View unanswered posts | View active topics It is currently 06 May 2026, 10:07

Reply to topic  [ 32 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Ryggradslösa säljare..... 
Author Message

Post Ryggradslösa säljare.....
Jag diskuterade en gitarraffär med en bojare, som jag mycket väl kände igen till nick. Seriös person......

Jag bad om ett pris jag inte kunde motstå, via mail direkt till denne, för att jag inte behövde en ny gitarr , och framför allt inte en sådan. Men jag var ändå nyfiken och min "lekkassa" är ovanligt välfylld...[:I]
Dessutom hade jag ju aldrig haft en sådan gitarr , så varför inte ?

Fick efter ett par dagar svar : "ag är på resa, därför dröjde svaret...... Men jag erbjuder den för 11.500 plus frakt....."

Jag bad om ett pris jag inte kunde motså, men detta kunde jag motstå, därför svarade jag : " jag erbjuder dig 11.000 inkl frakt (ca 200) och JAG BETALAR I FÖRSKOTT TILL DITT KONTO...., men jag vill ha ett par uppgifter till samt något/några foton till..."

Vi har i detta läget ingen överenskommelse i mina ögon.

Svar:

"Jag fixar under helgen, just nu är kameran på rymmen. Något barn (tonåringar) har använd. Jag återkommer så fort jag hittar den...

Ha det bra så länge,

NN "

Jag menar fortfarande att vi inte har någon överenskommelse i ena eller andra riktningen. Dvs Han har INTE accepterat mitt bud, men heller inte avslaget det.

Det enda han lovat, enligt min uppfattning, var att han skulle fixa foton och de uppgifter jag begärt , samt ÅTERKOMMA så fort han hittar den (tonåringen eller kameran ?).

Jag kollar ju lite på Bojens sälj etc och finner då att säljaren parallellt med konversationen med mig erbjuder samma gitarr i byte mot något annat..... .

Fortfarande anser jag att han är fri att göra det , no hard feelings, var och en står sig själv närmast...

Döm om min förvåning när jag sedan läser att nu är affären klar ( den med bytet , som jag nämner ovan ).

Jaha !

Det löfte om att återkomma till mig med begärd info saknar plötsligt betydelse, vilket jag kan ha viss förståelse för.

Han har inga skyldigheter mot mig , men det är väl djävligt ryggradslöst att inte meddela överhuvud taget .

Dvs , jag menar att han kunde ha slängt iväg en enkel rad med - "Jag har sålt gitarren till en annan , eller nåt i den stilen !"

Sensmoral:

Jag har fram tills nu haft en känsla av att Bojare emellan har en viss "samhörighetskänsla" när det gäller affärer och att dem kan man lita på. Därför erbjöd jag honom betalning i förskott , vilket jag aldrig skulle gjort annars, men eftersom "vi känner varandra genom forumet" så gjorde jag det.

Döm om min förvåning när jag nu upptäckte att denne Bojare som jag kände så väl" blev medlem på Bojen i slutet av förra året men har inte varit aktiv över huvudtaget på Bojen.
Jag kände alltså igen hans nick från Planket o Diskant för länge sedan och antog därför felaktigt att han var en seriös Bojare.

Jag läste ett inlägg på Diskant häromdagen - " vänd dig till Bojen om du skall sälja , för där har du äldre , stadiga medlemmar , som har råd att köpa din gitarr......" [:0][V] I denna tråd var dock inte "säljaren" ovan inblandad.

Det var alltså precis så denne "Bojare" gjorde, "SNYLTADE PÅ BOJARNAS RENOMÉ och sålde sin gitarr .

För egen del hoppas jag att det var både det första o sista JAG såg av honom här.[V]

I mina ögon är han ett VIRUS , dvs något man skall hålla sig långt bort ifrån.[V]

Ville bara få ut min besvikelse över ryggradslösa säljare.[:D]

Gitarren ? Tja med facit i hand blev jag nog inte besviken över att någon annan fick den.[8D]

Och JA , jag väntar fortfarande på det svar han lovat , om inte annat så för att höra att tonåringen (?) kommit till rätta [:D][:D][:D]!

