View unanswered posts | View active topics It is currently 06 May 2026, 18:40

Reply to topic  [ 21 posts ] 
Tragiskt....... 
Author Message

.....eller vad säger ni?

http://www.diskantforum.se/viewtopic.php?f=12&t=9519

13 Sep 2008, 21:00
Profile ICQ WWW

nuffe wrote:

Han dissar ljudbojen rätt så jxxxa hårt.
Nazibilden är lite osmaklig men samtidigt så är det en bra symbol för hur många forum som Ljudbojen styrs.

Jag personligen gillar inte det totalt frisläppta stuket på Diskant men samtidigt gillar jag inte Ljudbojens stil till 100% heller.
På Diskant är det ibland väldigt otrevlig atmosfär och här på Bojen är det lite konstigt eftersom vissa får sälja för att tjäna pengar men andra inte.

Men jag har längtat efter kompetensen på detta forumet och det är värt mer för mig. Nu ska jag reda ut guldkulörer på Gibbe Goldtoppar så att jag kan fortsätta renovera[;)]

13 Sep 2008, 21:28
Profile ICQ YIM WWW

Innehåller i den där tråden tänker jag inte kommentera, men jag kan inte annat än beundra Stelins känsla för retorik, han anspelar på en hel del klassiska politikerknep där. Metaforiska bilder, välformulerade liknelser. Väl valda bilder för sitt budskap med.

Lite som Al Gore. [;)]

13 Sep 2008, 21:43
Profile

nuffe wrote:

Det jag tycker är tragiskt är några av svaren i tråden, inte speciellt det första inlägget.

Det som jag tycker är mer tragiskt är att vuxna människor tydligen inte kan läsa utan bara titta på bilder som om dom har stannat i utvecklingen vid 8 års ålder.
Det är även rätt tragiskt att vuxet folk inte kan läsa sig till ironi och humor mellan raderna.
Nu pratar jag om inlägg i stort, inte precis bara det inlägget.

13 Sep 2008, 21:45
Profile ICQ WWW

JonasF wrote:

nuffe wrote:

Det jag tycker är tragiskt är några av svaren i tråden, inte speciellt det första inlägget.

Det som jag tycker är mer tragiskt är att vuxna människor tydligen inte kan läsa utan bara titta på bilder som om dom har stannat i utvecklingen vid 8 års ålder.
Det är även rätt tragiskt att vuxet folk inte kan läsa sig till ironi och humor mellan raderna.
Nu pratar jag om inlägg i stort, inte precis bara det inlägget.

Personligen så tyckte jag det var roligt men det vågar man vågar fasiken inte gå ut med att man skrattar åt nazi-skämt om inte en annan gör det före[:p]

13 Sep 2008, 21:47
Profile ICQ YIM WWW

Jag orkar inte ens bry mig om vad som skrivs där, för det är alltid något i denna stilen.

13 Sep 2008, 23:30
Profile ICQ WWW

notuern wrote:

Jag orkar inte ens bry mig om vad som skrivs där, för det är alltid något i denna stilen.

Nej.
Precis som att inte alltid handlar om tele och rör tillverkade före 1928 här.

/ Jonas
http://www.fagerlund.biz

13 Sep 2008, 23:34
Profile ICQ WWW

Det som är tragiskt är ju att en del inte förstår varför den tråden gjordes överhuvudtaget. Den här tråden (någon form av reaktion på diskanttråden) är ju precis det trådskaparen ville ha har jag en känsla av. Sen att många som gnäller på diskant, registrerar sig där när bojen är nere blir ju då ännu lustigare :)

14 Sep 2008, 09:21
Profile ICQ WWW

Det jag reagerade på, vilket också föranledde min uppmaning till Stelin, var malplaceringen av bilden. Det fanns ingen förankring i texten, som motiverade den publiceringen av bilden, vilket gör budskapet (det allvarliga) lite svårtolkat. Det är möjlig att jag överreagerade, men jag är också väldigt impulsiv av mig. [:D]

