| Author |
Message |
|
kjelle
|
 Lördagsskål!
Eftersom jag missade igår, får jag gottgöra det ikväll. Osso bucon puttrar på spisen, och jag vänder på ordningen och tar en kaffe med konjak FÖRE maten! Det blir aldrig kaffe på maten i min familj, eftersom jag är ensam kaffedrickare. Jag är ju ingen konjaksdrickare av stora mått, men i dag så! Smutt på er, i lite Courvoisier VSOP! 
| 19 Nov 2011, 18:14 |
|
 |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
 Re: Lördagsskål!
Håller på med en 80-tals klassiker: Gorgozolaspäckad smördegsinbakad oxfilé med råstekt potatis. Sippar på en Heineken under matlagningen. Skål! 
_________________ Absentem laedit, qui cum ebrio litigat (Publilius Syrus)
|
| 19 Nov 2011, 18:21 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
här är det Mike Bloomfield story på YT, en Oxford gold i nypan och maten i ugnen. Det blir vitlökspotatisgratäng och en välhängd oxile som jag ska skrämma lite på grillen. Till detta andra halvad av den Zenato Ripassa som belv över från gårdagskvällen
Kaffe och Cognac låt inte så dumt, får nog bli en sån här också senaer i afton. Har en oöppnad flaska Grönstedts XO som står här och lurar, så den ska jag nog öppna
Skål på er
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
| 19 Nov 2011, 18:33 |
|
 |
|
FenderBender
|
Joshunznera wrote: här är det Mike Bloomfield story på YT, en Oxford gold i nypan och maten i ugnen. Det blir vitlökspotatisgratäng och en välhängd oxile som jag ska skrämma lite på grillen. Till detta andra halvad av den Zenato Ripassa som belv över från gårdagskvällen
Kaffe och Cognac låt inte så dumt, får nog bli en sån här också senaer i afton. Har en oöppnad flaska Grönstedts XO som står här och lurar, så den ska jag nog öppna
Skål på er Härligt att vara gräsis va!? 
|
| 19 Nov 2011, 18:37 |
|
 |
|
Joshunznera
|
FenderBender wrote: Joshunznera wrote: här är det Mike Bloomfield story på YT, en Oxford gold i nypan och maten i ugnen. Det blir vitlökspotatisgratäng och en välhängd oxile som jag ska skrämma lite på grillen. Till detta andra halvad av den Zenato Ripassa som belv över från gårdagskvällen
Skål på er Härligt att vara gräsis va!?  nja.. Har iofs spelat ovanligt högt med guran idag, men annars är det ju rätt trist att vara ensam. Hustrun är ju inte bara min fru utan även min bästa vän, så visst saknas hon Nu har jag dock blivit inbjuden till grannarna på glögg..., måste bara få i mig käket först 
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
| 19 Nov 2011, 19:37 |
|
 |
|
Bilton
Joined: 12 Aug 2002, 11:26 Posts: 4579 Location: Västra Mälardalen
|
Sak nog ta det där Bloomfield-temat jag också, eller börja modda en Blues Junior. Får se hur pigg jag är efter maten. Är dessutom dunderförkyld, och då vet alla hur illa det är med oss män.
Skål i ett glas vitt!
_________________ /Bilton "Skjut inte upp till i morgon det du kan ge fan i redan i dag."
Medlem nr 32, medlem på Bojen sedan 12 augusti 2002 kl 10.46
bilton[snabela]telia.com
|
| 19 Nov 2011, 19:48 |
|
 |
|
Joshunznera
|
äh, jag skippade cognacen, kjelle. Det blev en Cragganmore double matured istället. En av mina absoluta favoriter
|
| 19 Nov 2011, 21:55 |
|
 |
|
kjelle
|
Joshunznera wrote: äh, jag skippade cognacen, kjelle. Det blev en Cragganmore double matured istället. En av mina absoluta favoriter Det gjorde du rätt i! Single Malts slår cognac alla gånger för min del. Jag är för tillfället drabbad av efterdyningarna av en seriöst tillagad Osso Buco + saffransrisotto, och sitter framför datorn med ett sista glas av middagsvinet, en fantastisk god nyhet för min del: Finca El Puig från Priorat, en mullig spanjor till denna uritalienska maträtt. Nu har du satt griller i mitt huvud, en dram blir det, men kanske lite rökigare än Cragganmore?
| 19 Nov 2011, 22:12 |
|
 |
|
Ron Thomson
Joined: 05 Jun 2004, 08:10 Posts: 1634 Location: Skellefteå
|
Ingen promille ikväll , ska köra mot Husum vid 0630..gäsp. Men kvällen har använts till att bekanta sig med Mr Seymore Duncan, i en strata. och..jodå det funkade !
_________________ Avsluta alltid det arbete som du påbör
|
| 19 Nov 2011, 22:40 |
|
 |
|
FenderBender
|
Ron Thomson wrote: Ingen promille ikväll , ska köra mot Husum vid 0630..gäsp. Men kvällen har använts till att bekanta sig med Mr Seymore Duncan, i en strata. och..jodå det funkade ! Mot Husum? Vilken lyllo! Då kan du ju hälsa på zeta55 och hans härliga effektpedaler. 
|
| 19 Nov 2011, 22:49 |
|
 |
|
Ron Thomson
Joined: 05 Jun 2004, 08:10 Posts: 1634 Location: Skellefteå
|
Ja fast tanken är nog att jag ska vara förälder och supporta mina barn ! Fast det är ju en fördel att de alla håller på med samma aktivitet. så man slår flera flugor i en smäll. Så imorgon blir det danstävling hela dagen.
_________________ Avsluta alltid det arbete som du påbör
|
| 19 Nov 2011, 23:09 |
|
 |
|
Abe Normal
|
Skål, lite i efterhand. Var borta på middag, en file-oxe i ugnen med ett glas rödvin.
Skål...
/Ulf
|
| 20 Nov 2011, 01:27 |
|
|