P:S <b>Nu när jag VET hur denna RENOMÉSNYLTNING gick till så har jag återfått känslan av att Bojare kan man lita på i affärer.</b>

Dock kommer jag fortsättningsvis alltid att kolla hur länge Bojaren har varit just Bojare !

Hls // Len

Image

02 Sep 2008, 14:54
Profile

Undantaget som bekräftar regeln... Sorry, det är inte kul även om ni inte "hade någon överenskommelse". [:(][xx(][:(]

Image <font color="green"><font size="1">If you can bend it you can mend it, if you can't mend it don't bend it - just make shure it's a Fender, Bender!</font id="size1"></font id="green">

02 Sep 2008, 15:12
Profile ICQ WWW

Jag tycker nog att du överreagerar, har man gjort upp en deal och bryter den då är det ju en annan sak. Här har ni ju inte gjort det, det säger du ju själv. Jag vet inte vad han fick för gitarren i bytet men han tyckte kanske att det var en bättre affär än det du bjöd. Han kunde ju iofs hört av sej, det kan jag hålla med om.

Om det är den jag tror det är så har jag inget negativt att säga om honom, han framstår tvärtom som en trevlig person som jag själv inte skulle tveka att göra affärer med.

Micke

02 Sep 2008, 15:15
Profile ICQ WWW

Jag förstår att du är upprörd. Har man hittat ett instrument man är sugen på
går sekunderna långsamt.
Tycker att säljaren har klantat sig lite med att inte meddela dig att den
är bortbytt, men tycker inte att denna person är en riktigt så stor buse som du vill få det till.
Det kan ju vara en lite vimsig person som helt enkelt har glömt att maila dig. Sånt kan ju faktiskt hända även den bästa.
Du hittar säkert en ny gitarr som ger dig tok-GAS inom någon dag ändå. [:D]
Brukar vara så för oss gitarrmissbrukare.

02 Sep 2008, 15:26
Profile ICQ WWW

[:0]

<font size="1">[url="http://w1.702.comhem.se/~u70203681/PurpleHaze.mp3"]<font color="red">"'scuse me, while I kiss that guy"</font id="red">[/url]</font id="size1">

02 Sep 2008, 15:26
Profile

Jag hade nog resonerat och reagerat på samma sätt som Du. Har jag inlett en diskusion om ett ev. köp, så tycker jag att det vore klädsamt att vederbörande i så fall talat om att objektet också finns på annat håll till försäljning och inte inlett någon i förhoppning om ett ev. förestående köp.

Jag känner också som Du när detgäller Bojare. Även om jag inte har träffat vissa personer irl. så skulle jag inte tveka att betala i förskott om jag skulle köpa något av dessa. Och det är flertalet av Bojarna....[:)]

Morgan

02 Sep 2008, 15:27
Profile ICQ WWW

Jag diskuterade en gitarraffär med en bojare, som jag mycket väl kände igen till nick. Seriös person......

Jag bad om ett pris jag inte kunde motstå, via mail direkt till denne, för att jag inte behövde en ny gitarr , och framför allt inte en sådan. Men jag var ändå nyfiken och min "lekkassa" är ovanligt välfylld...[:I]
Dessutom hade jag ju aldrig haft en sådan gitarr , så varför inte ?

Fick efter ett par dagar svar : "ag är på resa, därför dröjde svaret...... Men jag erbjuder den för 11.500 plus frakt....."

Jag bad om ett pris jag inte kunde motså, men detta kunde jag motstå, därför svarade jag : " jag erbjuder dig 11.000 inkl frakt (ca 200) och JAG BETALAR I FÖRSKOTT TILL DITT KONTO...., men jag vill ha ett par uppgifter till samt något/några foton till..."

Vi har i detta läget ingen överenskommelse i mina ögon.

Svar:

"Jag fixar under helgen, just nu är kameran på rymmen. Något barn (tonåringar) har använd. Jag återkommer så fort jag hittar den...

Ha det bra så länge,

NN "

Jag menar fortfarande att vi inte har någon överenskommelse i ena eller andra riktningen. Dvs Han har INTE accepterat mitt bud, men heller inte avslaget det.

