom hyr många fastigheter för musiker runt om i stan, och är förbaskat trevliga killar så dom hjälper dig säkert med tips.

Hur som helst, lycka till med letandet Morgan.

/Peder

Signature deleted due to offensive remarks

25 Sep 2008, 12:23
Profile ICQ WWW

Köra igång och köra igång...Njaaa. Det blir ju ingen storskalig verksamhet på något sätt.
Men jag måste ha någon form av tillflyktsort där jag kan hålla på med mitt hantverk, som i huvudsak är finsnickeri.

Sen kommer jag väl säkert att hjälpa till om någon behöver hjälp med någon gitarr....[:o)]

Jag fick kontakt med en kille på Sundsvalls kommun som sa sig ha lediga lokaler i närheten av Skönsberg där jag kommer att bosätta mig.

Bl.a. skall det finnas något ledigt intill minigolfbanan i Skönsbergs C. Låter utmärkt tycker jag.
Men vi får se vad det blir. Det skall hur som helst bli jävligt kul att äntligen flytta upp till Sundsvall.
Undrar om man får rösta i Sametinget...[:D][;)]

Morgan

25 Sep 2008, 14:12
Profile ICQ WWW

MoFo wrote:

Undrar om man får rösta i Sametinget...[:D][;)]

Morgan

För det måste du på norra sidan av skitabäcken och från Sundsvall är det väldigt långt dit.

25 Sep 2008, 14:19
Profile ICQ WWW

Tänkte på en sak Morgan, jobbade du inte inom psyk? I så fall borde du flörta gärnet med trampolinen här i Sundsvall, har för mig att dom har ett förbaskat fint snickeri. =)

25 Sep 2008, 14:28
Profile ICQ WWW

linusberg wrote:

Tänkte på en sak Morgan, jobbade du inte inom psyk? I så fall borde du flörta gärnet med trampolinen här i Sundsvall, har för mig att dom har ett förbaskat fint snickeri. =)

Skall genast kollas upp. Tack för tipset. Just nu är det ett behandlingshem uppe i Söråker som är aktuellt.

25 Sep 2008, 14:32
Profile ICQ WWW

linusberg wrote:

Skall genast kollas upp. Tack för tipset. Just nu är det ett behandlingshem uppe i Söråker som är aktuellt.

Annars finns det nån gammal verkstadslokal i Bredsand, har jag för mig...
Mvh //GP

26 Sep 2008, 19:08
Profile

Tänkte på en sak Morgan, <font color="red">jobbade du inte inom psyk</font id="red">? I så fall borde du flörta gärnet med trampolinen här i Sundsvall, har för mig att dom har ett förbaskat fint snickeri. =)

Jaså Morgan, du jobbar inom psykvården!? Då är du "kollega" med min hustru. Hon jobbar med ungdomar med dubbeldiagnoser, dvs psykiskt sjuka i kombination med drogmissbruk. Ett tufft jobb!

Image <font color="green"><font size="1">If you can bend it you can mend it, if you can't mend it don't bend it - just make shure it's a Fender, Bender!</font id="size1"></font id="green">

27 Sep 2008, 00:49
Profile ICQ WWW

FenderBender wrote:

linusberg wrote:

Tänkte på en sak Morgan, <font color="red">jobbade du inte inom psyk</font id="red">? I så fall borde du flörta gärnet med trampolinen här i Sundsvall, har för mig att dom har ett förbaskat fint snickeri. =)

Jaså Morgan, du jobbar inom psykvården!? Då är du "kollega" med min hustru. Hon jobbar med ungdomar med dubbeldiagnoser, dvs psykiskt sjuka i kombination med drogmissbruk. Ett tufft jobb!

Japp. Utbildad skötare sen 1978. Har nu gästat Rättspsyk i Huddinge i lite drygt 8 år.
Men vill nog helst komma ifrån yrket till förmån för lite mer finsnickeri..[;)]
Har under tiden jobbat med utredningar av ungdommar inom SiS regi. Och jag skriver gärna under på att det kan vara nog så jobbigt med ungdommar på glid som dessutom har psykisk ohälsa att dras med...[V]

27 Sep 2008, 10:10
Profile ICQ WWW

pellegitarr wrote:

MoFo wrote:

linusberg wrote:

Annars finns det nån <font color="blue">gammal verkstadslokal i Bredsand</font id="blue">, har jag för mig...
Mvh //GP

Tack för tipset, men tycker nog att Bredsand ligger lite väl långt bort...[:o)]
Hade tänkt mig någonstanns i Skönsberg/Haga.

27 Sep 2008, 10:12
Profile ICQ WWW

Det är bra Morgan....inte för långt bort... [;)] Du vet ju att du har en medfinansiör till hyran...

/Emnitec

*Det som är gratis smakar bra, stjäl mat från bordsgrannen*

27 Sep 2008, 13:32
Profile

Emnitec wrote:

MoFo wrote:

Det är bra Morgan....inte för långt bort... [;)] Du vet ju att du har en medfinansiör till hyran...

/Emnitec

*Det som är gratis smakar bra, stjäl mat från bordsgrannen*

Nope. Inte för långt bort tycker jag heller. Har nåt på G just nu precis i Skönsbergs C. Mitt emot Jaktbutiken. Ligger ju hur bra som helst. Skall kollas upp....[:p]

Morgan

27 Sep 2008, 16:52
Profile ICQ WWW
Reply to topic   [ 14 posts ]