View unanswered posts | View active topics It is currently 06 May 2026, 06:32

Reply to topic  [ 7 posts ] 
KISS på stadion... 
Author Message

Post KISS på stadion...
... och innan skämten börjar hagla så har det inte varit en sammankomst för inkontinenta på vår fina huvudstadsarena, utan en konsert med KISS såklart...[:D][;)]

Kan börja med att skriva att jag aldrig varit ngt stort fan av KISS, utan ville väl egentligen se dem mest för att ha sett dem...

Konserten kan väl egentligen inte delas upp i huvudakten och några extranummer, utan de körde istället två stora akter kan man säga... Ljudet var bra, och bandet spelade bra... lite imponerande att rösterna håller fortfarande, men det tycker jag att de gjorde... Scenshowen var ritkigt påkostad och läcker.. Första akten var väl inte ett sömnpiller, men nog ekvivalent med ngt lugnande för att sedan köra den andra akten som en riktig "pick me up" med låtar som till och med jag kände igen..[;)]

och för att avsluta så gick jag inte från konserten som ngt KISS-fan heller, men dock hade jag fått se en rätt bra konsert... Betyget blir;

[^][^][^][|)][|)] (tre av fem)

Image

31 May 2008, 00:07
Profile

Precis samma recension skulle jag ha skrivit sist när KISS var på stadion. Minns inte vilket år det var, jag tror Hellacopters var förband...typ 97-98??? Nåja, det var under tiden jag var boende i hufvudstaden och vänner från norr var på besök så det var en duktigt kul fest efteråt...

/Emnitec

*Det som är gratis smakar bra, stjäl mat från bordsgrannen*

31 May 2008, 01:05
Profile

Kan det varit -99 i sammanband med psycho-cirkus turnen du såg dem, emnitec?
Det var en konsert jag kommer at minnas så länge jag lever kan jag lova.
Upplägget var: Precis som på 70-talet med smink, glitter, fyrverkerier och allt som hör kiss till + en rejär 3D föreställning då man tyckte sig se killarna komma ut och snudda vid en på de stora skärmarna. Då gav dom verkligen järnet!! Särskilt Paul Stanley som dansade runt vilt som en rocka.

31 May 2008, 08:16
Profile

Ja ..Kiss ramlade jag över också. Norrlänningen har ju varit i hufvudstaden och då fick jag se en 4sound affär där det var folksamling framför. det var visst någon signering ? Jag köade inte.. även om jag kan gnola en och annan Kiss låt

R.T.

31 May 2008, 21:44
Profile WWW

undrars hur många swenska babes som hamnade i gene simmons foto-album denna gången tro?

[^]

08 Jun 2008, 11:38
Profile ICQ WWW

Emnitec wrote:

Precis samma recension skulle jag ha skrivit sist när KISS var på stadion. Minns inte vilket år det var, jag tror Hellacopters var förband...typ 97-98??? Nåja, det var under tiden jag var boende i hufvudstaden och vänner från norr var på besök så det var en duktigt kul fest efteråt...

/Emnitec

*Det som är gratis smakar bra, stjäl mat från bordsgrannen*

Juni 1997 , 2 kvällar i rad, 1:a Reissue turnéns andra sväng (1:A var december 2006 Globen) allt före Psycho circus skivan

09 Jun 2008, 14:36
Profile ICQ WWW
Reply to topic   [ 7 posts ]