Stratocaster med Kinmans! SÅLD!
<font color="red">SÅLD!</font id="red">
<s>Säljer en MIM Classic 60's stratocaster, Lake Placid blå, rosewoodbräda. Tror den är tillverkad ca 1999-2000. Serienr: MN9394993. Halsen och banden är i bra skick och gitarren är endast hemmaspelad. Det finns väl några mindre dings och skrapmärken, men inget jag anser vara allvarligt. Det största felet är att det försvunnit en träflisa från halsen där översadeln sitter. Ca 3*5 mm vid den tjocka E-strängen, ovanför sadeln mot huvudet. Ingenting som påverkar gitarrens funktion eller ton, enligt mig. Sadeln sitter som den ska ändå. Vid intresse kan jag maila bilder!
Det sitter ett set Kinman Mk-II med ett K9 No-Solder Harness i gitarren vilket ger ett brumfritt ljud med lite mer tonal variation eller den vanliga 5-vägs-switchen. Läs på
http://www.kinman.com för mer info om detta.
Översadeln är bytt till en Tusqsadel från Graphtech.
Stallsadlarna är bytta mot ett set som jag hade i min gitarrlåda - vet inte märke. Originalen skickas med vid affär.
Jag har haft denna gitarr ute på annons vid ett par tillfällen under de senaste åren, men har alltid ångrat mig och bestämt mig för att behålla gitarren innan någon affär blivit av. Tycker det är en riktig bra gitarr och skönt ljud och har väldigt svårt att skiljas från den. Men, av någon anledning, så spelar jag inte så mycket på den. Vet inte varför!? Därför så får den nu gå!
Pris <s>4800:-</s> 4000:- (med Kinman)
Gitarren med originalmickar <s>3500:-</s> 3300:-
Kinman mickarna separat <s>1500:-</s> 1200:-
Kommer inte på något mer i nuläget. Fråga på om det är något Ni vill veta eller om jag glömt att nämna något.</s>