Det enda han lovat, enligt min uppfattning, var att han skulle fixa foton och de uppgifter jag begärt , samt ÅTERKOMMA så fort han hittar den (tonåringen eller kameran ?).

Jag kollar ju lite på Bojens sälj etc och finner då att säljaren parallellt med konversationen med mig erbjuder samma gitarr i byte mot något annat..... .

Fortfarande anser jag att han är fri att göra det , no hard feelings, var och en står sig själv närmast...

Döm om min förvåning när jag sedan läser att nu är affären klar ( den med bytet , som jag nämner ovan ).

Jaha !

Det löfte om att återkomma till mig med begärd info saknar plötsligt betydelse, vilket jag kan ha viss förståelse för.

Han har inga skyldigheter mot mig , men det är väl djävligt ryggradslöst att inte meddela överhuvud taget .

Dvs , jag menar att han kunde ha slängt iväg en enkel rad med - "Jag har sålt gitarren till en annan , eller nåt i den stilen !"

Sensmoral:

Jag har fram tills nu haft en känsla av att Bojare emellan har en viss "samhörighetskänsla" när det gäller affärer och att dem kan man lita på. Därför erbjöd jag honom betalning i förskott , vilket jag aldrig skulle gjort annars, men eftersom "vi känner varandra genom forumet" så gjorde jag det.

Döm om min förvåning när jag nu upptäckte att denne Bojare som jag kände så väl" blev medlem på Bojen i slutet av förra året men har inte varit aktiv över huvudtaget på Bojen.
Jag kände alltså igen hans nick från Planket o Diskant för länge sedan och antog därför felaktigt att han var en seriös Bojare.

Jag läste ett inlägg på Diskant häromdagen - " vänd dig till Bojen om du skall sälja , för där har du äldre , stadiga medlemmar , som har råd att köpa din gitarr......" [:0][V] I denna tråd var dock inte "säljaren" ovan inblandad.

Det var alltså precis så denne "Bojare" gjorde, "SNYLTADE PÅ BOJARNAS RENOMÉ och sålde sin gitarr .

För egen del hoppas jag att det var både det första o sista JAG såg av honom här.[V]

I mina ögon är han ett VIRUS , dvs något man skall hålla sig långt bort ifrån.[V]

Ville bara få ut min besvikelse över ryggradslösa säljare.[:D]

Gitarren ? Tja med facit i hand blev jag nog inte besviken över att någon annan fick den.[8D]

Och JA , jag väntar fortfarande på det svar han lovat , om inte annat så för att höra att tonåringen (?) kommit till rätta [:D][:D][:D]!

P:S <b>Nu när jag VET hur denna RENOMÉSNYLTNING gick till så har jag återfått känslan av att Bojare kan man lita på i affärer.</b>

Dock kommer jag fortsättningsvis alltid att kolla hur länge Bojaren har varit just Bojare !

Hls // Len

Image

Lite väl lite för att hänga ut någon som ett virus

02 Sep 2008, 15:40
Profile

Jag vill bara förtydliga , Jag bryr mig inte om gitarren. Han har naturligtvis rätten att göra som han vill, och jag t.o.m förstår om han gör en bättre affär någon annanstans - att han gör den !

MEN VAD JAG INTE FÖRSTÅR är att man inte har så mycket ryggrad att man kan meddela att "det kommer inga bilder eller annan info för jag har sålt den....

Alltså jag är bara besviken på att han inte orkade /brydde sig om att meddela att något svar kommer du aldrig att få !

Inget annat, marknaden är full av gitarrer o annat så det har inget med det att göra.

En del av er läste och förstod vad jag skrev , tack för den förståelsen.

Men jag yttryckte mig tydligen så oklart att en del av er inte förstod , vad det var jag försökte förmedla.

"Pafal" - jag har inte hängt ut någon för att vara Virus, däremot skrev jag att i MINA ögon är han liktydig med det.

"Marshall"s kommentar är något tvetydig och komenteras därför inte. Antagligen en mycket subtil ironi ![:o)]

"Javelin70" han är måhända en trevlig person , det är jag övertygad om, men det ändrar inte det jag reagerar på - nämligen att han inte orkar/ ids meddela att jag behöver inte vänta längre.....[V]

Det är alltså bara det jag reagerar på, jag tycker att det hör till vanligt sunt förnuft att meddela om man drar sig ur en affärsdiskussion, i synnerhet om man som jag känner en Bojen-lojalitét värd att vårda.[^]

Däremot vill jag INTE HÄNGA UT någon, vare sig han är Bojare eller inte.