Sen håller jag med bjoel om att Stelin besitter en retorisk känsla utöver det vanliga, vilket gör hans avhandlingar på Diskant ganska underhållande. Tyvärr har han en tendens att trampa i klaveret när han till varje pris måste balansera på bondkomikens tunna lina! [B)]

Vad många unga människor inte förstår är, att om man publicerar en nazistisk propagandabild så upprör man många känslor hos många äldre människor. Enligt samma sätt ska man aldrig i irländares närvara prata om konflikten i Nordirland om man inte har på fötterna, eller uttala sig i Palestinafrågan med israeler. I bästa fall gör man bara någon förbannad. I sämsta fall kan det kosta en livet. [:(]

Vissa ämnen är lite för "laddade" helt enkelt. Då är det bäst att inte uttala sig, än att säga fel sak. Det kan räcka med ett felplacerat ord. [:)]

Image <font color="green"><font size="1">If you can bend it you can mend it, if you can't mend it don't bend it - just make shure it's a Fender, Bender!</font id="size1"></font id="green">

14 Sep 2008, 22:36
Profile ICQ WWW

Vad många unga människor inte förstår är, att om man publicerar en nazistisk propagandabild så upprör man många känslor hos många äldre människor.

Man kan också dra sig till minnes Godwins lag, som i kondenserad form säger att den som först nämner Hitler i en nätdebatt automatiskt förlorar debatten. [:)]

-------------
The church is near, but the road is icy. The pub is far, but we walk carefully.

14 Sep 2008, 22:44
Profile

Den där tråden där borta var ju bra. Inte att jag söker "asyl" nån annanstans men...

...alla får väl stå för sin åsikt [:D] även snackare!

15 Sep 2008, 23:21
Profile WWW

Tycker att det spelar en avgörande roll vem som säger vad.
Det här är bara rätt fram ett osmakligt effektsökeri.
Men det är inte heller det saltaste kexet i påsen som uttrycker sig.
Har därför svårt att ta det hela på allvar.

Men jag gillar grabben ändå, han får gärna forsätta att bumpa mina annonser med sina "köpsugen men inga pengar" kommentarer.
Som jag sagt tidigare. Ingen som kan ge grabben ett jobb där han tjänar så pass att han har råd. Det skulle alla tjäna på.[;)]

Bo-Conny Skruvlin

16 Sep 2008, 09:37
Profile WWW

äh stelin är en snackare... [8D]

Image

Eller också är han en tänkare...?[:o)]

Image <font color="green"><font size="1">If you can bend it you can mend it, if you can't mend it don't bend it - just make shure it's a Fender, Bender!</font id="size1"></font id="green">

16 Sep 2008, 10:09
Profile ICQ WWW

Ja....men det gäller att tänka först....innan man snackar.[:o)]

16 Sep 2008, 11:38
Profile ICQ WWW

Nu får ni enas om i vilken ordning tycker jag. Jag röstar för snackare och sedan tänkare.

Bo-Conny Skruvlin

16 Sep 2008, 11:46
Profile WWW

Ok bojs.
Nu får ni enas om i vilken ordning tycker jag. Jag röstar för snackare och sedan tänkare.

Bo-Conny Skruvlin

Jag röstar för snackare och tänkare, men inte nödvändigtvis samtidigt! [;)]

16 Sep 2008, 12:24
Profile ICQ WWW

Ni analyserar den tråden som om den vore på allvar.

16 Sep 2008, 13:02
Profile

World Of Robots wrote:

Nu analyserar du de som om de vore allvarliga.
[:D]

16 Sep 2008, 15:33
Profile ICQ WWW

World Of Robots wrote:

Nu analyserar du de som om de vore allvarliga.
[:D]

Många i den här tråden ÄR ju allvarliga, det är det som är pinsamt.

16 Sep 2008, 17:41
Profile
Reply to topic   [ 21 posts ]