|
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 9 posts ] |
|
| Author |
Message |
|
Ballz
|
Posttullen i Gbg kan ta oerhört god tid på sej, speciellt i semestertider. Har du nån indikation på att grejorna hamnat i Sverige ännu, eller det är bara tyst?
/R
|
| 19 Aug 2008, 06:22 |
|
 |
|
Haraldrig
|
marcusss wrote: Jag har lite gitarrprylar köpta på ebay på väg hem från Kanada (av alla ställen). Grejerna lämnade Kanada för två veckor sedan och ingen uppdatering har gjorts i tracking information sedan dess. Kan det vara rimligt att det ska ta så lång tid med air mail?  Borde ju inte ta så lång tid. Tokyo - Skåne brukar gå på 14 dagar (och då väljer jag alltid det långsama MEN billiga alternativet).
|
| 19 Aug 2008, 08:43 |
|
 |
|
mosrite
Joined: 13 Aug 2002, 02:18 Posts: 777 Location: Vendelsö, Stockholm
|
Canada-Sverige tar längre tid än USA-Sverige, minst en vecka längre enl min erfarenhet så du kan ta det lugnt. Sen tycker jag att det verkar som tullen tar lite längre tid än vanligt just nu, säkert beroende på semestertider.. Japanerna däremot är kungar, har haft paket som gått från Japan på fredan o levererats vid dörren på måndagen med "vanl" EMS-frakt
|
| 19 Aug 2008, 20:11 |
|
 |
|
Haraldrig
|
mosrite wrote: Canada-Sverige tar längre tid än USA-Sverige, minst en vecka längre enl min erfarenhet så du kan ta det lugnt. Sen tycker jag att det verkar som tullen tar lite längre tid än vanligt just nu, säkert beroende på semestertider.. Japanerna däremot är kungar, har haft paket som gått från Japan på fredan o levererats vid dörren på måndagen med "vanl" EMS-frakt
Japanerna är fett överlägsna. Dom kommer hem till kunden och hämtar alla dagar i veckan. Dessutom mycket billigare än svenska posten.
|
| 19 Aug 2008, 20:30 |
|
 |
|
mosrite
|
Haha, ja man upphör aldrig att överraskas av säljares lösningar. Minns att jag frågade fraktpris på ngn kropp i Canada o fick svaret att det inte GICK att skicka air parcel post el liknande från Canada,utan just bara "slow boat to china". Det är ju så djävla trist att vänta... Kom just på att det första musikrelaterade jag köpte på Ebay var en UniVox Mosritekopia från just Canada. Jag väntade..och väntade..o väntade..efter typ 2 månader dök den upp..i en dyngsur kartong..utan packningsmaterial..med kroppen spräckt på längden. Tog ett tag innan jag vågade handla på Ebay igen [:D]
|
| 20 Aug 2008, 13:40 |
|
 |
|
rifle
|
mosrite wrote:
Kom just på att det första musikrelaterade jag köpte på Ebay var en UniVox Mosritekopia från just Canada
Inte ofta man hittar en kopia på sig själv [:D]
|
| 20 Aug 2008, 17:44 |
|
 |
|
mosrite
|
rifle wrote: mosrite wrote:
Kom just på att det första musikrelaterade jag köpte på Ebay var en UniVox Mosritekopia från just Canada
Inte ofta man hittar en kopia på sig själv [:D] Haha, näe Gud hjälpe..jag får byta nick till Mosroid tror jag[8D]
|
| 21 Aug 2008, 02:40 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 9 posts ] |
|