Hls//Len

Image

Nu har jag sagt vad JAG vill säga ! Tack för ordet ![;)]

02 Sep 2008, 16:00
Profile

Strata57 wrote:

"Javelin70" han är måhända en trevlig person , det är jag övertygad om, men det ändrar inte det jag reagerar på - nämligen att han inte orkar/ ids meddela att jag behöver inte vänta längre.....[V]

Förstår dej självklart! Det är ju ganska enkelt att maila och tala om läget.

Micke

02 Sep 2008, 16:07
Profile ICQ WWW

Har man inlett en dialog där man som köpare får vänta på att säljaren skall återkomma med foton eller kompletterande fakta så säljer/byter man den inte under tiden.
Kan ju vara så att man har flera bollar i luften där kompletteringen är avgörande.

Jag har råkat ut för att ha gjort upp med säljaren för att sedan ändå bli blåst för att någon kommer och viftar med sedlar vid för många tillfällen och räknar numera kallt med att det kommer att inträffa[V].
Inte på bojen men på Blocket tex. Jag låser och gör upp affären efter bästa förmåga numera och backar ur om det sedan inte passar mej[}:)]. Så får väl säljaren börja om med annonser och dyligt.

Det vore ju förnämligt ifall vi åtminstone kunde hålla bojen hyffsat ren om det sedan innebär att man hänger ut eller virus förklarar kontaminerande individer vet jag inte. Förhoppningsvis slipper vi göra någonting alls och hålla en bra nivå på affärsetiken.

Bo-Conny Skruvlin

02 Sep 2008, 16:22
Profile WWW

Jag undrar ifall du har frågat den tilltänkta säljaren, varför han inte har hört av sej till dej innan du skapade denna tråd?

[url="http://www.theboogiecats.com/"]Image[/url]<font color="pink"><i>Rockabilly är inget annat än en tidig form av Rock'n Roll'"]</font id="pink">

02 Sep 2008, 16:26
Profile

Hur lång tid snackar vi om här? Är det dagar utan svar eller minuter från det du har sett att affären var klar med bytet?

02 Sep 2008, 17:26
Profile ICQ WWW

Går alltid att tolka på olika sätt. Själv råkade jag ut för en trist sak för några år sedan (han är bojare men det hände på planket) av en respekterad medlem som många lovordat.

Han sålde en gitarr jag fick GAS på. Tyvärr fanns inte kontanter så jag paniksålde ett gäng pedaler och en rörpreamp. (för att få ihop summan som fattades)

Detta hände en onsdag och jag hade lovat fixa pengar till söndag.
PGA. Panikannonserna gav resultat och jag hade stålar redan på fredagen innan söndagen. Satte in pengaroch meddelar att jag betalat. Hör ingenting förens på tisdagen då pengarna kommer tillbaka på mitt konto.

Mailar och frågar och får svar att han hittat en annan köpare på samma ort som han valde så han slapp skicka med bussgods...

Detta gjorde mej något sur!

Preampen är såld men hade helst velat behålla den, men valde gitarren istället.

Sen finns det andra på andra forum som har så ont om tid att dom inte hinner betala. Efter 3-4 månader har dom fortfarande inte haft tid... När man skickar ett surt mail får man svar. Vill du fortfarande ha pengarna?

Patetiskt

Image

02 Sep 2008, 19:30
Profile WWW

Egentligen en ganska vettig tråd. Vad som är rätt tydlig är att var och en har sin egen syn på vad som ingår i en fungerande affärsetik. Dvs vilka förväntningar man själv har och det man tror att den andra parten förväntar sig i en affärssituation.

I den bästa av världar så skulle man ju sträva efter att enas om en för alla fungerande affärsetik här på bojen. Men det tror jag bara inte kommer att fungera.
Lägger dock ut en liten vädjan om att försöka se bakom hörnan. Ett "löfte" kan utlösa en händelsekedja som säljaren eller köparen kanske inte redogjör för.

