View unanswered posts | View active topics It is currently 07 May 2026, 04:05

Reply to topic  [ 33 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Sur pensionärsgubbe ang. YT 
Author Message

Nu ska jag klaga!
När det postas länkar till Youtube på grejjer blir jag en sur gammal pensionär direkt när man inte skrivit vad det är för nåt man länkar, utan bara har en länk och skriver typ "fan vad bra" eller nåt liknande. Jag orkar inte tryck på en länk för att se nåt jag inte gillar, jag vill veta vad det är för nåt innan. Hela tråden med vackraste låten ser ut så [V]

Sådär nu blev jag en vanlig bitter 34-åring igen då jag fick skriva av mig lite [:D]

20 Aug 2008, 09:27
Profile ICQ WWW

rifle wrote:

Nu ska jag klaga!
När det postas länkar till Youtube på grejjer blir jag en sur gammal pensionär direkt när man inte skrivit vad det är för nåt man länkar, utan bara har en länk och skriver typ "fan vad bra" eller nåt liknande. Jag orkar inte tryck på en länk för att se nåt jag inte gillar, jag vill veta vad det är för nåt innan. Hela tråden med vackraste låten ser ut så [V]

Sådär nu blev jag en vanlig bitter 34-åring igen då jag fick skriva av mig lite [:D]

Håller med. Tala om vad det är som det länkas till, är min uppmaning också[^]

Morgan

Image

20 Aug 2008, 09:57
Profile ICQ WWW

Håller med! När man som jag sitter med ett sirapssegt 3G-modem (bredband up my ass [:(!]) så måste man välja vad man vill titta på eftersom det är lång väntetid.

--------------------------------------------------
http://www.myspace.com/voodoobean
Läs min (omusikaliska)blogg http://adhocibulgarien.blogspot.com/

20 Aug 2008, 11:09
Profile

Jo, det kan vara irriterande men det är väl inte helt svårt att öppna länken i nytt fönster och efter något ögonblick se vad står i rubriken. Om det är ointressant tryck "Stopp" och stäng.

'Orka skriva mer' VS 'Orka trycka och läsa i rubriken'

20 Aug 2008, 11:46
Profile

benny hill wrote:

Jo, det kan vara irriterande men det är väl inte helt svårt att öppna länken i nytt fönster och efter något ögonblick se vad står i rubriken. Om det är ointressant tryck "Stopp" och stäng.

Gör man en tråd med mer en länk som ex. text till vad man länkar så får man säkerligen mera intresserad av tråden. Men vafasiken sur är jag likförbbant på det![:(!]

20 Aug 2008, 11:59
Profile ICQ WWW

Jag har länkat utan att tala om vad det är.Jag lovar att jag ska göra det i fortsättningen..

20 Aug 2008, 12:05
Profile ICQ YIM WWW

20 Aug 2008, 12:16
Profile

[:D] Låter lovande men kom ihåg att ni är vuxna så ni gör som ni vill [:D]

20 Aug 2008, 13:45
Profile ICQ WWW

rifle wrote:

[:D] Låter lovande men kom ihåg att <b>ni är vuxna</b> så ni gör som ni vill [:D]
Är du säker på det? [8D]
Annars håller jag med dig jag oxå..

20 Aug 2008, 14:13
Profile ICQ YIM WWW

Det är inte konstigt när dom kör med cliffhangers t.o.m. på nyheterna. Dom gör det på svt för att dom inte vågar avvika från reklamkanalerna. Dvs cliffhangern är ju endast till för att förenkla reklamförsäljarnas jobb. Det sprider sig till topicrubriker och dagligt tal, och för en som genomskådat det är det outhärdligt. Tv-program kan inte heta något som talar om vad det handlar om utan måste heta något som man efter att man sett programmet kan fnula ut att det hade något med saken att göra.
Torr inställning?
Kanske, men jag kommer aldrig gilla topicrubricer som:
Nämen oj, hur kunde.....
Det betyder för mig att det troligen saknar substans.
Snacka om gnällgubbe![}:)]

<font size="1">Edited by - DNS on jada jada 2008 alldeles nyligen. </font id="size1">

20 Aug 2008, 16:45
Profile ICQ WWW

Om man skriver en länk gör man det ju för att man vill att folk ska klicka - då når man lättare sitt syfte om man beskriver det som folk vill ha det.

21 Aug 2008, 06:55
Profile

Det kan väl inte vara så svårt att med några ord beskriva vad länken innefattar? Jag tycker det var en bra idé! [:D]

Image <font color="green">If you can bend it you can mend it, if you can't mend it don't bend it - just make shure it's a Fender, Bender!</font id="green">

21 Aug 2008, 11:33
Profile ICQ WWW

Josh D Ztorsion wrote:

haha, det där inlägget har jag velat skriva länge, men jag är ju redan en sån jävla surgubbe så jag ville ligga lite lågt[8D]

tack rifle!

ImageThe beat goes on and I´m so wrong

Erkänn som det var att du mailade mig och bad mig skriva inlägget istället för dig [:D]

21 Aug 2008, 11:56
Profile ICQ WWW

benny hill wrote:

Om man skriver en länk gör man det ju för att man vill att folk ska klicka - då når man lättare sitt syfte om man beskriver det som folk vill ha det.

