View unanswered posts | View active topics It is currently 06 May 2026, 06:37

Reply to topic  [ 44 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Bärbardator..... 
Author Message

....ja vad ska man köpa??? Den får kosta
max 5000:- Jag surfar mest runt, laddar hem lite musik
betalar räkningar o så det skulle ju var kul om man kunde
koppla in den i TV´n förstås. Har ni några förslag själv
är jag fruktansvärt dålig på datorer...hoppas på lite
hjälp här.

17 Jul 2008, 14:53
Profile ICQ WWW

Allt utom Acer tänker jag. Kan inte heller så mycket om datorer, men en god vän i databranschen har hissat varningsflagg för just Acer. Billiga men inte bra. [|)][|)][|)]

Image <font color="green">If you can bend it you can mend it, if you can't mend it don't bend it - just make shure it's a Fender, Bender!</font id="green">

17 Jul 2008, 15:07
Profile ICQ WWW

Josh D Ztorsion wrote:

FenderBender wrote:

Allt utom Acer tänker jag. Kan inte heller så mycket om datorer, men en god vän i databranschen har hissat varningsflagg för just Acer. Billiga men inte bra. [|)][|)][|)]

Image <font color="green">If you can bend it you can mend it, if you can't mend it don't bend it - just make shure it's a Fender, Bender!</font id="green">

FenderBender wrote:

haha, nu är du nog ute och cyklar. Här har ni ytterligare en god vän i databranchen..

Acer har billiga och halvdyra och svindyra datorer, precis som HP och Dell tex. Man får vad man betalar för. Acer är världens näst största leverantör av bärbara datorer (i Europa den största) och det hade man nog inte blivit om det var skitdatorer..

Jag har själv ett knippe Acer bärbara, hemma på landet och på jobbet och har aldrig några problem..

Har jobbat i branchen i många år och har erfarenhet (från insidan ) av ett par av dom mer namnkunniga konkurrenterna och vet att Acers datorer inte är sämre än andra. F.n är det nog till och med så att Acers datorer överlag håller mycket hög kvalitet. Men det är klart om man snikar och köper en billig bärbar med "extra allt" och Vista Home Basic och 512MB minne, då ber man om trubbel..

Och jorå, jag jobbar hos Acer, haha[:D][8D] (men det hindrar inte att ovanstående stämmer)

ImageThe beat goes on and I´m so wrong

Smaken är väl som baken. Sen beror det ju på vad man ska ha lådan till.
I detta fallet, surfa hemma och så där så duger i princip vad som helst. Men personligen så är MAC the shit (allt för att hålla sig på rätt sida av coolhetsgränsen[;)]).

Ps "Och jorå, jag jobbar hos Acer, haha[:D][8D] (men det hindrar inte att ovanstående stämmer)"

- HAr du bonus på antalet sålda Acer i Sverige[;)][;)][?]

17 Jul 2008, 19:12
Profile ICQ YIM WWW

Jag hade absolut köpt en Acer(Jag skulle inte gå under 1.6ghz dualcore processor och 2 gb ram.).

Spelar det ingen större roll hur snabb den är så kan du köra på 1.6ghz celeron, 1gb ram och typ Windows XP, det räcker ju till att surfa, men man får vara beredd att vänta ett tag på att program öppnas. [;)]

Acer är nog bäst vad gäller deras billiga laptops, så din polare har lite fel där.
Acer Ferrari var ju även ansedd som den grymmaste bärbara som fanns.

(Och jag jobbar för övrigt INTE åt Acer. [;)])

17 Jul 2008, 19:55
Profile ICQ WWW

Men en Acer då eller hmmm
vilken modell då måntro??
Och du Josh Maison LP´n den vite
funkar hur bra som helst ännu.........

17 Jul 2008, 21:45
Profile ICQ WWW

FenderBender wrote:

haha, nu är du nog ute och cyklar. Här har ni ytterligare en god vän i databranchen..

Acer har billiga och halvdyra och svindyra datorer, precis som HP och Dell tex. Man får vad man betalar för. Acer är världens näst största leverantör av bärbara datorer (i Europa den största) och det hade man nog inte blivit om det var skitdatorer..

Jag har själv ett knippe Acer bärbara, hemma på landet och på jobbet och har aldrig några problem..

Har jobbat i branchen i många år och har erfarenhet (från insidan ) av ett par av dom mer namnkunniga konkurrenterna och vet att Acers datorer inte är sämre än andra. F.n är det nog till och med så att Acers datorer överlag håller mycket hög kvalitet. Men det är klart om man snikar och köper en billig bärbar med "extra allt" och Vista Home Basic och 512MB minne, då ber man om trubbel..

Och jorå, jag jobbar hos Acer, haha[:D][8D] (men det hindrar inte att ovanstående stämmer)

Ja där ser man. Själv är jag knappt en användare av datorer. Så jag är nog den sista man ska ta råd av när det gäller datorer. Men jag lyssnar på vad som sägs! [:)]

17 Jul 2008, 21:48
Profile ICQ WWW

<font color="red">haha, nu är du nog ute och cyklar</font id="red">.