Bo-Conny Skruvlin

03 Sep 2008, 10:30
Profile WWW

Äh vad gnälligt. Snabba affärer är king, det vet ju alla.

03 Sep 2008, 19:01
Profile ICQ WWW

crims0n wrote:

+1...fick han ett bra byte så går det före....eftersom du försökte pruta ner hans pris så har han ingen som helst anledning att höra av sig eller vara sjysst o skicka bilder om han inte vill.
sen om han gör det iaf så är han mycket sjysst,

men säljaren får göra som han vill i detta fall då du inte betalat några pengar eller han lovat att du ska få köpa saken.....då hade det varit dålig stil.

05 Sep 2008, 20:24
Profile ICQ YIM WWW

spindeln wrote:

crims0n wrote:

+1...fick han ett bra byte så går det före....eftersom du försökte pruta ner hans pris så har han ingen som helst anledning att höra av sig eller vara sjysst o skicka bilder om han inte vill.

men säljaren får göra som han vill i detta fall då du inte betalat några pengar eller han lovat att du ska få köpa saken.....då hade det varit dålig stil.

Jag håller med fullständigt.

Rätt förvånad att du Lennart skriver detta med tanke på hur otrevlig du själv var mot mig när jag ville köpa din Marshall JMP 1987 och la ett bud som låg 500:- under ditt pris.

/mfr

05 Sep 2008, 21:14
Profile ICQ WWW

Den sitsen har man hamnat i många gånger,att man prutat lite för häftigt och säljaren inte hör av sig längre.

Livet går vidare.[:)]

05 Sep 2008, 22:20
Profile

mfr wrote:

spindeln wrote:

crims0n wrote:

Jag håller med fullständigt.

Rätt förvånad att du Lennart skriver detta med tanke på hur otrevlig du själv var mot mig när jag ville köpa din Marshall JMP 1987 och la ett bud som låg 500:- under ditt pris.

/mfr

+1
lennart verkar ha bitit sig själv i foten.....sen att säga vem det var i detta fall var också osmidigt, då jag tycker att du är den som är ryggradslös i denna affär, och så kastar du skit på en annan. Hur tänkte du när du postade detta ?

06 Sep 2008, 09:30
Profile ICQ YIM WWW

Personligen tycker jag inte man kan förvänta sig något av en säljare förrän pengarna sitter på säljarens konto. Ingenting är liksom klart förrän kosingen är på plats och det är lite naivt att tro något annat (enligt min mening).

Säljer man något har man oftast GAS på något annat och då har man inte så mycket tid över för sweet-talk! Dessutom kanske han har 20 intressenter som bombarderar honom med mail.

Men - och det här tycker jag är viktigt - oavsett vilket så ska man behandla människor med respekt, annars riskerar man att ens goda renommé blir naggat i kanten.

Själv har jag INGEN tid över för säljare eller köpare som inte uppträder korrekt. Då drar jag mig hellre ur en affär, än avslutar den med en "idiot". Men det är mitt häftiga humör som ligger bakom den filosofin! [:D]

Image <font color="green"><font size="1">If you can bend it you can mend it, if you can't mend it don't bend it - just make shure it's a Fender, Bender!</font id="size1"></font id="green">

06 Sep 2008, 09:55
Profile ICQ WWW

Personligen tycker jag inte man kan förvänta sig något av en säljare förrän pengarna sitter på säljarens konto. Ingenting är liksom klart förrän kosingen är på plats och det är lite naivt att tro något annat (enligt min mening).

Delar din åsikt. Men det här handlar inte om själva slutfasen av affären. Det här handlar om det som händer innan affären är klar och jag tycker (utan att gnälla) att det vore på sin plats att man återkommer om man har sagt att man skall. Om man under tiden har sålt den så är det helt ok men man bör informera om det. Prut ber man ju om , om man inte uttrycker annat i annonsen. Eller??