Ja, det är klart att det är lättare att få allting serverat på ett silverfat här i världen. Bäst är väl om den som postar länken även skriver en längre resumé om vad för spännande som väntar bakom länken så man kan ta sig en rejäl funderare innan man beslutar sig för att <i>orka"] trycka på den jobbiga länken.

Själv skulle jag aldrig få för mig att länka utan att samtidigt skriva någon slags förklarande text men alla är ju inte likadana här i världen.

Jag står inte på någons sida i den här frågan utan jag tyckte mest att det var en helt meningslös grej att reta upp sig på. Om man inte orkar trycka på länkar kan man väl bara ignorera såna trådar...? Man kan t.ex. lägga den tiden på att själv leta upp trevliga på YT i stället för att sura över att andra letar upp länkar åt en.

[;)][;)][;)][:)]

21 Aug 2008, 13:49
Profile

benny hill wrote:

bjoel wrote:

benny hill wrote:

Ja, det är klart att det är lättare att få allting serverat på ett silverfat här i världen. Bäst är väl om den som postar länken även skriver en längre resumé om vad för spännande som väntar bakom länken så man kan ta sig en rejäl funderare innan man beslutar sig för att <i>orka"] trycka på den jobbiga länken.

Själv skulle jag aldrig få för mig att länka utan att samtidigt skriva någon slags förklarande text men alla är ju inte likadana här i världen.

Jag står inte på någons sida i den här frågan utan jag tyckte mest att det var en helt meningslös grej att reta upp sig på. Om man inte orkar trycka på länkar kan man väl bara ignorera såna trådar...? Man kan t.ex. lägga den tiden på att själv leta upp trevliga på YT i stället för att sura över att andra letar upp länkar åt en.

[;)][;)][;)][:)]

Nejnej det går inte att sluta sura, man måste få sura ibland helst hela tiden. [:D]

21 Aug 2008, 14:04
Profile ICQ WWW

Det är ju bara ett problem om man har seg uppkoppling. Då undviker man ju helst tunga klickningar (eller ens att öppna ett fönster för att kika). Och då kan det ju kännas bättre om man vet vad man har missat.
Jag tror nog att det sällan görs uppsåtligt, folk är vana vid hög nedlastningshastighet, och måste någon nödvändigtvis ha överraskningsmomentet som krydda till sin länk så överlever jag.
Men jag blir sur.[;)]

<font size="1">Edited by - DNS on jada jada 2008 alldeles nyligen. </font id="size1">

21 Aug 2008, 17:07
Profile ICQ WWW

http://www.youtube.com/watch?v=hkbdP7sq0w8

22 Aug 2008, 00:54
Profile

Troll![:D]

22 Aug 2008, 07:05
Profile

Patrick Zimbalist wrote:

Skönt jag var glad i morse, men nu får jag äntligen sura igen.
[:D]

22 Aug 2008, 07:55
Profile ICQ WWW

Patrick Zimbalist wrote:

Vafaen, jag är ju i Tjockhult; världens drag i mobila bredbandet här.
Nu blev jag sur.[V]

22 Aug 2008, 09:54
Profile ICQ WWW

FenderBender wrote:

Det kan väl inte vara så svårt att med några ord beskriva vad länken innefattar? Jag tycker det var en bra idé! [:D]

Image <font color="green">If you can bend it you can mend it, if you can't mend it don't bend it - just make shure it's a Fender, Bender!</font id="green">
'

surgubbe! [:D]

Nej, <b>Surströmmingsgubbe</b> ska det vara! [:D]

22 Aug 2008, 11:24
Profile ICQ WWW

Jag har faan aldrig varit surare än nu[xx(]

Ajdå, har du dykt för djupt i vinägertunnan? [;)]

22 Aug 2008, 14:09
Profile ICQ WWW

Eller så öppnar man länken i en ny tab i bakgrunden och kollar på den senare...

22 Aug 2008, 15:39
Profile ICQ WWW

_jesper_ wrote:

Eller så öppnar man länken i en ny tab i bakgrunden och kollar på den senare...

Det saggar ju det man surfar på så det går inte.

22 Aug 2008, 16:45
Profile ICQ WWW

Jaja, låt oss komma överens om att allting är åt helvete då. Skulle något, mot förmodan, inte vara åt helvete så anses det vara åt helvete i alla fall!

Så, känns det bättre nu?

22 Aug 2008, 17:10
Profile

helmik wrote:

Det var fanken vad surt det var här då!

Jaja, låt oss komma överens om att allting är åt helvete då. Skulle något, mot förmodan, inte vara åt helvete så anses det vara åt helvete i alla fall!

<font color="blue"><b>Så, känns det bättre nu?</b></font id="blue">

hur faan skulledet kunna kännas bättreav det där?!

jag är fortfarande skitsur![xx(]

Eftersom det skiner igenom att ni egentligen trivs bra med att vara skitsura så borde ni ju må toppen om allt är åt helvete och ni därmed kan sura åt allt!

22 Aug 2008, 20:28
Profile
Reply to topic   [ 33 posts ]  Go to page 1, 2  Next