Igen??? [:D][:D][:D]

17 Jul 2008, 21:50
Profile ICQ WWW

En sådan här vill jag ha som komplement till min arbetsstation.
Stor som ett dvdfodral ungefär, kostar ca 3000kr, i princip inga rörliga delar (solid state disk), mycket låg strömförbrukning.. och man slipper bli påprackad windows med medföljande säkerhetshål om man inte absolut vill. (du sa väl att du ville betala räkningar med den? ;)

Image

Edit:
Problemet är väl bara att just den här modellen, Asus EEEPC 901, inte säljs i sverige ännu...

17 Jul 2008, 22:27
Profile ICQ WWW

Jag bor i Linköping...tipsa mig gärna.

18 Jul 2008, 07:27
Profile ICQ WWW

Eller en Aspire One kanske? Höstens coolaste dator. Kommer först i början av Augusti. Men kostar å andra sidan runt 3000. Inklusive alla program du behöver. 1kg tung och med Linux. Så här ser den ut:

http://www.acer.com/aspireone/

Me-me-me-men ... den finns ju inte i Surf Green?! [xx(]

[:D][;)]

18 Jul 2008, 12:22
Profile

Jag sitter i samma funderingar och hört mig för lite.
Kolla vilka in och ut kopplingar du behöver.
Idag kan du köpa en dator med 2g,ram 160g i hårdisken för de pengar du har. Det räcker långt för de flesta användarna. Grafik minnet ska vara minst 128mb. Intel och AMD har gott ryckte av sig när det gäller processorer.
Sen är det så med allt man köper. Den ska vara snygg också.
Precis som gitarrer. Har kikat lite hos Webhallen. De ser ut att ha en del till bra priser.

Lycka till.
mvh/johan

18 Jul 2008, 14:05
Profile ICQ WWW

Tack allihopa...för tips

Mvh Ronny

18 Jul 2008, 20:15
Profile ICQ WWW

Josh vad säger du om ASUS då? Bidde en laptop för 7000:- på Mediamarkt för 2 veckor sen... min anledning för att det verkade som mycket bang for the buck

"Den som har flest prylar när han dör vinner!" Image

19 Jul 2008, 01:33
Profile WWW

Själv ledsnade jag på den sk bärbara HP:n med 12,1" skärm jag köpte från jobbet (typ hempc). Inte nog med att Vista suger, datorn är också skräp med en fläkt som låter som ett mindre jetplan och trots att den är liten är den ändå för klumpig att ta med sej. Var och hämtade en Asus eee 900 häromdagen, här snackar vi bärbar! Inte en värsting kanske men verkligen nåt som man kan ta med sej. Hur kul som helst för 2995:-. Ska försöka få till ett mer normalt Linux på den bara sen blir den perfekt. Dessutom är den knäpptyst.

Micke

01 Aug 2008, 00:09
Profile ICQ WWW

Josh D Ztorsion wrote:

Själv la jag labbarna på landets första Acer one igår. Amazing![8D]

Image

Verkar vara samma storlek på skärmen (8,9"), antar att den i övrigt har samma storlek också. Skärmen är över förväntan bra tycker jag. Vassare processor har ju Acern, kommer väl i eee 901 också, är det Windowsversionen? Asus:en har ju ganska liten disk men för musik osv använder jag USB-minne och en liten 120Gb HD.

Micke

01 Aug 2008, 00:33
Profile ICQ WWW

Josh, du får gärna lämna en liten recension av den lille om du har tid och lust.
Har du nån koll på vad extra batterier kommer att kosta ungefär?

Förresten, hur funkar stål-acken du köpte av mig?

"Jag existerar för att min skugga ska ha nåt att göra!"

08 Aug 2008, 14:24
Profile

Hur blev det tillslut R.K?

Blev det en sådan där biltemadesignad maskin som Josh hypar?
Kanske bäst att jag infogar en bild så ni är med på vad jag menar :)
Image

14 Dec 2008, 17:16
Profile ICQ WWW

Själv beställde jag nyss en vit Eee 901 med Linux på. Julhelgens utmaning blir att få igång Windows-programmet VAG-COM på den. [:)]

-------------
The church is near, but the road is icy. The pub is far, but we walk carefully.

14 Dec 2008, 17:40
Profile

bjoel wrote:

Själv beställde jag nyss en vit Eee 901 med Linux på. Julhelgens utmaning blir att få igång Windows-programmet VAG-COM på den. [:)]

-------------
The church is near, but the road is icy. The pub is far, but we walk carefully.

Trevligt :) ... även om jag inte hört mycket gott om Xandros.
Ang vag-com så antar jag att de här länkarna inte är nyheter för dig:
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=2725554
http://autos.groups.yahoo.com/group/VAG ... ssage/4440

14 Dec 2008, 19:51
Profile ICQ WWW

He he jo va fan blev det [:I]
En Compaq Presario CQ50-100 blev
det funkar kanon för mig [:)]

14 Dec 2008, 21:17
Profile ICQ WWW
Reply to topic   [ 44 posts ]  Go to page 1, 2  Next