Blir ibland lite less på provinsialismen

Skall man verkligen vara så jävla naiv att man lägger ner 100% engagemang på att försöka få ett avslut med en säljare som befinner sig på bussgodsavstånd om man riskerar att denne bara lite hipp som happ släpper grejerna till en som knackar på dörren?? Typ cash is king. Kan ju vara lagom kul om man sitter i en liten eller medelstor svensk stad den dan man har något som inte är gångbart på den lokala marknaden.
I det läget tror jag att man är tacksam över att det finns naiva utsocknes köpare som är villiga att bidra med vad som behövs för att avsluta affären. Eller så har man otur och möter någon som har liknanade etik som man själv. Man håller den åt en som har "lovat" att återkomma och avvaktar med att ta ett lägre bud av en annan intressent. När man sent om sider själv får upptäcka att köparen har köpt en annan så har den med lägre budet ändrat sig..
Cash is king and time is money!!

Bo-Conny Skruvlin

06 Sep 2008, 11:27
Profile WWW

Hade egentligen inte tänkt kommentera mer i denna "affär" , men kan inte låte bli !

Med några få undantag , har de flesta inte lyckats tolka det jag skrivit , och därvid kastat sig in i totalt felaktiga, klumpiga och måste jag säga - väldigt naiva kommentarer.

Det ENDA, jag förtydligar för er som tycks ha svårt med läsförståelsen, ENDA jag haft synpunkter på var att denna person inte ORKADE/BRYDDE SIG OM att återkomma, som han de facto lovat att göra inom en viss tidsrymd.

Att han sålde till en annan , inga problem , om jag prutat bl.a bla bla, fullständigt irreleveant , vi hade ett avtal om att han skulle återkomma till mig, det bröt han utan att säga bu eller bä.

Vi hade inget avtal om pris eller något löfte från ena eller andra hållet om köp utan bara, jag tar det en gång till så kanske några till fattar , <u><b>bara</b></u> ett avtal om att han skulle återkomma inom en viss tidsrymd !

DET brydde han sig inte om !

DET reagerade jag på !

Det anser jag mig ha fullkomligt rätt att göra !

För övrigt , så kanske en del av kommentatorerna borde "tänkt efter före" , då de tycks ha "bitit sig själv i foten" som någon så fyndigt sa. Men det är ju uppenbarligen alltid kul att hacka på någon , och komma med "självklara" kommentarer typ "cash is King" o annat skit , som INTE HAR ETT DJÄVLA DUGG MED KÄRNFRÅGAN ATT GÖRA ![:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D]

Till "spindeln" vill jag bara returnera en fråga:

Hur tänkte du när du postade detta ? Har du ens läst mitt inlägg ??

<i> <font color="blue">"lennart verkar ha bitit sig själv i foten.....sen att säga vem det var i detta fall var också osmidigt, då jag tycker att du är den som är ryggradslös i denna affär, och så kastar du skit på en annan. Hur tänkte du när du postade detta ?"</font id="blue"> "]

Tack o lov finns det några stycken som förstått VAD jag skrivit , Tack för det , vilket innebär att det går att förstå mitt språk, om man bara vill......[:D][^]

Hls // Len

Image

06 Sep 2008, 12:35
Profile

Jag har läst tråden....om än mycket svamlande om ryggradar.

jag har förstått det som att:

1. du försökte pruta ner hans pris
2. han skulle skicka bilder till dig
3. han bytte bort saken mot nåt annat som troligen var bättre än ditt prutande bud
4. han glömde sen bort att maila dig, men du fick ju reda på sen vad som hänt ändå
5. du hänger ut honom som ryggradslös med namn på ett forum
6. du inser inte att du var den ryggradslöse som hängde ut honom när han inte gjort nåt fel
7. slut

06 Sep 2008, 14:04
Profile ICQ YIM WWW

Vi hade inget avtal om pris eller något löfte från ena eller andra hållet om köp utan bara, jag tar det en gång till så kanske några till fattar , <u><b>bara</b></u> <font color="red">ett avtal om att han skulle återkomma inom en viss tidsrymd !</font id="red">
DET brydde han sig inte om !

DET reagerade jag på !

Det anser jag mig ha fullkomligt rätt att göra !

Hls // Len

Image

Jisses...du har absolut ett problem om det var just detta som avgjorde att du skulle skapa en "klagotråd"[xx(][xx(][xx(]

[url="http://www.theboogiecats.com/"]Image[/url]<font color="pink"><i>Rockabilly är inget annat än en tidig form av Rock'n Roll'"]</font id="pink">

06 Sep 2008, 14:32
Profile

Jag har läst tråden....om än mycket svamlande om ryggradar.

jag har förstått det som att:

1. du försökte pruta ner hans pris
2. han skulle skicka bilder till dig
3. han bytte bort saken mot nåt annat som troligen var bättre än ditt prutande bud
4. han glömde sen bort att maila dig, men du fick ju reda på sen vad som hänt ändå
5. du hänger ut honom som ryggradslös med namn på ett forum
6. du inser inte att du var den ryggradslöse som hängde ut honom när han inte gjort nåt fel
7. slut

Du är ju inte läskunning !

Det handlade inte om "saken" !

jag har verkligen inte hängt ut honom med namn, däremot har en del "lika insatta personer som du" antytt att de vet vem han är .

Om du nu är läskunnig , hur i h-e kan du då skriva ovanstående ??

Nej du Olle, ägna dig du åt att trampa på pedaler ......... för de trampar inte tillbaka ! Du hade ett rätt av sju - punkt nr 7 !

"Boggiecats" du är uppenbarligen heller inte läskunnig.

Jag har inte skapat en KLAGOTRÅD, däremot har de Bojare som liksom du kommit med hel irrelevanta påståenden och div underliga tolkningar av det jag skrivit GJORT detta till en klagotråd.

Tack o lov , så finns det fortfarande Bojare som både kan läsa en tråd och förstå vad den handlar om utan nedlåta sig till mindre "smarta" kommentarer eller försök till billiga "oneliners" på annans bekostnad.

JAG har aldrig haft intensionen att klaga, jag ville från början bara värna om Bojens samhörighetskänsla som en del av oss på detta forumet verkligen känner !

För min del är tråden härmed avslutad. Vill ni hålla på med billiga kommentarer o "oneliners" - så varsågod. Jag bjuder ![:D]

Hls // Len

Image

06 Sep 2008, 15:46
Profile

Måste bara kommentera för jag sitter på jobbet på en lördag och är sur.

Strata57 om du anser att så många ej är läskunniga som har fattat den här tråden som en gnälltråd vilket även jag gjorde. Så borde du kanske fundera på ditt egna skrivande hur "andra" uppfattare det, för du skriver för andra ej för dig själv.
Om du skapar en sån här sk. hängauttråd för att nån ej har svarat på ett av dina mail så vill jag ej vara den som gör dig förbannad över nåt som är lite större än ett ej besvarat mail.
Hade jag fått en sån här uthägningstråd tillägnad mig pga att jag ej svarat på ett mail så hade man blivit helt knäckt på mänskligheten.

Ja vi kan inte alla ha samma åsikter och värderingar, vad vore ett internetforum utan olika åsikter.

06 Sep 2008, 17:33
Profile ICQ WWW

Hörrni Bojare, det finns en sensmoral och en lärdom för oss att ta till oss efter denna diskussion:

<font color="red"><b>Kommunikation-kommunikation-kommunikation</b></font id="red">

På/i detta forum finns många entusiaster med likartade intressen och vi vill gärna kunna lita på varandra.

<i>Märk väl att bara för att någon missar i kommunikationen, så betyder inte det att man är oärlig eller oseriös. Det kan röra sig om ett misstag helt enkelt!"]

Lärdomen som finns att hämta här, är att vi kanske lite till mans ska tänka på att kommunicera bättre under pågående affärer. Det tycker jag vi är skyldiga våra med-Bojare - eller hur? [:D][:D][:D]

06 Sep 2008, 23:26
Profile ICQ WWW

Man kan ju börja med att fundera på vem som sätter reglerna här. Vi är ju rätt många bojare och det blir ju lite konstigt när enskillda personers uppfattningar eller upplevelser skall vara normsättande. Detta är <b>inte</b> specifikt just för denna tråd utan jag menar generellt.

/mfr

07 Sep 2008, 12:16
Profile ICQ WWW
Reply to topic   [ 32 posts ]  Go to page 1, 2  Next